بیوگرافی شاهرخ خان و همسرش + 10 فیلم برتر او در بالیوود

فیلم های هندی علاقه مندان و طرفداران زیادی دارد. به صنعت سینمای هندوستان بالیوود می گویند که همزاد آسیایی و شرقی هالیوود است که در موضوع فیلمسازی و با اهداف تجاری و فرهنگی رشد و نمو پیدا کرده است. یکی از شخصیت ها و بازیگران هندی که در صنعت بالیوود به عنوان بازیگر فعالیت دارد، شاهرخ خان می باشد. اطلاعاتی از زندگی شخصی و حرفه ای این بازیگر هندی در اختیار شما می گذاریم. امیدواریم تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

شاهرخ خان کیست؟

شاهرخ خان کیست؟

شاهرخ خان متولد ۲ نوامبر ۱۹۶۵ می باشد بازیگر هندی که شهرت و چهره جهانی دارد، او در فیلم‌ های هندی‌ زبان فعالیت می‌ کند، فیلم هایی که نظر افراد زیادی را به خود جلب کرده است. این بازیگر مسلمان هندی از سوی رسانه‌ ها با عنوان‌ هایی مانند (پادشاه بالیوود) یاد و شناخته شده است. این بازیگر خوش چهره و با اخلاق هندی با ایفای نقش در فیلم های متعدد توانسته است افتخارات مختلف و زیادی را در کارنامه هنری خود به ثبت برساند، از جمله افتخارات او ۱۴ جایزه فیلم فیر می باشد. این بازیگر از سوی دولت هند نشان پادما شری و از سوی دولت فرانسه نشان هنر و ادب و لژیون دونور را دریافت کرده است.

این بازیگر هندی طرفداران خیلی زیادی در آسیا و هندوستان دارد و یک چهره محبوب و شناخته شده می باشد. شاهرخ خان در یک خانواده مسلمان در دهلی نو متولد شده است؛ وی از بازیگران هندی مسلمان به شمار می رود. شاهرخ خان یک خواهر بزرگتر از خود به نام شهناز نیز دارد. این بازیگر محبوب فعالیت حرفه‌ ای خود را در اواخر دههٔ ۱۹۸۰ و با حضور در چندین سریال تلویزیونی آغاز کرد. در سال ۲۰۰۸ میلادی، نیوزویک به انتخاب خود او را به‌ عنوان یکی از پنجاه فرد قدرتمند در جهان معرفی کرد. شاهرخ خان در نوجوانی علاقه‌ مند به ورزش و تحصیل بوده است و همیشه دوست داشته است به عنوان یک ورزشکار حرفه ای فعالیت کند، او در گذشته کاپیتان تیم ملی کریکت هندوستان بوده است. تحصیلات خود را در رشته اقتصاد در دانشگاه هنسراج گذرانده است و فوق لیسانس رشته فیلم سازی نیز می باشد.

شاهرخ خان در چه فیلم هایی ایفای نقش کرده است؟

شاهرخ خان در چه فیلم هایی ایفای نقش کرده است؟

شاهرخ خان در فیلم های زیادی نقش آفرینی کرده است در جوانی او از زیبا ترین بازیگران هندی بود؛ می توان گفت هر کدام از این فیلم ها با استقبال زیادی مواجه شده است که این امر نشان دهنده جدیت و تلاش او در حرفه خود می باشد. تعدادی از فیلم های این بازیگر هندی را به شما معرفی می نماییم.

سال نو مبارک

محصول سال ۲۰۱۴ میلادی، فیلمی سرشار از رقص و آواز و طنز که بسیار مورد استقبال قرار گرفت و دیده شد. شاهرخ خان در این فیلم در نقش چارلی بازی می کرد.

گاهی خوش گاهی غم

یکی از معروف ترین فیلم های شاهرخ خان، محصول سال ۲۰۰۱ میلادی می باشد. این فیلم طرفداران زیادی در ایران داشت. این فیلم توسط صدا و سیما ایران از تلویزیون پخش شد.

من خان هستم

فیلمی که در سال ۲۰۱۰ میلادی تولید شد و یکی از فیلم های عالی شاهرخ خان که با ایفای نقش در این فیلم توانست جایزه فیلم فیر برای بهترین بازیگر نقش نرد را دریافت کند. به شما پیشنهاد می کنیم که برای یکبار حتما این فیلم بی نظیر شاهرخ خان را مشاهده کنید.

تا وقتی زنده ام

این فیلم نامزد جایزه فیلم فیر برای بهترین بازیگر نقش مرد شد. که یکی دیگر از شاهکارهای هنری این بازیگر هندی می باشد.

زیرو

این فیلم محصول سال ۲۰۱۸ میلادی می باشد که نامزد جایزه فیلم فیر برای بهترین بازیگر مرد را دریافت کرد.

عکس های این بازیگر را در کجا مشاهده کنیم؟

عکس های این بازیگر را در کجا مشاهده کنیم؟

این بازیگر توانمند و خوش صدا و مشهور طرفداران خیلی زیادی دارد که علاقمند هستند که عکس های بیشتری از او را مشاهده نمایند. به همین منظور آنها می توانند با مراجعه به صفحات اینترنتی و جستجو نام او در مرورگر گوگل عکس های او را مشاهده نمایند. همچنین می توانند به پیج او مراجعه نمایند و عکس ها و فیلم هایی که او در صفحه شخصی خود به اشتراک می گذارد را مشاهده نمایند.

پیج اینستاگرام این بازیگر چیست؟

شاهرخ خان بازیگر معروف هندی که شهرت جهانی دارد، در اینستاگرام فعالیت دارد. بیش از ۲۸ میلیون فالوور صفحه او را دنبال می کنند و او در صفحه شخصی خود ۶۲۵ پست گذاشته است که تعدادی از این پست ها سکانس هایی از فیلم های او می باشد.علاقه مندان و طرفداران این هنرمند با ذوق و دوست داشتنی می توانند با مراجعه به اینستاگرام و وارد کردن نام او در قسمت جستجو به پیج او و فن پیج های طرفدارانش دست پیدا کنند و فیلم ها و عکس های او را مشاهده نمایند و یا اینکه می توانند مستقیم به پیج او به نشانی iamsrk مراجعه کنند و از طریق صفحه شخصی این بازیگر در جریان فعالیت های هنری او قرار گیرند.

درآمد شاهرخ خان چقدر است؟

شاهرخ خان یکی از بازیگران هندی بالیوود می باشد، ستاره سینمای هند که دستمزد بسیار بالایی دارد و درآمد حاصل او از بازیگری و فیلمسازی بسیار زیاد می باشد و از اشخاص ثروتمند هندوستان می باشد.

شاهرخ خان چه حاشیه هایی داشته است؟

می توان گفت که با گسترش فضای مجازی و حضور و فعالیت بیشتر افراد در شبکه های اجتماعی میزان حاشیه های به وجود آمده برای افراد مشهور بسیار بیشتر شده است و زندگی شخصی و حرفه ای این افراد نسبت به قبل بیشتر در زیر ذره بین قرار گرفته است. سلبریتی ها هم نیز درگیر چنین حاشیه هایی هستند. شاهرخ خان از شخصیت های به دور از حاشیه می باشد ولی به دلیل شهرت جهانی اش، حاشیه های زیادی برای او به وجود می آید.

شاهرخ خان تا کنون چه جوایزی دریافت کرده است؟

شاهرخ خان تا کنون چه جوایزی دریافت کرده است؟

این بازیگر جوایز و افتخارات متعدد و گوناگونی هم در زمینه هنری و هم در زمینه کارهای انسان دوستانه کسب کرده است. شاهرخ خان کارهای بشر دوستانه زیادی را انجام داده است که شامل خدمات بهداشت و درمان و امداد به فاجعه‌ دیدگان بوده و تنها مربوط به مردم کشور خودش نمی باشد. او در سال ۲۰۱۱ به دلیل پشتیبانی از آموزش کودکان، جایزه‌ ای از یونسکو دریافت کرد. همچنین این انسان بزرگ در سال ۲۰۱۸ برای رهبری در حمایت از حقوق زنان و کودکان در هند، جایزه کریستال مجمع جهانی اقتصاد را دریافت کرد. خان چندین بار در فهرست تاثیرگذارترین افراد در فرهنگ هند قرار گرفته است و در سال ۲۰۰۸، نیوزویک به انتخاب خود او را به‌ عنوان یکی از پنجاه فرد قدرتمند در جهان معرفی کرد. در حوزه فعالیت خود، این بازیگر توانا تا کنون توانسته است ۱۴ جایزه فیلم فیر را دریافت کند.

اولین فیلم شاهرخ خان کدام بود؟

شاهرخ خان از بازیگران هندی مرد در سال ۱۹۹۲ با بازی در فیلم عاشق دیوانه‌ وار، وارد بالیوود شد و اولین فیلم سینمایی خود را نیز بازی کرد.

دین شاهرخ خان چیست؟

شاهرخ خان در یک خانواده مسلمان به دنیا آمده است و خانواده او مقید به دین اسلام می باشند و او هم نیز دین اسلام را انتخاب کرده است.

ثروت شاهرخ خان چقدر است؟

شاهرخ خان یکی از افراد ثروتمند هندوستان می باشد. او از افراد فعال در فعالیت های خیرخواهانه و کمک به فقیران می باشد. از نظر تعداد مخاطب و درآمد از او به عنوان یکی از موفق‌ ترین ستاره‌ های سینما در جهان یاد شده‌ است. این بازیگر دوست داشتنی هندی در حال حاضر گرانقیمت‌ ترین ستاره سینمای هند با دستمزد افسانه‌ ای می باشد.

فیلم های شاهرخ خان را از چگونه دانلود کنیم؟

علاقمندان به فیلم های این هنرمند هندی می تواند با مراجعه به صفحات اینترنتی و جستجو در مرورگر گوگل و دسترسی به سایت های مرتبط در این زمینه، فیلم های او را مشاهده و دانلود نمایند. فیلم هایی از این بازیگر هندی را معرفی کرده ایم، حتما این فیلم ها را مشاهده نماید و ساعات خوشی را سپری کنید.

همسر شاهرخ خان کیست؟

این بازیگر دوست داشتنی در سن ۱۸ سالگی در یک مهمانی با گوری چیبر، دانش‌ آموخته مدرن‌ اسکول که در آن زمان ۱۴ ساله بود آشنا شد و این آشنایی در نهایت پس از چند سال به ازدواج ختم شد. گوری مخالف بازیگری شاهرخ خان بود اما پس از موفقیت او در اولین فیلم خود یکی از حامیان او در این مسیر شد. شاهرخ خان سه فرزند دارد: پسر بزرگش آریان نام دارد و دخترش سوهانا و آنها برای تولد فرزند سوم به نام آبرام از یک مادر میانجی استفاده کردند.

سوالات متداول

سوالات متداول

  1. شاهرخ خان متولد چه سالی ودر کجا می باشد؟

    این بازیگر معروف هندی متولد دوم نوامبر ۱۹۶۵ در شهر دهلی نو می باشد.

  2. شاهرخ خان این بازیگر چه جوایزی را از دولت هند و فرانسه دریافت کرده است؟

    این بازیگر از سوی دولت هند نشان پادما شری و از سوی دولت فرانسه نشان هنر و ادب و لژیون دونور را دریافت کرده است.

  3. شاهرخ خان چند فرزند دارد؟

    شاهرخ خان سه فرزند دارد: پسر بزرگش آریان نام دارد و دخترش سوهانا و آنها برای تولد فرزند سوم به نام آبرام از یک مادر میانجی استفاده کردند.

  4. شاهرخ خان این بازیگر محبوب هندی در گذشته در چه رشته ورزشی فعالیت کرده است؟

    او به عنوان یک ورزشکار حرفه ای در گذشته فعالیت می کرده است، او در گذشته کاپیتان تیم ملی کریکت هندوستان بوده است.

لطفا به این مقاله امتیاز دهید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *