intj چیست؟ | تیپ شخصیتی intj برونگرا است یا درون گرا؟

اگر می خواهید بدانید که intj چیست باید به شما بگوییم که در واقع با یکی از انواع تیپ های شخصیت رو به رو هستید. در ادامه اطلاعات خوبی در این مورد برای شما در دسترس قرار خواهیم داد.

تیپ شخصیتی intj چیست؟

تیپ شخصیتی intj چیست؟

INTJ یکی از 16 نوع شخصیتی است که در تست مایرز- بریگز تعریف شده است. به افرادی که این تیپ شخصیتی را دارند، معمار یا استراتژیست نیز گفته می‌ شود. حال قرار است در این قسمت به بررسی intj بپردازیم. در ابتدا باید بگوییم که این گروه بسیار تحلیلی، خلاق و منطقی هستند. بهتر است که بدانید این گروه افرادی مستقل، با انگیزه و كمال طلب اند. آن ها می توانند با توجه به لحن انتقادی و منطقی خود، نتایج کاربردی ایده های جدید را دریابند، هم چنین آن ها از الگوی ذهنی بالایی برخوردارند.

این تیپ شخصیتی از خود و حتی دیگران توقع بالایی دارد، در ایجاد انگیزه در دیگران توانمند است و تلاش می کند تا به دیگران به اندازه خودش انگیزه دهد. این اشخاص انتقاد پذیرند و از بی تفاوتی و یا از انتقاد زیاد ناراحت نمی شوند. بهتر است که بدانید زنان با تیپ شخصیتی intj افرادی بسیار موفق هستند، آن ها اعتماد به نفس بالایی دارند. البته دیگران آن ها را سرد و بی توجه می دانند. حال از افراد مشهور با تیپ شخصیتی intj می توان به جی-زی، کیلین مورفی، مارک زاکربرگ، گرتا تونبرگ، جولیا استایلز، اشلی اولسن، ایلان ماسک و برخی دیگر اشاره کرد.

تیپ شخصیتی intj برونگرا است یا درون گرا؟

INTJ ها درون‌ گرا، شهودی، منطقی و قضاوت‌ گر هستند. آن ها به جای این که صرفاً به حقایق عینی نگاه کنند، بیشتر به معنای این حقایق علاقه مند هستند. این تیپ شخصیتی از فکر کردن به آینده و کشف احتمالات لذت می برند. هم چنین این موضوع را هم باید افزود که این دسته از افراد معاشرت با یک الی دو نفر را به گروه ترجیح می دهند.

ازدواج تیپ شخصیتی intj

بهتر است که بدانید شناخت یک فرد با این تیپ شخصیتی دشوار است، حال در مورد روابط عاشقانه و یا ازدواج intj بهتر است که بدانید گاهی اوقات می‌ توانند متزلزل شوند. اگر شریک زندگی شما این شخصیت را دارد، مهم است که بدانید وفاداری و فهم از ویژگی‌ های ارزشمند این گروه است. به شریک خود نشان دهید که برایش وقت می‌ گذارید، اما به او فشار نیاورید که احساساتش را بروز دهد، سعی کنید با او رک باشید و مستقیم صحبت کنید.

تیپ شخصیتی intj چه ویژگی هایی دارد؟

تیپ شخصیتی intj چه ویژگی هایی دارد؟

از بارز ترین ویژگی های شخصیت intj می توان به استراتژیست، کمال گرا، مستقل، با انگیزه، قاطع، مصمم، كنجكاو، انتقاد پذیر، تحلیلگر، منظم، ساخت یافته، هدفمند، نتیجه گرا، درون نگر، با دقت، تمایل به داشتن حریم خصوصی، مسؤولیت پذیر، متکی به خود، پوست کلفت، ساکت، آرام، بی احساس، اهل تئوری، آینده نگر، قوی، استراتژیک، انعطاف پذیر، سازگار، پیچیده، اهل فکر و تصور، اهل نظریه و تئوری، غیر عملگرا و … اشاره کرد.

مسیر های شغلی این افراد چگونه است؟

تحقیقات نشان داده است که این تیپ شخصیتی از خَلق و نوآوری لذت می‌ برند. آن‌ ها هم در تفکر شهودی و هم در مهارت عملی بسیار توانمند هستند، می‌ توانند ایده‌ های پیچیده‌ را تصور کنند و آن‌ ها را به واقعیت تبدیل کنند. INTJ ها برای محیط‌ های کاری پویا و ساختاریافته مناسب‌ تر هستند و در مشاغل مختلفی که به تفکر و مهارت‌ های تحلیلی و استراتژیک نیاز است، خوشحال هستند.

رایج ترین مشاغل برای این افراد کدامند؟

از رایج ترین مشاغل برای این افراد می توان به حسابدار یا حسابرس، تحلیلگر مالی، تدارکات، مشاور مدیریتی، تحلیلگر تحقیقات بازار، مشاور مالی، بالاترین مقام اجرایی، اکچوئری و … اشاره کرد.

سوالات متداول

  1. بارز ترین ویژگی های intj چیست؟

    از بارز ترین ویژگی های این شخصیت می توان به هدفمند، استراتژیست، کمال گرا، مستقل، قاطع، مصمم، كنجكاو، منظم، متکی به خود، پوست کلفت، نتیجه گرا، درون نگر، با دقت، ساکت، آرام، بی احساس، اهل نظریه و تئوری، غیر عملگرا، اهل تئوری، آینده نگر، انعطاف پذیر و … اشاره کرد.

  2. رایج ترین مشاغل این افراد چیست؟

    از رایج ترین مشاغل برای این افراد می توان به تحلیلگر مالی، تدارکات، مشاور مدیریتی، مشاور مالی، تحلیلگر تحقیقات بازار، بالاترین مقام اجرایی، حسابدار یا حسابرس، اکچوئری و … اشاره کرد.

  3. intj ها درون گرا و یا برون گرا هستند؟

    INTJ ها درون‌ گرا، شهودی، منطقی و قضاوت‌ گر هستند، این تیپ شخصیتی معاشرت با یک الی دو نفر را به گروه ترجیح می دهد.

  4. کدام افراد معروف intj هستند؟

    از افراد مشهور و معروف با این تیپ شخصیتی می توان به کیلین مورفی، اشلی اولسن، جی-زی، ایلان ماسک، مارک زاکربرگ، گرتا تونبرگ، جولیا استایلز و … اشاره کرد.

لطفا به این مقاله امتیاز دهید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *