بیوگرافی ترانه علیدوستی و دخترش + بهترین فیلم های او

ترانه علیدوستی یکی از خوشتیپ ترین بازیگران زن ایرانی است که تا به اکنون در سریال‌ ها و فیلم‌ های متعددی به ایفای نقش پرداخته و امروزه توانسته طرفداران بسیار زیادی در کشور به دست آورد.

ترانه علیدوستی کیست؟

ترانه علیدوستی کیست؟

به طور معمول تمام مردم در سراسر جهان علاقه زیادی به فیلم‌ و سریال دارند که این موضوع شامل مردم ایران نیز می باشد. به همین دلیل اکثر مردم ایران بازیگران کشورمان را می‌ شناسند و خیلی از این بازیگران به محبوبیت و شهرت زیادی در بین مردم رسیده اند که این موضوع شامل ترانه علیدوستی نیز می باشد. ترانه تا به امروز در فیلم‌ ها و سریال‌ های متعددی به ایفای نقش پرداخته است و به دلیل بازی خوبش به یکی از بازیگران محبوب و پر طرفدار تبدیل شده است. حال در این قسمت قرار است به بیوگرافی ترانه علیدوستی بپردازیم. ترانه علیدوستی (Taraneh Alidoosti) متولد سال 1362 بازیگر و هم چنین صدا پیشه ایرانی است که در فیلم های خیلی از افراد برجسته مانند رسول صدر عاملی، واروژ کریم‌ مسیحی و اصغر فرهادی نقش آفرینی کرده است. می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر ترانه علیدوستی ویکی پدیا را مشاهده نمایید.

زندگی این بازیگر معروف چگونه است؟

همان طور که در قسمت قبل بیان کردیم، ترانه متولد سال 1362 است و محل زندگی ترانه علیدوستی تهران می باشد. شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید پدر ترانه، حمید علیدوستی بازیکن پیشین تیم ملی فوتبال ایران و هم چنین یکی از مربیان کنونی فوتبال است و مادر او نیز نادره حکیم الهی، تندیس ساز و سنگ تراش است. ترانه تنها یک برادر به نام پویان داشته است که در چهارشنبه سوری سال 83 او را از دست داده است. ترانه در دوره دبیرستان مشغول به تحصیل در رشته تجربی بوده است، اما در کنار آن در کلاس های بازیگری امین تارخ ثبت نام کرده است و از آن جایی که علاقه بسیار زیادی به بازیگری داشته است، به همین دلیل خانواده‌ اش نیز از ترانه حمایت و پشتیبانی کرده اند تا دخترشان به هدف و آرزویش برسد.

در نهایت در سال 79 ترانه از طریق کلاس هایی که در آن ثبت نام کرده بود، به بازی نقش ترانه پرنیان در فیلم (من ترانه 15 سال دارم) انتخاب شد و بعد از این فیلم تا سال 82 در هیچ فیلم دیگری حضور پیدا نکرد. شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید ترانه یکی از سرمایه‌ گذاران فیلم اژده ها وارد می‌ شود، ساخته مانی حقیقی بوده است. مانی حقیقی ترانه علیدوستی از این فیلم سود بسیار خوبی را بدست آوردند.

ترانه علیدوستی در دورهمی دعوت شد؟

ترانه علیدوستی در دورهمی دعوت شد؟

دورهمی از برنامه های پر مخاطب و پر طرفداری است که به کارگردانی و مجری گری مهران مدیری یکی از افراد سرشناس ایرانی ضبط و پخش می‌ شود. در این برنامه مهران از خیلی از افراد سرشناس، سلبریتی ها، بازیگران و حتی بازیکنان دعوت می‌ کند و به عنوان مهمان به گفت و گو با این افراد می‌ پردازد و به همین دلیل این برنامه به یکی از جذاب ترین برنامه ها در ایران تبدیل شده است. حال باید افزود که مدتی قبل مهران مدیری از ترانه علیدوستی نیز برای حضور در برنامه دورهمی دعوت کرد.

البته جالب است که بدانید هنوز ترانه علیدوستی به این دعوت مهران مدیری واکنشی نشان نداده است. این موضوع را هم باید افزود که ترانه علیدوستی در خندوانه یکی دیگر از برنامه های محبوب نیز تا به اکنون حضور نداشته است. این موضوع باعث شده است تا خیلی از افراد بیان کنند که ترانه تمایلی برای حضور در برنامه های ایران را ندارد.

درآمد ترانه علیدوستی چقدر است؟

ترانه یکی از مشهور ترین و محبوب ترین بازیگران ایرانی است که از زمانی که فعالیت خود را در عرصه بازیگری آغاز کرده است تا به امروز در سریال‌ ها و فیلم‌ های متعددی بازی کرده است که از این طریق توانسته برای خود یک منبع درآمد عالی به وجود آورد و به ثروت بسیار زیادی نیز برسد. امروزه برای خیلی از طرفداران ترانه سوال به وجود می آید که درآمد و ثروت ترانه علیدوستی چقدر است؟ در این باره باید بگوییم که اطلاعات دقیقی در مورد ثروت ترانه در اینترنت موجود نمی باشد، اما از آن جایی که ترانه در حرفه بازیگری فعالیت گسترده ای انجام می دهد و علاوه بر آن در حوزه‌ هایی مانند صدا پیشگی، نویسندگی و ترجمه نیز فعالیت می‌ کند توانسته از طریق این فعالیت‌ ها برای خود یک منبع درآمد عالی به وجود آورد و درآمد زایی کند.

آدرس پیج اینستاگرام ترانه علیدوستی چیست؟

آدرس پیج اینستاگرام ترانه علیدوستی چیست؟

در رابطه با اینستاگرام باید بگوییم یکی از برنامه‌ های محبوب و پرطرفداری است که امروزه افراد اعم از مشهور و یا غیر مشهور در این شبکه برای خود یک صفحه کاربری راه اندازی کرده اند و در اینستاگرام فعالیت می‌ کنند که این موضوع شامل ترانه علیدوستی نیز می‌ باشد. زمانی که استفاده از اینستاگرام در ایران رایج شد، ترانه نیز برای خود یک صفحه کاربری در این شبکه راه اندازی کرد و از آن زمان به بعد فعالیت گسترده‌ ای در اینستاگرام انجام می دهد. می توان این گونه بیان کرد که امروزه ترانه علیدوستی اینستا را مرکز فعالیت خود قرار داده است و به این گونه، مطالب زیادی را برای مخاطبان خود منتشر می کند.

بهتر است که بدانید ترانه بیشتر در مورد اتفاقاتی که در کشور ایران رخ می‌ دهد، مشکلات مردم و خیلی از موضوعات دیگر پست هایی را منتشر می‌ کند که تمام این پست‌ ها با استقبال زیادی رو به رو می شوند و لایک ها و کامنت های زیادی را از آن خود می کنند. حال این موضوع را هم باید افزود که برای پیدا کردن آدرس پیج اینستاگرام ترانه کافیست تا نام او را به انگلیسی در قسمت سرچ اینستاگرام جستجو نمایید تا پیج او برای شما نمایش یابد. این موضوع را هم باید افزود، از آن جایی که ترانه فالووران میلیونی و هم چنین تیک آبی دارد، پیج او نسبت به پیج های فیک به راحتی قابل تشخیص می باشد.

شغل اصلی ترانه علیدوستی چیست؟

ترانه بازیگر خوب کشورمان از زمانی که فعالیت خود را در عرصه بازیگری آغاز کرده است، به دلیل این که به معروفیت و در کنار آن به یک منبع درآمد عالی رسیده است، از همان ابتدا بازیگری را به عنوان شغل اصلی خود انتخاب کرده است. البته این موضوع را هم باید افزود که او علاوه بر بازیگری در حوزه‌ های دیگری مانند صداپیشگی، نویسندگی و ترجمه نیز فعالیت گسترده‌ ای انجام می‌ دهد. اما با این حال می‌ توان بیان کرد که درآمد اصلی او از طریق بازیگری است.

ترانه در لیست گران قیمت ترین بازیگران زن در ایران قرار گرفته است، او برای بازی در هر قسمت از سریال و یا فیلم مبالغ هنگفتی را دریافت می کند. جالب است که بدانید بیان شده است که ترانه علیدوستی در شهرزاد برای حضور در هر قسمت از این سریال میلیون‌ ها تومان پول دریافت کرده است.

عکس های این بازیگر را در کجا ببینیم؟

عکس های این بازیگر را در کجا ببینیم؟

ترانه علیدوستی از زمانی که فعالیت خود را در این حرفه آغاز کرده است به دلیل استعداد زیادی که در بازیگری داشته است و هم چنین چهره زیبا و معصومش به سرعت به شهرت و معروفیت زیادی رسید تا جایی که امروزه از او به عنوان یکی از بازیگران محبوب و سرشناس یاد می‌ شود. حال خیلی از طرفداران ترانه تمایل دارند تا عکس های متعددی از او را مشاهده نمایند، چرا که از مشاهده عکس های ترانه لذت می‌ برند. در این باره باید بگوییم که با توجه به سایت‌ های مختلف و هم چنین شبکه‌ های مجازی مشاهده عکس های افراد معروف مانند ترانه کار دشوار و سختی نمی باشد.

برای مشاهده عکس های این بازیگر معروف کافیست تا به شبکه‌ های مجازی او مانند اینستاگرام مراجعه نمایید. ترانه گاهی اوقات عکس های زیبایی از خود را برای مخاطبانش به اشتراک می گذارد. این موضوع را هم باید افزود که در اینترنت نیز عکس های متعددی از ترانه برای مخاطبان او منتشر شده است. به عنوان مثال شما می توانید عکس های ترانه علیدوستی بی حجاب و یا با حجاب را در اینترنت جستجو و مشاهده نمایید. هم چنین علاوه بر عکس، کلیپ و فیلم های متعددی مانند فیلم رقص ترانه علیدوستی نیز در اینترنت برای مخاطبان منتشر شده است.

فیلم های محبوب ترانه علیدوستی کدامند؟

ترانه علیدوستی یکی از بازیگران پر انرژی و پرکاری است که از زمانی که فعالیت خود را در این حرفه آغاز کرده است تا به امروز در فیلم‌ های متعددی بازی کرده است که در این قسمت به معرفی برخی از بهترین فیلم های ترانه علیدوستی خواهیم پرداخت. برای کسب اطلاعات بیشتر پیشنهاد می کنیم تا انتهای مطالب همراه ما باشید.

فروشنده

فروشنده فیلمی در ژانر درام به نویسندگی و هم چنین کارگردانی اصغر فرهادی است. در این فیلم ترانه علیدوستی و شهاب حسینی (یکی از بازیگران ایرانی در آمریکا) ایفای نقش می‌ کنند. این فیلم در ابتدا آهو نام داشت اما در اواسط فیلم‌ برداری نامش تغییر کرد و با عنوان فروشنده اکران شد. ترانه علیدوستی در نقش رعنا در این فیلم حضور پیدا کرد که با توجه به بازی خوبش مورد توجه خیلی از مخاطبان فیلم قرار گرفت.

زندگی مشترک آقای محمودی و بانو

زندگی مشترک آقای محمودی و بانو فیلمی به کارگردانی روح‌ الله حجازی و هم چنین نویسندگی علی طالب آبادی محصول سال 91 است، ترانه علیدوستی در این فیلم به ایفای نقش ساناز پرداخته بوده است.

استراحت مطلق

استراحت مطلق فیلمی به کارگردانی عبدالرضا کاهانی و نویسندگی عبدالرضا کاهانی و سعید قطبی‌ زاده ساخته سال 93 است، ترانه علیدوستی در نقش سمیرا در این فیلم حضور پیدا کرد.

درباره الی

درباره الی فیلمی ساختهٔ اصغر فرهادی و با تهیه کنندگی مشترک اصغر فرهادی و سید محمود رضوی محصول سال 87 است. درباره الی بعد از اکران و نمایش مورد تعریف و ستایش منتقدان و مردم قرار گرفت. بهتر است که بدانید اصغر فرهادی در این فیلم از سبک رئالیسم پیروی کرد و باعث شد تا موج جدیدی در سینمای ایران رقم بخورد. ترانه علیدوستی در نقش الی در این فیلم حضور پیدا کرد.

من، ترانه 15 سال دارم

من ترانه 15 سال دارم فیلمی از رسول صدر عاملی محصول سال 80 و با بازی ترانه علیدوستی است. این فیلم برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن ترانه علیدوستی از بیستمین جشنواره فیلم فجر است.

جوایز و افتخارات ترانه علیدوستی شامل چه مواردیست؟

جوایز و افتخارات ترانه علیدوستی شامل چه مواردیست؟

می‌ توان به جرات بیان کرد که ترانه یکی از با استعداد ترین بازیگران ایرانی است که تا به اکنون در خیلی از فیلم هایی که نقش آفرینی کرده، جوایز و افتخارات متعددی را به دست آورده است. حال از جوایز و افتخاراتی که ترانه در طول فعالیت در حرفه اش، بدست آورده است عبارت اند از:

  • نامزد بهترین بازیگر نقش اول زن برای تردید
  • نامزد بهترین بازیگر نقش اول زن فیلم فروشنده
  • برنده جایزه پروین مشترکاً به همراه لیلا حاتمی و نگار جواهریان در سال 1391
  • برنده جایزه جشنواره وزول به عنوان بهترین بازیگر نقش اول زن در پذیرایی ساده
  • نامزد بهترین بازیگر نقش اول زن سی و یکمین جشنواره فیلم فجر برای آسمان زرد کم عمق
  • نامزد بهترین بازیگر زن درام جایزه حافظ برای سریال شهرزاد

ترانه علیدوستی چند سال دارد؟

گاهی اوقات سوالات مختلفی برای مخاطبان و یا افرادی که جدیدا طرفدار ترانه علیدوستی شده اند به وجود می‌ آید که یکی از این سوالات در مورد سن ترانه علیدوستی می باشد. در مورد تاریخ تولد ترانه علیدوستی باید بگوییم که او متولد 22 دی سال 1362 در ایران است و هم اکنون در 37 سالگی خود می باشد. جالب است که بدانید خیلی از افراد و طرفداران او زمانی که متوجه سن واقعی ترانه می شوند از اصطلاح بیبی فیس برای او استفاده می‌ کنند، چرا که آن ها بر این باورند که سن ترانه علیدوستی به چهره او نمی خورد و چهره ترانه خیلی کمتر از سنش به او می خورد. هم چنین آن ها در این باره بیان کرده اند که به نظر می رسد ترانه 29 و یا 30 سالش است.

البته این موضوع را هم باید افزود که برخی از کاربران هم بیان کرده اند که ترانه همانند خیلی بازیگران و چهره های معروف برای جوان ماندن صورتش از بوتاکس و ژل استفاده می‌ کند. اما ترانه تا به اکنون به این صحبت‌ ها واکنشی نشان نداده است.

آیا تا به حال مصاحبه با این بازیگر انجام شده است؟

ترانه یکی از محبوب ترین و مشهور ترین بازیگران زن ایرانی است که از زمانی که فعالیت خود را در حرفه بازیگری آغاز کرده است، توانست در مدت زمان کوتاهی به شهرت زیادی برسد و تا به امروز خیلی از شبکه‌ های معروف و هم چنین مجلات مختلف مصاحبه‌ های متعددی با او انجام داده اند. بهتر است بدانید ترانه علیدوستی در اکثر مصاحبه‌ های خود در مورد موضوعات مختلفی مانند: حرفه اش، اهدافی که برای آینده دارد، فرزندش، فراز و نشیب هایی که در حرفه اش برای او به وجود آمده و تجربه کرده است، موضوعات دیگر مانند مشکلات کشور و اتفاقاتی که برای مردم ایران افتاده است و خیلی از مسائل دیگر صحبت کرده است. می‌ توانید قسمت‌ هایی از مصاحبه این بازیگر معروف و مشهور را به راحتی در اینترنت جستجو و مشاهده نمایید.

حاشیه های ترانه علیدوستی درباره چه مواردیست؟

حاشیه های ترانه علیدوستی درباره چه مواردیست؟

معمولاً برای اکثر افراد سرشناس، بازیگران، سلبریتی ها در طول حرفه شان، حواشی و جنجال های زیادی به وجود می‌ آید و امروزه با توجه به شبکه‌ های مجازی و رسانه ها این حواشی به سرعت در بین کاربران دست به دست می‌ شود. حال این موضوع را هم باید افزود که برای ترانه نیز حواشی بسیار زیادی به وجود آمده و در جنجال‌ های زیادی نیز قرار گرفته است و به همین دلیل می توان بیان کرد که ترانه یکی از پرحاشیه‌ ترین بازیگران ایرانی است.

حال از موضوعات حاشیه هایی که برای ترانه به وجود آمده می توان به رابطه پنهان ترانه علیدوستی و شهاب حسینی با یکدیگر، خبر حکم حبس ترانه علیدوستی به مدت 5 ماه، منتشر شدن آهنگی برای ترانه توسط قاف که بعد از آن هشتگ هایی مانند ترانه علیدوستی قاف به وجود آمد، شهره قمر ترانه علیدوستی و دخترش را تهدید کرد و … اشاره کرد.

همسر این بازیگر کیست؟

معمولاً طرفداران و هواداران یک فرد مشهور تمایل دارند تا در مورد روابط شخصی و پارتنر آن فرد مشهور بیشتر بدانند که این موضوع شامل طرفداران ترانه علیدوستی نیز می‌ باشد. در مورد همسر این بازیگر معروف و مشهور باید بگوییم که مدت‌ ها قبل ترانه با شخصی به نام علی منصور ازدواج کرد که حاصل این ازدواج دختری به نام حنا می باشد. امروزه علی منصور به لطف همسر مشهور و محبوبش بسیار شناخته شده و معروف شده است. می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر علی منصور همسر ترانه علیدوستی ویکی پدیا را جستجو و مشاهده نمایید. این موضوع را هم باید افزود که برای مشاهده عکس های علی منصور در کنار ترانه علیدوستی می‌ توانید به شبکه‌ های مجازی و اینترنت مراجعه نمایید، چرا که عکس‌ های متعددی از همسر ترانه برای مخاطبان و علاقه‌ مندان در شبکه‌ های مجازی و اینترنت منتشر شده است.

ماشین ترانه علیدوستی چیست؟

ماشین ترانه علیدوستی چیست؟

همان طور که در قسمت قبل بیان کردیم ترانه علیدوستی در لیست گران قیمت ترین بازیگران زن ایران قرار گرفته است و امروزه از او به عنوان یکی از پر درآمد ترین و ثروتمند ترین بازیگران یاد می شود که توانسته از طریق بازیگری و فعالیت‌ های دیگری که در حوزه‌ های مختلف انجام می دهد به یک ثروت بسیار زیادی برسد. به همین دلیل امروزه او برای خود زندگی لاکچری و مرفهی را ساخته است و بهترین خانه ها و ماشین ها را دارد.

حال خیلی از افراد تمایل دارند تا بدانند که ماشین این بازیگر معروف و مشهور چیست؟ در این باره باید بگوییم که تا به امروز عکس‌ های متعددی از ترانه در ماشین های گران قیمت و مدل بالا در شبکه‌ های مجازی و اینترنت منتشر شده است که با توجه به این عکس‌ ها می‌ توان بیان کرد که او فقط از ماشین های گران قیمت استفاده می کند. البته از آن جایی که ترانه هر از گاهی ماشین‌ خود را عوض می‌ کند، به همین دلیل نمی‌ توان به طور دقیق بیان کرد که هم اکنون ماشین ترانه علیدوستی چیست.

اولین جایزه بین المللی ترانه علیدوستی چه بود؟

اولین جایزه بین المللی ترانه علیدوستی چه بود؟

ترانه یکی از بازیگران با استعداد و محبوب ایرانی است که از زمانی که فعالیت خود را در این حرفه آغاز کرده است، توانسته جوایز و افتخارات زیادی را به دست آورد. حال جالب است که بدانید او برای اولین بار در سال 81 جایزه بهترین بازیگر زن در پنجاه و پنجمین جشنوارهٔ فیلم لوکارنو سوئیس (جشنواره لوکارنو یک جشنواره بین‌ المللی فیلم است که از سال 1964 هر ساله در شهر لوکارنو سوئیس برگزار می‌ شود و بعد از جشنواره‌ های کن، ونیز و برلین چهارمین جشنواره معتبر فیلم اروپا است.) برای فیلم من ترانه 15 سال دارم برنده شد.

این موضوع را هم باید افزود که ترانه در سال 1391 جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن جشنواره وزول (جشنواره بین‌ المللی فیلم‌ های آسیایی وزول، یک جشنواره فیلم سالانه با علاقه ویژه و هم چنین با تمرکز بر سینمای آسیا است. این جشنواره بین‌ المللی، هر سال در شهر وزول در شرق فرانسه برگزاری می‌ شود.) برای پذیرایی ساده برنده شد. هم چنین باید افزود که ترانه علیدوستی در جشنواره کن نیز حضور داشته است که می‌ توانید عکس‌ های او را در این جشنواره در شبکه‌ های مجازی و یا اینترنت جستجو و مشاهده نمایید.

سوالات متداول

  1. ترانه علیدوستی کیست؟

    ترانه علیدوستی متولد سال 1362 بازیگر و صداپیشه ایرانی است که امروزه شهرت و معروفیت بسیار زیادی در بین مردم ایران به دست آورده است.

  2. بهترین فیلم های ترانه علیدوستی بازیگر معروف ایرانی چه نام دارند؟

    از بهترین فیلم های ترانه علیدوستی می‌ توان به فروشنده، زندگی مشترک آقای محمودی و بانو، استراحت مطلق، درباره الی، من ترانه 15 سال دارم و … اشاره کرد.

  3. تا به اکنون در مورد چه موضوعاتی برای ترانه علیدوستی حاشیه به وجود آمده است؟

    از حواشی که برای ترانه به وجود آمده می‌توان به رابطه پنهانش با شهاب حسینی، حکم حبس او به مدت 5 ماه، منتشر شدن آهنگ برای او توسط خواننده معروف قاف، تهدید شدن ترانه و دخترش توسط شهره قمر و … اشاره کرد.

  4. افراد چگونه می توانند عکس های ترانه علیدوستی را مشاهده نمایند؟

    برای مشاهده عکس های این بازیگر معروف و مشهور کافیست تا به شبکه‌ های مجازی او مانند اینستاگرام و یا اینترنت مراجعه نمایید.

لطفا به این مقاله امتیاز دهید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *