بیش ترین رکورد اسکات که در گینس ثبت شده است

از دیگر رکوردهای ورزشی در دنیای بدنسازی رکورد اسکات می باشد. اسکات یا چنبک ورزشی، یک حرکت چند مفصلی است که ماهیچه‌ های چهارسر ران را هدف گرفته اما به دلیل ماهیتی که دارد، عضلات پشت، عضلات سرینی (باسن)، عضلات شکم و عضلات همسترینگ (پشت پا) را هم درگیر می‌ کند. حال این روزها مشاهده می شود که خیلی از افراد سعی دارند تا رکورد اسکات را جا به جا کنند و به نام خود به ثبت برسانند.

چه کسی رکورد جهانی اسکات را در دست دارد؟

چه کسی رکورد جهانی اسکات را در دست دارد؟

حرکت اسکات و یا همان اسکوات یکی از حرکات پایه در بدنسازی به شمار می رود که احتمالا اسکات پا در جدول برنامه تمرینی همه قرار دارد. از نظر علمی این حرکت، یکی از بهترین‌ ها است و طرفداران زیادی دارد، اما نحوه انجام درست این حرکت بسیار مهم است. حال این موضوع را هم باید افزود که هر چند وقت یکبار رکورد اسکات توسط شخصی جا به جا می‌ شود. ناگفته نماند که در حال حاضر نیز رکورد اسکات جهانی در دست فردی به نام ری ویلیامز می باشد.

در این باره بهتر است بدانید که بر اساس رکوردهای گینس، سنگین ترین وزنه اسکات بدون کمک که توسط یک مرد بلند شده است توسط (ری ویلیامز) آمریکایی به دست آمده است.

در کدام کشور بیشترین تعداد رکوردهای اسکات ثبت شده است؟

در حال حاضر با توجه به این که حرکت اسکات یکی از حرکات محبوب و پرطرفدار در میان بدنسازان به شمار می‌ رود. به همین دلیل در سراسر دنیا این حرکت انجام می‌ شود و در خیلی از مناطق رکوردهایی در رابطه با این حرکت به ثبت رسیده است.

حال شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید با توجه به تحقیقاتی که در این زمینه انجام شده است، بیشترین تعداد رکوردهای اسکات ثبت شده مربوط به کشورهایی همچون لهستان و آمریکا می‌ باشد.

چه تفاوتی بین اسکات با وزنه آزاد و اسکات با دستگاه وجود دارد؟

چه تکنیک‌ هایی برای افزایش قدرت در اسکات توصیه می‌ شود؟

لازم به ذکر است که تکنیک‌ هایی وجود دارد که افراد با پی بردن به این تکنیک‌ ها می‌ توانند به افزایش قدرت و عمق در اسکات و یا حتی جا به جایی رکورد اسکات بپردازند. گرم کردن به طور موثر، کار کردن بر روی تحرک هیپ، گرم کردن بدن می تواند شامل کاردیو سبک و کششی پویا باشد تا به تحرک شما کمک کند، انعطاف پذیری مچ پا و دورسی فلکشن و برخی از موارد دیگر در افزایش قدرت و عمق در اسکات تاثیر گذار است.

کدام مسابقات پاورلیفتینگ در زمینه ثبت رکوردهای اسکات معتبرترین است؟

با توجه به این که اسکات به یکی از حرکات محبوب و پرطرفدار تبدیل شده است که هر روز به مخاطبان آن افزوده می‌ شود، به همین دلیل این روزها مسابقات متعددی در زمینه ثبت رکورد اسکات مشاهده می شود که برخی از این مسابقات معتبر هستند و افراد زیادی در این مسابقات شرکت می کنند. حال ناگفته نماند که معتبر ترین آن ها اتحادیه پاورلیفتینگ متحد (UPA) یوتا می باشد.

چه کسی رکورد بیشترین تکرار اسکات با وزن معین را در دست دارد؟

شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید بیشترین اسکات در 24 ساعت 25000 است و جو روردز (ایالات متحده آمریکا) در A&D Fitness در جانستون، رود آیلند، ایالات متحده آمریکا، در تاریخ 5 سپتامبر 2020 به دست آورد. جو تلاش خود را در ساعت 7:45 صبح به وقت شرقی در چهار سپتامبر آغاز کرد و به هدف خود یعنی 25000 اسکوات در ساعت 7:28 صبح به وقت شرق در پنج سپتامبر رسید.

چه تجهیزات ایمنی برای وزنه‌ برداران در زمان انجام اسکات توصیه می‌ شود؟

چه تجهیزات ایمنی در هنگام زدن رکورد اسکات وجود دارد؟

لازم به ذکر است که کمربند وزنه‌ برداری به وزنه‌ برداران کمک می‌ کند تا در هنگام اسکوات قسمت مرکزی و کمرشان را محکم نگه دارند. با کمربند، به دلیل امنیت بیشتر جا به‌ جایی وزن بیشتر آسان‌ تر است.

لطفا به این مقاله امتیاز دهید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *