لیست خوانندگان ایرانی 2022 در تمامی سبک ها و دهه ها

این روز ها برخی از خوانندگان ایرانی توانسته اند جایگاه خوبی را در بین مردم به دست آورند و به شهرت و معروفیت بسیار زیادی نیز رسیده اند.

خوانندگان قدیمی ایرانی چه افرادی می باشند؟

خوانندگان قدیمی ایرانی چه افرادی می باشند؟

برخی از خوانندگان ایرانی با توجه به این که سالیان طولانی است در این حرفه فعالیت می‌ کنند، از آن ها به عنوان خوانندگان قدیمی ایران یاد می‌ شود که خیلی از آن ها به شهرت و معروفیت بسیار زیادی رسیده اند و از محبوبیت بسیار بالایی در بین مردم ایران نیز برخوردار هستند. حال در این قسمت قرار است به معرفی برخی از خوانندگان ایرانی قدیمی بپردازیم، به همین دلیل پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مطالب همراه ما باشید.

اندی یکی از خوانندگان ایرانی

اندی در رده خوانندگان ایرانی قدیمی قرار دارد که از شهرت بسیار زیادی نیز برخوردار است. به طور معمول او آهنگ های شاد و جذابی را منتشر می‌ کند و در خیلی از عروسی‌ ها و مهمانی‌ ها آهنگ های او پخش می‌ شود. این خواننده معروف متولد سال 1337 می باشد و هم اکنون در خارج از ایران فعالیت می کند.

سندی

از دیگر خوانندگان قدیمی می‌ توان به سندی اشاره کرد او متولد سال 1336 می باشد و مدت زمان طولانی است که در عرصه خوانندگی فعالیت می‌ کند.

حجت اشرف زاده

از دیگر هنرمندان قدیمی و مشهور ایران که آثار بسیار خوبی را منتشر کرده است، می‌ توان به حجت اشرف زاده اشاره کرد. هم چنین از او به عنوان یکی از خوشتیپ ترین خوانندگان ایرانی نیز یاد می شود.

داوود آزاد 

داوود آزاد خواننده، آهنگساز و نوازنده موسیقی اهل ایران است و متولد سال 1342 می باشد. او نیز یکی از خوانندگان قدیمی ایران به شمار می رود.

احمد آزاد

از دیگر خوانندگان قدیمی ایران می‌ توان به احمد آزاد اشاره کرد که مدت‌ ها قبل به خارج از کشور مهاجرت کرده است. خیلی از افراد از او به عنوان یکی از بهترین خواننده ایرانی خارج از کشور یاد می کنند. متاسفانه این خواننده معروف در 31 شهریور سال 1400 در گذشت.

معین یکی از خوانندگان ایرانی

نصرالله معین نجف آبادی که به معین معروف است، یکی از خوانندگان مشهور و قدیمی ایران به شمار می‌ رود و متولد سال 1330 نیز می باشد.

شهرام شب پره

شهرام شب پره

از دیگر خوانندگان پرطرفدار و قدیمی ایران که آهنگ های شاد منتشر می کند می توان به شهرام شب پره اشاره کرد.

مهرداد آسمانی

مهرداد آسمانی از دیگر خوانندگان قدیمی است که مدت‌ ها قبل برای پیشرفت در خوانندگی از ایران مهاجرت کرد.

امید

از دیگر خوانندگان قدیمی ایران می‌ توان به امید اشاره کرد که از او به عنوان یکی از بهترین و محبوب ترین خوانندگان نیز یاد می‌ شود.

خوانندگان جدید ایرانی چه کسانی هستند؟

در این قسمت قرار است به معرفی خوانندگان جدید ایرانی بپردازیم، به همین دلیل پیشنهاد می کنیم، برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مطالب همراه ما باشید.

سینا درخشنده یکی از خوانندگان ایرانی

سینا درخشنده متولد سال 1371 در شهر شیراز است، از او به عنوان یکی از هنرمندان جدید و با استعداد ایرانی یاد می شود.

رضا بهرام

رضا بهرام متولد سال 1370 در شهر یزد است که امروزه او به یکی از خوانندگان معروف و محبوب تبدیل شده است. رضا بهرام مدت زمان کوتاهی است که فعالیت خود را در این عرصه آغاز کرده است.

مهدی دارابی

مهدی دارابی متولد سال 1372 در تهران است که مدتی است فعالیت خود را به عنوان خواننده آغاز کرده است و در گروه هوروش بند فعالیت می‌ کند.

علی ابراهیمی

از دیگر خوانندگان جدید می‌ توان به علی ابراهیمی اشاره کرد که تا به اکنون آهنگ های خوبی را نیز منتشر کرده است.

علی یاسینی

علی یاسینی خواننده جوان ایرانی متولد سال 1373 است. او علاوه بر خوانندگی، تنظیم کننده، ترانه سرا و آهنگ ساز نیز می باشد و سبک خاصی را برای خود به وجود آورده است. هم چنین باید افزود او یکی از خوانندگان ایرانی مجاز می باشد.

صالح صالحی

صالح صالحی نیز مدتی است که فعالیت خود را در عرصه خوانندگی آغاز کرده است و تا به اکنون آهنگ های جذابی را منتشر کرده است.

پدرام پالیز

پدرام پالیز متولد سال 1368 در شهر اصفهان است که فعالیت خود را در موسیقی از سال 85 آغاز کرده است.

مهراد جم

یکی از جدید ترین و با استعداد ترین هنرمندان ایرانی مهراد جم است که متولد سال 1376 در آبادان می باشد.

فرشاد اسکندری

از دیگر خوانندگان با استعداد و جدید ایرانی می توان به فرشاد اسکندری اشاره کرد که از او به عنوان یکی از خوش صدا ترین خوانندگان نیز یاد می شود.

حسین شریفی

حسین شریفی از دیگر خوانندگان جدید و با استعداد ایرانی است که در گروه ایوان بند نیز فعالیت می‌ کند.

خوانندگان سنتی ایرانی کدامند؟

بهتر است که بدانید کشور ایران بهترین خوانندگان سنتی را در بین سایر خوانندگان مشهور و برتر دنیا دارد که در این قسمت قرار است به معرفی برخی از آن ها بپردازیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد خوانندگان سنتی ایران تا انتهای مطالب همراه ما باشید.

محمد رضا شجریان یکی از خوانندگان ایرانی

محمد رضا شجریان متولد سال 1319 یکی از خوانندگان موسیقی در سبک سنتی است که طرفداران بسیار زیادی نیز دارد، ایشان در سال 1399 دار فانی را وداع گفت.

همایون شجریان

همایون شجریان متولد سال 1354 خواننده، نوازنده و آهنگساز در زمینه موسیقی سنتی است که از او به عنوان یکی از بهترین خوانندگان ایرانی یاد می شود.

شهرام ناظری

شهرام ناظری متولد سال 1328 است، این خواننده در سبک سنتی فعالیت می‌ کند و به او لقب شوالیه آواز ایران را نیز داده اند.

غلام حسین بنان

غلام حسین بنان متولد سال 1290 است که از آثار شناخته شده او می‌ توان به الهه ناز، بهار دلنشین و سرود ای ایران اشاره کرد.

علیرضا افتخاری یکی از خوانندگان ایرانی

علیرضا افتخاری متولد سال 1337 در اصفهان می باشد، او در سبک سنتی فعالیت می‌ کند و از یکی از هنرمندان پرمخاطب می باشد.

محمد معتمدی

محمد معتمدی متولد سال 1357 در شهر کاشان است که از سن جوانی فعالیت خود را در خوانندگی و سبک سنتی آغاز کرده است و از او به عنوان یکی از بهترین هنرمندان ایرانی یاد می شود.

حسام الدین سراج

حسام الدین سراج

حسام الدین سراج متولد سال 1337 است که در موسیقی سنتی فعالیت می‌ کند، هم چنین باید افزود که او نوازنده سنتور و سه تار نیز می‌ باشد و سرپرستی گروه موسیقی سنتی ایران به نام بی دل را هم برعهده دارد.

سینا سرلک

سینا سرلک متولد سال 1361 است، او یکی از خوانندگان معروف ایرانی است که در سبک سنتی فعالیت می‌ کند. هم چنین بهتر است که بدانید سینا سرلک خواننده ارکستر ملی در زمان رهبری فرهاد فخرالدینی بوده‌ است.

محمد اصفهانی

از دیگر خوانندگان معروف و مشهور ایرانی که در سبک سنتی فعالیت می‌ کند، می‌ توان به محمد اصفهانی اشاره کرد او متولد سال 1345 است و دارای گواهینامه درجه یک هنری در زمینه خوانندگی موسیقی سنتی نیز می‌ باشد.

سالار عقیلی

سالار عقیلی متولد سال 1356 از دیگر خوانندگان سنتی ایران است که دارای مدرک کارشناسی رشته بازیگری تئاتر نیز می باشد. امروزه از سالار عقیلی به عنوان یکی از بهترین خوانندگان ایرانی یاد می‌ شود.

خوانندگان پاپ ایرانی چه افرادی هستند؟

این روز ها سبک پاپ در کشور ایران با طرفداران بسیار زیادی رو به رو شده است و خیلی از مردم این سبک را می پسندند و در مجالس، مهمانی ها و گوشی هایشان این سبک را پلی می‌ کنند. حال با توجه به این که سبک پاپ طرفداران زیادی دارد، به همین دلیل امروزه خوانندگان مختلفی در این سبک فعالیت می‌ کنند و برخی از آن ها توانسته اند، در این سبک جایگاه ویژه ای را نیز از آن خود کنند. حال در این قسمت قرار است به معرفی برخی از محبوب ترین و پرطرفدار ترین خوانندگان پاپ ایرانی بپردازیم، پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مطالب همراه ما باشید.

خوانندگان پاپ ایرانی چه افرادی هستند؟

سیروان خسروی یکی از خوانندگان ایرانی

سیروان خسروی یکی از با استعداد ترین و معروف ترین خوانندگان ایرانی است که در سبک پاپ فعالیت می‌ کند و توانسته در این سبک جایگاه ویژه را از آن خود کند. او فعالیت خود را از سال 79 آغاز کرده است و توانسته فعالیت چشمگیری در این زمینه داشته باشد.

محسن یگانه 

یکی از نخستین خوانندگان ایرانی که توانست بعد از انقلاب 57 مجوز رسمی خود را در موسیقی سبک پاپ بگیرد و در این سبک فعالیت‌ کند، محسن یگانه است. او متولد سال 64 می باشد و فعالیت خود را از سال 83 در تهران آغاز کرده است.

احسان خواجه امیری

احسان خواجه امیری یکی از مشهور ترین خوانندگان ایرانی است که در سبک پاپ فعالیت می‌ کند، او متولد سال 63 است و از سال 1380 فعالیت خود را آغاز کرده است.

زانیار خسروی

زانیار خسروی یکی از شناخته‌ شده‌ ترین چهره‌ های ایرانی است که با توجه به سبک خاصی که در خوانندگی دارد، توانسته به شهرت و معروفیت بسیار زیادی برسد و تا به اکنون طرفداران زیادی را نیز به دست آورده است.

عارف یکی از خوانندگان ایرانی

از یکی از خوانندگان محبوب و سرشناس که در سبک پاپ فعالیت می‌ کند، می‌ توان به عارف اشاره کرد. او در حال حاضر بیش از 900 ترانه با لهجه ها و گویش های مختلف خوانده است و از او به عنوان سلطان قلب ها یاد می‌ شود.

فرزاد فرزین

فرزاد فرزین

امروزه کمتر کسی است که فرزاد فرزین را نشناسد، او یکی از خوانندگان موفق ایرانی است که در سبک پاپ فعالیت می‌ کند و علاوه بر خوانندگی در صنعت بازیگری نیز حضور دارد و از چهره های شناخته شده و محبوب ایرانی است.

بنیامین بهادری

یکی از چهره های معروف که در سبک پاپ فعالیت می کند و تا به اکنون آهنگ های زیبایی را منتشر کرده است؛ بنیامین بهادری می‌ باشد. او در سال 1361 به دنیا آمده است و نام اصلی این خواننده وحید بهادری است که با نام بنیامین بهادری شناخته می شود. این روز ها او فعالیت گسترده ای در دنیای بازیگری دارد.

حمید هیراد

حمید هیراد یکی از خوانندگان مشهور و معروف ایرانی است که از او به عنوان یکی از خوانندگان نوظهور سبک پاپ یاد می‌ شود، او متولد سال 1370 در شمیران است. متاسفانه این خواننده محبوب مدتی است که به بیماری سرطان خون مبتلا شده است و به همین دلیل فعالیت خود را در موسیقی کاهش داده است.

آرون افشار

آرون افشار یکی از جدید ترین هنرمندان ایرانی است که در سبک پاپ فعالیت می‌ کند، او متولد سال 1377 در مشهد می باشد. هم چنین باید افزود که آرون افشار علاوه بر خوانندگی، در نوازندگی گیتار نیز تبحر خاصی دارد، او از سال 98 فعالیت خود را آغاز کرده است.

فرامرز اصلانی

فرامرز اصلانی خواننده معروف و محبوب ایرانی است که از همان ابتدا در سبک پاپ فعالیت خود را آغاز کرده است. این چهره معروف بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران مهاجرت کرد و برای همیشه ایران را ترک کرد و بعد از مهاجرت فعالیت های خود را در لندن ادامه داده است.

خوانندگان ایرانی خارج از کشور

مدت هاست که مشاهده می‌ شود برخی از هنرمندان محبوب و سرشناس ایرانی برای پیشرفت در حرفه شان از کشور مهاجرت کرده اند. حال این موضوع را هم باید افزود که برخی از خوانندگان بعد از پیروزی انقلاب 57 دیگر نتوانستند از طرف وزارت ارشاد مجوز فعالیت رسمی خود را کسب کنند، به همین دلیل برای ادامه فعالیت در عرصه خوانندگی ایران را برای همیشه ترک کردند. حال برخی دیگر با توجه به فراز و نشیب هایی که در عرصه خوانندگی در کشور تجربه کرده اند، تمایل پیدا کردند تا برای ادامه فعالیت های خود از ایران مهاجرت کنند. حال از اسامی خوانندگان ایرانی خارج از کشور که بسیار محبوب و پرطرفدار هستند می‌ توان به افرادی مانند: داریوش، لیلا فروهر، ابی، شادمهر، گوگوش، امید، آرش، اندی، سامی بیگی، شهرام صولتی و … اشاره کرد.

خوانندگان ایرانی مرد

خوانندگان ایرانی مرد

این روز ها مشاهده می‌ شود که خوانندگان اکثر شامل آقایان می باشند و برخی از خوانندگان مرد توانسته اند در صنعت موسیقی فعالیت گسترده ای انجام بدهند و به دلیل سبک خاص و صدای منحصر به فردشان با طرفداران و مخاطبان بسیار زیادی نیز رو به رو شده اند. حال از معروف ترین خوانندگان مرد ایرانی می‌ توان به افرادی مانند: افشین، ابی، شادمهر، آرش، فرزاد فرزین، حمید هیراد، زانیار خسروی، محسن یگانه، امیر تتلو، بنیامین بهادری و … اشاره کرد.

کدام یک از خوانندگان ایرانی در صدای ترکیه حضور داشتند؟

برنامه صدای ترکیه (او سس) مسابقه آواز خوانی است که در کشور ترکیه برگزار می‌ شود. این برنامه نسخه محلی از برنامه صدای هلند است که از سال 2011 آغاز شده است؛ از شبکه شو تی وی ترکیه پخش می شود. این برنامه با طرفداران و مخاطبان بسیار زیادی رو به رو شده است و بینندگان زیادی نیز دارد. حال این موضوع را هم باید افزود که برخی از خوانندگان ایرانی در صدای ترکیه نیز حضور داشتند و با اجرای بی‌ نظیرشان مورد تعریف و تمجید داوران این برنامه قرار گرفته اند. برای مشاهده قسمت هایی از آوازخوانی خوانندگان ایرانی و اطلاع بیشتر از این خوانندگان می‌ توانید به پلتفرم های ویدیویی مانند آپارات و یا یوتیوب مراجعه نمایید.

خوانندگان ایرانی و همسرانشان

خیلی از مخاطبان و طرفداران خوانندگان ایرانی تمایل دارند تا در مورد روابط شخصی آن ها و هم چنین همسرانشان بیشتر بدانند. در این باره باید بگوییم که اگر شبکه‌ های مجازی خوانندگان را دنبال کنید، می‌ توانید اطلاعاتی در مورد همسرانشان را نیز به دست آورید. هم چنین می توانید عکس ها و کلیپ های متعددی از خوانندگان ایرانی به همراه همسرانشان را هم مشاهده کنید. حتی با مشاهده عکس های آن ها می توانید به طور تقریبی قد خوانندگان ایرانی را نیز حدس بزنید. این موضوع را هم باید افزود که اگر به گوگل مراجعه نمایید و نام همسر هر کدام از خواننده ها را جستجو کنید؛ با نتایج خوبی رو به رو خواهید شد و اطلاعات مفیدی در مورد آن ها برای شما نمایش خواهد یافت.

اینستاگرام خوانندگان ایرانی

این روز ها اکثر هنرمندان ایرانی برای این که بتوانند به مخاطبان و طرفداران خود بیفزایند و هم چنین به تبلیغ و معرفی آهنگ های جدید خود بپردازند، در اینستاگرام فعالیت گسترده ای انجام می‌ دهند. حال اگر تمایل به دنبال کردن صفحه اینستاگرام هر کدام از خوانندگان ایرانی را دارید، برای دسترسی و پیدا کردن پیج خوانندگان مورد نظر خود کافیست به قسمت جستجو اینستاگرام مراجعه نمایید. نام خواننده مورد نظر خود را به انگلیسی تایپ کنید تا پیج او برای شما نمایش یابد. از آن جایی که اکثر خوانندگان ایرانی در اینستاگرام فالووران زیادی دارند به همین دلیل پیج آن ها نسبت به سایر پیج ها به راحتی قابل تشخیص می باشد.

اینستاگرام خوانندگان ایرانی

موزیک ویدیو خوانندگان ایرانی را از کجا دانلود کنیم؟

این روز ها خیلی از خواننده ها موزیک ویدیو های بسیار جذابی را نیز منتشر می کنند. به همین دلیل خیلی از مخاطبان و طرفداران آن ها تمایل به مشاهده کلیپ خوانندگان ایرانی جدید و یا دانلود موزیک ویدیو های آن ها را دارند. در این باره باید بگوییم که برای دانلود موزیک ویدیو های خوانندگان ایرانی کافیست تا به اینترنت مراجعه نمایید. هم چنین در گوشه کنار کانال های تلگرام نیز می‌ توانید موزیک ویدیو های هر کدام از خوانندگان مورد نظر خود را جستجو و دانلود کنید. این موضوع را هم باید افزود که برای دانلود فول البوم خوانندگان ایرانی خارج از کشور یا در داخل کشور و یا حتی دانلود آهنگ خوانندگان ایرانی لس انجلسی 2020 و یا سایر سال‌ ها کافیست تا به سایت گوگل مراجعه نمایید.

خوانندگان کلاسیک ایران چه افرادی می باشند؟

موسیقی کلاسیک (classical music) اصطلاحی عام است که به موسیقی هنری اروپا اطلاق می‌ شود. این روز ها خیلی از مردم طرفدار این سبک هستند و برخی از خوانندگانی که در این سبک فعالیت می‌ کنند؛ توانسته اند جایگاه خوبی را از آن خود کنند. آن ها طرفداران زیادی را نیز بدست آورده اند. این موضوع را هم باید افزود که خوانندگان کلاسیک ایران همان خوانندگان قدیمی هستند که در سبک سنتی فعالیت می کنند که در قسمت قبل برخی از آن ها را معرفی کردیم.

خواننده زن ایرانی

همان طور که می‌ دانید خوانندگی برای زنان در ایران ممنوع است، اما با این حال این روز ها مشاهده می‌ شود که برخی از زنان ایرانی توانسته اند در زمینه خوانندگی فعالیت کنند و استعداد خود را شکوفا کنند و به شهرت و معروفیت بسیار زیادی نیز رسیده اند. حال این موضوع را هم باید افزود که برخی از این خوانندگان برای پیشرفت و فعالیت در این عرصه به خارج از کشور مهاجرت کردند و عده ای دیگر به صورت زیرزمینی در کشور فعالیت می کنند.

درآمد این هنرمندان چقدر است؟

درآمد این هنرمندان متفاوت است، اما با این حال باید بگوییم که اکثر آن ها با توجه به برگزاری کنسرت هایشان، فروش آهنگ ها و آلبوم هایشان برای خود یک منبع درآمد خوب به وجود آورده اند و درآمدزایی می‌ کنند. حال این موضوع را هم باید افزود که این هنرمندان با توجه به شهرت و معروفیتی که به دست آورده‌ اند میزان درآمدشان از طریق خوانندگی متفاوت است. برخی از آن ها توانسته اند از طریق خوانندگی به درآمد بسیار زیادی برسند. و برخی دیگر درآمد نسبتا معمولی و کمی دارند و به همین دلیل بیزینس های دیگری نیز در کنار خوانندگی برای خود راه اندازی کرده اند و از طریق آن ها هم درآمدزایی می‌ کنند.

سوالات متداول

  1. شهرام ناظری در چه سبکی خوانندگی می کند و به او چه لقبی داده اند؟

    شهرام ناظری در سبک سنتی فعالیت می‌ کند و به او لقب شوالیه آواز ایران را داده اند.

  2. معروف ترین خوانندگان ایرانی که در سبک سنتی فعالیت می کنند، چه کسانی هستند؟

    محمد رضا شجریان، همایون شجریان، شهرام ناظری، غلام حسین بنان، علیرضا افتخاری، محمد معتمدی از جمله این افراد هستند.

  3. معروف ترین خوانندگان ایرانی خارج از کشور چه کسانی هستند؟

    داریوش، لیلا فروهر، ابی، امید، آرش، اندی، سامی بیگی، شادمهر، گوگوش، شهرام صولتی از جمله این افراد هستند.

  4. خوانندگان ایرانی چگونه درآمدزایی می کنند؟

    این هنرمندان از طریق برگزاری کنسرت و فروش آلبوم ها و آهنگ هایشان درآمدزایی می‌ کنند.

لطفا به این مقاله امتیاز دهید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *