بیوگرافی سعید سهیلی و همسر و فرزندان این فیلم ساز معروف

در دنیای هنر و صنعت سینما علاوه بر بازیگران بسیاری که نقش دارند و کار انجام می دهند، تعداد بسیار زیادی از افراد نیز در پشت صحنه آثار کار می کنند و در واقع گاهی اوقات نقش آن ها مهم ‌تر و کلیدی تر از بازیگران است. به عنوان مثال کسی کارگردان است، نویسنده، طراح صحنه یا فیلمبردار. سعید سهیلی یکی از کارگردانان معروف سینما است که درباره او صحبت می کنیم.

سعید سهیلی کیست؟

سعید سهیلی کیست؟

اگر با فیلم های گشت ارشاد و گشت ارشاد ۳ بسیار خندیده اید و در تیتراژ آخر آن نام کارگردان آن را دیده اید حتما به این موضوع علاقمند شده اید که بیشتر درباره کارگردان این فیلم سینمایی جالب بدانید. پس ما در اینجا کمی درباره زندگی کاری و شخصی او توضیح می دهیم. سعید سهیلی متولد سال ۱۳۳۸ در تربت حیدریه است و فعالیت خود را از مشهد و در سال ۱۳۷۵ در سینما و تلویزیون آغاز کرد. وی کارگردان، فیلمنامه نویس و تهیه کننده است و در تمام این حوزه ها بهترین اثر را از خود ارائه داده است.

وی خانواده ای هنرمند دارد و فرزندان وی همگی بازیگر شده اند و مخصوصا پسر های وی نیز بسیار معروف هستند. سینا و ساعد سهیلی هر دو در صنعت سینما و تلویزیون فعالیت داشته اند و بازی درخشانی را از خود به نمایش گذاشته اند. هم چنین دختران او سارا و صبا سهیلی نیز در زمینه بازیگری و فعالیت های دیگر در سینما و تلویزیون معروف بوده اند و آن ها نیز هنر پدر خود را دنبال می کنند. سعید سهیلی در جبهه نیز حضور داشته و به عنوان فرمانده گردان فعالیت کرده است. برادر این کارگردان نیز شهید شده است. این کارگردان فعالیت های بسیاری را در سینما داشته است و هر فیلم او برای مردم بسیار دیدنی بوده است.

معروف ترین فیلم هایی که سعید سهیلی کارگردانی کرده کدامند؟

سعید سهیلی از آن دسته از کارگردانانی است که کار های تولیدی او همیشه مورد پسند مردم قرار گرفته است و به دلیل همین استقبال او فیلم های بیشتری را ساخته است و یا اینکه نویسندگی آن ها را انجام داده است. تعدادی از این آثار بیشتر از بقیه دیده شده اند که در زیر می خواهیم آن ها را بررسی کرده و به صورت اجمالی به این فیلم‌ ها بپردازیم.

گشت ارشاد ۳

گشت ارشاد ۳ به عنوان ادامه گشت ارشاد ۱ و ۲ ساخته شد و تهیه کنندگی و کارگردانی آن را سعید سهیلی بر عهده داشت. این فیلم سال ۱۴۰۰ اکران شد و داستان آن تقریبا دنباله داستان دو فیلم اول است با این تفاوت که حسن و عطا تصمیم می گیرند تا خواننده ای با بازی بهنام بانی را حرفه ای کنند و از طریق آن پولدار شوند اما با اتفاقاتی روبه رو می شوند.

شب برهنه

شب برهنه در سال 1380 به کارگردانی سعید سهیلی به روی پرده‌ سینما رفت که در آن شادمهر عقیلی نیز بازی می‌ کرد. شادمهر در این فیلم نقش اول را بر عهده داشت و قبل از اینکه مهاجرت خود را انجام دهد این فیلم اکران شد. ماجرای این فیلم درام بوده ب نادیا دلدار گلچین، ساعد سهیلی و علی قربان ‌زاده نیز در آن بازی می‌ کردند.

سنگ، کاغذ، قیچی

سنگ کاغذ قیچی فیلمی بود که سعید سهیلی آن را هم کارگردانی به هم نویسندگی کرد و در سال 1385 ساخته شد. این فیلم داستان کسی را حکایت می‌ کند که از زندان آزاد شده و به دنبال انتقام است. امین حیایی، شهرام حقیقت دوست و اندیشه فولادوند در این فیلم بازی می‌ کنند.

تارا و تب توت فرنگی

یکی دیگر از فیلم‌ های سعید سهیلی تارا و تب توت فرنگی است که در سال 1382 ساخته شده است. این فیلم داستان اجتماعی دارد که در آن لادن مستوفی، کتایون ریاحی، فرهاد قائمیان و لادن طباطبایی بازی می‌کردند. داستان این فیلم نیز ارزش دیدن دارد.

کلاشینکف

فیلم سینمایی کلاشینکف محصول سال ۱۳۹۲ است که سعید سهیلی آن را کارگردانی کرده است. این فیلم درباره جوانی است که سرباز بوده و با سلاحی که در اختیار دارد قصد دارد از کسانی که خواهر او را اذیت کرده اند انتقام بگیرد. در این فیلم جواد عزتی، سینا مهراد، ساعد سهیلی و فرهاد اصلانی بازی می کنند.

عکس های سعید سهیلی را در کجا مشاهده کنیم؟

عکس های سعید سهیلی را در کجا مشاهده کنیم؟

سعید سهیلی کارگردان محبوب و معروف سینمای ایران است که همیشه خبر های فیلم های او در صدر خبر های دنیای سینما قرار داشته است. همین موضوع باعث می شود تا تقریبا بیشتر سایت ها درباره او خبر زده و عکس های او را نیز قرار دهند. شما می توانید با مراجعه به موتور جستجوی گوگل و وارد کردن نام این کارگردان، تمامی عکس های موجود از او در اینترنت را در صفحه نتایج تماشا کنید. این کار بسیار راحت تر از وارد شدن به هر سایت و دیدن عکس های این فرد است.

آیدی پیج سعید سهیلی چیست؟

سعید سهیلی از آن دسته از کارگردانانی است که سعی کرده تا ارتباط خود را با مخاطبان خود حفظ کند و این کار را با ساخت صفحه ای در شبکه اجتماعی اینستاگرام انجام داده است. آدرس صفحه او saeedsoheilii است و بیشتر از ۷۱ هزار نفر هم دنبال کننده دارد. او در این صفحه صحنه هایی از فیلم های خود را به صورت ویدئو به استراک گذاشته است و می توانید از جدیدترین اخبار درباره ساخته های او از طریق استوری ارتباط داشته باشید. هم چنین شما می توانید از طریق کامنت زیر پست های او نظر خود را در رابطه با وی بیان کنید.

سعید سهیلی تا کنون چه حاشیه هایی داشته است؟

سعید سهیلی کارگردان ایرانی حواشی در کار خود نداشته است و تا به حال خبر جنجالی از وی منتشر نشده است. او‌ هم چنین فیلم های پر حاشیه نیز نساخته و معمولا خود را از آن ها دور کرده است. فقط فیلم گشت ارشاد ۳ او بخاطر بازی ریحانه پارسا در آن ممکن بود توقیف شود که این اتفاق نیوفتاد و فیلم پخش شد و مردم نیز از آن لذت بردند.

درآمد سعید سهیلی چقدر است؟

درآمد سعید سهیلی چقدر است؟

سهیلی یکی از کارگردانان پرکار سینمای ایران و تهیه کننده ای است که فیلم های او بسیار فروش رفته اند و طرفداران بسیاری را به دست آورده است. درآمد این کارگردان با این حال معلوم نیست. اما همیشه عقیده بر این بوده است که کسانی که در زمینه تهیه کنندگی فعالیت می کنند افراد پولداری هستند زیرا باید هزینه های یک فیلم را فراهم کنند و آن ها را مدیریت کنند. هم چنین دستمزد خود آن ها نیز زیاد است.

همسر سعید سهیلی کیست؟

همسر سعید سهیلی کارگردان معروف سینما فردی به نام مهناز منتظمی است او برخلاف تمام اعضای خانواده سمتی در بازیگری یا سینما ندارد. سهیلی بیشتر زندگی خود را با این فرد سپری کرده است و هم اکنون نیز با او زندگی می کند. 

اولین فیلم سعید سهیلی چه نام داشت؟

اولین فیلمی که سعید سهیلی آن را ساخت و با آن توانست توجه به بقیه را به خود جلب کند مردی شبیه باران نام داشت. در این فیلم فرزند خود او یعنی سینا مهراد نیز بازی می کرد و بعد از آن توانست فیلم های بهتر و تاثیرگذارترین را بسازد. به عنوان مثال شب برهنه یکی از آن هاست که شادمهر عقیلی نیز در آن بازی کرده است.

درآمد سعید سهیلی چقدر است؟

آیا سعید سهیلی در تئاتر هم بازی کرده است؟

در واقع سعید سهیلی یک کارگردان و فیلمنامه‌ نویس که فیلم های سینمایی را تولید می کند و تاکنون کارگردانی تئاتر را انجام نداده است. به همین دلیل این فرد نه در تئاتر بازی کرده و نه کارگردانی آن را انجام داده. البته ممکن است در آینده این اتفاق بیفتد اما مشخص نیست که چه زمانی باشد.

فیلم های این کارگردان را چگونه دانلود کنیم؟

فیلم های این کارگردان در سایت های معتبر دانلود فیلم موجود هستند و شما می توانید این فیلم ها را دانلود کرده و در لپ تاپ یا تلویزیون خود تماشا کنید. البته باید این مورد را در نظر داشته باشید که حقی از این کارگردان ضایع نشود و سایت فیلم را غیرقانونی منتشر نکرده باشد.

سعید سهیلی چه افتخاراتی در عرصه سینما کسب کرده است؟
Image processed by CodeCarvings Piczard ### FREE Community Edition ### on 2017-02-07 14:26:57Z | http://piczard.com | http://codecarvings.com

سعید سهیلی چه افتخاراتی در عرصه سینما کسب کرده است؟

فیلم هایی که سعید سهیلی ساخته است، با این که بسیار مورد توجه مردم قرار گرفته است و فروش بالایی دارند تا به حال در جشنواره شرکت داده نشده است و جایزه ای دریافت نکرده است. او ممکن است در آینده فیلمی بسازد که مورد توجه داوران قرار گرفته و در جشنواره شرکت داده شده و جوایز را دریافت کند.

سوالات متداول

  1. آیا سعید سهیلی فیلم نامه نویس نیز هست؟

    سعید سهیلی در زمینه فیلمنامه نویسی نیز فعالیت می کند و همان طور که در متن گفتیم بعضی از کارهای خود را نویسندگی کرده است. در واقع او با فیلمنامه نویسی این کار را شروع کرده است.

  2. سعید سهیلی و شادمهر عقیلی چه ارتباطی با هم داشتند؟

    همان طور که گفتیم شادمهر عقیلی در فیلم شب برهنه سعید سهیلی بازی کرد و نقش اول را داشت که این فیلم قبل از مهاجرت او پخش شد.

  3. بیوگرافی مهناز منتظمی همسر سعید سهیلی را کجا بخوانیم؟

    از همسر این فرد اطلاعات دقیقی در دسترس نیست و تا به حال صحبت زیادی از او نکرده است. فقط نام این فرد در سایت ها آماده است و گفته شده که او در زمینه بازیگری و سینما فعالیتی ندارد.

لطفا به این مقاله امتیاز دهید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *