شکسته شدن رکورد لیفت توسط بازیگر ایسلندی سریال تاج و تخت

حرکت ددلیفت با هالتر و یا همان ددلیفت ساده، نوعی حرکت ترکیبی و بی نظیر است که به‌ صورت همزمان عضلات پایین‌ تنه، بالاتنه و هم چنین شکم فرد را درگیر می‌ کند. با انجام همین حرکت عضلات همسترینگ، چهارسر، ساعد، مچ، هیپ فلکسور، سرشانه و کول، ساق پا و فیله کمر درگیر می‌ شوند. در حال حاضر نیز برخی از افراد توانسته اند رکورد لیفت را جا به جا کنند. در مقاله رکوردها را بررسی و بهترین بدنساز که توانسته این رکورد را از آن خود کند معرفی خواهیم کرد.

چه کسی رکورد جهانی لیفت در وزنه‌ برداری را در دست دارد؟

چه کسی رکورد جهانی لیفت در وزنه‌ برداری را در دست دارد؟

حرکت ددلیفت با هالتر یک نوع حرکت ترکیبی و عالی است که به‌ صورت همزمان عضلات پایین‌ تنه، بالاتنه و حتی شکم فرد را درگیر می‌ کند. حال بهتر است بدانید که برخی از افراد توانسته اند رکورد لیفت را جا به جا کنند. هم چنین مدتی قبل هافثور یولیوش پی‌یرشون یکی از بدنسازهای قدیمی شخصی بود که توانست این رکورد را جا به جا کند و به اسم خود ثبت کند.

جا به جایی رکورد لیفت توسط مرد آهنین ایسلندی

در این باره بهتر است بدانید که مرد آهنین ایسلندی (هافثور یولیوش پی‌یرشون) و بازیگر سریال بازی تاج و تخت توانست با بالا بردن وزنه 501 کیلوگرمی رکورد جدیدی را در این زمینه در جهان ثبت کند. به گزارش (ورزش سه)، هافثور یولیوش پی‌یرشون، بازیگر نقش گریگور کلگین ملقب به مانتین در سریال (بازی تاج‌ و تخت) حالا یکی از فوق العاده ترین رکوردهای دنیا را در اختیار دارد و از آن خود کرده است.

چه تفاوتی بین رکوردهای لیفت سنتی و رکوردهای لیفت پاورلیفتینگ وجود دارد؟

بهتر است بدانید که پاورلیفتینگ یک ورزش قدرتی است که از سه تلاش برای حداکثر وزن در سه حرکت اسکوات، پرس روی نیمکت و هم چنین ددلیفت تشکیل شده است. همان طور که در ورزش وزنه برداری المپیک، ورزشکار در تلاش هستند تا حداکثر وزن را با یک هالتر پر شده با صفحات وزنه تک بلند کند. حال این موضوع را هم باید افزود که لیفت پاورلیفتینگ با لیفت سنتی تفاوت هایی دارد. حال بهتر است بدانید که تفاوت های این دو بیشتر مربوط به وسایلی همچون کمربند وزنی تایید شده و … است. این موضوع باعث شده تا تفاوتی بین رکورد های لیفت سنتی و رکورد های لیفت پاورلیفتینگ هم وجود داشته باشد.

در کدام کشور بیشترین تعداد رکوردهای لیفت ثبت شده است؟

این حرکت جذاب که عضلات تمام بدن را درگیر می‌ کند، در حال حاضر مورد استقبال خیلی از افراد قرار گرفته است و خیلی از آن ها سعی دارند تا رکورد های ورزشی را در این حرکت جا به جا کنند. حال شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید این حرکت در اکثر کشور های دنیا انجام می‌ شود، اما با این حال بیشترین تعداد رکورد لیفت ثبت شده متعلق به کشور هایی همچون روسیه، ایالات متحده آمریکا، اوکراین و ژاپن می‌ باشد.

چه تکنیک‌ هایی برای افزایش قدرت در لیفت توصیه می‌ شود؟

چه تکنیک‌ هایی برای افزایش قدرت در لیفت توصیه می‌ شود؟

در حال حاضر خیلی از افراد تمایل دارند تا بتوانند قدرت خود را در لیفت افزایش دهند. در این باره بهتر است بدانید که اساساً با بلند کردن یک بار نزدیک به حداکثر به طور مستقیم و به دنبال آن یک حرکت انفجاری، توان خروجی پلایومتریک را افزایش خواهید داد. لازم به ذکر است که این کار با آموزش فیبر های عضلانی فرد برای انقباض سریع تر و تولید قدرت بیشتر در هنگام تمرین برای حداکثر قدرت، قدرت مطلق او را افزایش می دهد.

کدام مسابقات وزنه‌ برداری معتبرترین در زمینه ثبت رکوردهای جهانی است؟

کدام مسابقات وزنه‌ برداری معتبرترین در زمینه ثبت رکوردهای لیفت جهانی است؟

با توجه به این که رشته وزنه‌ برداری بسیار محبوب و پرطرفدار شده است و هر روز به مخاطبان آن افزوده می‌ شود و حتی خیلی از افراد سعی دارند تا رکورد لیفت را جا به جا کنند، به همین دلیل مدت‌ هاست که مسابقات متعددی برای این رشته ورزشی راه اندازی شده است که افراد با حضور در این مسابقات می‌ توانند قدرت بدنی خود را محک بزنند و با سایر ورزشکاران به رقابت بپردازند.

حال این موضوع را هم باید افزود که وزنه برداری المپیک یکی از بزرگ ترین آزمون های قدرت محسوب می شود و مسابقات صحنه ای است که این ورزش در آن جان می گیرد. بهتر است بدانید که (قهرمانی بریتانیا) این سطح از رقابت ها بالاترین استاندارد وزنه برداری در سراسر دنیا به شمار می رود که از مسابقات وزنه‌ برداری معتبر در زمینه ثبت رکورد های جهانی است. هم چنین (قهرمانی کشور خانگی) نیز دیگر مسابقات معتبر به شمار می رود.

کدام بخش از بدن در لیفت بیشترین فشار را تحمل می کند؟

لیفت یکی از تمرینات با وزنه است که در آن یک هالتر که با صفحه‌ های فلزی سنگین شده از زمین برداشته شده و تا جلوی ران بالا آورده می شود و سپس به سمت زمین برگردانده می‌ شود. بهتر است بدانید که لیفت از پایه‌ ای‌ ترین حرکات بدنسازی است که تقریباً تمام عضلات بدن در آن مشارکت دارند، اما با این حال بیشترین وزن را معمولاً عضلات فیله کمر (بخش پایین ستون مهره‌ ها)، عضله بزرگ باسن و عضلات همسترینگ (پشت ران) تحمل می‌ کنند.

چه کسی رکورد بلند کردن سنگین‌ ترین وزنه لیفت را در دست دارد؟

شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید حداکثر ددلیفت 18 اینچی متعلق به (اولکسی نوویکوف) از اوکراین است که با بلند کردن وزنه 537.5 کیلوگرمی در مسابقات قوی ترین مرد جهان 2020 رکورد جدیدی را به ثبت رساند.

چه تجهیزات ایمنی برای وزنه‌ برداران در زمان لیفت توصیه می‌ شود؟

چه تجهیزات ایمنی برای وزنه‌ برداران در زمان لیفت توصیه می‌ شود؟

اگر تمایل دارید تا به انجام این حرکت بپردازید، پیشنهاد می‌ شود تا از دستکش، کمربند مخصوص و هم چنین گچ استفاده کنید تا به این گونه مشکلی برای شما در هنگام بلند کردن وزنه به وجود نیاید.

چه تغذیه‌ و مکمل‌ هایی برای بهبود عملکرد در لیفت وزنه توصیه می‌ شوند؟

بهتر است بدانید که در رکورد لیفت، تغذیه و مکمل نقش مهمی دارند. می‌ توان این گونه بیان کرد که تغذیه و مکمل‌ ها برای بهبود عملکرد در لیفت وزنه توصیه می شود. حال این موضوع را هم باید افزود که مکمل‌ های تمرینی همچون کافئین و کراتین ممکن است برای افزایش عملکرد ورزشی برای فعالیت‌ های بدنی شدید مانند تمرین برای وزنه برداری با قدرت استفاده شوند.

لطفا به این مقاله امتیاز دهید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *