رکوردهای ورزش شنا به دست چه کسانی شکسته شده است؟

رکوردهای شنا در بر دارنده رکورد هایی می باشد که در زمینه رشته ورزشی شنا اتفاق افتاده است و به ثبت رسیده است. رشته ورزشی شنا از جمله رشته های ورزشی می باشد که علاقه مندان بسیار زیادی را به خود اختصاص داده است. این رشته ورزشی دارای جذابیت و هیجان خاصی نیز می باشد و از جمله رشته های پر طرفدار ورزشی می باشد. رشته ورزشی شنا شاخه های مختلفی دارد که از جمله شاخص ترین آن ها می توان به شنای قورباغه و شنای پروانه اشاره کرد. ورزشکاران مختلفی در این رشته ورزشی موفق به ثبت رکورد های مختلفی شده اند که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد.

مهم ترین رکوردهای شنا دست چه افرادی است؟

مهم ترین رکوردهای شنا دست چه افرادی است؟

همانطور که در ابتدای مقاله عنوان کردیم مسابقات رشته ورزشی شنا در زمینه‌های مختلفی برگزار می‌ شود که از جمله مهم‌ ترین آنها می توان به شنا سوئدی، شنای قورباغه و شنای پروانه همچنین شرایط ۵۰ متر اشاره کرد. تا کنون در این رشته ورزشی رکورد های مختلفی به ثبت رسیده است. این رکورد ها توسط شناگران ماهر و به نام دنیا به ثبت رسیده است که در ادامه به نام چند تن از مطرح ترین آن ها اشاره خواهیم کرد.

مایکل فلپس

مایکل فیلیپس مطرح ترین و سرشناس ترین و محبوب ترین ورزشکار رشته ورزشی شنا می باشد. این ورزشکار در متولد کشور آمریکا می باشد و تا کنون رکورد های مختلف و مهمی را در شنا به ثبت رسانده است. مایکل فلپس شناگر آمریکایی و محبوب ترین و مدال آورترین ورزشکار المپیکی در تمامی ادوار با مجموع ۲۸ مدال می باشد. فلپس علاوه بر این ها دارای رکورد بیشترین تعداد نشان طلای المپیک می باشد که سبب محبوبیت و سرشناس شدن این ورزشکار می باشد.

سزار سیه لو

این شناگر سرشناس دارای رکورد ۵۰ و ۱۰۰ متر آزاد می باشد. سزار سیه لو متولد کشور برزیل می باشد.

پل بیدرمن

این ورزشکار فعال در رشته ورزشی شنا دارای رکورد ۲۰۰ متر و ۴۰۰ متر آزاد می باشد. این ورزشکار متولد کشور آلمان می باشد.

بریتا اشتفن

بریتا اشتفن

در ماده 50 متر و 100 متر آزاد زنان بریتا اشتفن از کشور آلمان دارای رکورد می باشد.

فدریکا پلگرینی

در ماده 200 متر آزاد زنان پلگرینی از کشور ایتالیا صاحب رکورد می باشد.

آدلینگتون

در ماده 800 متر آزاد زنان این ورزشکار بریتانیایی صاحب رکورد می باشد.

کرلی

در ماده 1500 متر آزاد زنان این ورزشکار متولد کشور آمریکا دارای رکورد می باشد.

کدام یک از رکوردهای شنا هنوز شکسته نشده است؟

کدام یک از رکوردهای شنا هنوز شکسته نشده است؟

در رشته ورزشی شنا تاکنون رکورد های مختلفی به ثبت رسیده است که تعدادی از این رکوردها تاکنون توسط ورزشکاران مختلف شکسته شده است اما تعدادی از آن ها نیز با گذشت سالیان متوالی بدون تغيير باقی مانده است. مطرح ترین رکوردی که تا کنون بدون تغيير باقی مانده است می توان به رکورد مایکل فلپس اشاره کرد. مایکل فلپس شناگر محبوب آمریکایی می باشد که عنوان مدال آورترین ورزشکار المپیکی در تمامی ادوار با مجموع ۲۸ مدال را دارا می باشد. فلپس علاوه بر این ها دارای رکورد بیشترین تعداد نشان طلای المپیک می باشد. تا کنون هیچ شناگری موفق به شکست این رکورد نشده است.

برترین رکوردهای شنا چیست؟

در رشته ورزشی شنا رکورد های مختلفی در ماده های متفاوت به ثبت رسیده است. هر کدام از این رکورد ها در اختیار ورزشکاران مختلفی می باشد. این رکوردها در ماده های ۵۰ متر آزاد ۱۰۰، متر آزاد، ۲۰۰ متر آزاد، ۴۰۰ متر آزاد، ۸۰۰ متر آزاد، 1500 متر آزاد و همچنین به رکورد شنای قورباغه، رکورد شنا در یک دقیقه، رکورد شنای ۵۰ متر و هم چنین رکورد شنا در 30 ثانیه اشاره کرد.

آخرین رکورد شنا به دست چه کسی ثبت شد؟

رشته ورزشی شنا دارای ماده های مختلفی می باشد که در هر کدام از این ماده ها شناگران مختلفی از کشورهای مختلف موفق به ثبت رکورد شده اند. سزار سیه لو شناگربرزیلی دارای رکورد ۵۰ و ۱۰۰ متر آزاد می باشد.پل بیدرمن ورزشکار آلمانی شنا دارای رکورد ۲۰۰ متر و ۴۰۰ متر آزاد می باشد. در حوزه زنان نیز در ماده 50 متر و 100 متر آزاد بریتا اشتفن از کشور آلمان دارای رکورد می باشد و تا کنون کسی موفق به شکست رکورد های این ورزشکار نشده است. در ماده 200 متر آزاد نیز فدریکا پلگرینی از کشور ایتالیا صاحب رکورد می باشد. در 800 متر آزاد نیز آدلینگتون از بریتانیا و در 1500 متر آزاد کرلی از کشور آمریکا دارای رکورد می باشد.

در مسابقات المپیک که رکورد دار بی چون و چرا مایکل فلپس آمریکایی با مجموع ۲۸ مدال می باشد. فلپس علاوه بر این ها دارای رکورد بیشترین تعداد نشان طلای المپیک نیز می باشد. در ماده های مختلف دیگر نیز افراد مختلفی صاحب رکورد می باشند که در مباحث دیگر این مقاله به آنها پرداخته ایم. اغلب این رکورد ها حدود 10 سال می باشد که دستخوش تغییرات نشده است.

ویدیو رکوردهای شنا

ویدیو رکوردهای شنا

رشته ورزشی شنا دارای جذابیت خاصی برای علاقه‌ مندان می باشد. این رشته ورزشی علاقه مندان بسیار زیادی از سراسر کشور های جهان را دارا می باشد که تمایل به تماشای این مسابقات و هم چنین تماشای رکورد های به ثبت رسیده در این رشته ورزشی را دارند. در این رشته ورزشی تاکنون ورزشکاران مطرح و سرشناسی موفق به کسب موفقیت‌های متعددی شده اند و همچنین رکوردهای خاص و جذابی را به نام خود به ثبت رسانده اند. یکی از دلایل جذب علاقه مندان متعدد به این رشته ورزشی و تماشای مسابقات شنا ورزشکاران ماهر و صاحب نام این رشته ورزشی می باشد.

علاقه مندان به این رشته ورزشی می توانند جهت تماشای مسابقاتی که در این رشته ورزشی برگزار می‌ شود و همچنین تماشای رکوردهای ثبت شده در رشته ورزشی شنا به مرورگر گوگل مراجعه کنند. علاوه بر این در سایت های مختلف ورزشی و سرگرمی نیز ویدئو هایی از این مسابقات موجود می باشد. با مراجعه به این سایت ها می توان ویدیو های این مسابقات را تماشا کرد. علاوه بر این ها شبکه های تلویزیونی متعددی در ماهواره این مسابقات را به صورت کامل پوشش تصویری و خبری می دهند که با مراجعه به آن ها می توان این مسابقات را تماشا کرد. اما غالبا جهت تماشای ویدئو های رکوردهای این مسابقات ورزشی می توان با مراجعه به موتور جستجوی گوگل و سرچ کردن عنوان ویدیو رکورد های مسابقات شنا این رکوردها را به صورت کامل تماشا کرد.

رکوردهای شنا بانوان

رشته ورزشی شنا در حوزه بانوان نیز بسیار محبوب می باشد و علاقه مندان بسیاری را دارا می باشد. در رشته ورزشی شنای بانوان تا کنون ورزشکاران مختلفی به افتخارات متعدد دست پیدا کرده اند که در ادامه به معرفی نام تعدادی از آنها خواهیم پرداخت. در ماده 50 متر و 100 متر آزاد بریتا اشتفن از کشور آلمان دارای رکورد می باشد و تا کنون کسی موفق به شکست رکورد های این ورزشکار نشده است. در ماده 200 متر آزاد نیز فدریکا پلگرینی از کشور ایتالیا صاحب رکورد می باشد. در 800 متر آزاد نیز آدلینگتون از بریتانیا و در 1500 متر آزاد کرلی از کشور آمریکا دارای رکورد می باشد. در دیگر ماده های این رشته ورزشی نیز ورزشکارانی از کشورهای چین، سوئد و هلند و همچنین آمریکا و آلمان دارای رکورد می باشند.

رکورد شنا سوئدی در کتاب گینس

کتاب رکورد های گینس هر ساله در تاریخ 27 اوت پس از ثبت تغییرات جدید و شکستن رکورد های قبلی مجددا چاپ و منتشر می شود. در زمینه رشته ورزشی شنا نیز تا کنون رکورد های مختلفی در این کتاب به ثبت رسیده است. یکی از رکوردهای ثبت شده در کتاب رکوردهای گینس مربوط به شنای سوئدی می‌ باشد. اتابک ابراهیمی ورزشکار 17 ساله تبریزی است که موفق شده است تعداد 46 شنای سوئدی در 60 ثانیه را به ثبت برساند.

این رکورد شکنی با حضور مسئولان وزارت ورزش صورت گرفته است و اقدامات لازم جهت ثبت جهانی نیز انجام شده است. پیش از این ورزشکاری از کشور پاکستان با ثبت 43 شنا سوئدی در یک دقیقه ، توانسته بود رکورد جهانی را از آن خود کند. شنا سوئدی بر خلاف آن چه که از نامش پیداست در آب صورت نمی گیرد بلکه در بیرون از آب صورت می گیرد. با جستجو در موتور جستجوی گوگل می توان این نوع از شنا را که به شنا سوئدی مشهور می باشد مشاهده کرد.

سوالات متداول

سوالات متداول

  1. مطرح‌ ترین ورزشکار المپیکی شنا در میان ورزشکاران مرد چه کسی می باشد؟

    مایکل فلپس سرشناس ترین ورزشکار المپیک می باشد که در رشته ورزشی شنا فعالیت دارد و تاکنون رکورد های بسیاری را به نام خود به ثبت رسانده است.

  2. مایکل فلپس دارای چه رکوردهایی می باشد؟

    فلپس مدال آورترین ورزشکار المپیکی در تمامی ادوار با مجموع ۲۸ مدال می باشد. فلپس هم چنین دارای رکورد بیشترین تعداد نشان طلای المپیک می باشد.

  3. ورزشکاران نامدار در شنای بانوان چه کسانی هستند؟

    بریتا اشتفن، فدریکا پلگرینی، آدلینگتون، کرلی از مطرح ترین شناگران زن و صاحبان رکورد می باشند.

  4. جهت مشاهده ویدئو رکورد های مسابقات شنا به کجا می توان مراجعه کرد؟

    با مراجعه به موتور جستجوی گوگل و سایت های مختلف ورزشی می توان این ویدیو ها را تماشا کرد.

لطفا به این مقاله امتیاز دهید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *