چگونه استریمر شویم؟ وسایل مورد نیاز استریم با گوشی

چگونه استریمر شویم سوالی است که با یافتن پاسخ ان می توان به یک استریمر معروف (استریمر کیست) تبدیل شد. در این مقاله قصد داریم تا تمام ویژگی های یک استریمر خوب را بررسی نموده و این که بدانیم در شروع باید چه کاری انجام داد را بررسی کنیم. هم چنین با استریمر های معروف ایرانی و خارجی اشنا شده و هم چنین بدانیم که این افراد چگونه به این جایگاه رسیده اند.

چگونه یک استریمر خوب شویم؟

چگونه یک استریمر خوب شویم؟

قبل از اینکه برنامه های معروف استریم را معرفی کنیم، مثل توییچ و آپارات، به توضیح درباره اینکه استریم چیست و استریمر باید چه کاری انجام دهد می پردازیم. درایران اینگونه برداشت می شود که استریمر همان گیمر است. یعنی شخصی که به صورت شبانه روزی وقت خود را برای بازی های ویدیویی می گذراند و با این کار از طرف هواداران مورد تشویق یا اصطلاحا دونیت قرار می گیرد. درحالی که استریم کردن فقط به بازی محدود نمی شود. استریم در معنای انگلیسی یک کد کامپیوتری است که از طریق یک شبکه قابل ارسال کردن یا دریافت کردن است.

استریمر شدن تخصص نیست و بر همین اساس هر فرد پتانسیل استریمر شدن را دارد. برای تبدیل شدن به یک استریمر خوب، در مرحله اول نیاز به یک اینترنت قوی دارید. درغیر این صورت به دلیل نداشتن پهنای باند قوی برای انتقال اطلاعات به مشکل بر می خورید. در مرحله بعد به یک سیستم کامپیوتر، از لحاظ سخت افزاری قدرتمند، نیاز خواهید داشت. تا پروسه استریم را به سهولت انجام دهید. در مراحل بعد به دلیل کسب تجربه های بیشتر نیازمند نرم افزارهای مختلف و پیشرفته ای همچون و ادوبی پریمر برای انجام کارهای مهمتر و پیشرفته تر و تهیه کلیپ های جذاب تر مسلط می شوید.

استریمرها به دنبال به دست آوردن چه چیزهایی هستند؟ شاید در نگاه اول یک سوال تکراری به نظر برسد که در ذهن هر شخصی که حداقل یک بار با برنامه توییچ یا آپارات نشسته باشد، شکل گرفته است. اما پاسخ به آن نیز ضروری است. گیمرهای بسیاری در سطح جهانی در ورزش های الکترونیکی به کار مشغول اند که از لحاظ قدرت مهارت در سطح بالایی قرار گرفته اند. به عنوان مثال شخصی با ملیت کره ای به نام فِیکِر یکی از بازیکنان کار کشته و حرفه ای در بازی معروف و محبوب محسوب می شود که هر چند وقت یک بار در محیط توییچ، با برپایی لایو استریم های پی در پی مهارت هایی همانند تمرکز بسیار بالا را در معرض نمایش قرار می دهد.

این موضوع به خودی خود بد نیست، می تواند یک انگیزه برای سایر هواداران بازی های به سبک ” موبا ” که تصمیم داشته باشند مانند فِیکِر هم به یک بازیکن کارکشته و هم به یک استریمر محبوب بدل شوند و هم به یک گیمر موفق که فی الحال در جهان نام او در دنیای ورزش الکترونیک شناخته می شود.

استریمر طلایی یا نشان استریمر برتر مختص استریمرها است و مزیت های بسیار زیادی در اختیار گیمرها قرار می دهد. برای داشتن نشان استریمر طلایی باید موقعیت های زیر را داشت.

حداقل 30 روز یا یک ماه از آغاز اولین استریم یا پخش زنده کاربر در فضای آپارات گذشته باشد. باید بیشتر از 20 هزار بازدید کننده، در آپارات آن ویدیو را مشاهده کرده باشند. به طور مستمر و پی در پی پخش زنده نماید با وضوح و کیفیت بالا برای مشاهده کنندگان پخش زنده نماید، محتوا و اطلاعات مفیدی را در اختیار بازدید کنندگان قرار دهد، گزارشی از تخلف برای استریمر به ثبت نرسیده باشد، لینک و آدرس خود را در کانال آپارات در صفحات شبکه های اجتماعی خود، ثبت کرده باشد.
در صورتی که نشان استریمر طلایی را دریافت کنید، امکانات زیر برای شما فعال خواهد شد:

  • افزوده شدن نشان ” استریمر طلایی ” در کنار نام کاربری گیمر یا استریمر
  • کاهش تاخیر پخش زنده ها از 30 ثانیه به 5 ثانیه
  • امکان فعال کردن قابلیت خرید اشتراک
  • امکان محدود کردن بخش گفتگوها فقط برای کسانی که اشتراک دارند
  • نمایش دادن در ردیف استریمرهای دنبال شده
  • دسترسی به قابلیت رِید کردن
  • دسترسی به امکان استریم های چند نفره
چگونه از طریق استریم کسب درامد کنیم؟

چگونه از طریق استریم کسب درامد کنیم؟

استریم گیم از حوالی سال 2010 و با فعالیت قوی توییچ شروع شد و سپس توسط سایر هنرمندان این حوزه همچون یوتیوب و فیسبوک، گسترده تر شد. بسیاری از گیمرها، همه وقت خود را صرف این کار می کنند و به چشم یک شغل تمام وقت به آن نگاه می کنند. راه های بسیاری برای کسب درامد از طریق استریم وجود دارد. به عنوان نمونه، یکی از این روش ها کسب دریافت حمایت مالی یا همان دونیت است. به روش های دیگری نیز می توان اشاره کرد، همچون فروش اشتراک، تبلیغات برای برندهای مختلف و گرفتن اسپانسر از دیگر روش ها می باشد. در این زمان به علت زیاد شدن گیم استریمرها و رقابت های بسیار بالا، فعالیت در این فضا برای کسب درامد، ممکن است کمی مشکل شده باشد.

سامانه پرداخت پی پینگ، یکی از شرکت های نوآور در حوزه پرداخت امن، امکانات متعددی را برای کسب درامد به گیم استریمرها می دهد. برخی از این امکانات به شرح زیر می باشد:
1-سرویس مالی برای جذب کردن کمک ها برای انجام کارهای خاص (مثلا خرید یک کامپیوتر)
2-سرویس پرداخت شخصی ( بدون اینکه سایتی داشته باشیم )
3-سند حمایت مالی
4-ماژول های متفاوت دونیت

توییچ نیمی از حق اشتراکی که از اشخاص دریافت می کند به گیمر می دهد. در واقع هواداران برای حمایت از گیمر، آن اشتراک را تهیه می کنند و به این صورت مبلغی به عنوان هدیه به آن ها می دهند. هزینه خرید اشتراک هر گیمر در توییچ، ماهیانه 5 تا 25 دلار می باشد.
در برنامه توییچ هم همانند برنامه یوتیوب، می توانید از طریق فیلم های تبلیغاتی قبل از شروع گیم یا در حین آن درامد کسب کرد. این روش مختص گیمرهایی است که محبوبیت و مقبولیت و تعداد مخاطبین بسیار بالایی دارند.
یکی دیگر از روش های کسب درامد از طریق استریم کردن می توان به اسپانسرشیب اشاره کرد. در این متد هم برندهای صاحب نام، به صورت بلندمدت یا کوتاه مدت، اسپانسر یک گیمر می شوند. به این صورت برند آن ها تبلیغ می شوند و گیمر هم در ازای آن مبلغی دریافت می کنند.
روش دیگری نیز به نام فروش افیلیت وجود دارد. این روش به این صورت است که با قراردادن محصول متفاوت در پروفایل توییچ خود، می توان این محصول را تبلیغ کرد و به ازای فروش، مبلغی را دریافت کنند.
فروش محصول هم یکی دیگر از روش های رایج برای کسب درامد از طریق استریم گیم است. در این متد با قرار دادن محصول، آن را به فروش می رساند.

چگونه در آپارات استریمر شویم؟

چگونه در آپارات استریمر شویم؟

برای استریم کردن در آپارات به دوچیز نیاز داریم:

  1. حساب کاربری در آپارات
  2. داشتن برنامه obs

به دلیل استفاده بیشتر و سبک تر بودن این نرم افزار از آن استفاده می کنیم. مرحله اول هنگامی که وارد این نرم افزار می شویم، گوشه پایین در سمت راست کلیدهایی است:

  • آغاز استریم
  • ضبط کردن استریم
  • تنظیمات استریم

در مرحله اول، وارد تنظیمات می شویم و به قسمت استریم که به صورت نوار کشویی وجود دارد می رویم. دو گزینه وجود دارد که ما گزینه پایین را انتخاب می کنیم. سپس وارد پنل کاربری خود در آپارات می شویم. و وارد قسمت آغاز پخش زنده می شویم. پس ازآن روی گزینه تنطیمات بخش کلیک می کنیم. نوشته های داخل فیلد را کپی می کنیم، ولی به هیچ وجه عنوان کد استریم را به اشخاص دیگر نشان ندهید. به این دلیل که می تواند به جای شما استریم بگذارد.
خب تا اینجای کار تنظیمات اولیه را باهم آموختیم. پس از آن با نشان دادن صفحه نمایش می توانید با زدن گزینه + کادر بالا را باز کنید و گزینه را انتخاب کنید تا صفحه نمایش را نشان دهد.

حالا باز زدن گزینه استارت استریم کردن آغاز می شود.

آموزش صفر تا صد استریمری چگونه است؟

آموزش صفر تا صد استریمری چگونه است؟

اموزش های زیادی در خصوص استریمر شدن وجود دارد که یا به صورت فیلم و یا به صورت متن در فضای مجازی ارائه شده است که با ان می توان به یک استریمر بسیار خوب تبدیل شد. با یک سرچ کوچک در گوگل می توان به این اموزش ها دست یافت. باید گفت که برای استریمر شدن ابتدا باید تجهیزات را داشته باشیم. این تجهیزات شامل سیستم شخصی، وب کم، میکروفون و هم چنین اینترنت می باشد. اینترنتی که کمتر قطع و وصلی داشته باشد. بعد از ان باید در توییچ برای خود صفحه ساخت و بعد از ان به استریم کردن پرداخت. نحوه و اموزش استریم کردن نیز به صورت کاملا دقیق در اینترنت موجود می باشد.

چگونه استریمر شویم و بهترین استریمر های خارجی چه افرادی هستند؟

چگونه استریمر شویم و بهترین استریمر های خارجی چه افرادی هستند؟

استریمر های خارجی، از جمله افرادی هستند که از محبوبیت بسیار بالایی برخوردارند و به دلیل اینکه فعالیت زیادی دارند توانسته اند معروف نیز بشوند. در ین جا قصد داریم تا تعدادی از این افراد را معرفی کنیم و به بررسی چگونگی عملکردشان بپردازیم.

jurdy’summit1g’lazer

اولین شخصی که می توان به عنوان یک استریمر موفق و شناخته شده معرفی کرد؛ فردی به نام jurdy’summit1g’lazer می باشد که در حال حاضر موفق ترین فرد دنیا در استریم است. Summitg1 بازیکنی بازنشسته در عرصه رقابت CSGO می باشد که اولین فعالیت حرفه ای خود را در سال ۲۰۱۲ به عنوان یک گیمر با پرداختن به انواع گیم های معروف و شناخته شده دنیا همچون escape from, PUBG, GTA V, summit hit tarkov شروع کرد.

lengyel

نفر دوم شخصی به نام lengyel در جایگاه دوم موفق ترین استریمر های دنیا را از آن خود کرده است. Lengyel استریمری با دوملیت فرانسوی کانادایی می باشد، که به دلیل بازی های حرفه ای خود در overwatch موفق شده است محبوبیتی جهانی به دست آورد.
او قبلا رهبری اصلی گروه Dallas fuel در overwatch را به عهده داشت. اما حالا به انجام بازی های دیگر در در توییچ پرداخته است. فعالیت های پی در پی و حرفه ای او در این عرصه باعث شد تا بتواند در مدت زمان ناچیزی حدودا ۶ میلیون ساعت تماشا در ۳۰ روز از آن خود کند.

Tyler Steinkamp

از دیگر استریمر های معروف در سطح جهان Tyler Steinkamp است، که از محبوب ترین بازیکنان League of Legends هم می باشد. در حاضر تیلور ۴ میلیون ساعت تماشای آنلاین در مدت زمان ۳۰ روز دارد که وی را تبدیل به سومین استریمر معروف جهان کرده است.

بنجامین

بنجامین یک بازیکن حرفه ای و کار کشته است که به سبب انجام کارهای خیریه و بازی های fortnite که انجام داده بسیار مشهور شده است. او یکی از اعضای تیم استریمر تشکیل شده از ninja و timthe tatman است که مرتبا در صفحه خود علاوه بر پخش بازی های خود، استریم بازی های گروه های دیگر را نیز منتشر می کند. اخیرا Drlup موفق شده است از طریق استریم بازی از tarkov چیزی حدود ۳.۵ میلیون ساعت تماشا را از آن خود کند‌.

لیریک

لیریک یکی از چند تن افراد مشهور استریمرهایی است که به سبب محتوای متفاوت گیم ‌هایی که استریم می‌کند و شخصیت طنز گونه ای که دارد بسیار شناخته شده است. هم اکنون بیشتر از دو و نیم میلیون دنبال کننده در توییچ (Twitch) دارد و همچنین LIRIK در این اواخر توانسته با بازی حیران کننده و مجذوبش در بازی Escape from Tarkov چیزی حدود ۳.۳ میلیون ساعت تماشا برای خود ثبت کند.

چگونه استریمر شویم و استریمر های معروف ایران چه کسانی هستند؟

چگونه استریمر شویم و استریمر های معروف ایران چه کسانی هستند؟

اکنون که ما شما را با معروف ترین و شناخته شده ترین استریمرهای سطح جهان آشنا کردیم، زمان آن رسیده تا محبوب ترین استریمر های ایران را در سال ۱۳۹۹ بشناسید.

آریا آریا کئوکسر

آریا یکی از شناخته شده ترین استریمرهای کشور ایران است که با داشتن روش های مخصوص خود در بازی‌ها موفق شده است هوا خواهان بسیاری به دست آورد. عمده فعالیت‌های او در برنامه های یوتیوب، اینستاگرام و توییچ است. همچنین او علاقه بسیاری به دنبال کردن گیم های ترسناک دارد.

dark_hell

استریمر بعدی که قرار است به شما معرفی کنیم، شخصی به نام dark_hell می باشد. با توجه به اطلاعاتی که از این فرد در دسترس ما است می‌دانیم که این گیمر ایرانی در حال حاضر در خارج از کشور ایران ساکن است و در برنامه های توییچ و یوتیوب به فعالیت های خود به صورت مستمر ادامه می دهد.

تینا گیمر

اگر فردی به نام تینا را بشناسید در می یابید که علاقه و تخصص اصلی او در توییچ پرداختن به بازی DOTA 2 می‌باشد. تینا یکی دیگر از معروف ترین و موفق ترین گیمرهای ایرانی است که هواداران زیادی دارد. او همچنین علاوه بر بازی DOTA به بازی به نام CSGO نیز علاقمند است.

امیر فانتوم

شخص مورد نظر بعدی، فردی به نام امیر است. امیر با نام مستعار امیر فانتوم یکی دیگر از علاقه‌ مندان ایرانی به بازی DOTA است و حتی در مسابقات جهانی نیز سابقه حضور دارد. وی یکی دیگر از گیمر های مشهور و شناخته شده با ملیت ایرانی می‌باشد که در برنامه توییچ بسیار فعال است.

علی بیگزموگ

علی یکی از استریمر های معروف آپارات است و بسیار قدیمی می باشد. او در این اواخر در روی کانال توییچ خود به اشتراک گذاری محتواهای بسیار جذاب می پردازد. بیگزموگ که نام مستعار علی است، از نظر طبع شوخ بودنش در بین کاربران بسیار معروف است. او حتی از پیش پا افتاده ترین مساعل نیز داستان طنز درست می کند. او یک استریمر ایرانی موفق می باشد که زندگی و راه پر فراز و نشیبی را در این مسیر پیموده است. و یک گیمینگ حرفه ای است. امروزه می توان او را به عنوان یک گیمیر موفق در این عرصه معرفی نمود.

چگونه استریمر شویم و چگونه دونیت شویم؟

چگونه استریمر شویم و چگونه دونیت شویم؟

باید گفت که همان طور که می دانیم توییچ یک درگاه و سرویس انلاین برای ویدیو های پخش زنده می باشد. این درگاه برای کاربران مختلف در سراسر جهان این امکان را فراهم می کند به صورت لایو محتوای خود را به اشتراک بگذارند و هم چنین به ساخت محتوای مورد نظر خود بپردازند. این محتوا، غالبا در مورد مسائل گیمینگ می باشد. خب حالا باید گفت که از توییچ می توان کسب در امد کرد و این کسب در امد به وسیله دونیت انجام می شود.

دونیت یکی از ساده ترین روش ها برای کسب در امد می باشد. باید گفت که نوعی حمایت مالی محسوب می شود و مبلغی را به کسی که تولید محتوا می کند ارائه می دهد تا بتواند او را در این مسیر پر قدرت نگه دارد. این امر به این صورت اتفاق می افتد که شخص تماشاگر با پرداخت مبلغ به شخص محتواگر، دونیت می کنند. پرداخت از طریق درگاه بانکی یکی از امکان پذیر ترین روش ها می باشد. برای کاربران ایرانی که وسیله برای پرداخت ارزی ندارند شبکه ای به نام شبکه شهاب به ان ها برای دونیت کردن کمک می کند.

چگونه استریمر شویم و بازی های محبوب استریمر های معروف چیست؟

چگونه استریمر شویم و بازی های محبوب استریمر های معروف چیست؟

قطعا افرادی که استریم می کنند در بین بازی هایی که انجام می دهند بازی های محبوبی دارند که علاقه ان ها به انجام این بازی ها بسیار زیاد می باشد. یکی از این بازی ها بازی امانگ اس می باشد که به صورت چند نفره انجام می شود. این بازی در یک استودیو بسیار کوچک ساخته شد و چون تبلیغ زیادی برای این بازی انجام نشد کسی زیاد به این بازی رغبت پیدا نکرد.

بازی های ترسناک نیز در بین استریمر ها بسیار محبوب است و یکی از این بازی ها phasmophobia نام دارد. این بازی بسیار محبوب است و یکی از ترسناک ترین بازی ها به شمار می اید. این بازی نیز به صورت چند نفره بازی می شود. این بازی هم چنین به صورت بازی هایی که به شکل واقعیت مجازی بازی می شود قابل بازی کردن می باشد.

یکی دیگر از بازی های محبوب بازی valorant می باشد. این بازی نیز به صورت چند نفره بازی می شود و گیمیر ها در این بازی نقش های بسیار جذابی دارند که این نقش ها ایجینت ها و مامور های بسیار ماهری هستند. این بازی پس از عرضه شدن بسیار سریع جامعه طرفدارای خود را ساخت و نگاه افراد بسیاری از استریمر ها را به خود جلب کرد. این بازی هم چنین مورد علاقه طرفداران ورزش های الکترونیک نیز می باشد.

چگونه استریمر شویم وچگونه در استریم پیشرفت کنیم؟

چگونه استریمر شویم وچگونه در استریم پیشرفت کنیم؟

برای پیشرفت در استریم باید ابتدا نکاتی را رعایت کنیم. هم چنین باید بدانیم که در ابتدا باید جایگاه خود را در استریم پیدا کنیم و دیده بشویم. نباید زیاد عجله کنیم و باید اهسته و درعین حال پیوسته حرکت کنیم. باید در این مسیر نظم را بسیار زیاد رعایت کنیم. از دیگر نکاتی که در مورد استریم باید رعایت کنیم این است که برای خود دوستانی پیدا کنیم. این کار با حفظ شخصیت خود و هم چنین اندکی روحیه شوخ طبعی به دست می اید.

از دیگر موارد این است که با مخاطب خود در تعامل باشیم. این تعامل باعث می شود که رفته رفته به افراد شناخته شده و بتوانیم یک استریمر خوب و معروف بشویم. در امر بعدی باید گفت که نباید روی تجهیزات کاری خود زیاد وسواس به خرج بدهیم. باید بدانیم که تجهیزات در طول زمان خود به خود پیشرفته خواهد شد. هم چنین اینکه عجول نباشیم و صبوری به خرج دهیم تا بتوانیم یک استیمر بسیار موفق بشویم.

چگونه استریمر شویم و چگونه با موبایل استریم کنیم؟

چگونه استریمر شویم و چگونه با موبایل استریم کنیم؟

استریم کردن با موبایل کار بسیار راحتی است. باید گفت که تنها فضای ان اندکی کوچک می شود ولی در واقع همان مراحل استریم با سیستم می باشد. باید بدانیم که از قبل باید تلفن هوشمند خود را اماده کنیم. البته این را هم باید بدانیم که برای استریم کردن با تلفن همراه نیز باز هم به رایانه شخصی نیاز است. پس از ان بقیه مراحلی که در استریم طی می کردیم را طی نموده و به استریم کردن خواهیم پرداخت. قبل از شروع هر نوع استریم باید گفت که برنامه های باز را باید ببندیم تا بتوانیم عمر باتری و گوشی را افزیش دهیم.

سوالات متداول

  1. یک استریمر خوب باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

    باید در ابتدای شروع مسیر خود صبور باشد و هم چنین بداند که این امر نیاز به یک مسیر پیوسته و اهسته دارد و باید کاملا در برنامه خود نظم ایجاد کند.

  2. آموزش استریمری را در کجا باید فرا بگیریم؟

    آموزش های استریمری از صفر تا صد در صفحات مختلف گوگل به صورت کلیپ و متن ارائه شده است.

  3. دونیت چیست؟

    دونیت حمایت مالی برای افرادی است که در توییچ به استریم می پردازند.

  4. برای کاربران ایرانی که امکان پرداخت ارزی وجود ندارد چگونه می توان دونیت کرد؟

    برای کاربران ایرانی دونیت از طریق شبکه شهاب صورت می گیرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *