رکورد پرس پا چقدر است؟ بررسی رکورد جدید پرس پا

در این مثاله درباره رکورد پرس پا بحث خواهیم کرد. پرس پا یکی از تمریناتی است که با وزنه انجام می شود و در آن شخص به حالت خوابیده دراز کشیده و با کف پا های خود وزنه‌ ای را از خود دور کرده و با خم کردن زانوهایش به سمت خود می‌ آورد. حال این روزها مشاهده می شود که برخی از افراد توانسته اند رکورد پرس پا که از رکوردهای ورزشی بسیار مشکل است؛ را جا به جا کنند.

رکورد پرس پا در دست کیست؟

رکورد پرس پا در دست کیست؟

حرکت پرس پا به‌ صورت معکوس انجام می‌ شود و ریزه‌ کاری‌ هایی دارد که می‌ تواند نتیجه تمرین‌ افراد را کاملا متفاوت کند. در حال حاضر انجام این حرکت در میان افرادی که به ورزش بدنسازی می پردازند، بسیار رایج و متداول شده است. البته جالب است که بدانید هنوز هم خیلی از بدنسازان بدون این که بدانند، این حرکت را اشتباه انجام می‌ دهند. با این حال عده ای از افراد توانسته اند رکورد پرس پا را جا به جا کنند.

شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید مدتی قبل ویلیام کانن، تمام توان خود را به کار گرفت تا یک پرس کامل پا را با سنگین ترین وزنه هایی که تا به حال توسط یک نفر استفاده شده است، تکمیل کند. وی با استفاده از هر دو پا به یک پرس ساق 1120 کیلوگرمی دست یافت. هم چنین وزنه 410 کیلوگرمی را تنها با پای راست و 400 کیلوگرمی را با پای چپ با موفقیت به پایان رساند و رکورد پرس پا را در رکوردهای گینس به نام خود به ثبت رساند.

رکورد داران پرس‌ پا چه استراتژی‌ هایی برای انجام این حرکت دارند؟

بهتر است که بدانید یک سری تکنیک‌ ها و استراتژی‌ ها وجود دارد که توسط قهرمانان پرس پا برای رسیدن به رکوردهای بالا استفاده می‌ شود. در این باره بهتر است بدانید که معمولا قهرمانان پرس‌ پا جای پا خود را تنظیم می کنند. موقعیت بالاتر پا، همسترینگ و باسن را با شدت بیشتری درگیر می کند. در مقابل، قرار گرفتن پایین پا فشار بیشتری را بر روی عضله چهار سر ران وارد می کند.

چه تفاوت‌ هایی بین رکوردهای پرس‌ پا در دسته‌ های وزنی مختلف وجود دارد؟

بهتر است بدانید که تفاوت‌ هایی بین رکورد پرس پا در دسته‌ های وزنی مختلف وجود دارد. این موضوع را هم باید افزود که دستگاه های پرس زاویه دار معمولا دارای سورتمه هایی با وزن بین 45 پوند الی 100 پوند هستند. در مقابل، پرس های پایه افقی وزن شروع بسیار کمی دارند که معمولاً اولین صفحه روی پشته وزن دستگاه انتخاب پین است. این می تواند از 5 الی 20 پوند متغیر باشد.

چه تفاوت‌ هایی بین رکورد پرس‌ پا مردان و زنان وجود دارد؟

در حال حاضر انجام پرس پا در میان مردان و بانوان بسیار محبوب و پرطرفدار شده است و جالب است که بدانید این حرکت در میان بانوان بسیار رایج و متداول است. حال این موضوع را هم باید افزود که تفاوت‌ هایی در رکورد پرس پا بانوان و مردان وجود دارد و به طور معمول این تفاوت‌ ها در وزن پرس پا می باشد.

کدام فدراسیون‌ های ورزشی مسئول ثبت و تایید رکوردهای رسمی پرس‌ پا هستند؟

کدام فدراسیون‌ های ورزشی مسئول ثبت و تایید عناوین این رشته می باشد؟

پاورلیفتینگ (Powerlifting) یک ورزش قدرتی است که از سه تلاش برای حداکثر وزن در سه حرکت اسکات، پرس روی نیمکت و ددلیفت تشکیل شده است. حال این موضوع را هم باید افزود که این مسابقات در سراسر جهان برگزار می شود. پاورلیفتینگ از سال 1984 یک ورزش پارالمپیک بوده است و تحت IPF نیز یکی از ورزش های بازی های جهانی است. حال ناگفته نماند که این فدراسیون‌ مسئول ثبت و تایید رکورد های رسمی پرس‌ پا محسوب می شود.

کدام ورزشکار عنوان بهترین را در این حرکت دارد؟

در حال حاضر پرس پا به یکی از رایج‌ ترین و کاربردی‌ ترین حرکات در بدنسازی تبدیل شده است که خیلی از افراد برای حجیم کردن قسمت پا و یا بزرگ کردن آن به انجام این حرکت می‌ پردازند. حال این موضوع را هم باید افزود که ورزشکاران متعددی در تاریخ مشاهده شدند که بیشترین تعداد رکورد پرس پا را در اختیار دارند. حال شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید یکی از ورزشکارانی که بیش‌ ترین تعداد رکورد پرس‌ پا در تاریخچه ورزش را در اختیار دارد رانی کولمن است.

ثبت رکورد پرس‌ پا به عنوان رکورد رسمی

بهتر است بدانید با این که در حال حاضر پرس پا به یکی از حرکات رایج و متداول در رشته بدنسازی تبدیل شده است. اما در کمال ناباوری خیلی از بدنسازان حتی بدنسازانی که به صورت حرفه‌ ای در این رشته ورزشی مشغول به فعالیت هستند، این حرکت را به درستی انجام نمی‌ دهند. حال ناگفته نماند که برای ثبت یک رکورد پرس پا باید این حرکت به درستی انجام شود تا به این گونه مورد تایید کارشناسان قرار گیرد.

بهتر است در هنگام انجام حرکت پرس پا، تنفس خود را تنظیم کنید. سپس در حالت ایده‌ آل، هنگام بازدم باید کف پا را فشار دهید و در حالی که زانوهای خود را خم می‌ کنید تا زانوها را به خود نزدیک کنید، نفس بکشید. زمانی که کف پا را فشار می دهید، عضلات سرینی، چهار سر ران و همسترینگ خود را سفت کنید و بالاتنه خود را ثابت نگه دارید. معمولا این مواردی است که در نظر گرفته می شود تا یک رکورد پرس‌ پا به عنوان رکورد رسمی و معتبر شناخته شود.

لطفا به این مقاله امتیاز دهید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *