کراش های قدیم و جدید در ایران که باید آن ها را بیشتر بشناسید

کراش های قدیم و جدید را در این مقاله برای شما مورد بررسی قرار می دهیم تا در این مورد اطلاعات دقیقی داشته باشید. اما قبل از هر اقدامی توصیه می کنیم معنی کراش را بررسی کنید تا پیش زمینه لازم برای مطالعه این مقاله را داشته باشید.

نحوه ارتباط با کراش در قدیم

نحوه ارتباط با کراش در قدیم

در قدیم کراش زدن به گونه امروزی نبوده است چون امکانات و وسایل جمعی وجود نداشته است. مثلا در گذشته شخصی رو هم شهری یا هم روستایی یا نهایتا روی فامیل خود کراش می زده اند چون هیچ گونه وسایل ارتباط جمعی مانند تلویزیون و … وجود نداشته است اما در دهه ها اخیر مانند 60 و 70 کراش زدن مرحله جدیدی را تجربه کرده است به گونه ای که دختران و پسران عاشق و شیفته یا به بیانی دیگر روی بازیگران تلویزیون یا فوتبالیست ها کراش می زدند. ما این نتیجه گیری را با توجه به نشانه های کراش داشتن بیان می کنیم.

کراش های امروزی

در حال حاضر اینگونه نیست و شرایط کاملا متفاوت تر از آن چیزی است که حتی بشریت به ذهنش هم خطور نکرده است. امروزه وجود وسایل ارتباط جمعی مانند: تلویزیون، سینما، گوشی های تلفن همراه و امثالهم افراد زیادی را در معرض نمایش قرار داده است به این گونه که افراد از وجود گوشی ها و فضا های موجود بر بستر اینترنت با عنوان فضای مجازی استفاده می کنند و می توان گفت کراش زدن را چندین برابر افزایش داده است که این خود خیلی جالب توجه است.

کراش های قدیم و جدید در ایران

کراش های قدیم و جدید در ایران

همانطور که ذکر کردیم کراش زدن در طول عمر بشریت وجود داشته است و این اتفاق تا زمانی که بشریت بر روی زمین وجود داشته باشد خواهد بود. در قدیم کراش زدن محدود به مکان و زمان بود چون واسایل و ارتباط بسیار کم بود و اکثریت بیشتر در حال گذران امور زندگی و کسب درآمدی جزئی برای امرار معاش بودند و کراش زدن ها محدود و زیاد پیشرفته نبود ولی امروزه وجود وسایل ارتباط جمعی چون گوشی، لپتاپ، تلویزیون و … که همه آنها بر پایه و بستر اینترنت فعالیت می کنند کراش زدن ها را بیشتر کرده است به گونه ای که مردمان خیلی راحت با یکدیگر ارتباط بر قرار می کنند از اخلاقیات روحیات و رفتار یکدیگر بیشتر با خبر هستند و این با خبری باعث شده است افراد بیشتری فرصت پیدا کنند تا به کسی علاقه مند شوند یا اینکه بروی روی کراش بزنند و این هرچند مثبت یا منفی ولی نشان از پیش رفت بشریت و ارتباط گیری با یکدیگر می باشد. در گذشته زمانی که روی یکدیگر کراش می زدند و به کسی علاقه مند می شدند با نامه با یکدیگر ارتباط بر قرار می کردند که این خود استرس آور بوده و هم می توانسته موفقیت در آن انرژی مثبت و وصف نشدنی را ایجاد کند. ولی امروزه خیلی آزادانه کراش زدن ها رخ می دهد و ارتباط ها بر قرار می شود. البته این مدل کراش زدن، علاقه ای که به عنوان دوست دختر یا پسر عنوان می شود رخ می دهد. یک مدل کراش زدن داریم که در آن فرد مطمئن است که نمی تواند با شخص مورد نظر ارتباط بگیرد مانند کراش زدن بر روی افراد خارج از کشور یا کراش زدن بر روی هنرمندان، سلبریتی ها، بازیگران، افراد مشهور و … که این هم یک مدل از کراش زدن می باشد که امروز باب شده است و دلیل وجود آن هم حضور همه مدل افراد در فضا های مجازی و … می باشد.

کراش با ترس و استرس از قدیم تا به حالا

کراش زدن در قدیم بیشتر با ترس و استرس همراه بوده است و همه سعی در مخفی نگه داشتن کراش خود می بوده اند ولی امروزه گاها مشاهده شده است که به صورت علنی از کراش و شخص مورد علاقه خود در میان اجتماع سخن به میان می آورند. این مدل کراش زدن ها مخصوص ایرانیان است و اگر خواننده این مطالب شخصی برای دهه پنجاه، شصت یا اوایل هفتاد باشد ممکن است خیلی از خاطراتش زنده شود و یا اینکه این مطالب او را به گذشته های خود ببرد.

کراش های قدیم در سینما و تلویزیون

اگر بخواهیم درباره کراش های قدیم و معروف ایران در دهه شصت صحبت کنیم می توانیم از کراش های دختر ها به بازیگران و هنرمندان بزرگ مانند بهروز وثوق، شهرام شب پره، معین، اندی، بازیگران تلویزیون زنده یاد محمد علی کشاورز، ناصر ملک مطیعی، بهمن مفید، بهزاد فراهانی، علی نصیریان و … و کراش های پسران می توان به هایده، حمیرا، آفرین، عبیسی، ثریا قاسمی، کتایون امیر ابراهیمی و…. از میان فوتبالیست ها می توان به فرشاد پیوس، همایون بهزادی، ناصر حجازی و …. اشاره کرد.

کراش های جدید در سینما و تلویزیون

در خصوص کراش های جدید بخواهیم صحبت کنیم می توانیم به تمام بازیگران سینما و تلویزیون و فوتبالیست ها اشاره کرد در میان بازیگران تلویزیون می توان به نیکی کریمی، ساره بیات، هانیه توسلی، طناز طباطبایی، هانیه توسلی، الناز شاکر دوست و … اشاره کرد در میان مردان نیز می توان به محمد رضا گلزار، مهران مدیری، شهاب حسینی، حامد بهداد، جواد عزتی، رضا عطاران و … اشاره کرد از میان فوتبالیست ها نیز می توان به علی کریمی، علی دایی، مهدی مهدوی کیا، خداداد عزیزی و گاها فرهاد مجیدی و … اشاره کرد.

کراش های قدیم و جدید امریکا

کراش زدن در کشور های پیشرفته به تبع با کشور های در حال توسعه متفاوت است. محدودیت ها، قوانین و … نیز در مدل و سیر داستانی کراش زدن نیز تفاوت هایی ایجاد می کند. کراش های معروف آمریکا در قدیم و جدید نیز به چند دسته می توان تقسیم کرد کسانی شهرت تلویزیونی، سینما، ورزش و … دارند و همه آنها را می شناسند در دسته کراش های قدیم و جدید معرفی می شوند. اگر بخواهیم از میان کراش های معروف مرد قدیمی در آمریکا نامی بیاوریم می توانیم به راک هادسن، لنسکتر، جان وین، جیمز استوارت، همفری بوگارت و در میان کراش های معروف زن در آمریکا می توان به آوا گاردنر، مرلین مونرو، ناتالی وود، گریس کلی (سیندرلا)، کاترین هیپبورن و … اشاره کرد این بازیگران در دهه 1980 و 70 بازی می کرده اند یکی از بهترین و مورد علاقه ترین کراش های زن و مرد آن زمان شناخته می شوند. از کراش های جدید در آمریکا در میان زنان می توان به ، آنجلینا جولی، جنیفر لوپز، امبر هرد، ریحانا، شکیرا، ادل و … اشاره کرد همچنین در میان مردان می توان به برد پیت، اسنوپ داگ، جانی دپ، رابرت دنیرو، تام کروز، لئوناردو دی‌کاپریو، دانیل دی لوئیس، تام هنکس، کریستین بیل و … اشاره کرد. این ها هر کدام در زمان های خود میلیون ها عاشق و شیفته داشته اند که خودشان از آنها هیچ خبری ندارند.

کراش های قدیم و جدید ترکی

کراش های قدیم و جدید ترکی

هر کشوری به تبع خود هنرمندان و افراد مشهور دارد. همانطور که در بالا در مورد برخی کشور ها صحبت کردیم و گفتیم دارای کراش های معروف اعم از زن و مرد می باشند ترکیه نیز از این امر مستثنی نیست اگر بخواهیم در مورد کراش زن قدیمی در ترکیه صحبت کنیم می توانیم به الچین سانگو، هازار اگوچلو، فحریه اوجن، هاند دوغان دمیرو … از بایزگران نامدار و قدیمی ترکیه می باشند که کراش های زیادی روی آنها زده شده است در مورد بازیگران و هنرمندان مرد ترکیه اگر بخواهیم پرطرفدار ترین آن ها را نام ببریم می توانیم به یلماز اردوغان، كنان ایمیرزلی اوغلو، ابراهیم چلیککول، مهمت گنسور اشاره کرد در میان کراش های جدی تریکه می توان از زنان آن ها به اویکو کارایل، سرنای ساریکایا، برگزار کورل و هازال کایا اشاره کرد که پر طرفدار ترین یا پر کراش ترین دختران در ترکیه به شمار می روند. در میان پر طرفدار ترین کراش های ترکیه نیز می توان به آراس بولوت اینملی، بوراك اوزچیویت، كیوانچ تاتلیتوغ، هالوک بیلگینر، انگین آكیورك و … اشاره کرد که در ترکیه جزو پرطرفدار ترین و پر کراش ترین ها به شمار می روند.

کراش های قدیم و جدید در اینستاگرام

کراش زدن در فضای مجازی امروزه یکی از اتفاقات روال و طبیعی است. برای کراش های اینستاگرام نمی توان کراش های قدیمی عنوان کرد چون اینستاگرام یک فضای نو پا و جدید بر بستر اینترنت می باشد اما امروزه اینستاگرام زمان زیادی از افراد را به خود اختصاص می دهد و همین خود عاملی است تا بیشتر کراش ها و اتفاقا به روز جامعه در آن مورد توجه قرار بگیرد در اینستاگرام علاوه بر هنرمندان، بازیگران، بازیکنان و دیگر افراد مشهور کسانی حضور دارند که شهرتشان مدیون همین فضا هستند به همین دلیل اگر بخواهیم به کراش های این فصا اشاره کنیم یک جاممعه گسترده را در بر می گیرد به همین دلیل از بیان نام اسامی تکراری صرف نظر کرده اگر بخواهیم کراشی را در اینستاگرام معرفی کنیم شاید مورد قبول برخی نباشد چون سلایق و علایق انسان ها با یکدیگر متفاوت است به همین دلیل فقط می توان گفت اینستاگرام فضای مناسبی را برای کراش باز ها ایجاد کرده است و خیلی از افراد نیز به بهانه کراش زدن وعلاقه مندی ذهن برخی از دختران و پسران را تحت تاثیر خود قرار می دهند و از آنان سوء استفاده و اخاذی می کنند.

کراش های قدیم و جدید در یوتیوب

کراش های قدیم و جدید در یوتیوب

یو تیوب نیز از دیگر فضا های مجازی بر بستر اینترنت می باشد که علاقه مندان زیادی در دنیا را به خود اختصاص داده است اگر بخواهیم کراش های یوتیوب را معرفی کنیم بی شک چون این بستر نو پا و جدید می باشد کراش های قدیمی ندارد ولی در مورد کراش های جدید نیز باید گفت فضای آنان شبیه به اینستاگرام است در بالا ذکر کردیم که اکثریت قریب اتفاق از هنرمندان، بازیگرن، بازیکنان و افراد مشهور در این شبکه ها حضور دارند و علاقه مندان به این صفحات خود بیشتر درگیر کسب درآمد از این فضا هستند. کراش زدن در فضای مجازی زیاد شده است ولی نمی توان کراش قدرتمند و قوی عنوان کرد چون صرفا فضای مجازی مانند اینستاگرام و یوتیوب چیز هایی که دوست داشتنی هستند دنبال می شوند و کراش بر روی آنها بی پایه و اساس است.

کراش های قدیم و جدید در کرونا

کرونا در زندگی انسان ها نکته مثبتی ایجاد نکرد که باز بخواهد ایجاد کراش هم بکند. شاید در این دوران خیلی از افراد بر روی دیگر افراد کراش هایی زده باشند ولی ربطی به کرونا ندارد و کرونا عاملی بر این اتفاق نبوده و نخواهد بود و کرونا انسان ها را در فضای حقیقی از همدیگر دور کرده است و کرونا جدید است پس نه کراش قدیمی دارد و نه کراش جدید.

کراش های قدیم و جدید در هالیوود

کراش های قدیم و جدید در هالیوود

هالیوود صنعتی شناخته شده در دنیا سینما می باشد و به شدت طرفدارن زیادی دارد و می توان و دلیل اهمیت آن جلو تر بودن ذهن سازندگان فیلم های آن ها از ذهن بینندگان به همین دلیل طرفداران خاص خود را دارد. هالیوود از قدیم تا حال حاضر معرف بزرگ ترین و بهترین هنرمندان صنعت سینما در دنیا بوده است به همین دلیل این هنرمندان طرفداران زیادی دارند تا جایی که برخی طرفداران عاشق افراد مد نظر خود هستند و روی آنان کراش دارند.

کراش های درگذشته هالیوود

کراش های درگذشته و قدیمی زن هالیوود می توان به راک هادسن، برت لنکستر، جان وین، جیمز استوارت، همفری بوگارت، گری کوپر، پل نیومن، ویلیام کلارک گیبل و از میان زنان اولیویا دی هاویلند، ارول فلین، آوا گاردنر، ناتالی وود، گریس کلی می توان نام برد که در گذشته از پر طرفدارترین بازیگران هالیوود بوده اند.

کراش جدید هالیوودی

از میان بازیگران جدید که زیاد بر روی آنها کراش زده می شود می توان به آنجلینا جولی، اسکارلت جوهانسون، جنیفر لارنس، جنیفر لوپز، جنیفر آنیستون، ناتالی پورتمن، سلنا گومز و … اشاره کرد که از پر طرفدار ترین زنان هالیوود می باشند در میان مردان نیز می توان به لئوناردو دی کاپریو، تام کروز، مت دیمون، تام هنکس، جانی دپ، مارلون براندو، آلپاچینو و خیل عظمی از بازیگران و فعالان عرصه هالیوود که طرفدارن بی شماری در ساسر دنیا دارند و این طرفدارن کراش های زیادی بر روی این بازیگران زده اند و عاشق این بازیگران هستند.

کراش های قدیم و جدید خوانندگان

کراش های قدیم و جدید خوانندگان

عرصه خوانندگی امروزه یکی راه های شهرت و معروفیت می باشد ولی کسانی در این زمینه موفق می شوند که واقعا ذاتی یا تمرین کافی برای انجام آن کار را داشته باشند. موسیقی و خانندگی در سراسر دنیا طرفدارن خاص خود را دارد به گونه ای که زندگی خود را پای این اتفاق می گذارند. اگر بخواهیم از پر طرفدار ترین و پر کراش ترین خوانندگان قدیمی زن و مرد ایران نام ببریم می توانیم به هایده، حمیرا، سوسن، گوگوش، مهستی، دلکش، فرزوان، فروهر، داریوش، معین، ایرج، عارف، ابی، شهرام شب پره و دیگر خوانندگان که واقعا در این عرصه زحمت کشیده نام برد و طرفداران بی شماری در کل دنیا بخصوص ایران را به خود اختصاص داده اند و این ها را واقعا می توان کراش جوانان قدم حتی جوانان امروزی نام برد. از یان خوانندگان امروزی که دارای طرفدارن بی شمار هستند که می توان از این میان به شادمهر عقیلی، محسن ابراهیم زاده، رضا بهرام، محمد علیزاده، بهنام بانی، احسان خواجه امیری، و از میان زنان می توان به ستین، احلام، سحر، فاطمه مهلبان اشاره کرد که بسیار پرطرفدار می باشند و جزو بیشترین کراش ها در میان خوانندگان ایرانی را به خود اختصاص داده اند.

کراش های قدیم و جدید دانشجویی

کراش های قدیم و جدید دانشجویی

دانشگاه یکی از مکان هایی است که در آن مختلط بودن دختر پسر باعث ارتباط بیشتر بین آنها می شود. این ارتباط خواسته یا نا خواسته باعث ایجاد علاقه بین دانشجویان می شود گاهی دانشجویان به همدیگر علاقه پیدا می کنند ولی جرات گفتن به یکدیگر را ندارند که همان کراش است ولی اکثرا بیان می کنند و باهمدیگر به بیانی رل می زنند. کراش زدن در قدیم در داخل دانشگاه ها خیلی مخفیانه بود و اکثرا آن را بیان نمی کردند ولی امروزه این گونه نیست. در قدیم اگر حرفی سخنی چیزی بود به صورت نامه بین دختر و پسر منتقل می شد ولی امروزه فضا های مجازی بر بستر اینترنت مانند اینستاگرام این محدودیت را برای دانشجویان برداشته بخصوص الان که تمامی دروس مجازی است این ارتباط به صورت وسیع تری رخ می دهد به همین دلیل ارتباط بین دانشجو ها زیاد شده است و اگر کسی روی شخصی دیگر کراش بزند راحت می تواند با وی ارتباط برقرار کند و مسیر ارتباطی با وی بسیار آسان است.

کراش های قدیم و جدید ورزشکاران

کراش های قدیم و جدید ورزشکاران

ورزشکار بودن عاملی بر تناسب اندام و تناسب اندام بعضا تو چشم بودن بیشتر می باشد. زمانی که ادمی بیشتر توی چشم باشد و به شهرت زیادی رسیده باشد مطمئنا طرفداران زیادی خواهد داشت و همین شهرت باعث می شود تا علاقه مندی ها به سوی وی افزایش یابد. اکثر دخترانی که روی ورزشکاران پسر کراش می زنند به خاطر تناسب اندام و فیتنس بدنی آن ها می باشد. و همچنین پسران نیز کراش های خود از میان ورزشکاران را نیز بر اساس تناسب اندام و چهره زیبا انتخاب می کنند. کراش زدن عاملی بر ناشناخته بودن باطن شخص مقابل را نشان می دهد و بیان کننده این است که ظاهر طرف مقابل را پسندیده اید نه باطن وی و به همین دلیل است که خیلی از روابط که با کراش شدید آغاز می شود سرانجام درستی ندارد و راهی به جز جدا شدن آن را درمان نمی کند. نمی توان نام کسی را میان ورزشکاران به عنوان پر کراش ترین نام برد ولی بی شک ورزشکاران فیتنس بیشترین طرفدار را به خود جلب می کنند و دارای بیشترین کراش هستند. در قدیم اگر کراش زدن روی ورزشکارانی بوده است که از آنها به عنوان پهلوان یاد می شده است مانند جهان پهلوان تختی و … ولی امروزه روی هر شخصی که ورزشکار باشد و تناسب اندام خوبی داشته باشد یا پول دار باشد کراش زده می شود. کراش های قدیم و جدید پسر بیشتر ورزشکار هستند و بالعکس کراش های قدیم و جدید دختر اکثرا داخل کارهایی مانند مدلینگ فعالیت می کنند.

کراش های قدیم و جدید تیک تاک

کراش های قدیم و جدید تیک تاک

تیک تاک نیز مانند تلگرام و اینستاگرام و یوتیوب می باشد، فضایی بر بستر اینترنت و محلی برای ایجاد انواع کلیپ و … که بسیار نوپا و جدید می باشد و امروزه بسیاری از افرادی که در فضای مجازی فعالیت می کنند از این نرم افزار استفاده می کنند تا بتوانند افکت های جذابی برای کلیپ هایشان داشته باشند. در این نرم افزار کراش زدنی صورت نمی گیرد و نمی توان کسانی که در آن فعالیت می کنند را به عنوان کراش معرفی کرد. کراش های قدیم و جدید واینر هایی هستند که در فضای مجازی مانند اسنپ چت و اینستاگرام فعالیت می کنند. کراش های قدیم و جدید طنز پردازان خوبی در فضای مجازی هستند. کراش های تیک تاک را می توانید از این لینک با دقت بالاتری دنبال کنید.

کراش های قدیم و جدید در اسنپ چت

اسنپ چت نیز نرم افزاری است بر پایه اینترنت و متصل به فضای مجازی که دارای افکت های جالب می باشد که اکثرا افراد آن استفاده می کنند. این فضا کاملا جدید و نوپا می باشد بخاطر افکت های فراوان داخل اش نمی توان به کسی اعتماد کرد و روی شخصی کراش زد چون آنقدر افکت ها زیبا و جنجالی دارد که هیچس در این فضا خود واقعی اش نیست به همین دلیل کراش چه قدیمی و چه جدید در این فضا یافت نمی شود. کراش های الان همه مصنوعی و افکت هستند.

دابسمش کراش های قدیم و جدید

دابسمش اتفاقی است نو آورانه و جدید و در قدیم وجود نداشته است بنابراین افرادی هستند که با درست کردن دابمسش به شهرت رسیده اند. افراد مشهور مانند بازیگران، خوانندگان و نویسندگان نیز هستند که از خود دابسمش هایی را می سازند و در فضای مجازی منتشر می کنند ولی نمی توان شخص خاصی را به عنوان کراش جدید که دابسمش ساخته باشد را معرفی کرد. کراش خنده دار امروزه در فضای مجازی بسیار زیاد شده اند.

سوالات متداول

  1. آیا کراش قدیمی در اسنپ چت وجود دارد؟

    چنین نرم افزار هایی کراش قدیمی ای ندارند

  2. بزرگ ترین کراش دار هالیوود در بین زن و مرد چه کسانی هستند؟

    در میان زنان جنیفر لوپز و در میان مردان بردپیت

  3. بزرگ ترین کراش ورزشکار قدیم چه کسی است؟

    جهان پهلوان تختی

  4. بیشترین کراش دار تلویزیون ایران چه کسی است؟

    محمد رضا گلزار

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *