مهراوه شریفی‌ نیا کیست؟ | رقص مهراوه شریفی نیا و پوریا پورسرخ

بازیگران زیادی در سینمای ایران فعالیت می کنند که عده ای تنها فرد خانواده خود هستند که به این حرفه روی آورده اند. اما تعدادی از این بازیگران مانند مهراوه شریفی‌ نیا در خانواده ای کاملا هنرمند متولد شده اند و هنر بازیگری به گونه ای به این افراد به ارث رسیده است. برای اطلاع از زندگی شخی این بازیگر که یکی از جذاب ترین بازیگران زن ایرانی می باشد، با ما همراه باشید.

مهراوه شریفی‌ نیا کیست؟

مهراوه شریفی‌ نیا کیست؟

مهراوه از آن دسته از بازیگرانی است که همیشه بازی زیبای وی در سریال ها و فیلم ها دیده شده است و این موضثع باعث می شود تا طرفداران زیادی را پیدا کند و آن ها نیز تمایل دارند که درباره وی بیشتر بدانند. به همین خاطر در این قسمت به صورت اجمالی به بیوگرافی وی می پردازیم. مهراوه شریفی نیا متولد ۲۹ فروردین ۱۳۶۰ در تهران است. وی دختر آزیتا حاجیان و محمدرضا شریفی نیا دو بازیگر بزرگ ایرانی است و خواهرش ملیکا نیز در زمینه بازیگری فعالیت دارد. مهراوه در رشته ریاضی و فیزیک دیپلم گرفت و سپس تصمیم گرفن تا در دانشگاه کارگردانی بخواند.

اما پس از تحصیل در یک ترم از این رشته انصراف داد و وارد دنیای موسیقی شد. هم اکنون او فارغ التحصیل از رشته موسیقی است. به واسطه مادر و پدرش، مهراوه از کودکی وارد دنیای سینما شد و ۸ سال بیشتر نداشت که با مادرش در یک فیلم بازی کرد. از آن پس بازی زیبای این شخص مورد توجه کارگردانان قرار گرفت و به او کار های بیشتری پیشنهاد شد. او بیشتر در سریال های تلویزیونی و یا شبکه نمایش خانگی بازی می کند. ساز تخصصی مهراوه پیانو است و به صورت تخصصی در یک برنامه مربوط به موسیقی نیز شرکت کرده است.

معروف ترین فیلم های مهراوه شریفی‌ نیا کدامند؟

مهراوه در فیلم ها و سریال های بسیاری زیادی بازی کرده است و همان طور که گفتیم به علت زندگی در خانواده ای هنرمند، از کودکی وارد دنیای بازیگری شده و بسیار نیز خوش درخشیده است. در زیر تعدادی از آثار او را بررسی می کنیم و با آن ها آشنا می شویم.

زیر پوست شهر

این فیلم‌ سینمایی سال ۱۳۷۹ به کارگردانی رخشان بنی اعتماد ساخته شده است. بازیگران بسیار بزرگی در این فیلم بازی کرده اند از جمله گلاب آدینه، محمدرضا فروتن، باران کوثری، حمیرا ریاضی و مریم بوبانی. این فیلم‌ در زمان خودش بسیار معروف شده بود.

یک عاشقانه ساده

فیلم سینمایی یک عاشقانه ساده سال ۱۳۹۰ به کارگردانی سامان مقدم ساخته شد. به غیر از مهراوه شریفی نیا، مهناز افشار، احمد مهران فر، مصطفی زمانی و آتلیا پسیانی در آن بازی می کردند. مهراوه بازی بسیار عالی را در آن از خود ارائه داد و در نقش دختری به نام نازگل بازی کرد.

کیمیا

سریال پرطرفدار و معروف کیمیا به کارگردانی جواد افشار در سال ۱۳۹۴ از شبکه ۲ سیما پخش شد. مهراوه شریفی نیا نقش اول این سریال یعنی کیمیا را بر عهده داشت. این سریال از زمان جنگ شروع شده و تا زمان حال ادامه پیدا کرده بود. ژانر آن نیز درام، عاشقانه، تاریخی و تراژدی بود. همکاری او با پوریا پورسرخ بسیار حاشیه ساز شد.

قلب یخی ۱ و ۲

سریال بسیار زیبا و دیدنی قلب یخی از نخستین مجموعه های نمایش خانگی بود که در سال ۱۳۸۹ فصل اول آن پخش شد. مهراوه به همراه الناز شاکردوست، امین حیایی، حمید فرخ نژاد و حمید گودرزی در آن بازی می کرد. کارگردان این سریال محمد حسین لطیفی بود.

معمای شاه

این سریال به کارگردانی محمدرضا ورزی ساخته شده بود که بسیار سریال پر بازیگر و پر هزینه ای بوده است. ژانر سریال تاریخی و مربوط به زمان شاه بود و حواشی بسیار زیادی نیز داشت. مهراوه در نقش ثریا اسفندیاری در این سریال بازی کرده است. پدر او هم در این فیلم حضور داشته است.

عکس های مهراوه شریفی‌ نیا را در کجا مشاهده کنیم؟

عکس های مهراوه شریفی‌ نیا را در کجا مشاهده کنیم؟

برای دیدن عکس های مهراوه شریفی نیا بهترین کار این است که به اینترنت مراجعه کنید. سایت های بسیار زیادی در اینترنت است که درباره این بازیگر و فیلم هایی که بازی کرده است مطلب ارائه داده اند. این سایت ها عکس هایی نیز از وی به اشتراک گذاشته اند. برای دیدن این عکس ها کافی است که نام مهراوه را در موتور جستجوی گوگل بنویسید و سپس عکس های او را از قسمت نتایج به صورت کلی تماشا کنید. هم چنین می توانید آن ها را دانلود کنید و بعدا هم تماشا کنید.

آیدی پیج مهراوه شریفی‌ نیا چیست؟

مهراوه شریفی نیا در اینستاگرام صفحه ای شخصی برای خودش دارد و در آن نیز بسیار فعال است. آدرس این صفحه mehraveee است و بیشتر از ۶.۵ میلیون نفر نیز دنبال کننده دارد. هم چنین این صفحه تیک آبی نیز گرفته است که به معنی اعتبار آن است. مهراوه در این صفحه عکس هایی از خود و زندگی خانوادگی اش و پست هایی مربوط به کار خود قرار می دهد. این پست ها گاهی اوقات انتقادی نیز می شوند. می توانید عکس های بیشتری از او را در این صفحه ببینید. هم چنین در بخش کامنت ها نیز می توانید با وی در ارتباط بوده و درباره کار های او نظر بگذارید.

مهراوه شریفی‌ نیا تا کنون چه حاشیه هایی داشته است؟

بازیگران و افراد معروف همیشه حواشی هم داشته اند و ممکن است اتفاقی که برای همه عادی به نظر می رسد برای بازیگران باعث حواشی شود. مهراوه نیز از این قاعده مستثنی نبوده است. او پست های جنجالی را در پیج خود قرار داده است و انتقاد هایی نیز کرده است. هم چنین گاهی اوقات بازی او در سریال ها و فیلم ها باعث بروز حاشیه می شود. مانند بازی در سریال کیمیا که گریم او در پیری اش بسیار خبرساز شده بود زیرا از کیفیت خوبی برخوردار نبود.

درآمد مهراوه شریفی‌ نیا چقدر است؟

درآمد مهراوه شریفی‌ نیا چقدر است؟

از میزان دقیق درآمد مهراوه شریفی نیا اطلاعات دقیقی در دسترس نیست و خودش نیز درباره این موضوع صحبتی نکرده است. اما این حدس را می توان زد که درآمد بالایی داشته باشد. این بازیگر پرکار بوده و همیشه قرارداد هایی را امضا کرده است که بسیار سریال ها و فیلم های پر هزینه ای بوده اند و بازخورد بسیار داشته اند. پس درآمد این فرد بالا بوده و ثروت خوبی از بازیگری به دست آورده است.

همسر مهراوه شریفی‌ نیا کیست؟

مهراوه شریفی نیا ازدواج نکرده است و مجرد است. تا به حال نیز خبری مبنی بر اینکه او با کسی ازدواج کرده باشد و یا اینکه ارتباطی با کسی داشته باشد منتشر نشده است. به نظر نمی رسد مهراوه دوست داشته باشد که از زندگی خصوصی خود صحبت کند. اما اگر او ازدواج کند می توانید در صفحه اینستاگرام او خبر ازدواجش را بدانید.

اولین فیلم مهراوه شریفی‌ نیا چه نام داشت؟

مهراوه شریفی نیا در سال ۱۳۶۸ در فیلم دزد عروسک ها در سن ۸ سالگی به همراه مادرش بازی کرد که این اولین تجربه کاری او محسوب می شود. این فیلم بسیار مورد توجه همه قرار گرفت و در رسانه های زیادی پخش شد و هنوز که هنوزه مورد توجه به بقیه قرار می گیرد. 

آیا مهراوه شریفی‌ نیا در تئاتر هم بازی کرده است؟

آیا مهراوه شریفی‌ نیا در تئاتر هم بازی کرده است؟

مهراوه شریفی نیا تا به حال در بعضی از تئاتر ها بازی کرده و بازی زیبای او در این عرصه از هنر بازیگری هم دیده شده است. او در دو تئاتر ترن در سال ۱۳۹۵ و مری پاپینز در سال ۱۳۹۸ در تالار وحدت بازی کرده است و ممکن است در آینده نیز در تئاتر های بیشتری بازی کند.

فیلم های این بازیگر را چگونه دانلود کنیم؟

برای دانلود فیلم های این بازیگر اولین کار این است که به سایت های معتبر در این زمینه مراجعه کرد. تعداد بسیار زیادی سایت در این زمینه وجود دارد که فیلم های این بازیگر را برای دانلود آماده کرده است. می توانید به این سایت ها مراجعه کنید و فیلم های او را دانلود کرده و در لپتاپ خود و در زمان هایی که نیاز به دیدن فیلم دارید تماشا کنید.

مهراوه شریفی‌ نیا چه افتخاراتی در عرصه سینما کسب کرده است؟

مهراوه شریفی‌ نیا چه افتخاراتی در عرصه سینما کسب کرده است؟

مهراوه تا به حال بخاطر بازی های خوبی که انجام داده است، برنده جوایز و افتخارات خوبی شده است. وی در چهارمین جشن انجمن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران برنده تندیس انجمن و جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل زن شده است. در جشن چهاردهم دنیای تصویر برای فیلم خداحافظ بچه تندیس بهترین بازیگر زن درام تلویزیونی را گرفته است. او هم چنین در جشن حافط جایزه بهترین بازیگر زن را گرفته و در جشنواره دیاموند ایتالیا برای فیلم کوتاه پیاده جایزه بهترین بازیگر زن را دریافت کرده است.

سوالات متداول

  1. مهراوه شریفی نیا کیست؟

    وی یکی از بازیگران سرشناس ایرانی می باشد.

  2. عکس عروسی مهراوه شریفی نیا را کجا نگاه کنیم؟

    همان طور که گفتیم مهراوه مجرد است و ازدواج نکرده است. بنابراین عکسی از عروسی او موجود نیست و ممکن است در آینده بتوانید ببینید.

  3. عکس مهراوه شریفی نیا در خارج را کجا ببینیم؟

    برای دیدن عکس های مسافرت مهراوه می توانید به گوگل یا صفحه اینستاگرام او مراجعه کنید.

لطفا به این مقاله امتیاز دهید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *