سلبریتی های ساکن آمریکا در سال 2021 که قصد بازگشت به ایران را دارند

در این مقاله می خواهیم در مورد سلبریتی های ساکن آمریکا صحبت کنیم، افرادی که در ایران به دنیا آمده اند و بزرگ شده اند اما شاید به اجبار یا با میل خودشان کشور را ترک گفتند.

سلبریتی های ساکن آمریکا چه افرادی هستند؟

سلبریتی های ساکن آمریکا چه افرادی هستند؟

سلبریتی های ساکن آمریکا افرادی هستند که در ایران دنیا آمده اند و حتی زندگی کردند، اما بعد به هر دلیلی بعضی به علت اینکه در ایران جلوی پیشرفتشان را می گیرند یکی برای تحصیل و امثال این ها….

عرفان پایدار

عرفان پایدار که نام اصلی او عرفان حاج رسولی است و لقب عرفان پایدار را دارد او یکی از خواننده ها و نویسنده های ایران است. او کار خود را با آلبوم شستشو که در سال 1386 بود آغاز کرد وی اولین آلبوم خود را با نام از خانه تا گور و آلبوم های دیگری به نام همیشگی در سال 1389 و آلبوم خداحافظی در سال 1394 منتشر کرد. پایدار زمانی که آلبوم خداحافظی خود را در 30 بهمن 1394 منتشر کرد برای مدت کوتاهی از موسیقی رپ فارسی و خوانندگی فاصله گرفت و وی گفت نام آلبوم خداحافظی به همین دلیل بوده است دلیل خداحافظی او به گفته خودش مشکلاتی عاطفی بود که در چند سال قبل برایش به وجود آمده بود. عرفان پایدار بعد از مدتی با آهنگ خوش اومدی به موسیقی بازگشت. عرفان در 12 ام مرداد ماه سال 1362 در اصفهان متولد شد و سال 1379 از ایران به آمریکا مهاجرت کرد و رفتن او ثابت نبود و سال ها با ایران در رفت و آمد بود.

او در دبی هم زندگی کرده است دقیقا بعد از آلبوم خداحافظی مدتی در دبی بوده و بعد به آمریکا رفت. آهنگ های عرفان معمولا در آهنگ های اعتراض می کند به مسائل مختلف ولی با زبانی نرم و اصطلاح با پنبه سر می برد. آلبوم از خانه تا گور اولین آلبوم عرفان پایدار بود که استقبال زیادی از آن شد این آلبوم اولین آلبوم رپ فارسی بود که منتشر شد. عرفان با خواننده های زیادی در این آلبوم از جمله خشایار سهند و افراد فعالیت داشته است. آلبوم بعدی آلبوم همیشگی بود که بعد از این آلبوم منتشر شد این آلبوم که برای پخش مدتی به دلیل های به تعویق افتاد ولی او بعد از سه سال و با 18 ترک آن را پخش کرد بعد این آلبوم به طور خیلی رسمی از آونگ وارد بازار شد و البته این آلبوم به علت قرار گرفتن روی سایت های مختلف از فروشش کاسته شد.

ساسی مانکن

ساسی مانکن که نام اصلی او ساسان حیدر زاده است خواننده سبک رپ و پاپ از ایران است که بعد از مدتی به مالزی و از آنجا به آمریکا مهاجرت کرد و به فعالیت خود ادامه داد. رویترز ساسی مانکن را در سال 1388 را شخصی مشهور در زمینه رپ زیر زمینی در ایران وصف کرد. ساسی در سال 1380 به بعد به همراه حسین مخته یکی از دوستانش معروف شد. این دو با هم آهنگ گوشواره را انتشار دادند و بعد از آن بیشتر آهنگ هایش را تک نفره خواند که تنظیم آهنگ ها هم توسط امیر مسعود و بعد به امیر ارشیا واگذار شد. او هیچ وقت دوست نداشت کسی سن او را بداند تا اینکه در سال 1391 برای اولین بار با مصاحبه ای که در آمریکا با نیکو نظر داشت؛ گفت وی همیشه سنش را بزرگتر از خودش می گفت تا مردم آهنگ هایش مورد قضاوت بر مبنای سن سالش قرار نگیرد. ساسی در شهر کرج بود و رشته تحصیلی او نرم افزار کامپیوتر از دانشگاه قزوین بود. زمانی که آهنگ رپ بندری و آهنگ پارمیدا در سال 87 به شدت غوغا کرد او درس و دانشگاه را بی خیال شد و خوانندگی خود را ادامه داد.

گوهر خیر اندیش

گوهر خیر اندیش در سال 1333 در شیراز بدنیا آمد و او یکی از بازیگران توانمند است که آثار متعددی دارد. زمانی که او در دبیرستان تئاتر کار می کرد با جمشید اسماعیل خانی آشنا شد و با او ازدواج کرد. حاصل این ازدواج سه فرزند بود یک پسر و دو دختر. وی در دانشگاه تهران قبول شد و با خانواده خود به تهران رفت. همراه با درس خواندن در تهران به تئاتر هم پرداخت و او شد کارمند اداره فرهنگ و ارشاد استان تهران، همچنین به او پیشنهاد بازی در فیلم دارا و ندار و اخراجی ها شد اما بخاطر ضعیف بودن آن نقش ها را قبول نکرد. گوهر خیر اندیش در سال 1392 فیلم آذر بخاطر تصادف مصدوم شد و سر و استخوان ترقوه او دچار شکستگی شد و در سال 96 در سریال دیوار به دیوار وسط فیلم برداری پای او از مچ پا آسیب دید و ادامه فیلم را با همان پای شکسته ضبط کردند. در نهایت او تصمیم گرفت به آمریکا مهاجرت کند؛ به این صورت او یکی از سلبریتی های ساکن آمریکا شد.

ویدا قهرمانی

ویدا قهرمانی

ویدا قهرمانی در 1316 در تهران متولد شد او در 1333 تئاتر سینما کار می کرد. وی بخاطر زیبایی و استعدادش در جوانی فیلم چهار راه حوادث در نقشی مقابل ناصر ملک مطیعی را بازی کرد ویدا بعد از مدتی که فیلم های بسیاری در ایران ایفا نقش کرد و بعد از چند سال برای ادامه تحصیل در رشته کارگردانی و سینما به انگلستان رفت و در سال 1385 برای کارشناسی به آمریکا مهاجرت کرد.

رضا بدیعی

رضا بدیعی که نام او رضا سید بدیعی بود در 28 ام فرودین سال 1309 در شهر اراک دنیا آمد. او کارگردانی ایرانی بود که بیشتر بخاطر فعالیتی که در هالیوود شهرت داشت. وی برای تولید یک مستند مدال طلا از دست محمدرضا شاه پهلوی گرفت و در سال 1995 از طریق دولت ایالات متحده آمریکا دعوت شد تا در این کشور حرفه ای به فعالیت خود بپردازد. بدیعی قبل از مهاجرت از ایران 10 مستند ساخت که بین آن ها سیل در خوزستان از سمت سازمان صلیب سرخ برای اجرای جهانی انتخاب شد و او برای تحصیل هم سمت آمریکا دعوت شد.

ورزشکارانی که در آمریکا زندگی می کنند

سلبریتی های ساکن آمریکا بعضی از ورزشکاران کشورمان به هر دلیلی به آمریکا مهاجرت کردند و در همانجا زندگی می کنند. در فوتبالیست ها گرفتن گرین کارت خیلی مهم است. هر چند که در گذشته مایلی کهن گفته بود اگر با آمریکا مشکل داریم پس چرا ورزشکاران ما برای رفتن به این کشور سر می شکنند؟ ولی با این حرف هم از علاقه فوتبالی ها برای گرفتن گرین کارت آمریکا چیزی کم نشد. طوری گه گفتن برای فوتبالیست های ایرانی که می خواهند ساکن آمریکا باشید آسان شده و فقط با چند سال فعالیت در آن زمینه وضعیت مالی خود را خوب می کنند و اقدام های لازم برای مهاجرت و اقامت در آمریکا را انجام می دهند و پس از گذراندن مرحله چند ماهی راهی ایالات متحده می شوند. این اتفاق هم برای لژیونر ها هم افتاده است و آن ها وقتی به کشور های اروپایی می روند دیگر تمایل به برگشت به کشور خودشان را ندارند و تمام تلاششان این است که پای خود را در آن کشور سفت کنند و ما بقی عمرشان را در آن کشور بمانند. افشین پیروانی اولین فوتبالیستی که به آمریکا پا گذاشت و اقامت آن کشور را نیز گرفت.

شرکت در جام جهانی سال 1398 در فرانسه با آن گذشته طلایی فوتبال ایران هم بهانه ای شد برای این که بیشتر ملی پوشان آن زمان شهروند آمریکا شوند و سالی چند بار به این کشور بروند. بعضی از افراد می گویند که اگر گرین کارت نگرفته اید می توانید از طریق های دیگر شهروند آمریکا شوید. کاپیتان و سر مربی سابق آمریکا گفت من از ارتباطات ورزش خودم بهره ای نبردم و چون همسرم آنجا تحصیل می کرد توانستم گرین کارت را بگیرم و 15 سال است که گرین کارت دارم و با همان به جام جم رفتم و بقیه فوتبالیست ها بعد از من برای شهروند شدن در آمریکا دست به تلاش زدند. هم اکنون شاید 30 ورزشکار هستند که اقامت آمریکا دارند از جمله علی دایی و قلعه نویی و … برای دریافت گذر نامه آمریکایی هر شخص باید 5 سال به طور مداوم در این کشور باشد و یا هر شش ماهی یکبار به آمریکا سفر کند و وقتی این پنج سال گذشت حال او می تواند برای شهروند شدن آن کشور اقدام کند. یکی از بازیکنان کشورمان که رابطه نزدیکی با بعضی از ورزشکارانی که اقامت آمریکا را کسب کردند دارد و می گوید در حال حاضر این افراد با گرفتن اقامت خود در آمریکا را با ارزش می دانند و بعضی وقت ها بحث حسادت به یکدیگر مطرح است و فوتبالیست ها به فکر بازنشستگی خود هستند.

خواننده های ایرانی مقیم آمریکا

سلبریتی های ساکن آمریکا مانند خواننده هایی که در خارج از ایران زندگی می کنند بسیار تعداشان زیاد است که معولا به دو دلیل به خارج از ایران مهاجرت می کنند یکی بخاطر ممنوع الفعالیت بودن و دیگری که به خاطر تنوع رفته و می تواند هر وقت که بخواهد به کشورمان برگردد. از جمله خواننده هایی که می توان نام برد آقای مهرداد آسمانی او متولد 1364 است و در زمینه خوانندگی و تنظیم فعال بوده و ساکن لس آنجلس است. ابراهیم حامدی که با نام ابی شهرت دارد و موسیقی پاپ ایرانی را در پیش گرفته است و در سبک های راک بالاد موسیقی فولکور را دارد ابی در 29 ام خرداد سال 1328 دنیا آمده است.

سپیده افشار که به اسم سپیده معروف است 24 ام دی ماه سال 1354 دنیا آمد. سپیده در سبک پاپ و راک فعالیت می کند. این خواننده به زبان های فارسی، ارمنیی، کردی، ترکی می خواند. او یکی دیگر از سلبریتی ها ساکت آمریکا است.

داوود بهبودی که او در 8 ام فرودین ماه سال 1328 متولد شد و در ژانر پاپ کار می کند و نوازندگی و گیتار هم فعالیت دارد. پیروز پاینده آزاد وی با نام پیروز شهرت دارد و در سال 1341 در اردیبهشت در زنجان متولد شد. او هم خواننده است هم آهنگساز و در سبک پاپ کار می کند.

سید حسین موسوی یا حسین تهی او متولد 6 بهمن سال 1364 است تهی در سبک رپ و پاپ کار می کند او اول در این فعالیت می کرد اما به علت ممنوع الکار شدن و برخورد کردن مسئولین وی به آمریکا مهاجرت کرد و اکنون در لس آنجلس زندگی می کند.

ساسی مانکن که نامش ساسان حیدر زاده است اما به نام ساسی مانکن مشهور شده در سبک پاپ و رپ کار می کند او به مالزی سفر کرد و از آنجا به لس آنجلس آمریکا مهاجرت کرد مدتی با دوستش حسین مخته فعالیت می کرد و کار های دو نفره می خواندند اما چندی بعد ساسی مانکن کار های تک نفره خود را آغاز کرد با آهنگسازی امیر مسعود که بعد به امیر ارشیا واگذار شد.

چه بازیگرانی تابعیت آمریکا دارند؟

چه بازیگرانی تابعیت آمریکا دارند؟

سلبریتی های ساکن آمریکا از جمله مهدی فقیه در سال 1324 در شیراز به دنیا آمد. او بسیار بازیگر محبوب و دوست داشتنی است وی فیلم هور در آتش خوش درخشید. بعد از تحصیل در 1347 برای ادامه تحصیل با بورسیه تحصیلی به کشور فرانسه رفت تا در رشته بازیگری و تئاتر تحصیل کند و در سال 1357 به ایران بازگشت. او شیرازی است و از اول هم شیراز زندگی می کرد و فقط برای ایفا نقش به تهران می آمد. اولین نقش خود در فیلم رستم و سهراب در تئاتر شیراز اجرا کرد و بعد از آن نقش های عروسکی را از جمله شخصیت هایی گرگین و خوب چهر، جیجی بیجی، پهلوان و … اجرا کرد و وی در شیراز به نجاری می پردازد.

الناز شاکردوست در 7 ام تیر ماه سال 1363 در تهران متولد شد و او فارغ التحصیل رشته تئاتر از دانشگاه آزاد تهران است. وی در کنار بازیگری در زمینه عکاسی و طراحی صحنه و لباس هم فعالیت می کند. او در دوره دانشجویی اش بیشتر بازی می کرد. الناز شاکر دوست از بازیگرانی است که مقیم خارج است و چند سال بیشتر نیست که برای اضافه کردن بر هنر خود اقامت لندن را گرفته و پس از اتمام دوره آموزشی به ایران بر می گردد. ابتدا بازیگری اش را با بازی در تئاتر آغاز کرد. او در حال حاضر یکی از سلبریتی های ساکن آمریکا است.

گلورا هاردی پدر و مادرش ایرانی است و خودش بزرگ شده پاریس است. وی در فرانسه کلاس بازیگری می رفت و سه سال است که به ایران آمده است و ایران را وطن خود می داند.البته او اکنون جزو سلبریتی های ساکن آمریکا است و به این کشور برای همیشه مهاجرت کرده است.

فریبرز عرب نیا که در مختار نامه در نقش مختار ثقفی بود و شهرت یافت. او فقط در تابستان می تواند بازیگری کند و بیشتر وقت ها در کنار فرزند خود که در آمریکا تحصیل می کند است.

چه سلبریتی هایی برای همیشه به آمریکا مهاجرت کرده اند؟

چه سلبریتی هایی برای همیشه به آمریکا مهاجرت کرده اند؟

سلبریتی های ساکن آمریکا افرادی مثل ساسی خواننده رپر و پاپ که چند سال قبل برای همیشه کشور را ترک کرد و رفت. ساسی مانکن یا ساسان حیدر زاده خواننده رپ و پاپ به علت ممنوع الکار شدنش در ایران به آمریکا مهاجرت کرد و کشور را ترک گفت.

عکس سلبریتی های ساکن آمریکا

عکس های سلبریتی های ساکن آمریکا و افراد مشهور را می توان در فضای مجازی و مروگر ها مشاهده کرد. فقط کافی است اسم آن را در گوگل سرچ کنید شاهد خواهید بود که صد ها عکس از آن ها در سایت های متعدد وجود دارد.

درآمد سلبریتی های ساکن آمریکا از کجاست؟

سلبریتی های ساکن آمریکا 60 درصد از در آمدی که دارند را مالیات می دهند و معمولا این سلبریتی ها مانند گوهر خیر اندیش استاد دانشگاه در دانشگاه های آمریکا است. در کشور آمریکا برای گرفتن مالیات بالاترین و پایین ترین درصد ها داده می شود. به طوری که مالیات ها حد بالا و پایین دارد و حد وسطی ندارد و با توجه به درآمد افراد مشخص می شود. مالیات از سمت دولت های فدرال، اکثر ایالات و بعضی از دولت های محلی اشخاص درآمدشان از ابر شرکت ها بدست می آورند و بر درآمد شهروندان هم انجام می شود. آمریکا تنها کشوری است که اگر ساکنانش مقیم آمریکا هم نباشند باید مالیات بدهند و مبنای این پرداخت درآمد شهروند آمریکایی می باشد و جالب تر اینکه این دریافت مالیات هر ایالت با ایالت دیگر متفاوت است و اگر شهروند خوبی باشید و همیشه مالیات خود را پرداخت کنید تخفیف هایی به شما داده می شود. اگر هنرمند باشی ممکن است این تخفیف ها زیاد شود. مثلا اگر شما ساکن آمریکا باشید و هر ماه مالیات خود را بدهید و هر سال اظهار نامه مالی پر کنید در سال حساب شما بررسی می شود و اگر ببینند شما درآمد زیادی نداشتید همان مقدار مالیات به حساب شما بازگردانده می شود.

فوتبالیست های ساکن آمریکا

از جمله افرادی سلبریتی های ساکن آمریکا که اقامت دارند شاید به تعداد 30 تن از ورزشکاران باشند. آن ها با گرین کارت می توانند اقامت خود را بگیرند اما راه هایی هم هست که با گرین کارت نباشد. سر مربی اسبق پرسپولیس گفت من اولین نفری بودم که اقامت آمریکا داشتم و آن هم از طریق همسرم بود که آنجا تحصیل می کرد ولی بعد از من افراد زیادی برای اقامت اقدام کردند.

سلبریتی های ساکن آمریکا که حاشیه های زیادی داشته اند

سلبریتی های ساکن آمریکا که حاشیه های زیادی داشته اند

سلبریتی های ساکن آمریکا که از کشور رفتند حاشیه هایی برای آن ها ساخته شد از جمله ورزشکار رزمی کیمیا علیزاده که برای او حواشی فروانی بود علل خصوص بازی المپیک 2020 در توکیو که به عنوان پناهنده برای کشور هلند بازی کرد در مقابل ناهید کیانی که از ایران بود و در آخر ناهید به کیمیا باخت.

مصاحبه با سلبریتی های ساکن آمریکا

طبق مصاحبه هایی که با بعضی از این سلبریتی های ساکن آمریکا شد گفتند که ایران ما را منع کرده و یا جای پیشرفت نداشتیم و مهاجرت کردیم. بعضی ها قصد بازگشت ندارند و سعی دارند بیشتر پای خود را محکم کنند و در آن کشور بمانند. اما بعضی ها هم مانند فریبرز عرب نیا که برای تحصیل فرزندش آنجاست و وطنش را دوست دارد و تابستان ها به ایران بیشتر از همیشه می آید.

ریتی های ساکن آمریکا که کشف حجاب کردند

سلبریتی های ساکن آمریکا که کشف حجاب کردند

بعضی از سلبریتی های ساکن آمریکا هم شاید بخاطر حجاب و دیگر موارد از کشور مهاجرت می کنند مانند گلشیفته فراهانی که در فیلم های بسیاری در ایران بازی کرد و پس از شهرت در یک حرکت عجیب به خارج از کشور رفت و حجاب خود را برداشت و یا ریحانه پارسا که وی در فیلم پدر خوش درخشید و پیشنهاد های فراوانی برای بازی در ایران داشت اما او مهاجرت کرد و حجاب را برداشت و بازیگری خود را در آنجا ادامه می دهد.

کدام سلبریتی های ساکن آمریکا برای کار به ایران می آیند؟

کدام سلبریتی های ساکن آمریکا برای کار به ایران می آیند؟

از جمله سلبریتی های ساکن آمریکا که برای کار کردن به ایران می آیند فریبرز عرب نیا است که تابستان بیشتر موقعیت کار کردن دارد. نیکی کریمی مدتی است که انگلستان را محل زندگی خود انتخاب کرده است و برای کار کردن به ایران می آید. حامد بهداد و شهاب حسینی اقدام به اقامت در آمریکا کرده اند و شهاب حسینی هم اینکه در آمریکا است.

اینستاگرام سلبریتی های ساکن آمریکا

سلبریتی های ساکن آمریکا معمولا عکس ها و فیلم ها و فعالیت روزانه خود را صفحه اینستاگرام و یا یوتیوب قرار می دهند.

کلاب هاوس سلبریتی های ساکن آمریکا

کلاب هاوس سلبریتی های ساکن آمریکا

سلبریتی های ساکن آمریکا کلاب هاوس هم مانند پیج اینستاگرام است و طرفدار زیادی دارد و بازیگران و سلبریتی ها فالوور های بالایی دارند. بیشترین تعداد فالوور در کلاب هاوس برای شخصی به نام روهان است با تعداد 4 و نیم میلیون است.

سلبریتی هایی که برای زایمان به آمریکا رفتند

اغلب سلبریتی های ساکن آمریکا فرزندان خود را در کشور های خارجی مثل آمریکا به دنیا می آورند تا برای اقامت بعدشان معضلی نباشد. از جمله این افراد شیلا خداداد که فرزند خود به نام سامیار را در آمریکا به دنیا آورد و در مصاحبه ای با رشید پور گفته من چون این موقعیت را دوست داشتم این را برای فرزندم هم خواستم.

سوالات متداول

  1. آیا نگار جواهریان فرزندش را در آمریکا دنیا آورد؟

    وی فرزندش را در کانادا دنیا آورد.

  2. شبنم قلی خانی در آمریکا اقامت دارد؟

    قلی خانی در استالیا اقامت دارد ولی در آمریکا اقامت ندارد.

  3. اقامت فوتبالیست ها فقط با گرین کارت ممکن است؟

    با گرین کارت اقامت می توانند بگیرند اما بدون گرین کارت هم شدنی است.

  4. آیا سلبریتی های ساکن آمریکا باید مالیات بدهند؟

    برای هنرمندان و سلبریتی ها تخفیف در نظر گرفته می شود ولی مالیات باید بدهند.

لطفا به این مقاله امتیاز دهید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *