بیوگرافی انوشیروان روحانی آهنگساز و نوازنده ارگ و پیانو

انوشیروان روحانی آهنگساز و نوازنده معروف ایرانی است که می خواهیم در بُعد های مختلف اجتماعی، هنری، شخصی و کاری بررسی کنیم. با ما همراه باشید.

انوشیروان روحانی کیست؟

انوشیروان روحانی کیست؟

انوشیروان روحانی زاده ی شهر رشت در تاریخ ۱ مرداد ۱۳۱۸ به دنیا آمد. او که نوازنده و آهنگساز معروفی است در خانواده هنری بزرگ شد. او که به دلیل ماموریت پدرش در رشت بود بعد از اتمام آن بعد از سه سال به تهران بازگشت. خانواده او در همان سال برای او یک ملودیکا گرفتند و با حمایت پدرش و راهنمایی او توانست تا در ۹ سالگی در جامعه باربد به سرپرستی اسماعیل مهرتاش اجرا هایی داشته باشد و بسیار مورد توجه و تشویق قرار گیرد. او در ۶ سالگی نت ها را از پدرش آموخت و وارد هنرستان موسیقی شد و تحت آموزش استادانی بزرگی همچون روح الله خالقی و جواد معروفی قرار گرفت. او در کنار تحصیل موسیقی دوره های خلبانی نیز را شرکت کرد و در سال ۱۳۴۷ مدرک خلبانی خود را دریافت کرد. او اولین هنرمندی بود که قبل از انقلاب هواپیما شخصی داشت. او بعد از چند سال وارد رادیو شد و در ارکستر های مختلف برنامه اجرا می کرد. او که از ۷ سالگی وارد رادیو شد برای آن که به میکروفون برسد استاد صبحی مهتدی مجری برنامه و قصه گو باید صندلی زیر پایش می گذاشت. انوشیروان اولین تانگو خود که تانگو مامانی نام داشت در ۶ سالگی ساخت و در سن ۱۵ سالگی توانست تا عضو روز مزد رادیو شود.

در سن ۲۱ سالگی توانست تا اولین آهنگ خود را به اسم اسرار ساز و کلامی که کریم فکور روی آن گذاشت با صدای پوران پخش شد. او به سبک های موسیقی جهانی نیز تسلط دارد و توانسته است تا در سال های اخیر در ارکستر های جهانی و شناخته شده نیز حضور داشته باشد. او به موسیقی کلاسیک تسلط دارد و در سال ۱۳۵۰ یک مدرسه با هزینه خودش در روستای کلشتر در رودبار گیلان ساخت. او نوازنده پیانو، ارگ و آکاردئون است.

این موزیسین موفق در چه زمینه هایی فعالیت حرفه ای دارد؟

او نوازنده حرفه ای پیانو و آکاردئون و ارگ است. او از کودکی وارد دنیای حرفه ای موسیقی شد و برای ادامه تحصیل موسیقی از کشور رفت.

عکس های انوشیروان روحانی

او که نوازنده مشهور ایرانی که از کودکی استعداد خاصی در آهنگسازی و نوازندگی داشته است، تصاویر زیادی از وی در اینترنت وجود دارد. با جستجو نام انوشیروان روحانی می توانیم عکس های او را ببینیم. همچنین با جستجو در آپارات فیلم هایی نیز از او وجود دارد که می توانیم لحظه های بسیار زیبای پیانو نوازی استاد را ببینیم. همچنین این استاد بزرگ در شبکه های اجتماعی نیز فعال است و تصاویری از وی در اینستاگرام قابل مشاهده است.

آدرس پیج اینستاگرام انوشیروان روحانی چیست؟

این نوازنده مشهور و محبوب ایرانی همچون دیگر افراد مشهور در جهان در اینستاگرام فعال است و پیج شخصی وی دارای تیک آبی است. در این پیج تصاویر زیادی از وی وجود دارد که با جستجو در اینستاگرام و دنبال کردن آن، آن ها را ببینید. آدرس این پیج anoushiravanrohani است که نزدیک به ۸۰ پست دارد. استاد انوشیروان روحانی علاوه بر صفحه اینستاگرام خود سایت مربوط به خود را نیز دارد. آدرس این وبگاه اینترنتی anoushirvanrohani.com است.

حوزه فعالیت انوشیروان روحانی چیست؟

حوزه فعالیت انوشیروان روحانی چیست؟

انوشیروان روحانی که حدود ۸۲ سال دارد تا به امروز بیشتر از ۵۰۰ آهنگ ساخته است که تنها ۲۵۰ اثر آن ساخته شده است. اکثر کار های ساخته شده از وی در زمان خود جز بهترین و ماندگار ترین اثر ها بوده است. او در موسیقی فیلم و سریال نیز به خوبی موفق بوده و آثار بسیار معروفی از خود به جای گذاشته است. او اولین نفری بود که ارگ را در سال ۱۳۴۶ به ایران آورد و یکی از معروف ترین آثار او قطعه تولدت مبارک است که برای تولد خودرو پیکان ساخته و منتشر شد. آهنگ maybe I maybe you از آلبوم unbreakable گروه اسکورپینز از آخرین آثار اوست که در سال ۲۰۰۳ در آخرین اجرای این گروه در راک هال آلمان نواخته شد که باعث استقبال از این قطعه و درخواست برای پخش یک قطعه دیگر از روحانی شد. در این قطعه از تم های ایرانی استفاده شده است که در جدول تاپ تونی هنگام منتشر شدنش رتبه نهم موسیقی دنیا را گرفت.

همچنین این استاد بزرگ در سال هایی از ۱۳۴۷ تا ۱۳۵۴ چهل و پنج قطعه برای گروه دختران کر ساخت و تنظیم کرد. همچنین وی برای تبلیغات های رادیویی و تلویزیونی موسیقی ساخته بود، از نمونه کار های او می توانیم به بلیط بخت آزمایی با شعر بنی آدم اعضای یکدیگرند نام ببریم. این هنرمند آهنگساز قطعات معروفی از مهستی و هایده بود و از معروف ترین آهنگ های او می توانیم به آواز جدایی، راز خلقت، هوس، تولدت مبارک، مجنون تو، عاشق شدم من، سلطان قلب ها و گل سنگ اشاره کنیم.

آثار این هنرمند

موسیقی های ساخته شده توسط وی بسیار مورد توجه قرار گرفته است به طوری که اصغر فرهادی از علاقه شدیدش به آهنگ فیلم سلطان قلب ها در شهر زیبا استفاده کرد. پیش درآمد فریاد، ورزش صبحگاهی، یادگار عمر، جدایی، نوا، بهانه، هم زبان، مهتاب، راز و نیاز، مقدمه قسم به تو، مقدمه من و تو، افسون و غمزه از آثار بی کلام او است.

خداحافظ تهران، جاده زرین، دشت سرخ، آسمون بی ستاره، مرغ تخم طلا، گذر اکبر، خاطرخواه، ناخدا، دشمن، میرم بابا بخرم، شبگرد، میهمان، دلقک، سلطان قلب ها و من هم گریه کردم از جمله آثار موسیقی فیلم استاد است.

درآمد انوشیروان روحانی

وی از ابتدا در حوزه موسیقی بسیار فعال بوده است و درآمد کسب کرده است از طرفی با توجه این که هواپیما شخصی داشته نشان از درآمد و ثروت خوب او می دهد. او آثار زیادی ساخته و تنظیم کرده است از طرفی در خارج از مرز های ایران نیز فعال بوده است پس درآمد خوبی داشته است. به دلیل شهرت و مهارت او آثار او دارای ارزش زیادی است.

بهترین کارهای انوشیروان روحانی

بهترین کار های انوشیروان روحانی

بسیاری از آثار به یاد ماندنی این شخص ماندگار در زمان خود بهترین بوده اند که تعدادی از آن ها نیز نام برده شد. :

  • زندگی قشنگه
  • فریاد
  • ترانه سال
  • کاشکی دوست نداشتم
  • مینای دل
  • سراب
  • ای یار من
  • نوروز آمد

دین انوشیروان روحانی

حاشیه های زیادی در این باره وجود داشته است که فرقه آن بهاییت است. اما انوشیروان و شهرداد روحانی این را تکذیب کرده اند و به گفته ی آن ها اجداد شان نیز مسلمان بوده و آن ها هم مسلمان هستند و هیچ ربطی به بهاییت ندارند.

دانلود آهنگ های انوشیروان روحانی

آثار بسیار زیادی از وی‌وجود دارد که می توانیم با جستجو در گوگل آن ها را بیابیم و دانلود کنیم. تعداد زیادی آلبوم و آهنگ از وی وجود دارد که می توانیم آن ها را دانلود کنیم.

سوالات متداول

سوالات متداول

  1. بیوگرافی انوشیروان روحانی چیست؟

    انوشیروان متولد ۱۳۱۸ در رشت است اما در تهران بزرگ شده است. او در ۶ سالگی موسیقی را به طور کامل آموخته بود و وارد هنرستان موسیقی شد.

  2. انوشیروان روحانی در چه زمینه هایی فعال است؟

    انوشیروان روحانی در موسیقی های فاخری حضور داشته و با خواننده های معروف ایرانی و جهانی کار کرده است. او همچنین در موسیقی های تبلیغاتی حضور داشته است. او در موسیقی فیلم وسریال هم آثار فاخری دارد.

  3. اینستاگرام انوشیروان روحانی چیست؟سایت نیز دارد؟

    انوشیروان روحانی در اینستاگرام نیز فعال است و نزدیک به ۲۰۰ هزار دنبال کننده دارد. این پیج دارای تیک آبی آدرس anoushiravanrohani است. همچنین استاد سایت نیز با این آدرس anoushirvanrohani دارد.

  4. انوشیروان روحانی چه آثاری دارد؟

    می توانیم سلطان قلب ها، تولدت مبارک، کاشکی دوست نداشتم، مینای دل، سراب، ای یار من، ترانه سال، ورزش صبحگاهی و فریاد را به عنوان بعضی از آثار وی نام ببریم. برای دریافت اطلاعات بیشتر به متن کامل مقاله مراجعه کنید.

لطفا به این مقاله امتیاز دهید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *