اسامی بهترین بازیگران تئاتر از ابتدا تا به امروز + عکس

تئاتر یکی از زیر شاخه های هنر های نمایشی به حساب می آید که به سبک معیار گفتار دراماتیک و گونه های دیگری از قبیل پانتومیم، نمایش روحوضی، پرده خوانی، نمایش عروسکی گفته می شود. بهترین بازیگران تئاتر هر کدام در بخشی تبحر دارند به عنوان مثال علیرضا خمسه در بخش پانتومیم و یا سعدی افشار در بخش روحوضی خان بهترین بازیگر تئاتر محسوب می شوند.

بهترین بازیگران تئاتر مرد چه افرادی هستند؟

بهترین بازیگران تئاتر مرد چه افرادی هستند؟

تئاتر از بازیگران بسیار زیادی تشکیل شده است که در بین آنها هر کدام در بخش مختلفی استعداد دارند و بهترین ها معرفی می شوند در ادامه با بهترین بازیگران مرد تئاتر ایران آشنا می شویم.

علیرضا خمسه

خمسه یکی از بهترین بازیگران تئاتر ایران محسوب می شود که در بخش پانتومیم استعداد بی نظیری دارد و یکی از برترین های تئاتر به حساب می آید. او متولد نهم بهمن ۱۳۳۱ از بروجن می باشد که تحصیلاتش را در رشته روانشناسی دانشگاه شهید بهشتی به پایان رسانید.

جمشید مشایخی

جمشید مشایخی بازیگر پیشکسوت سینما و تئاتر می باشد که یکی از برترین بازیگران تئاتر به شمار می رود او تحصیلاتش را نیز در رشته تئاتر ادامه داده است. مشایخی متولد ششم آذر ماه ۱۳۱۳ از تهران می باشد.

داریوش فرهنگ

داریوش فرهنگ یکی از کارگردانان و بازیگران تئاتر و سینمای ایران می باشد او تحصیلاتش را در رشته تئاتر از دانشکده هنرهای زیبا به پایان رسانده است. فرهنگ متولد ششم آذر ماه ۱۳۲۶ از آبادان می باشد.

بهرام شاه محمد لو

بهرام شاه محمدلو که به آقای حکایتی معروف می باشد یکی از برترین بازیگران تئاتر ایران می باشد او تحصیلاتش را در رشته هنرهای نمایشی و در دانشگاه هنرهای زیبا به پایان رسانده است و هم اکنون بازیگر تئاتر سینما و تلویزیون ایران می باشد. وی متولد پانزدهم آذرماه ۱۳۲۹ از تهران است.

سعدی افشار

سعدی افشار در میان روحوضی خوانان ایران از همه معروف تر و مشهور تر می باشد نام کامل او سعدالله رحمت خواه است که متولد سی ام فروردین ۱۳۱۳ از تهران می باشد. او یک بازیگر کمدی می باشد که معمولاً در نقش های مرسوم سیاه بازی یا تخته حوضی به ایفای نقش می‌ پردازند.

بهترین بازیگران تئاتر زن چه افرادی هستند؟

بهترین بازیگران تئاتر زن چه افرادی هستند؟

بازیگران زن تئاتر بی شمارند اما در میان این بازیگران حرفه ای و پرکار می توانیم به چند نفر از آنها ‌که نسبت به بقیه پرکار ترند اشاره کنیم، اگر علاقه مند هستید برترین بازیگران زن تئاتر ایران را بشناسید در ادامه این مقاله همراه ما باشید.

پانته آ پناهی ها

پانته آ پناهی ها متولد سال ۱۳۵۶ از تهران می باشد تحصیلات خود را در رشته کارگردانی سینما به پایان رسانده است. او در فیلم‌ های زیادی نقش آفرینی کرده است و همچنین تئاتر های بسیار زیادی را اجرا کرده است او یکی از برترین بازیگران تئاتر زن ایران می باشد.

الهام کردا

الهام کردا متولد هفدهم آذر ماه ۱۳۵۷ می باشد که تحصیلاتش را در رشته نمایش ادامه داده است و فعالیت خود را از سال ۱۳۸۰ در تئاتر شروع کرد. وی همسر سعید چنگیزیان می باشد که یکی از بازیگران موفق تئاتر و تلویزیون است، الهام کردا در نمایش‌هایی مثل خنکای ختم خاطره و دو لیتر در دو لیتر صلح و ۱۷ دی کجا بودی نقش‌آفرینی کرده است.

مهتاب نصیر پور

مهتاب نصیرپور متولد ۱۳۴۴ از شهر کازرون می باشد او تحصیلاتش را در رشته بازیگری و کارگردانی تئاتر در دانشگاه هنرهای زیبا ادامه داده است. مهتاب نصیرپور همسر محمد رحمانیان نمایشنامه‌ نویس و کارگردان تئاتر و تلویزیون ایران می باشد، مهتاب نصیرپور فعالیت های خود را از سال ۱۳۶۵ در نمایش حادثه در صبح شروع کرد.

ستاره پسیانی

ستاره پسیانی فرزند آتیلا پسیانی و فاطمه تقوی می باشد از جمله بازیگران برجسته تئاتر و تلویزیون و سینما است که به تازگی در نمایش های خدای کشتار، اگه بمیری و صددرصد به روی صحنه حضور پیدا کرد. او جز برترین زنان بازیگر تئاتر ایرانی می باشد که برای نمایش های فوق العاده تئاتر تا کنون جوایز بسیار زیادی را دریافت کرده است.

گلاب آدینه

گلاب آدینه که نام اصلی اش گلاب مستعان می باشد او یکی از بهترین بازیگران سینما و تئاتر ایران است که متولد بیست و دوم آبان ماه ۱۳۳۲ از تهران می باشد. گلاب آدینه تحصیلاتش را در مقطع لیسانس و در رشته اقتصاد سیاسی به پایان رسانده است او همسر سابق مهدی هاشمی بوده است که حاصل این ازدواج یک دختر به نام نورا هاشمی بوده است.

بهترین بازیگران تئاتر خارجی چه افرادی هستند؟

بهترین بازیگران تئاتر خارجی چه افرادی هستند؟

نینا لانان

نینا لانان یکی از بهترین بازیگران تئاتر دالاس تگزاس می باشد که به تازگی برنده جایزه افتخاری درخشش در عرصه تئاتر شد. وی تاکنون برای نمایش های تئاتر خود جوایز زیادی دریافت کرده است.

آلن واسر

آلن واسر نیز یکی دیگر از بازیگران تئاتر خارج از ایران می باشد که بسیار معروف است او در تگزاس زندگی می کند و جز افراد مشهور می باشد و تاکنون جوایز زیادی برای نمایش هایش در تئاتر دریافت کرده است.

کوین کلاین

کوین کلاین یکی دیگر از بازیگران تئاتر می باشد که تا به امروز نمایش های زیادی اجرا کرده است، او به تازگی برای نمایش خنده حاضر جایزه بهترین بازیگر مرد نمایش درام تئاتر تونی را دریافت کرده است.

بن پلات

بن پلات یکی از بازیگران برجسته تئاتر می باشد اما به تازگی برای نمایش ایوان هانسن عزیز بهترین نمایش هفتادو یکمین دوره جوایز تئاتر تونی را دریافت کرد.

لاری متکالف

لاری متکالف نیز جز بازیگران برجسته تئاتر خارج از ایران می باشد که به تازگی برای نمایش خانه عروسک جایزه بهترین بازیگر زن را دریافت کرد این بازیگر حرفه ای تا کنون نیز جوایز بسیار زیادی برای بازی در نمایش های تئاتر دریافت کرده است.

پیج اینستاگرام بهترین بازیگران تئاتر مرد ایرانی چیست؟

برای دیدن پیج اینستاگرام بهترین بازیگران تئاتر مرد ایرانی همچون علیرضا خمسه سعدی افشار هومن سیدی سروش صحت و غیره می توانیم در پلتفرم اینستاگرام نام های بازیگران را به صورت لاتین نوشته و سرچ کنیم در این صورت با پیج اینستاگرام انها روبرو خواهیم شد. اگر علاقه مند به دیدن عکس های متعدد از این بازیگران می باشید بهتر است پیج آنها را دنبال کنید.

پیج اینستاگرام بهترین بازیگران تئاتر زن ایرانی چیست؟

پیج اینستاگرام بهترین بازیگران تئاتر زن ایرانی چیست؟

اکثر بازیگران تئاتر زن ایرانی در برنامه اینستاگرام فعالیت می‌ کنند، شما نیز اگر علاقه مند به دیدن عکس های متعدد از بازیگران تئاتر زن ایرانی می باشید تنها کافی است در پیج اینستاگرام آنها فعالیت کنید. برای پیدا کردن پیج اینستاگرام این بازیگران تنها کافی است نام آنها را در قسمت جستجو وارد کرده و سپس پیج اصلی آنها را از میان پیج های فیک پیدا کنید در این صورت می توانید تمامی عکس های آنها که در اینستاگرام به اشتراک گذاشته اند را به راحتی ببینیم.

بهترین بازیگران تئاتر چه حاشیه هایی داشته اند؟

بهترین بازیگران در این عرصه نیز همچون بازیگران تلویزیون و سینما به علت شهرت زیادی که دارند حواشی زیادی برایشان ساخته می‌شود اگر علاقمند به شنیدن حواشی به وجود آمده برای بازیگران تئاتر و سینمای ایران می باشید می‌ توانید در مرورگر تلفن همراه نام آنها را جستجو کنید.

درآمد بهترین بازیگران تئاتر چقدر است؟

برترین بازیگران تئاتر در مقایسه با بازیگران سینما درآمد بسیار زیادی ندارند، اما به طور معمول درآمد این بازیگران نیز خوب می باشد اما به گفته خود بازیگران تئاتر بازی کردن روی صفحه نمایش عشق می خواهد و تنها به دلیل عشق این کار را انجام می دهند.

معروف ترین نقش های بهترین بازیگران تئاتر کدام بوده است؟

بازیگران تئاتر نقشه های بسیار زیادی بازی می کنند که اگر بخواهیم به معروف ترین نقش های هر بازیگر اشاره کنیم بسیار مطالب طولانی در پیش خواهیم داشت. چند نمونه از نقش های معروف بازیگران معروف تئاتر همچون علیرضا خمسه در نمایش تئاتر داستانی نه تازه نقش بسیار زیبا و معروفی اجرا کرد که جزو برترین نقش های تئاتر او محسوب می شود و داریوش فرهنگ در نمایش دیوار چین که جز بهترین نقش های او به حساب می آید.

همسر بهترین بازیگران تئاتر

از جمله بهترین بازیگران تئاتر می توانیم به داریوش فرهنگ که همسر ایشان سرکار خانم نازیتا اربابیان، گلاب آدینه که همسر اسبق مهدی هاشمی بودند، مهتاب نصیر پور که همسر ایشان جناب آقای محمد رحمانیان هستند و سرکار خانم الهام کردا که همسر ایشان جناب اقای سعید چنگیزیان می باشند.

بهترین بازیگران جوان تئاتر ایرانی کدامند؟

بهترین بازیگران جوان تئاتر ایرانی کدامند؟

از جمله برترین بازیگران جوان تئاتر ایران می توانیم‌ به جناب آقای هوتن شکیبا و آقای نوید محمد زاده و جناب آقای هومن سیدی و سرکار خانم ستاره پسیانی اشاره کنیم.

بهترین بازیگران مسن تئاتر ایرانی کدامند؟

اگر بخواهیم برترین بازیگران مسن تئاتر ایران اشاره کنیم می توانیم به جناب آقای علیرضا خمسه، جناب آقای جمشید مشایخی، جناب آقای داریوش فرهنگ، جناب آقای مهدی هاشمی و سرکار خانم گلاب آدینه و همچنین بسیاری دیگر از بازیگران پیشکسوت تئاتر ایران اشاره کنیم.

بهترین بازیگران تئاتر چه جوایزی دریافت کرده اند؟

برترین بازیگران تئاتر ایران بسیار زیاد می باشند، و هر کدام از آنها جوایز بسیار زیادی دریافت کرده‌ اند. برای اطلاع داشتن از اینکه هر کدام از این بازیگران تئاتر ایران چه جوایزی دریافت کرده است می‌ توانیم از طریق سایت های معتبر موجود در گوگل آنها را پیدا کنیم.

سوالات متداول

سوالات متداول

  1. بهترین بازیگران تئاتر زن ایرانی کدامند؟

    از جمله بهترین بازیگران زن ایرانی می توانیم به گلاب آدینه، ستاره پسیانی، مهتاب نصیر پور، پانته آ پناهی ها و الهام کردا اشاره ‌کنیم.

  2. بهترین بازیگران تئاتر مرد ایرانی کدامند؟

    از جمله بهترین بازیگران مرد ایرانی می توانیم به بهرام شاه محمد لو، جمشید مشایخی، داریوش فرهنگ، علیرضا خمسه و سعدی افشار اشاره کنیم.

  3. بهترین بازیگران تئاتر خارجی کدامند؟

    از جمله بهترین بازیگران این عرصه که به تازگی جوایز بسیار خوبی دریافت کرده اند می توانیم به لاری متکالف، بن پلات، کوین کلاین، آلن واسرو نینا لانان اشاره کنیم.

  4. تئاتر چه بخش هایی دارد؟

    تئاتر به سبک معیار گفتار دراماتیک و گونه های دیگری از قبیل پانتومیم، نمایش روحوضی، پرده خوانی، نمایش عروسکی گفته می شود.

لطفا به این مقاله امتیاز دهید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *