اسامی خوانندگان سنتی ایرانی تا سال 1400 + عکس های جدید آن ها

موسیقی سنتی از زمان‌ های قدیم طرفداران بسیار زیادی داشته است، به همین دلیل خیلی از خوانندگان سنتی ایرانی از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار هستند و آهنگ های آن ها نیز طرفداران زیادی دارد.

فهرست خوانندگان سنتی ایرانی

فهرست خوانندگان سنتی ایرانی

بهتر است که بدانید ایران یکی از بهترین سبک موسیقی را در میان موسیقی های دنیا دارد و هم چنین این کشور بهترین خوانندگان سنتی را در میان سایر خوانندگان برتر دنیا دارد. حال در این قسمت به معرفی برترین و بهترین خوانندگان سنتی ایرانی خواهیم پرداخت.

محمد رضا شجریان از خوانندگان سنتی ایرانی

محمد رضا شجریان متولد سال 1319 خواننده موسیقی سنتی و موسیقی‌ دان اهل ایران است از او به عنوان یکی از برترین و بهترین خوانندگان سنتی یاد می‌ شود که در سال 1399 دار فانی را وداع گفت.

شهرام ناظری از خوانندگان سنتی ایرانی

شهرام ناظری متولد سال 1328 موسیقیدان و خواننده کرد تبار ایرانی است که به عنوان یکی از برترین خوانندگان شناخته می‌ شود و به او لقب شوالیه آواز ایران را نیز داده اند. مجمع انجمن آسیا شهرام ناظری را به‌ عنوان هنرمند برتر آسیا نامیده‌ است.

همایون شجریان از خوانندگان سنتی ایرانی

همایون شجریان متولد سال 1354 خواننده، آهنگساز و نوازنده در زمینه موسیقی سنتی ایران است، او فرزند محمدرضا شجریان می باشد.

سالار عقیلی از خوانندگان سنتی ایرانی

سالار عقیلی متولد سال 1356 یکی از بهترین خوانندگان سنتی ایران است که دارای مدرک کارشناسی رشته بازیگری تئاتر نیز می باشد. او مازندرانی و اهل کرد کوی و مادر او نیز آذربایجانی می‌ باشد. این خواننده معروف سابقه همکاری با ارکستر موسیقی ملی ایران، ارکستر سمفونیک اصفهان، گروه دستان را دارد.

علی رضا افتخاری از خوانندگان سنتی ایرانی

علی رضا افتخاری از خوانندگان سنتی ایرانی

علی رضا افتخاری متولد سال 1377 در اصفهان می باشد، او یکی از هنرمندان موسیقی سنتی ایران است و از پر مخاطب ترین خوانندگان موسیقی ایران نیز به شمار می رود که تمام آلبوم هایش با فروش و استقبال خوب مردم رو به رو شده است و تا به اکنون بیش از 70 آلبوم موسیقی منتشر کرده است. او به عنوان مرد هزار چهره موسیقی ایران شناخته می شود.

قمر الملوک وزیری از خوانندگان سنتی ایرانی

قمر الملوک وزیری متولد سال 1284 در تاکستان استان قزوین می باشد، او یکی از خوانندگان سنتی ایران بوده است که در دوره خود بسیار معروف و مشهور بوده است. جالب است که بدانید او اولین زنی بود که در ایران بدون حجاب به روی صحنه رفت و مهم‌ ترین عامل موفقیت شتابنده زمانه او نیز به نو شدن و دگرگونی او بود.

غلام حسین بنان از خوانندگان سنتی ایرانی

غلام حسین بنان متولد سال 1290 یکی از خوانندگان موسیقی ایرانی بوده است که از سال‌ های 1306 تا 1347 در زمینه موسیقی فعالیت می‌ کرده است و هم چنین ترانه هایی مانند بهار دلنشین، الهه ناز و سرود ای ایران از آثار شناخته شده اوست.

سعید جعفرزاده احمد سر گورابی از خوانندگان سنتی ایرانی

سعید جعفرزاده احمد سر گورابی که با نام هنری پرواز همای شناخته می‌ شود متولد سال 1357 است. او یکی از برترین و بهترین خوانندگان موسیقی سنتی ایران است. او به همراه گروه مستان که مجموعه‌ ای از نوازندگان ساز های ایرانی هستند، اجرا های زیبایی داشته است.

محمد معتمدی از خوانندگان سنتی ایرانی

محمد معتمدی متولد سال 1357 یکی از بهترین خوانندگان ایرانی اهل کاشان است که در سنین نوجوانی فعالیت خود را آغاز کرده است و در سال 76 شروع به آموختن شیوه ای آوازه طاهر زاده نزد حمیدرضا نوربخش کرده است.

علی رضا قربانی از خوانندگان سنتی ایرانی

علی رضا قربانی متولد سال 1350 است که از دوران کودکی آموختن قرائت قرآن را یاد گرفته است و در دوران دانشجویی به مقام دوم مسابقات دانشجویی کشور در رشته قرائت رسیده است. او از سال 63 به طور جدی به آموختن آواز مشغول شده است.

خوانندگان سنتی ایرانی مرد

خوانندگان سنتی ایرانی مرد

بهتر است که بدانید بعد از انقلاب اسلامی بیشتر مردان به موسیقی سنتی پرداختند و این موضوع به دلیل محدودیت‌ های حکومت اسلامی بوده است. حال در این قسمت به معرفی برترین خوانندگان سنتی ایرانی مرد خواهیم پرداخت، برای کسب اطلاعات بیشتر پیشنهاد می کنیم همراه ما باشید.

حسام الدین سراج

حسام الدین سراج متولد سال 1337 یکی از خوانندگان موسیقی سنتی ایران و هم چنین نوازنده سنتور و سه تار است که سرپرستی گروه موسیقی سنتی ایران (بی دل) را نیز بر عهده دارد.

ایرج

ایرج متولد سال 1311 خواننده موسیقی سنتی ایران است که با نام هنری پهلوان آواز نیز شناخته می شود. خیلی از خوانندگان معروف بیان کردند که صدای ایرج در تاریخ آواز خوانی یک معیار است.

حمید رضا نور بخش

حمید رضا نور بخش متولد سال 1344 در شهر قم است، او یکی از خوانندگان موسیقی سنتی ایران می باشد که هم اکنون سمت مدیر عامل خانه موسیقی ایران را بر عهده دارد.

عبد الوهاب شهیدی

عبد الوهاب شهیدی متولد سال 1301 یکی از برترین خوانندگان اهل ایران است که در سال 1400 دار فانی را وداع گفته‌ است. هم چنین او موسیقی‌ دانان و آهنگ‌ سازان و مدرسان آواز و نوازنده عود اهل ایران بوده است.

سینا سرلک

سینا سرلک متولد سال 1361 یکی دیگر از خوانندگان موسیقی سنتی ایران می باشد. بهتر است که بدانید او خواننده ارکستر ملی در زمان رهبری فرهاد فخرالدینی بوده‌ است.

ایرج بسطامی

حشمت‌ الله بسطامی که با نام هنری ایرج بسطامی شناخته می‌ شود، متولد سال 1330 یکی دیگر از خوانندگان معروف ایرانی می باشد. او اولین اثر خود را با آهنگ‌ سازی استاد بزرگ پرویز مشکاتیان منتشر کرده‌ است.

محمد اصفهانی

بیژن کامکار

بیژن کامکار متولد سال 1328 نوازنده و خواننده موسیقی سنتی است که از اعضای گروه کامکار نیز بوده است.

صدیق تعریف

صدیق تعریف متولد سال 1335 خواننده و موسیقی‌ دان اصیل ایرانی است که در دوران فعالیت خود با هنرمندان سرشناس دیگری همکاری های بسیار خوبی داشته است.

محمد اصفهانی

محمد مهدی واعظی که با نام محمد اصفهانی شناخته می‌ شود، متولد سال 1345 است. او یکی از بهترین خوانندگان ایرانی به شمار می‌ رود که دارای گواهینامه درجه یک هنری در زمینه خوانندگی موسیقی سنتی ایران نیز می باشد.

جواد بدیع زاده

جواد بدیع زاده متولد سال 1281 است، از او به عنوان خواننده و موسیقی‌ دان و هم چنین آهنگساز یاد می‌ شود. بهتر است که بدانید پدر او سید رضا بدیع کاشانی روحانیت مشروطه‌ خواهی بود که به سید اناری نیز شهرت داشته‌ است.

خوانندگان سنتی ایرانی خارج از کشور

خوانندگان سنتی ایرانی خارج از کشور

قبل از انقلاب برخی از خوانندگان در سبک سنتی می‌ خواندند، اما بعد از انقلاب به دلیل ممنوع الفعالیت شدن از کشور مهاجرت کردند. حال در این قسمت به معرفی برخی از خوانندگان قدیمی ایرانی ایرانی خارج از کشور که سنتی می خوانند خواهیم پرداخت، برای کسب اطلاعات بیشتر تا اتنهای مطالب همراه ما باشید.

هایده

معصومه ده بالا که با نام هایده شناخته می‌ شود متولد سال1321 است، او یکی از خوانندگان موسیقی سنتی اصیل ایران است که در زمان انقلاب با توجه به محدودیت ها و ممنوعیت فعالیت شدن به سن فرانسیسکو مهاجرت کرد.

مهستی

افتخار ده بالا متولد سال 1325 که با نام هنری مهستی شناخته می‌ شود، یکی از خوانندگان معروف موسیقی سنتی در کشور است. جالب است که بدانید او خواهر هایده است و بعد از انقلاب به سانتا رزا آمریکا مهاجرت کرده است.

معین

نصرالله معین نجف‌ آبادی که با نام هنری معین شناخته می‌ شود متولد سال 1330 است. او یکی از بهترین خوانندگان ایرانی است که هم اکنون ساکن لس‌ آنجلس آمریکا می‌ باشد. از او به عنوان بهترین و برترین خوانندگان سنتی کشور یاد می شود.

لیلا فروهر

لیلا فروهر متولد سال 1337 یکی دیگر از خوانندگان سنتی کشور است که بعد از انقلاب به موسیقی پاپ روی آورده است، او هم اکنون ساکن یکی از ایالت‌ های آمریکا می باشد.

شهره

فاطمه صولتی متخلص که با نام هنری شهره شناخته می‌ شود، خواننده و بازیگر ایرانی است و متولد سال 1337 می‌ باشد که بعد از انقلاب به آمریکا مهاجرت کرده است.

حمیرا

حمیرا

پروانه میرافشاری با نام هنری حمیرا متولد سال 1323 یکی از خوانندگان و هنرمندان ایرانی است که در زمینه‌ سنتی و پاپ فعالیت می‌ کرده است و بعد از انقلاب از ایران مهاجرت کرده است.

عبدالحسن ستّارپور

عبدالحسن ستّارپور که با نام هنری ستار شناخته می‌ شود، متولد سال 1328 در تهران است که به خارج از کشور مهاجرت کرده است.

یونس دردشتی

یونس دردشتی متولد سال 1288 در اصفهان یکی دیگر از خوانندگان معروف ایرانی بوده است که مدت ها قبل به آمریکا مهاجرت کرده است و در سال 1374 در نیویورک دار فانی را وداع گفته است.

احمد آزاد

احمد آزاد متولد سال 1340 در روستای خمک یکی از خوانندگان ایرانی می باشد که از معروف‌ ترین آهنگ‌ های او می‌ توان به خوشگلای شمرون، ساقی، من یه پرندم، مستمو شنگولم اشاره کرد. او نیز مدت ها قبل از ایران مهاجرت کرده است.

مرضیه

خدیجه اشرف‌ السادات مرتضایی که با نام هنری مرضیه شناخته می‌ شود، متولد سال 1303 است که در سبک سنتی فعالیت می کرده است. او مدت ها قبل از ایران مهاجرت کرده است و در سن 86 سالگی در اثر بیماری سرطان در پاریس درگذشت.

خوانندگان جدید ایرانی سنتی

بهتر است که بدانید کشور ایران از زمان های گذشته تا به اکنون به موسیقی سنتی خود اهمیت بسیار زیادی می داده است و برای خیلی از خوانندگان موسیقی نیز ارزش زیادی قائل است. حال جالب است که بدانید علاوه بر خوانندگان قدیمی، برخی از خوانندگان سنتی ایرانی جدید هستند که مدتی است که در این عرصه فعالیت خود را آغاز کرده اند که از این خوانندگان می توان به: سالار عقیلی، محمد معتمدی، همایون شجریان، علیرضا قربانی و سینا سرلک و … اشاره کرد. حال این موضوع را هم باید افزود که می‌ توانید تمام آهنگ های این خوانندگان را به راحتی در اینترنت جستجو و دانلود کنید. هم چنین می توانید موزیک ویدیو های خوانندگان سنتی ایرانی آپارات و یا حتی خوانندگان سنتی ایرانی در تلگرام را نیز جستجو و مشاهده نمایید.

دانلود اهنگ خوانندگان سنتی زن ایرانی خارج از کشور

خیلی از مردم ایران به ویژه نسل قدیم از موسیقی سنتی لذت می‌ برند و تمایل دارند تا این آهنگ ها را گوش کنند، چرا که اکثر این موسیقی ها در سبک خاص و صدای بی نظیر خوانده و منتشر شده اند. حال برخی از افراد تمایل به دانلود آهنگ های خواننده زن ایرانی سنتی خارج از کشور را دارند، اما نمی دانند که چگونه می‌ توانند به دانلود آهنگ مورد نظر خود بپردازند. در این باره باید بگوییم که اگر به سایت گوگل مراجعه نمایید و عبارت مورد نظر خود را جستجو کنید با نتایج خوبی رو به رو خواهید شد و سایت های موسیقی متعددی برای شما نمایش خواهد یافت که در این سایت ها لینک دانلود آهنگ مورد نظر شما، قرار داده شده است.

دانلود آهنگ های پرطرفدار سنتی شاد

برخی از آهنگ های سنتی شاد بسیار پرطرفدار و محبوب هستند، این آهنگ‌ ها همه پسند هستند که شامل نسل جدید و نسل قدیمی نیز می‌ باشند. حال برای دانلود این آهنگ ها کافیست تا به سایت های موسیقی در گوگل و یا به کانال های تلگرام مراجعه نمایید. هم چنین اگر در گوگل عباراتی مانند آهنگ سنتی فارسی 2020 را جستجو کنید، نیز با نتایج خوبی رو به رو خواهید شد.

دانلود آهنگ های پرطرفدار سنتی

برخی از خوانندگان سنتی آهنگ های بسیار خوب و قوی منتشر کرده اند که این آهنگ‌ ها بسیار پرطرفدار و محبوب شده اند. حال از آهنگ‌ های پرطرفدار سنتی می‌ توان به آهنگ‌ های محمد رضا شجریان، علی رضا قربانی، همایون شجریان، علی رضا افتخاری و معین و … اشاره کرد. می توانید آهنگ های این خوانندگان را به راحتی در سایت گوگل جستجو و دانلود کنید.

خوانندگان سنتی ایرانی در مسابقات ترکیه

به طور معمول کم پیش می‌ آید تا خوانندگان اصیل و سنتی خوان ایرانی در مسابقات خارج از کشور مانند مسابقات ترکیه حضور پیدا کنند. اما این موضوع را هم باید افزود که مدتی قبل جشنواره‌ ای در ترکیه برگزار شد که در این جشنواره خوانندگان اصیل ایرانی مانند: معین، هایده، لیلا فروهر، مهستی و برخی از خوانندگان دیگر نیز شرکت کردند.

خوانندگان سنتی ایرانی زن

خوانندگان سنتی ایرانی زن

در ایران برخی از زنان نیز پا به پای مردان در زمینه موسیقی سنتی پیش آمده اند و توانسته اند جایگاه ویژه‌ ای را در این سبک از آن خود کنند و طرفداران بسیار زیادی را نیز به دست آورده اند. حال در این قسمت به معرفی خوانندگان سنتی ایرانی دختر خواهیم پرداخت.

دلکش

عصمت باقر پور بابلی که با نام هنری دلکش شناخته می‌ شود، متولد سال 1333 در تهران است که از او به عنوان خواننده سنتی زن یاد می‌ شود و در زمان فعالیتش طرفداران بسیار زیادی نیز داشته است.

شکیلا

شکیلا خواننده ایرانی است که مدت ها قبل به خارج از کشور مهاجرت کرده است. او متولد سال 1341 در تهران می باشد. نام اصلی او شکیلا محسنی صداقت است و تا به اکنون آهنگ های بسیار زیبایی را منتشر کرده است.

سیما بینا

سیما بینا متولد سال 1323 است، از او به عنوان یکی از بهترین خوانندگان ایرانی یاد می‌ شود که از دوران کودکی در کنار پدرش احمد بینا استاد موسیقی سنتی و شاعر تعلیم دیده است.

سپیده رئیس السادات

سپیده رئیس السادات متولد سال 1359 خواننده و نوازنده سه تار است که در سن 9 سالگی فعالیت خود در عرصه موسیقی و خوانندگی آغاز کرده است.

نوشین طافی

نوشین طافی در شهرستان اندیمشک به دنیا آمده است، او را به‌ عنوان آواز خوان و مدرس آواز و تصنیف‌ خوانی موسیقی اصیل ایرانی می‌ شناسند و در سال 81 فعالیت‌ های او در زمینه موسیقی اصیل ایرانی اجرا شده‌ است.

مهسا وحدت

مهسا وحدت متولد سال 1352 خواننده موسیقی سنتی است که تا به اکنون کار های مشترکی با خواهرش یعنی مرجان وحدت منتشر کرده است.

دریا داد ور

دریا داد ور متولد سال 1350 خواننده موسیقی اصیل ایرانی است که هم اکنون در فرانسه زندگی می‌ کند.

هنگامه اخوان

هنگامه اخوان متولد سال 1334 خواننده موسیقی اصیل ایرانی است که بعد از انقلاب به دلیل ممنوع الکار شدن به خارج از کشور مهاجرت کرد.

تارا تیبا

تارا تیبا متولد سال 1363 است که در سبک سنتی فعالیت می‌ کند و در سال 2012 به استرالیا مهاجرت کرده است.

ملوک ضرابی

ملوک ضرابی متولد سال 1286 در کاشان است که در سبک موسیقی اصیل ایرانی فعالیت می کرده است و در زمان فعالیتش مخاطبان و طرفداران زیادی نیز داشته است.

محبوب ترین خواننده سنتی تاریخ ایران

محبوب ترین خواننده سنتی تاریخ ایران

همان طور که در قسمت قبل بیان کردیم در موسیقی ایران سبک سنتی از اهمیت ویژه‌ ای برخوردار است. حال از محبوب ترین خوانندگان سنتی ایران می توان به محمدرضا شجریان، همایون شجریان فرزند محمد رضا شجریان، علی رضا افتخاری، سالار عقیلی و … اشاره کرد.

عکس خوانندگان سنتی ایرانی

خیلی از افراد تمایل به مشاهده عکس های خوانندگان مورد نظر خود را دارند. در این باره باید بگوییم که اگر به اینترنت مراجعه نمایید و عبارت های مورد نظر خود را جستجو کنید با نتایج خوبی رو به رو خواهید شد. شما می توانید به راحتی عکس های خوانندگان سنتی ایرانی مجاز و یا غیر مجاز را در اینترنت جستجو کنید. هم چنین اگر به صفحات مجازی آن ها نیز مراجعه کنید، می‌ توانید عکس‌ های متعددی از خواننده مورد نظر خود را جستجو و مشاهده کنید.

اینستاگرام خوانندگان سنتی ایرانی

امروزه اکثر هنرمندان و خوانندگان همانند سایر مردم در اینستاگرام فعالیت می‌ کنند. حال برای پیدا کردن اینستاگرام خواننده مورد نظر خود کافیست تا به این شبکه مراجعه نمایید و در قسمت جستجو نام خواننده مورد نظر خود را تایپ کنید تا به این گونه پیج او برای نمایش یابد.

آهنگهای خوانندگان سنتی ایرانی

با مراجعه به اینترنت می توانید تعداد آهنگ های بسیار زیادی را که در سبک سنتی خوانده و منتشر شده اند را جستجو و دانلود کنید. با توجه به اینترنت می توانید به راحتی به دانلود آهنگ خوانندگان سنتی ایرانی بپردازید. هم چنین جالب است که بدانید می‌ توانید فیلم خوانندگان سنتی ایرانی که علاوه بر خوانندگی در عرصه بازیگری نیز فعالیت کرده اند را نیز در اینترنت جستجو کنید.

فول آلبوم خوانندگان سنتی ایرانی

فول آلبوم خوانندگان سنتی ایرانی

بهتر است که بدانند اکثر خوانندگانی که در سبک سنتی فعالیت می کنند آهنگ های خود را به صورت آلبوم منتشر می‌ کنند. حال می توانید برای دانلود فول آلبوم این خوانندگان و یا دانلود فول آلبوم خوانندگان پاپ ایرانی سنتی به اینترنت و یا کانال های تلگرام مراجعه کنید.

اسامی خواننده های سنتی ایرانی خارج از کشور

همان طور که در قسمت قبل بیان کردیم برخی از خوانندگان زن و مرد ایرانی که در زمینه موسیقی کلاسیک ایرانی فعالیت می‌ کردند بعد از انقلاب به دلیل محدودیت ها و ممنوع الکار شدن تصمیم گرفتند تا برای ادامه فعالیت خود در زمینه خوانندگی به خارج از کشور مهاجرت ‌کنند. حال از اسامی خوانندگان سنتی ایرانی مشهور و سرشناس که به خارج از کشور مهاجرت کردند می‌ توان به افرادی مانند: هایده، مرضیه، حمیرا، مهستی، معین، ابی، داریوش، سیاوش قمیشی، شکیلا، معین، نوشین، طافی شهره، احمد آزاد، لیلا فروهر و دریا داد ور و سایر خوانندگان اشاره کرد. حال این موضوع را هم باید افزود که برای دانلود آهنگ هر کدام از این هنرمندان محبوب و مشهور ایرانی کافیست تا به اینترنت مراجعه نمایید، چرا که در اینترنت سایت های موسیقی متعددی، لینک دانلود آهنگ های این خوانندگان را برای علاقه مندان در صفحات خود قرار داده‌ اند.

سوالات متداول

  1. معروف ترین خوانندگان سنتی ایرانی مرد چه کسانی هستند؟

    از معروف ترین خوانندگان سنتی مرد می‌ توان به افرادی مانند: محمد رضا شجریان، شهرام ناظری، همایون شجریان، سالار عقیلی، علی رضا افتخاری، غلام حسین بنان، سعید جعفرزاده، احمد سر گورابی، محمد معتمدی و علی رضا قربانی اشاره کرد.

  2. بزرگ ترین خواننده سنتی ایران کیست؟

    از محمد رضا شجریان به عنوان بزرگ ترین خواننده سنتی کشور یاد می شود که متولد سال 1319 است و در سال 1399 دار فانی را وداع گفت.

  3. معروف ترین خوانندگان سنتی ایرانی زن چه کسانی هستند؟

    از معروف ترین این خوانندگان می‌ توان به افرادی مانند: مهستی، لیلا فروهر، حمیرا، دلکش، شکیلا، سیما بینا، سپیده رئیس السادات، نوشین طافی، مهسا وحدت، دریا داد ور، هنگامه اخوان، تارا تیبا و ملوک ضرابی اشاره کرد.

  4. افراد چگونه می توانند به دانلود آهنگ های سنتی ایرانی بپردازند؟

    برای دانلود هر کدام از آهنگ های سنتی مورد نظر خود کافیست تا به اینترنت مراجعه کنید، چرا که در اینترنت سایت های موسیقی متعددی وجود دارند.

لطفا به این مقاله امتیاز دهید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *