آموزش بازی اسکوپا برای شرط بندی آنلاین و سودآور

بازی اسکوپا از بازی‌ های کارتی ورق قدیمی ایتالیایی است و از شهرت و محبوبیت بسیار فروانی برخوردار است. در اسکوپا بازیکنان در تلاش هستند تا کارت‌ هایی با ارزش برابر کارت‌ های خود را کسب کنند. البته ناگفته نماند که امتیازات در این بازی محبوب به چندین فاکتور وابسته است.

معرفی بازی اسکوپا

معرفی بازی اسکوپا

بهتر است که بدانید بازی اسکوپا یکی از شناخته شده ترین و محبوب ترین بازی‌ های سنتی ورق ایتالیایی است. در اسکوپا، بازیکنان در تلاش هستند تا بتوانند کارت‌ هایی با ارزش برابر کارت‌ های خود را بدست آورند. لازم به ذکر است که امتیازات در این بازی به چند فاکتور وابسته است. این بازی با استفاده از یک دست 40 تایی انجام می شود. در حال حاضر این بازی جذاب در ایتالیا از محبوبیت زیادی برخوردار است و توسط خیلی از علاقه مندان بازی می شود. این بازی در سایت بازی انفجار نیز به تازگی در دسترس قرار گرفته است.

تاریخچه این بازی

شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید برخی از افراد تصور می‌ کنند که این بازی از بازی‌ های کارتی جدید به شمار می‌ رود. اما با این حال ناگفته نماند که بازی اسکوپا یکی از بازی‌ های سنتی ورق ایتالیایی به شمار می‌ رود که از قدمت بسیار بالایی برخوردار است و یکی از بازی‌ های قدیمی کارتی به شمار می رود که می توان آن را به صورت 4 الی 6 نفره و یک دست 40 تایی انجام داد.

نحوه انجام بازی اسکوپا

نحوه انجام این بازی بسیار راحت و آسان می‌ باشد و این موضوع باعث شده تا از محبوبیت زیادی برخوردار شود. در این مورد بهتر است بدانید که بازی اسکوپا به این گونه است که بازیکنان باید به نوبت سعی کنند تا از روی میز کارت‌ هایی با ارزش برابر کارت‌ های دست خود را به دست آورند.

امتیازات در این بازی محبوب و پرطرفدار به چندین فاکتور بستگی دارد. جمع‌ آوری بیشترین کارت در کل، بیشترین کارت با خال سکه (و یا خشت)، جمع آوری بهترین پریمیرا شامل (یک کارت از هر خال در حالی که 7 با ارزش ترین آن‌ ها است)، به دست آوردن ستبلو (settebello) (هفت سکه یا خشت) و به دست آوردن همه کارت‌ هایی که بر روی میز قرار دارند و خالی کردن آن که به عنوان اسکوپا شناخته می‌ شود.

هدف بازی اسکوپا چیست؟

هدف بازی اسکوپا چیست؟

قطعاً یکی از مهم ترین مواردی که در این بازی باید به آن توجه کنید هدف بازی می‌ باشد. در این باره بهتر است بدانید که بازیکنان می‌ توانند قبل از شروع بازی، در مورد یک امتیاز هدف متفاوت توافق کنند. به عنوان مثال 16 یا 21 امتیاز برای بردن هر بازی را هدف قرار دهند. بعضی از انوای بازی به بازیکن و یا تیم این اجازه را می دهد تا بازی را در میانه یک دست با ادعای داشتن امتیاز کافی برای رسیدن به هدف بازی 11 یا هر امتیاز مورد توافق، به پایان برسانند.

چه زمانی اسکوپا رخ می‌ دهد؟

لازم به ذکر است، زمانی که کارت بازی شده و تمام کارت‌ های رو به بالا زمین را گرفته باشد و آن را خالی کند، بازی اسکوپا اتفاق می افتد. این موضوع را هم باید افزود که برای ثبت این اسکوپا، کارت بازی شده رو به بالا و در کنار جمع کارت‌ های ضبط شده قبلی بازیکن قرار خواهد گرفت.

امتیازدهی در این بازی چگونه است؟

امتیازدهی در این بازی چگونه است؟

در رابطه با امتیازدهی در بازی اسکوپا بهتر است که برای هر اسکوپا (جارو کردن) یک امتیاز تعلق می گیرد. بازیکنی که بیشترین کارت سکه (یا خشت) را دارد، یک امتیاز کسب می‌ کند. بازیکنی که بیشترین کارت را درکارت‌ های ضبط شده خود دارد یک امتیاز برای کارت‌ ها کسب می‌ کند. بازیکنی که هفت سکه / خشت در کارت‌ های ضبط شده خود دارد یک امتیاز کسب می‌ کند. هم چنین بازیکنی که دارنده بهترین پریمیرا یک امتیاز کسب می‌ کند.

قوانین این بازی شامل چه مواردی است؟

اگر تا به اکنون به بازی های کارتی پرداخته اید، به احتمال زیاد می دانید که هر بازی کارتی دارای یکسری قوانین خاص و منحصر به فرد می باشد. بازی اسکوپا نیز دارای یک سری قوانین است که بهتر است قوانین این بازی را به خوبی فرا گیرید و این قوانین را در هنگام بازی رعایت کنید تا به این گونه با مشکلی رو به رو نشوید. حال مهم ترین قانون بازی اسکوپا این است که اگر در چیدمان میز یک آس وجود داشته باشد، بازی با یک آس، فقط آس روی میز را به دست می‌ آورد و سایر کارت‌ ها سر جای خود باقی می‌ مانند.

لطفا به این مقاله امتیاز دهید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *