بازیگران دهه شصتی سینما و تلویزیون را بیشتر بشناسید

این روز ها شاهد درخشش خیلی از بازیگران دهه شصتی در سینما و تلویزیون ایران بوده ایم که توانسته اند طرفداران بسیار زیادی را نیز به دست آورند.

کدام بازیگران دهه شصتی هستند؟

کدام بازیگران دهه شصتی هستند؟

امروزه در سینما و تلویزیون ایران شاهد بازیگران جوانی هستیم که با هزار امید فعالیتشان را در صنعت بازیگری آغاز کرده اند و تلاش های زیادی را برای رسیدن به آرزو هایشان می کنند. امروزه بازیگران دهه شصتی زیادی در سینمای ایران هستند که از آن ها به عنوان بهترین بازیگران دنیای هنر یاد می‌ شود و سالیان طولانی است که در این عرصه فعالیت می کنند و توانسته اند فیلم ها و سریال های متعددی را در کارنامه هنری خود به ثبت برسانند. حال در این قسمت به معرفی برخی از این بازیگران خواهیم پرداخت.

سارا بهرامی یکی از بازیگران دهه شصتی

سارا بهرامی متولد 2 بهمن 1361 بازیگرِ تئاتر و سینما اهل ایران است. او توانسته در سی و ششمین دوره جشنواره فیلم فجر برای بازی در فیلم دارکوب موفق به دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن شود. سارا بهرامی در سال 92 با بازی در سریال پروانه به شهرت زیادی رسید.

مصطفی زمانی

مصطفی زمانی متولد 30 خرداد 1361 بازیگر سینما و تلویزیون ایرانی است. او با نقش آفرینی در سریال یوسف پیامبر به شهرت زیادی رسید. مصطفی زمانی فعالیت کاری خود را در سال 83 با بازی در این سریال شروع کرده است. او هم‌ اکنون در تهران زندگی می‌ کند و مجرد است.

پگاه آهنگرانی

پگاه آهنگرانی متولد 2 مرداد 1363 در اراک است، او بازیگر و مستند ساز ایرانی می باشد. بهتر است که بدانید پگاه آهنگرانی فرزند منیژه حکمت، از کارگردانان معروف ایرانی و هم چنین جمشید آهنگرانی کارگردان موفق سینما است. او فعالیت خود را در سال 69 آغاز کرده است و زمانی که فقط 6 سال داشته است در فیلم گربه آوازخوان به کارگردانی کامبوزیا پرتوی جلوی دوربین بازی کرد.

طناز طباطبایی

طناز طباطبایی متولد 20 اردیبهشت 1362 است، او بازیگر سینما، تلویزیون و هم چنین تئاتر اهل ایران می باشد. طناز طباطبایی توانست سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن را در سی و هشتمین جشنواره فجر برای بازی در فیلم شنای پروانه دریافت کند. او از سال 79 فعالیت خود را در عرصه بازیگری آغاز کرد و در کلاس‌ های آزاد بازیگری هیوا فیلم توانست دوره بازیگری خود را بگذراند.

الناز شاکر دوست یکی از بازیگران دهه شصتی

ترانه علیدوستی

ترانه علیدوستی متولد 22 دی 1362 است، او بازیگر و صدا پیشه ایرانی است. ترانه علیدوستی تا به اکنون در فیلم‌ های خیلی از افراد معروف مانند: اصغر فرهادی، رسول صدرعاملی و واروژ کریم‌ مسیحی بازی کرده است و این موضوع باعث شهرت بیشتر او شده است. این بازیگر معروف تا به اکنون جوایز و افتخارات زیادی را از آن خود کرده است. هم چنین باید افزود که او یکی از اعضای هیئت داوران در جشنواره‌ های فیلم وزول فرانسه 2014 و فیلم هانوی ویتنام 2012 بوده است.

الناز شاکر دوست یکی از بازیگران دهه شصتی

الناز شاکردوست متولد 7 تیر 1363 است، او بازیگر خوش چهره و معروف ایرانی است. الناز بازیگری را با تئاتر آغاز کرده است. او در 19 سالگی با بازی در فیلم گل یخ در سال 83 به کارگردانی کیومرث پوراحمد، پا به سینمای ایران گذاشت و بعد از آن در کمتر از یک سال در چهار فیلم دیگر نقش‌ آفرینی کرد. جالب است که بدانید بیان شده است که الناز شاکردوست یکی از گزینه‌ های اصلی‌ برای ایفای نقش‌ های جدی در سینمای ایران است. او به دلیل چهره زیبا و هم چنین چشمان رنگی اش از همان ابتدای ورودش به سینما مورد متوجه خیلی از مردم قرار گرفت.

امیر جدیدی

امیر جدیدی متولد 31 خرداد 1363 است، او بازیگر سینما و تئاتر و هم چنین مربی و بازیکن تنیس اهل ایران می باشد. امیر جدیدی تا به اکنون موفق به دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد در سی و ششمین دوره جشنواره فیلم فجر برای فیلم‌ های عرق سرد و تنگه ابوقریب شده‌ است. او فعالیت خود را از سال 1389 آغاز کرده است.

باران کوثری

باران کوثری متولد 25 مهر 1364 است، او بازیگر سینما و تئاتر اهل ایران می باشد. پدر او جهانگیر کوثری و مادرش رخشان بنی‌اعتماد است. باران کوثری از سال 1370 فعالیت خود را در عرصه بازیگری آغاز کرده است. بهترین بابای دنیا ساخته داریوش فرهنگ، اولین تجربه بازیگری او به شمار می رود.

کدام یک از بازیگران دهه شصتی جوایز و افتخاراتی به دست آوردند؟

نوید محمد زاده

نوید محمدزاده متولد 17 فروردین 1365 است، او بازیگر موفق ایرانی است. او با نقش‌ آفرینی در فیلم عصبانی نیستم موجب تحسین خیلی از منتقدین گردید، تا جایی که بسیاری او را شایسته دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد در سی‌ و دومین دوره جشنواره فیلم فجر می‌ دانستند. نوید محمدزاده دو بار موفق به دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد جشنواره فیلم فجر شده است. هم چنین او موفق به دریافت تندیس بهترین بازیگر مرد جشن حافظ نیز شده است.

ساعد سهیلی

ساعد سهیلی یکی از بازیگران دهه شصتی متولد 30 بهمن 1366 در مشهد است. او بازیگر سینما و تلویزیون اهل ایران می باشد. ساعد سهیلی فرزند سعید سهیلی کارگردان موفق سینمای ایران است. او یک برادر به نام سینا و دو خواهر به نام‌ های سارا و صبا دارد که هر سه آن ها نیز بازیگر هستند. او معروف‌ ترین عضو خانواده سهیلی است. ساعد سهیلی فعالیت خود را از سال 1380 آغاز کرده است.

پدرام شریفی

پدرام شریفی متولد 11 مرداد 1366 است، او بازیگر سینما، تلویزیون و هم چنین تئاتر اهل ایران می باشد. او با فیلم ماهی و گربه به کارگردانی شهرام مکری به سینمای ایران معرفی شد و با بازی در فیلم متولد 65 به کارگردانی مجید توکلی به شهرت زیادی رسید. او تا به اکنون در فیلم خیلی از کارگردانان معروفی مانند: ابراهیم حاتمی‌ کیا، نرگس آبیار، بهروز شعیبی، رسول صدرعاملی و مصطفی کیایی حضور داشته‌ است.

مهرداد صدیقیان

مهرداد صدیقیان متولد 30 بهمن 1367 است، او بازیگر سینما و تلویزیون اهل ایران می باشد. او فعالیت سینمایی خود را در صنعت بازیگری از سال 84 با فیلم عصر جمعه آغاز کرد و بعد از آن در فیلم های بسیار زیادی نقش آفرینی کرده است.

عکس های بازیگران دهه شصتی را در کجا ببینیم؟

نازنین بیاتی

نازنین بیاتی متولد 15 دی 1368 است، او بازیگر اهل ایران می باشد که فعالیت خود را با فیلم دربند در سال 91 آغاز کرده است. نازنین بیاتی برای این فیلم نامزد دریافت جایزۀ سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن از جشنواره فیلم فجر شده است. او دانش‌ آموخته رشته تئاتر از دانشگاه آزاد اسلامی تنکابن می باشد. نازنین بیاتی در اولین حضور در فیلم سینمایی خود بسیار درخشید و نامزد سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن از سی و یکمین دوره جشنواره بین‌ المللی فیلم فجر شد. هم چنین او برای بازی در سریال نمایش خانگی گلشیفته توانست تندیس بهترین بازیگر زن کمدی از نوزدهمین دوره جشنواره حافظ را دریافت کند.

عکس های بازیگران دهه شصتی را در کجا ببینیم؟

این روز ها بازیگران دهه شصتی زیادی در عرصه سینما فعالیت می‌ کنند که توانسته اند به موفقیت‌ های بسیار زیادی نیز برسند و نامشان در لیست بهترین بازیگران دنیای هنر نیز قرار گرفته است. حال این دسته از بازیگران طرفداران و مخاطبان بسیار زیادی را به دست آورده اند و خیلی از طرفداران آن ها تمایل به مشاهده عکس های متفاوتی از بازیگران مورد علاقه خود را دارند، اما روش های جستجو و مشاهده عکس های آن ها را نمی دانند. در این باره باید بگوییم از آن جایی که بازیگران در لیست افراد مشهور و سرشناس قرار دارند، به همین دلیل دسترسی به عکس‌ های آن ها کار آسان و راحتی می باشد، چرا که تا به اکنون از خیلی از آن ها عکس های بسیار زیادی منتشر شده است.

حال این موضوع را به افزود برای مشاهده عکس های این دسته از بازیگران کافیست تا نام بازیگر مورد خود را در اینترنت جستجو کنید تا به این گونه با نتایج خوبی رو به رو شوید و عکس‌ های متعددی از بازیگر مورد نظرتان برای شما نمایش یابد. از آن جایی که بازیگران افراد مشهور به شمار می‌ روند، به همین دلیل عکس های بسیار زیادی از آن ها در اینترنت برای مخاطبان منتشر شده است. هم چنین این موضوع را هم باید افزود علاوه بر اینترنت اگر به صفحات مجازی مانند اینستاگرام هر کدام از این بازیگران مراجعه نمایید، نیز می توانید عکس ها و هم چنین فیلم‌ های متعددی از آن ها را مشاهده کنید، چرا که از آن جایی که آن ها طرفداران بسیار زیادی دارند، به همین دلیل به صورت روتین عکس و کلیپ های مختلفی از خود را برای مخاطبان و فالوورانشان به اشتراک می گذارند.

چه حاشیه هایی برای بازیگران دهه شصتی به وجود آمد؟

چه حاشیه هایی برای بازیگران دهه شصتی به وجود آمد؟

این روز ها برای اکثر افراد مشهور و سرشناس در طول دوره فعالیتشان حاشیه ها و جنجال های متعددی به وجود می آید که این موضوع شامل بازیگران نیز می‌ باشد. امروزه بازیگران دهه شصتی زیادی در عرصه سینما فعالیت می‌ کنند و توانسته اند به موفقیت‌ های بسیار زیادی برسند و نامشان در لیست بهترین بازیگران دنیای هنر نیز قرار گرفته است. حال باید افزود که امروزه خیلی از بازیگران دهه شصتی مورد توجه مردم و رسانه ها قرار گرفته اند، چرا که اکثر بازیگران موفق و مشهور دهه شصت برای نقش آفرینی در فیلم ها و سریال ها انتخاب می‌ شوند، به همین دلیل نسبت به سایر بازیگران بیشتر مورد توجه قرار گرفته اند. حتی برخی از منتقدان بیان کردند که امروزه بازیگران دهه شصتی سینمای ایران را به دست گرفته اند. از آن جایی که آن ها نسبت به سایر بازیگران بیشتر مورد توجه قرار گرفته اند، به همین دلیل بیشتر هم در حاشیه ها و جنجال ها فرو رفته اند.

حال از کلی ترین حاشیه هایی که تا به اکنون برای بازیگران دهه شصتی به وجود آمده است، می‌ توان به ناسازگاری برخی از آن ها با تهیه کنندگان، درگیری ها و مشکلاتی که در حین فیلمبرداری برای آن ها به وجود آمده، اخباری در مورد مهاجرت برخی از آن ها، ممنوع التصویر شدن، روابط شخصی و برخی از موضوعات دیگر اشاره کرد.

آدرس پیج اینستاگرام بازیگران دهه شصتی چیست؟

اینستاگرام یکی از محبوب‌ ترین شبکه‌ های مجازی است که این روز ها خیلی از مردم اعم از افراد معروف و یا غیر معروف در این شبکه به صورت گسترده ای فعالیت می‌ کنند که این موضوع شامل اکثر بازیگران نیز می باشد. حال این موضوع را هم باید افزود اکثر بازیگران دهه شصتی نیز در این شبکه به صورت گسترده ای فعالیت می‌ کنند و هم چنین با توجه به حضور فعالشان در اینستاگرام توانسته اند به شهرتشان بیفزایند و هم چنین مخاطبان بیشتری را به دست آورند. حال خیلی از افراد تمایل به پیدا کردن و دسترسی به پیج اینستاگرام بازیگران دهه شصتی را دارند. در این باره باید بگوییم که برای پیدا کردن آدرس پیج اینستاگرام هر کدام از این بازیگران کافیست تا به قسمت جستجو اینستاگرام مراجعه نمایید و نام بازیگر دهه شصتی مورد نظر خود را جستجو کنید تا پیج او برای شما نمایش یابد. از آن جایی که اکثر این بازیگران تیک آبی دارند، پیج آن ها به راحتی قابل تشخیص می باشد.

حال این موضوع را هم باید افزود امروزه بازیگران دهه شصتی اینستا را مرکز فعالیت خود قرار داده اند و تمام اخبار جدید و فعالیت‌ های که انجام می‌ دهند را به این گونه با مخاطبان و طرفدارانشان به اشتراک می‌ گذارند و تمام پست هایی که منتشر می‌ کنند با طرفداران زیادی نیز رو به رو می‌ شوند. این موضوع را هم باید افزود که برای پیدا کردن آدرس سایر شبکه‌ هایی که این بازیگران در آن ها فعالیت می‌ کنند مانند یوتیوب بازیگران دهه شصتی کافیست تا همانند اینستاگرام به قسمت جستجو این برنامه ها مراجعه کنید.

کدام یک از بازیگران دهه شصتی ازدواج کرده اند؟

کدام یک از بازیگران دهه شصتی ازدواج کرده اند؟

امروزه خیلی از بازیگران دهه شصتی مورد توجه مردم به ویژه طرفدارانشان قرار گرفته اند. حال اکثر آن ها تمایل دارند تا بدانند که کدام بازیگران معروف دهه شصتی ازدواج کرده اند. در این باره باید بگوییم که اکثر بازیگران دهه شصتی بنا به دلایل مختلفی مانند مشغله کاری هنوز ازدواج نکرده اند و مجرد هستند. اما در این میان گاهی اوقات مشاهده می‌ شود که برخی از بازیگران دهه شصتی ازدواج کرده اند که این موضوع باعث خوشحالی طرفدارانشان شده است. حال از برخی از معروف ترین بازیگران دهه شصتی که ازدواج کرده اند می‌ توان به ساعد سهیلی، نوید محمدزاده، بهنوش طباطبایی، نفیسه روشن، نگار جواهریان و برخی از بازیگران دیگر اشاره کرد.

کدام یک از بازیگران دهه شصتی کارگردان شده اند؟

شاید برای شما جالب باشد که بدانید سینمای ایران در دهه نود بیشتر از هر دوران دیگری در تسخیر بازیگران متولد دهه شصت بوده است و به همین دلیل امروزه آن ها به شهرت و معروفیت زیادی رسیده ند و توانسته اند در جایگاه ویژه ای در بین سایر بازیگران معروف قرار گیرند. حال باید افزود که امروزه تعداد بسیار کمی از بازیگران دهه شصت، علاوه بر این که در عرصه بازیگری فعالیت می کنند، به عنوان کارگردان نیز فعالیت خود را آغاز کرده اند و حتی فیلم‌ هایی را نیز ساخته اند که می توانید برای مشاهده لیست این بازیگران به اینترنت مراجعه نمایید.

کدام یک از بازیگران دهه شصتی جوایز و افتخاراتی به دست آوردند؟

در سینما و تلویزیون ایران همیشه رقابت بین بازیگران یک مسئله جدی بوده است و این موضوع به طور معمول در دهه ها و نسل‌ های مختلف مشاهده شده است. حال باید افزود که امروزه با توجه به این که در دنیای هنر بازیگران دهه شصتی بیشتر از قبل روی کار آمده‌ اند و فعالیت گسترده ای در سینمای ایران انجام می‌ دهند، به همین دلیل خیلی از آن ها توانسته اند با توجه به بازی خوبشان به موفقیت‌ های زیادی برسند و حتی جوایز و افتخارات زیادی را نیز از آن خود کرده اند. به همین دلیل امروزه از آن ها به عنوان بهترین بازیگران یاد می شود.

حال از معروف ترین و موفق ترین بازیگران دهه شصتی که در طول دوره فعالیتشان با توجه به استعداد و بازی خوب و تاثیر گذارشان توانسته اند جوایز و افتخارات متعددی را کسب کنند، می‌ توان به بازیگرانی مانند: الناز شاکر دوست، نوید محمد زاده، باران کوثری، ترانه علیدوستی، امیر جدیدی، نازنین بیاتی، ساعد سهیلی، پگاه آهنگرانی، طناز طباطبایی و … اشاره کرد.

کدام یک از بازیگران دهه شصتی دیگر بازی نمی کنند؟

برخی از بازیگران دهه شصتی نتوانستنه اند به ستاره تبدیل شوند، اما به دلیل استعداد و تلاش و هم چنین حضور صادقانه شان توانسته اند در سالیان طولانی مورد توجه مردم قرار گیرند و به همین دلیل از آن ها به عنوان بازیگران محبوب کشور ایران یاد شده است. حال این موضوع را هم باید افزود که برخی از این بازیگران با توجه به دلایل مختلف فعالیتشان در سینما و تلویزیون ایران بسیار کمرنگ شده است و حتی برخی از آن ها فعالیت خود را در حرفه بازیگری کنار گذاشته اند و دیگر به عنوان بازیگر فعالیت نمی کنند. باید افزود که برخی از آن ها بنا به دلایل شخصی دیگر در عرصه بازیگری فعالیت نمی کنند. اما برخی دیگر بنا به دلایلی مانند: نبود امنیت شغلی، قبول نکردن هر خواسته ای برای بازی در فیلم و یا سریال، دستمزد بسیار کم، آشنا نداشتن در بین عوامل فیلم و سریال و خیلی از موضوعات دیگر حضورشان آن قدر در دنیای سینما و تلویزیون کمرنگ شده است که تمایل پیدا کردند تا دیگر در سینما و تلویزیون حضور نداشته باشند.

کدام یک از بازیگران دهه شصتی ثروتمندند؟

کدام یک از بازیگران دهه شصتی ثروتمندند؟

امروزه برخی از بازیگران دهه شصتی در لیست ثروتمند ترین بازیگران ایران قرار گرفته اند. البته باید افزود که ثروت آن ها می تواند دلایل مختلفی مانند فعالیتشان در عرصه بازیگری، ثروت خانوادگی و یا بیزینس هایشان باشد. البته اکثر بازیگران دهه شصت به دلیل موفقیتی که در صنعت بازیگری به دست آورده اند و با حضور و نقش‌ آفرینی در فیلم و سریال های متعدد توانسته اند ثروت بسیار زیادی را برای خود به دست آورند و به همین دلیل در لیست بازیگران ثروتمند قرار گرفته اند.

بهتر است که بدانید برخی از بازیگران دهه شصتی که مدت زمان طولانی است در صنعت بازیگری فعالیت می کنند و توانسته طرفداران و مخاطبان زیادی را به دست آورند و هم چنین استعداد بسیار خوبی در بازیگری دارند و جوایز و افتخارات متعددی را از آن خود کرده‌ اند، امروزه از آن ها به عنوان گران قیمت ترین بازیگران ایرانی یاد می شود. این دسته از بازیگران نسبت به سایر بازیگران برای بازی در فیلم و یا قسمتی از سریال مبالغ هنگفتی را به عنوان دستمزد دریافت می کنند. به همین دلیل از آن ها به عنوان ثروتمند ترین بازیگران ایرانی یاد شده است. حال از معروف ترین و ثروتمند ترین بازیگران دهه شصتی می توان به نوید محمد زاده، ترانه علیدوستی، الناز شاکر دوست، ساعد سهیلی، باران کوثری، مصطفی زمانی، نازنین بیاتی و برخی از بازیگران دیگر اشاره کرد.

گفته شده است که این بازیگران برای بازی در هر فیلم و یا قسمتی از سریال میلیون‌ ها تومان دریافت می‌ کنند که که این موضوع باعث شده است آن ها در لیست گران قیمت ترین دستمزد بازیگران دهه شصت قرار گیرند. امروزه از این دسته از بازیگران دهه شصتی به عنوان ثروتمند ترین و مشهور ترین بازیگران ایرانی یاد می‌ شود که طرفداران زیادی نیز دارند.

سوالات متداول

  1. معروف ترین و محبوب ترین بازیگران دهه شصتی چه افرادی هستند؟

    از معروف ترین و محبوب ترین بازیگران دهه شصتی می توان به سارا بهرامی، مصطفی زمانی، پگاه آهنگرانی، طناز طباطبایی، ترانه علیدوستی، الناز شاکر دوست، امیر جدیدی، باران کوثری، نوید محمد زاده، ساعد سهیلی، پدرام شریفی، مهرداد صدیقیان و نازنین بیاتی اشاره کرد.

  2. افراد چگونه می توانند عکس های بازیگران دهه شصتی را مشاهده کنند؟

    برای مشاهده عکس های هر کدام از بازیگران دهه شصتی مورد نظر خود کافیست تا به صفحات مجازی آن ها مانند اینستاگرام و یا حتی اینترنت مراجعه نمایید.

  3. کدام بازیگران دهه شصتی به عنوان ثروتمند ترین بازیگران معرفی شده اند؟

    محمد زاده، ترانه علیدوستی، ساعد سهیلی، الناز شاکر دوست، باران کوثری، مصطفی زمانی، نازنین بیاتی به عنوان معروف ترین و ثروتمند ترین بازیگران دهه شصتی معرفی شده اند.

لطفا به این مقاله امتیاز دهید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *