بلاگر های ترکیه چه کسانی هستند؟ | لیست بلاگر های ایرانی در ترکیه

بلاگر های ترکیه از سری سلبریتی های ساکن ترکیه هستند که در زمینه های مختلف فعالیت می کنند.

در زمان های گذشته تصور می شد که مفهوم بلاگر کیست بر این مبنا می باشد که هرکس تعداد دنبال کننده و پست های بیشتری را داشته باشد، بلاگر است! اما این باور اشتباه است و در واقع بلاگر کسی است که در هر زمینه ای اطلاعات فراوان دارد. در این مقاله قصد داریم که درباره بلاگر هایی که در کشور ترکیه مشغول به فعالیت هستند اطلاعاتی را به شما ارائه دهیم. در ادامه می توانید با مطالعه این پست، از اطلاعات دقیق و جالبی درباره بلاگر های معروف کشور ترکیه بهره مند شوید.

بلاگر های ترکیه بیشتر در چه زمینه هایی فعالیت دارند؟

بلاگر های ترکیه بیشتر در چه زمینه هایی فعالیت دارند؟

در اولین قسمت از مقاله قصد داریم فعالیت بلاگر ها را به شما معرفی کنیم. بلاگر های معروف، در زمینه های مختلف فعالیت می کنند. بلاگری در زمان های گذشته دارای معنا و مفهوم دیگری بود اما امروزه به افرادی که در زمینه های خاص در شبکه های اجتماعی و فضای مجازی به صورت جدی فعالیت می کنند بلاگر می گویند. به عنوان مثال بسیاری از بلاگر ها در زمینه گردشگری و تفریح فعالیت حرفه ای دارند. آن ها با سفر به مکان های دیدنی مختلف به نوعی کسب درآمد می کنند. برخی دیگر از بلاگر های ترکیه در زمینه آرایشی و بهداشتی فعالیت می کنند. این افراد به وسیله وسایل آرایشی هم درآمد زیادی به دست می آورند و هم کالای خود را به راحتی می فروشند.

بلاگر ها معمولا رابطه صمیمی و نزدیکی با دنبال کننده های خود دارند. آن ها بیشتر در تلاش هستند که اعتماد افراد را به خود جلب کنند و دنبال کننده های بیشتری را به شغل خود جذب کنند. برخی از بلاگر های کشور ترکیه کار های تولید محتوا را نیز انجام می دهند. این تولید محتوا در زمینه ای می باشد که فرد در آن مشغول به فعالیت می باشد. مثلا بلاگر های غذا و فست فود در زمینه فست فود و بلاگر های مد و لباس در زمینه لباس های جدید تولید محتوا می کنند.

بلاگر های معروف در فضاهای مختلفی فعالیت می کنند. یکی از مهم ترین فضاهایی که بلاگر های ترکیه در آن مشغول به فعالیت هستند، برنامه پر مخاطب اینستاگرام می باشد. برای این افراد جذب دنبال کننده مانند سلبریتی های معروف، از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و آن ها برای به دست آوردن فالوور برنامه های زیادی اجرا می کنند. بعضی از این بلاگر ها چالش های مختلفی را در فضای مجازی اجرا می کنند و سعی می کنند کاربران خود را نیز تشویق به انجام آن کار کنند. این بلاگر های معروف ترکیه، در تلاش هستند که از راه تبلیغ برای شرکت های معروف و بزرگ بین المللی درآمد زایی کنند.

درامد بلاگر های ترکیه چقدر است؟

درآمد بلاگر های ترکیه چقدر است؟

در این قسمت از مقاله می خواهیم درآمد بلاگر ها در کشور ترکیه را برای شما شرح دهیم. این بلاگر ها سعی می کنند با افزایش تعداد دنبال کننده های خود، اعتماد مردم را جلب کنند و محصولات شرکت های بزرگ را روی استوری های خود تبلیغ کنند. این جلب اعتماد به وسیله گفتن نقاط قوت و ضعف محصول به دست می آید. این بلاگر ها با مخاطبان خود صداقت دارند و سعی می کنند به این روش جلب اعتماد نمایند.

بر اساس گزارش های داده شده هر تبلیغ استوری آن ها نزدیک به 10 میلیون تومان هزینه دارد. البته این مبلغ را خود آن ها اعلام نکرده اند و تعرفه تبلیغات آن ها دقیقا مشخص نیست اما به نظر می رسد که هر کدام از آن ها ماهیانه نزدیک به 50 میلیون تومان درآمد دارند. البته این نرخ بستگی به تعداد دنبال کننده های آن ها نیز دارد. هرچه تعداد دنبال کننده های آن ها بیشتر باشد، هزینه استوری های تبلیغاتی آن ها نیز بیشتر است.

به عنوان مثال، محمد امین کریم پور از بلاگر های معروف طنز ایرانی می باشد و از محبوب ترین بلاگر ها نیز به شمار می رود. این فرد دارای 5 میلیون نفر دنبال کننده می باشد و گفته می شود بابت هر استوری تبلیغاتی 10 میلیون تومان دریافت می کند. درآمد ماهیانه محمد امین کریم پور، نزدیک به 100 میلیون تومان می باشد.

بهترین بلاگر های ترکیه کدامند؟

بهترین بلاگر های ترکیه کدامند؟

بسیاری از افراد هستند که به وسیله شغل بلاگری معروف و پولدار شده اند. کشور ترکیه نیز یکی از کشور هایی می باشد که در آن بلاگر های زیادی مشغول به فعالیت می باشند. آن ها به طور معمول فضای اینستاگرام را برای فعالیت خود انتخاب می کنند. این کشور به دلیل اینکه در نزدیکی و همسایگی ما قرار گرفته است بلاگر های زیادی به آن مهاجرت کرده اند. در این قسمت از مقاله می خواهیم برخی از بلاگر هایی که در این کشور فعالیت می کنند را به شما معرفی کرده و درباره آن ها به شما اطلاعات جذابی را ارائه دهیم.

عمر(einsameman)

این اینفلوئنسر در شاخه مدلینگ فعالیت دارد و بسیار در کار خود ماهر است.

ملتم (meltemyilmaz)

ملتم از دیگر اینفلوئنسرها می باشد که توانسته در شاخه سبک زندگی و مد و فشن فعالیت داشته باشد و یکی از کسانی باشد که در این دو شاخه می‌تواند فعالیت کند.

هانده ارچل

هانده یکی از بازیگران زیبای ترک به حساب می آید که به بلاگری نیز مشغول است و در عرصه مدلینگ نیز فعالیت هایی دارد.

دانلا بیلیج

از دیگر اینفلوئنسرهای محبوب است که در شاخه فعالیت او میکاپ‌ ارتیستی و بیوتی بلاگری می باشد که از طریق این حرفه توانسته درآمد بسیار بالایی نیز داشته باشد و بسیاری از آرتیست های ترکیه ای را میکاپ کند.

نصرت اشپز

نصرت گوکچه (انگلیسی: Salt Bae‎؛ زادهٔ 1983) سرآشپز، قصاب، و خودشاغلِ اهل ترکیه و صاحب رستوران‌های زنجیره ای Nusr-Et است که شعبه‌های متعددی در شهرهای مختلف جهان همچون استانبول، دبی، ابوظبی، میامی، نیویورک، لس آنجلس و دوحه دارد.

بوسرا (busraharaz)

او یکی دیگر از اینفلوئنسر هایی است که در زمینه لایف استایل فعالیت می کند و فالوور های بالایی دارد.

دریا (derya akaraca)

از دیگر اینفلوئنسرها می توانیم به دریا اشاره کنیم که او نیز یکی از افرادی می باشد که فعالیت های زیادی در شبکه های اجتماعی دارد و او نیز در شاخه لایف استایل و سبک زندگی فعالیت می کند. این اینفلوئنسر محبوب در اینستاگرام حدود ۶۱۰ عکس را به اشتراک گذاشته است که بازخورد عکس های او نیز بسیار بالا می باشد.

بوراک سراشپز

وی رستوران زنجیره ای بسیار مجللی به نام Hatay Medeniyetler Sofrası را پایه گذاری کرد و از این طریق توانسته درامد بسیار خوبی را کسب کند.

نوناسا (nunaca_blog)

او در شاخه بیوتی بلاگری فعالیت می کند و توانسته گریم های بسیار زیبایی را به طرفدارانش آموزش دهد. این اینفلوئنسر محبوب تقریبا  ۳۶۰ پست به اشتراک گذاشته است که پست های او بسیار آموزنده می باشد.

تنیا (tnya kavan)

از دیگر اینفلوئنسر های معروف است که همیشه لباس های ترند به تن می کند و همیشه لباس هایش مارک  می باشد و یکی از بهترین فشن بلاگر های ترکیه محسوب می شود.

بیوتی بلاگر های ترکیه چه کسانی هستند؟

بیوتی بلاگر به بلاگر هایی گفته می شود که در زمینه مد و آرایش تخصص دارند. یک بیوتی بلاگر می تواند با تست محصولات آرایشی از برند های مختلف پست های جذابی برای مخاطبانش منتشر کند. اطلاعات بیوتی بلاگر از محصولات آرایشی و مراقبتی پوستی باید بالا باشد؛ همچنین علاوه بر آن این مسئولیت این بلاگر است که مزایا و معایب هر یک از این محصولات را بداند و بتواند هر برند را درست و متناسب با نیاز مخاطب به او معرفی کند.

از زمینه های سخت بلاگری، بیوتی بلاگر بودن است؛ چرا که پوست انسان حساس ترین نقطه بدنش محسوب می شود و با یک انتخاب اشتباه و تبلیغ محصول نامناسب برای پوست مخاطبان ممکن است تمام زحماتش به هدر رود و فالووران پیجش در یک روز افت کنند. از معروف ترین بیوتی بلاگر های ترکیه می توان به hazal kaya  و yusufcim اشاره کرد.

بلاگرهای ایرانی در ترکیه چه کسانی هستند؟

بلاگرهای ایرانی در ترکیه چه کسانی هستند؟

امروزه ترکیه پر شده از مسافران و مهاجرانی که از ایران به آن جا رفته اند. در این بین بلاگر های زیادی که در زمینه های مختلفی کار می کنند، دیده می شوند. از معروف ترین بلاگر های این سال های اخیر که همگی حواشی زیادی در دنیای مجازی نیز داشته اند می توان به امیر تتلو، دنیا جهانبخت، مهراد جم، پویان مختاری و ندا یاسی اشاره کرد.

فشن بلاگر های ترکیه چه افرادی می باشند؟

فشن بلاگر ها بلاگرانی هستند که در زمینه مد و فشن فعالیت دارند. اکانت اینستاگرام و یوتیوب این افراد پر از استایل های متفاوت و الگوبرداری های درست از مدل های خارجی است. بسیاری از این فشن بلاگر ها با ایده گرفتن از مدل هایی که در سایت هایی نظیر پینترست موجود است، مخاطبان زیادی را جذب می کنند. از جمله فشن بلاگر های ترکیه می توان به صدف صادقی اشاره کرد که چند سالی است به ترکیه مهاجرت کرده است.

فود بلاگر های ترکیه چه کسانی هستند؟

فود بلاگر های ترکیه چه کسانی هستند؟

شف بلاگر یا همان فود بلاگر به افرادی گفته می شود که یا خودشان آشپز هستند و آشپزی می کنند و یا اینکه به رستوران ها و کافه های مختلف می روند و با تست کردن طعم های متفاوت به آن ها نمره دهی می کنند. در ایران هم این زمینه از بلاگری چند سالی است که به شکل غلطش که بیشتر جنبه درامد زایی برای بلاگر را دارد، رواج یافته است. از فود بلاگر های خوب ترکیه می توان به surkan kaymak و zeliha kucukturan اشاره کرد.

بلاگر های آرایشی ترکیه سعی می کنند از امکانات کشورشان در زمینه مد و آرایش کمال استفاده را کنند. این نکته بدان معنی است که در ترکیه شما می توانید انواع مارک های لوازم آرایشی را با قیمت های بسیار مناسب پیدا کنید. این موضوع برای بیوتی بلاگر های ترکیه یک نکته مثبت و مزیت نسبت به کشورهایی مانند ایران (که بسیاری از مارک های لوازم آرایش را نمی توان پیدا کرد) است.

بلاگر های طنز ترکیه نیز سعی دارند تا با روش های مختلف و حتی تقلید از پیج های بلاگر های طنز دیگر کشور ها، مخاطبان زیادی را جذب نمایند. آن ها از مسخره کردن فیلم هایشان گرفته تا ساخت ادیت های منحصر به فرد و خنده دار بر روی کلیپ هایشان استفاده می کنند، تا بتوانند فالووران بیش تری را به دست آورند.

اگر درباره بلاگر های موفق ترکیه بپرسید، میان موفقیت آن ها و میزان اطلاعات و آپدیت بودن از دانشی که در آن فعالیت دارند ارتباط مستقیمی را خواهید دید. یک بلاگر موفق بلاگری است که سعی کند در حوزه تخصصی اش اطلاعاتش را همیشه به روز شده نگه دارد.

بلاگر های طنز موفق ترکیه در چه سبکی فعالیت می کنند؟

بلاگر های طنز موفق ترکیه در چه سبکی فعالیت می کنند؟

بلاگر های طنز در تمامی کشور های دنیا سعی می کنند با منتشر کردن کلیپ هایی با محتوای طنز و ادیت های خاص و تا جایی خنده دار، مخاطبان خودشان را جذب کنند. بلاگر های طنز ترکیه نیز سعی می کنند با انواع این کلیپ ها و حتی کلیپ هایی که در دیالوگ هایش، اشاره به فیلم های معروف در حال پخش دارد، مخاطبان و فالووران را راضی کنند.

همچنین این بلاگر ها سعی می کنند تا به صورت چند نفره و گروهی کلیپ های خودشان را بسازند تا تاثیر آن در برنامه هایی نظیر اینستاگرام و یوتیوب بیش تر باشد و موجب بیش تر دیده شدن و تگ شدن های بیش تر افراد گروه در این برنامه ها شود.

پیج اینستاگرام بلاگر های ترکیه چیست؟

پیج اینستاگرام بلاگر های ترکیه چیست؟

نکته قابل توجه در پیج اینستاگرام اکثر بلاگر های ترکیه به خصوص ایرانی های بلاگر در ترکیه بسیار دیده می شود، این است که آن ها سعی می کنند پیج هایی با نام خودشان به صورت خاص و مختصر داشته باشند. برای مثال، پیج دنیا جهان بخت به نام کوچکش یعنی دنیا در اینستاگرام وجود دارد و همچنین تیک آبی دارد که این نشان از تایید رسمی اینستاگرام بر روی پیجش است.

این موضوع سبب می شود که با سرچ کردن چند حرف اول نامش در اینستاگرام، پیج این بلاگر دیده شود، که این موضوع تاثیر مستقیمی با افزایش فالوور پیج او دارد. بسیاری از بلاگر های دیگر مانند ملیکا، صبا و امیر تتلو نیز سعی در داشتن همچین پیجی برای جذب مخاطبان بیش تر دارند.

اینفلوئنسرهای ترکیه در یوتیوب نیز فعالیت دارند؟

اکثر اینفلوئنسر های ترکیه مانند امیر تتلو، نیلی افشار و دنیا جهان بخت در یوتیوب هم بسیار فعال هستند. آن ها برای بهتر دیده شدن کلیپ هایشان در برنامه یوتیوب فالووران پیج های اینستاگرامشان را با راه اندازی مسابقات ساختگی، تشویق به لایک و بازدید از یوتیوبشان می کنند.

همین بازدید ها از کلیپ های یوتیوب برای آن ها درامد زایی دارد. همچنین امثال این بلاگر ها سعی می کنند تا بیش تر در یوتیوب فعالیت داشته باشند تا برنامه هایی مانند اینستاگرام که درامد آن چنانی از انتشار پست برایشان نخواهد داشت.

کدام یک از شاخه های اینفلوئنسری در ترکیه طرفدار بیشتری دارد؟

ترکیه مهد مد و فشن است و به شدت برای علاقه مندان به این زمینه محیط مناسبی است. در ترکیه سالانه مراسم ها و مسابقات زیادی در این زمینه برگزاری می شود. همچنین دوره های آموزشی در زمینه استایل و فشن که در ترکیه برگزار می شود، مدت هاست که علاقه مندانی را از سراسر دنیا به خود جلب کرده است.

بسیاری از قرارداد ها و میتینگ های کاری بین فشن استایلیست های دنیا با کارفرما هایشان در ترکیه تشکیل می شود. همچنین وجود زیبایی های طبیعی زیادی در این کشور سبب شده فشن بلاگر ها جهت عکاسی های خاص طرح هایشان مشکلی نداشته باشند.

حاشیه های بلاگر های ترکیه درباره چه موضوعاتی است؟

حاشیه اکثر بلاگر های ترکیه به خصوص ایرانی هایی که در ترکیه به دلایل نامشخص و ناگهانی مشهور شده اند، بیش تر درباره زندگی شخصی آن هاست. امروزه شاهد رشد بلاگر هایی در ترکیه هستیم که با راه انداختن بازی هایی برای گمراه کردن فالووران و یا طلاق و ازدواج دروغین، در یک روز میلیون ها فالوور به دست آورده اند. از این قبیل حاشیه ها می توان به حاشیه های بین دنیا جهان بخت و مهراد جم اشاره کرد.

راز موفقیت بلاگر های ترکیه

راز موفقیت اکثر بلاگر های موفق ارتباط مستقیمی با میزان دانش و اطلاعات آن ها از حوزه ای که در آن فعالیت دارند، است. یک بلاگر موفق در هر زمینه بلاگری است که دائما با استفاده از سایت های مخصوص و برنامه هایی مانند پینترست اطلاعات خودش را به روز کند و هر بار حرف و مطلب جدیدی در اختیار مخاطب قرار دهد.

چالش هایی که اینفلوئنسرهای ترکیه انجام داده اند چه بوده است؟

اینفلوئنسر های ترکیه مانند دیگر اینفلوئنسرهای دنیا سعی در ایجاد تنوع در پست های خود برای جذب بیش تر مخاطب دارند. یکی از چالش های خاص و زیبا میان بلاگر های ترکیه این است که در نزدیکی عید های مهم خود مانند عید قربان چالش هایی به منظور کمک به قشر محروم کشورشان، هزینه هایی را جمع آوری می کنند. این چالش یکی از زیبا ترین چالش های بین مردم این کشور است.

همچنین بلاگر های دیگر چالش هایی مانند یک آرایش یا یک مدل موی خاص را در بازه های زمانی مشخصی برگزار می کنند. برای مثال با ترند سازی یک مدل آرایش بسیار متفاوت با روزمره همگی بلاگر ها سعی در انجام آن می کنند.

بلاگرهای سفر ترکیه بیشتر به کدام مناطق سفر می کنند؟

ترکیه پر است از زیبایی های بکر و خاص برای علاقمندان و بلاگر هایی که در زمینه سفر فعالیت دارند. بلاگر های سفر در ترکیه سعی می کنند تا به این نقاط بروند و با انتشار تصاویر و ویدیو های با مزه دیگر مردمان را تشویق به سفر کنند.

بلاگر های سفر با این کار از تور لیدر ها و حتی هتل ها و مسافرخانه های آن محل، مبلغی به عنوان تبلیغ خواهند گرفت و این از راه های درامد زایی آن ها محسوب می شود. حتی بلاگری که تبلیغ یک کشتی تفریحی را در پیجش انجام دهد، مبلغی برای آن به دست می آورد. برای جستجو درباره بلاگر های ساکن ترکیه کافی است نام آن ها را در اینترنت سرچ کنید. برای مثال با جستجو کردن عبارت بلاگر ترکیه ای کبری، تمامی صفحات و اطلاعات درباره این پیج و این شخص برایتان آورده می شود.

اینفلوئنسر های ترکیه ای چه محدودیت هایی دارند؟

امروزه ترکیه به عنوان کشوری آزاد و نسبتا اروپایی شناخته می شود، اما برای بسیاری از بلاگر ها قوانین مشخصی وجود دارد. این قوانین بیش تر جنبه سیاسی دارند و قوانینی را شامل می شوند که بلاگر نتواند کشور و نظام سیاسی اش را زیر سوال ببرد.

اگر کلیپ های بلاگر های زمینه های متفاوت ترکیه ای را دیده باشید، متوجه خواهید شد که آن ها هرگز در کلیپ ها و کپشن هایشان اجازه صحبت سیاسی را ندارند. همچنین اکثر آن ها سعی می کنند با پوشش نسبتا معقول و متعارفی جلوی دوربین ظاهر شوند.

سوالات متداول

  1. چند تن از بلاگر های ایرانی مقیم ترکیه را نام ببرید؟

    بلاگرانی مانند دنیا جهان بخت، ندا یاسی، امیر تتلو و پویان مختاری

  2. رمز موفقیت یک بلاگر چیست؟

    کمک از سایت هایی که در زمینه فعالیتش وجود دارند و همچنین این موضوع که سعی کند دائما اطلاعاتش را به روز رسانی کند.

  3. درآمد متوسط ماهیانه یک بلاگر در ایران چقدر است؟

    درآمد بلاگران بسته به زمینه فعالیشان و همچنین تبلیغاتی که در پیجشان انجام می دهند، متفاوت است. اما حداقل دستمزد برای هر استوری تبلیغاتی بین 5 تا 10 میلیون تومان تخمین زده می شود.

  4. کدام زمینه بلاگری در ترکیه بیش تر محبوب است؟

    در ترکیه بلاگر هایی که در زمینه مد و فشن فعالیت دارند بسیار پر طرفدار هستند. همچنین بیوتی بلاگر ها در سراسر دنیا جز محبوب ترین رشته های بلاگری است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *