لیست فقیرترین بازیگران ایرانی + حواشی پیرامون زندگی آن ها

در این مطلب قصد داریم نگاهی بیندازیم به فقر در حرفه بازیگری و فقیرترین بازیگران ایرانی را بشناسیم. بازیگری از جمله مشاغلی است که به علت نداشتن درآمدی ثابت و مادام العمر چندان قابل اعتماد نیست. بسیاری از بازیگران شناخته شده بوده اند که در دوره ای از زندگی خود به عنوان سوپر استار در فیلم های زیادی حضور داشته اند و درآمد بالایی هم داشته اند، اما بعد ازمدتی دیگر پیشنهادی برای بازی نداشته اند و نتوانستند پولی از این هنرشان کسب کنند. به این دلیل است که اغلب بازیگران در کنار این حرفه به فکر راه انداختن کسب و کار دومی نیز هستند.

فقیرترین بازیگران ایرانی چه کسانی هستند؟

فقیرترین بازیگران ایرانی چه کسانی هستند؟

قبل از پرداختن به نام این بازیگران به عنوان فقیرترین بازیگران ایرانی باید بدانید که این نام ها بازیگرانی هستند که خودشان در بعضی مصاحبه ها که ممکن است به چند سال پیش هم مربوط باشد در مورد ناتوانی در پرداخت هزینه های زندگیشان صحبت کرده اند و ممکن است در حال حاضر مشکل کم پولی آن ها رفع شده باشد.

رضا رویگری

رضا رویگری متولد سال 1325 در تهران می باشد. او علاوه بر بازیگری در زمینه خوانندگی نیز تبحر دارد و چند آلبوم موسیقی منتشر کرده است. رضارویگری همچنین چند نمایشگاه نقاشی نیز در جوانی داشته است. به احتمال زیاد خوانندگی او را در آهنگ معروف مربوط به اوایل انقلاب اسلامی ایران با نام “ایران ایران” شنیده اید.

متاسفانه این بازیگر به دلیل سکته مغزی و مشکلاتی که پس از سکته برایش پیش آمد، در چند سال گذشته نتوانسته است کار کند. او در مصاحبه هایش با گله از وضعیت اقتصادی حاکم بر کشور، از نداشتن پول برای پرداخت اجاره خانه و خرید گوشت صحبت کرده است. همچنین گفته است که حالش خوب است اما کسی پیشنهادی برای بازی به او نمی دهد و بیکار است.

رضا رویگری امسال در چهلمین جشنواره فیلم فجر با فیلم “شادروان” که در مورد سختی های خانواده ای فقیر پس از مرگ پدرشان است، حضور دارد.

ثریا حکمت

ثریا حکمت متولد سال 1332 در شهرستان خوی بوده است. این بازیگر که نام اصلی اش آذر مهدی قلی خانی بوده، بازیگری را از سال 1353 آغاز کرده و در فیلم هایی بسیاری ایفای نقش کرده بود. از جمله فیلم های معروف او “خواستگاری” و سریال “آپارتمان” بوده است.

ثریا حکمت در سال 1395 به علت تشنج و سکته مغزی در گذشت. متاسفانه این بازیگر خوب ایرانی در سال های آخر عمرش به دلیل ناتوانی در پرداخت اجاره بها عنوان کرده بود که مجبور شده است مدتی را در چادر زندگی کند.

مینا نوروزی فر از فقیرترین بازیگران ایرانی

مینا نوروزی فرد متولد سال 1344 در شهرستان املش استان گیلان است. او بازیگری را با سریال مزد ترس در تلویزیون آغاز کرده است و در سریال هایی مثل “دنیای شیرین دریا” برای مخاطبان تلویزیون شناخته شد. او در مصاحبه ای با بیان بیکاری همسر کارگردان خود، از کلاهبرداری یکی از اهالی سینما از او و از دست دادن ملک 3 میلیاردی اش گفته بود.

این بازیگر در پیج شخصی خود ویدئویی از خود منتشر کرده بود که در حال نقاشی ساختمان بوده است و علت آن را بیکاری و نداشتن پول عنوان کرده است. او همچنین در جایی گفته بود که به دنبال اجاره مکانی در مترو برای دستفروشی بوده است.

گیتی معینی

گیتی معینی در سال 1323 در کرمانشاه متولد شده است. این بازیگر کار خود را با رادیو و نوشتن آغاز کرده است. گیتی معینی در سریال های زیادی بازی کرده است اما احتمالا او را با بازی در سریال قدیمی “آینه عبرت” به یاد بیاورید.

گیتی معینی در جدیدترین مصاحبه هایش از پایین بودن دستمزد بازیگران مسن مانند خودش گفت و از بیماری که دارد. او گفته است که زن سرپرست خانوار است ودستمزدش بسیار پایین است و گاهی عده ای همین دستمزد کم او را هم نمی دهند.

جعفر دهقان

جعفر دهقان متولد سال 1339 در نظرآباد استان البرز است. او کار خود را از 15 سالگی از تئاتر آغاز کرده است و در فیلم “حماسه مجنون” سیمرغ بازیگر نقش دوم را در سال 1372 از آن خود کرده است. این بازیگر در سریال های یوسف پیامبر، مریم مقدس و مردان آنجلس و در فیلم های سینمایی مثل بوی پیراهن یوسف و بسیاری فیلم های دیگر بازی کرده است.

او چند ماه پیش در گفتگویی از شرایط بد اقتصادی و حقوق بازنشستگی کم بازیگران قدیمی شکایت کرده بود و گفته بود با این پول تامین مایحتاج زندگی برای او بسیار سخت است و به پول بنزینش هم نمی رسد. دو سال اخیر به دلیل شیوع کرونا بازار کار بسیاری از شغل ها کساد شده است که بازیگری نیز یکی از این مشاغل است.

عکس فقیرترین بازیگران ایرانی

عکس فقیرترین بازیگران ایرانی

در این مطلب چند نمونه از بازیگرانی که به علت بیماری و یا ندادن نقش به آن ها در سال های اخیر دچار بی پولی شده اند را معرفی کردیم. سعی کردیم بازیگرانی را معرفی کنیم که با فیلم ها و سریال هایشان شناخته شده تر باشند. اگر به دیدن عکس های آن ها و یا اطلاع از فیلم ها یا سریال هایی که در آن بازی کرده اند علاقه دارید می توانید نام آن ها را در گوگل جستجو کنید و عکس های آن ها را درنقش های متفاوتی که اجرا کرده اند، ببینید. همینطور در مقابل عکس و مطالبی در مورد بازیگرانی که از فقر به ثروت رسیدند نیز خواندنی است.

اینستاگرام فقیرترین بازیگران ایرانی چیست؟

پس از معرفی تعدادی از فقیرترین بازیگران ایرانی که بنا به دلایلی در سال های اخیرنتوانسته اند از طریق بازیگری درآمدی کسب کنند و در تامین هزینه های زندگی شان دچار مشکل شده اند، به فعالیت این عزیزان در اینستاگرام می پردازیم.

رضا رویگری در اینستاگرام با آدرس rezarooygari فعالیت دارد. او 13 هزار دنبال کننده دارد اما پیج او خصوصی است و پست ها و محتوی آن قابل مشاهده نیست. در صورت تمایل می توانید درخواست دنبال کردن برای پیج او بدهید تا به دنبال کنندگان او اضافه شوید.

خانم مینا نوروزی فرد هم با آدرس mina_noruzifard در اینستاگرام حضور دارد. می توانید از فعالیت های او با دنبال کردنش در اینستاگرام اطلاع یابید و همینطور عکس هایی که از خود به اشتراک می گذارد را ببینید.

آدرس پیج اینستاگرام خانم گیتی معینی gitimoeinii است که درآن عکس ها و فیلم هایی از خود منتشر می کند.

پیجی در اینستاگرام با نام جعفر دهقان پیدا نشد، تنها پیج هایی که با نام او موجود هستند مربوط به صفحه طرفداران این بازیگر است. در این پیج عکس های زیادی از او به اشتراک گذاشته شده است. آدرس این پیج jafar_dehghan_fp می باشد.

فقیرترین بازیگران ایرانی چه حاشیه هایی داشته اند؟

فقیرترین بازیگران ایرانی چه حاشیه هایی داشته اند؟

حاشیه های مطرح شده در مورد فقیرترین بازیگران ایرانی بیشتر در مورد وضعیت بیماری رضا رویگری و عکس هایی است که گهگاهی از او منتشر می شود. همچنین انتشار عکس های او با همسر جوانش در ابتدای ازدواجشان نیز برای او حاشیه ساز شده بود.

فقیرترین بازیگران ایرانی در کجا زندگی می کنند؟

از بین بازیگرانی که در این مطلب به عنوان فقیرترین بازیگران ایرانی همگی ساکن شهر تهران هستند. از مکان دقیق زندگی آن ها اطلاعاتی در دست نیست.

آثار فقیرترین بازیگران ایرانی چیست؟

در بخش های قبلی بعضی از آثار این بازیگران را معرفی کردیم. از بین آن ها شناخته شده ترین بازیگر احتمالا رضا رویگری باشد که در سریال های تاریخی بسیاری ایفای نقش کرده است از این میان مختارنامه، معصومیت از دست رفته، سال های مشروطه را می توان نام برد. از کارهای قدیمی او هم “محله برو بیا” در سال 1362، “محله بهداشت” در سال 1363 و فیلم های سینمایی “عقاب ها” در سال 1363، “اجاره نشین ها” در سال 1365 از کارهای به یاد ماندنی او هستند.

مینا نوروزی فرد را با بازی در سریال تلویزیونی “دنیای شیرین دریا” به یاد می آوریم، این بازیگر در سریال های مزد ترس در سال 1371، قطار ابدی در سال 1378، کت جادویی در سال 1377، وارش در سال 1398 ایفای نقش کرده است. اولین فیلم سینمایی او هم با نام دره هزار فانوس در سال 1372 ساخته شده است. البته این ها بخشی از آثار مشهورتر این بازیگر است.

گیتی معینی هم بازیگر قدیمی تلویزیون ایران است که با سریال “آینه عبرت” شناخته شده است. او در فیلم های “چند میگیری گریه کنی” و “توفیق اجباری” و “گشت ارشاد” نیز بازی کرده است.

جعفر دهقان هم از بازیگرانی است که در سریال های تاریخی زیادی ایفای نقش کرده است، از این میان می توان به سریال یوسف پیامبر، مریم مقدس، مردان آنجلس و مختار نامه اشاره کرد. جدیدترین فیلم او چهار اصفهانی در بغداد در سال 1394 به نمایش درآمده است.

بازیگر بعدی که در سال های آخر عمرش مشکلات زیادی را به خاطر فقر و بی پولی تحمل کرده بود، ثریا حکمت بازیگرقدیمی فیلم معروف “خواستگاری” و همچنین سریال قدیم “آپارتمان” است. فیلم های جدیدتر او “خانه پدری” و “آواز قو” در سال های 73 و 79 هستند.

درآمد فقیرترین بازیگران ایرانی چقدر است؟

درآمد فقیرترین بازیگران ایرانی چقدر است؟

از میزان دقیق درآمد آن ها اطلاعاتی در دست نیست، بعضی از آن ها مانند جعفر دهقان و گیتی معینی با حقوق بازنشستگی بازیگری که گفته شده است میزان آن بسیار ناچیز است زندگی می کنند و نقش هایی که گهگاه و البته با دستمزدهای پایین به آن ها پیشنهاد می شود. بعضی ها هم مثل خانم ثریا حکمت حتی حقوق بازنشستگی هم دریافت نمی کردند به این علت که به عنوان بازیگران درجه 2 طبقه بندی شده بودند. فقر و بی پولی بازیگر زن ایرانی حتی او را به فکر خودکشی نیز انداخته بود.

همسر فقیرترین بازیگران ایرانی

همسر رضا رویگری خانم تارا کریمی است که اختلاف سنی بین آن ها 43 سال است.البته این ازدواج دوم رضا رویگری است. همسر سابق رضا رویگری فرشته میر هاشمی است. دلیل جدایی این زوج مخالفت رضا رویگری با کار همسرش بوده است.

امیر قاسم راضی همسر مینا نوروزی فرد و از کارگردانان تئاتر است. کارهای این کارگردان بیشتر در کشورهای خارجی شناخته شده است و جوایزی نیز کسب کرده است.

گیتی معینی در مصاحبه هایش عنوان کرده است که سرپرست خانوار است و از اینکه همسر ایشان فوت کرده اند و یا جدا شده اند اطلاعاتی در دست نیست. همچنین از دلیل طلاق فقیرترین بازیگران ایرانی نیز اطلاعاتی موجود نیست.

جعفر دهقان نیز متاهل و دارای دو فرزند است اما از همسر جعفر دهقان اطلاعاتی موجود نیست. حمید مجتهدی همسر سابق ثریا حکمت، تصویر بردار وکارگردان و عکاس ایرانی بوده است که در تاریخ 1 تیر سال 1400 فوت کرده است.

فقیرترین بازیگران ایرانی در خارج از کشور چه کسانی هستند؟

بازیگران زیادی به خارج از کشور مهاجرت کرده اند که در آنجا زندگی موفقی نداشته اند اما از آن ها نام و اطلاعات کامل و دقیقی موجود نیست. همچنین تعدادی از بازیگران ایرانی که چند سال پیش برای پیوستن به یک شبکه ایرانی در ترکیه به این کشور مهاجرت کردند نیز در آن جا وضعیت مالی خوبی نداشتند.

آیا فقیرترین بازیگران ایرانی مریضی خاصی دارند؟

رضا رویگری به دلیل سکته مغزی، سال هاست که با مشکلات زیادی ناشی از سکته اش سر می کند، خوشبختانه در حال حاضر وضعیت بهتری دارد و در جشنواره فیلم فجر نیز حضور داشته است. برای این بازیگر عزیز کشورمان آرزوی سلامتی می کنیم. خانم گیتی معینی نیز چندی پیش از بیماری سرطان خود و اینکه شفا پیدا کرده است، خبر داده بود.

سوالات متداول

سوالات متداول

  1. فقیرترین بازیگران ایرانی از کجا درآمد کسب می کنند؟

    بیشتر این بازیگران با دستمزدهای کم و در نقش های فرعی بازی می کنند، در غیر اینصورت زندگی خود را با حقوق بازنشستگی بازیگری که میزان آن بسیار ناچیز است سپری می کنند.

  2. فقیرترین بازیگران ایرانی به چه کاری مشغول هستند؟

    این بازیگران اگر چه در گذشته در فیلم ها و سریال های بسیاری ایفای نقش کرده اند، اکنون به دلایلی مثل بیماری و یا کهولت سن توانایی بازی ندارند، مگر در نقش های کوچک و فرعی با دستمزد های بسیار پایین که برای آن ها فایده ندارد.

  3. فقر و بی پولی کدام بازیگر زن ایرانی در سال های آخر عمرش خبر ساز شده بود؟

    ثریا حکمت بازیگر فیلم قدیمی معروف “خواستگار” و سریال قدیمی “آپارتمان” در سال 1395 به علت تشنج و سکته مغزی در گذشت. متاسفانه این بازیگر خوب ایرانی در سال های آخر عمرش به دلیل ناتوانی در پرداخت اجاره بها عنوان کرده بود که مجبور شده است مدتی را در چادر زندگی کند.

  4. کدام بازیگر زن ایرانی از نبودن کار و بی پولی نقاش ساختمان شده است؟

    مینا نوروزی فرد بازیگر سریال دنیای شیرین دریا، در پیج شخصی خود ویدئویی از خود منتشر کرده بود که در حال نقاشی ساختمان بوده است و علت آن را بیکاری و نداشتن پول عنوان کرده است. او همچنین در جایی گفته بود که به دنبال اجاره مکانی در مترو برای دستفروشی بوده است.

لطفا به این مقاله امتیاز دهید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *