10 مورد از بهترین بدنساز های 2022 + برنامه تمرینی آن ها

بهترین بدنساز های ایران و دنیا هر ساله تلاش زیادی صرف ساختن اندامی ماهیچه ای و شاخص میان دیگر بدنسازان و ورزشکاران دنیا می کنند. ورزش بدنسازی و پرورش اندام یکی از پرطرفدار ترین ورزش های جهان است. روی آوردن به این شاخه ورزشی نه تنها باعث زیبایی و داشتن تناسب اندام فرد می شود، بلکه سبب می شود او بتواند از این لحاظ با دیگر ورزشکاران رقابت سالمی را تجربه کند. امروزه افراد زیادی در دنیا وجود دارند که به این ورزش به عنوان شغل حرفه ای خود نگاه می کنند و حتی از راه آموزش آن و همچنین شرکت کردن در مسابقات ملی و بین المللی به درآمد خوبی هم می رسند. موفق ترین و بهترین بدنساز های دنیا افرادی شناخته شده هستند که به عنوان الگویی برای سایر ورزشکاران و تازه کاران به حساب می‌ آیند.

بهترین بدنساز های ایران چه افرادی می باشند؟

بهترین بدنساز های ایران چه افرادی می باشند؟

امروزه ورزش بدنسازی یکی از ورزش های بسیار پر طرفدار در کشورمان به حساب می آید. محبوبیت این ورزش در میان جوانان به اندازه ای است که حتی در برخی از شبکه های تلویزیونی صدا و سیما نیز هر از گاهی اشاراتی به این مسابقات می شود. مسابقات تلویزیونی زیادی در این باره ساخته شده است و از بسیاری از این بدنسازان حرفه ای برای حضور در آن ها دعوت به عمل آمده است. ورزش بدنسازی که به نام های پرورش اندام و همچنین زیبایی اندام نیز شناخته می شود، به هیچ وجه ورزش راحتی به شمار نمی آید؛ ورزشکاران می بایست تمرین های هم قدرتی و هم استقامتی را انجام دهند و با تغذیه مناسب و رژیم های مختلف، عضلاتشان را تقویت کنند. شاید برایتان جالب باشد که بدانید در این سال ها بدنسازان ایرانی زیادی توانسته اند در رقابت های جهانی به خوبی ظاهر شوند و به مقام های خوبی نیز دست پیدا کنند.

بیت الله عباس پور

این چهره دنیا بدنسازی یکی از موفق ترین آن ها به شمار می رود. عباس پور متولد سال 1359 در بیجار است و در سن 33 سالگی برای اولین بار وارد مسابقات آن دوره که مستر المپیا نام داشت، شد. عباس پور از سنین نوجوانی علاقه اش به این رشته را متوجه شد و خیلی سریع آن را دنبال کرد. متاسفانه این چهره دنیا بدنسازی در تاریخ 3 شهریور ماه سال 1394 به علت التهاب رگ از دنیا رفت.

موسی اسماعیل پور

موسی اسماعیل پور از محبوب ترین مربیان بدنسازی کشورمان به حساب می آید. جالب است بدانید مربی بدنسازی و ورزش امیر تتلو، خواننده معروف ایرانی، همین چهره بوده است. یکی از مهم ترین افتخارات اسماعیل پور این است که در سال 2010 موفق شد در مسابقات بدنسازی آسیایی قهرمان شود و مقام نخست را از آن خود کند.

پیمان رجبی

اگر طرفدار فوتبال باشید، حتما نام پیمان رجبی را بار ها شنیده اید. او امروزه مربی بدنسازی تیم پرسپولیس است و در میان فوتبالی ها هم بسیار محبوب است. پیمان در خانواده ای ورزشکار به دنیا آمد و حتی خواهرانش نیز عاشق ورزش هستند و به آن مشغولند. پیمان در شاخه های ورزشی زیادی مانند دو و میدانی و پرتاب وزنه نیز فعالیت کرده است و امروزه از نام آوران بدنسازی کشورمان به حساب می آید.

روح الله داداشی

مرحوم روح الله داداشی یکی از نام آوران و مشهور ترین چهره های بدنسازی ایران به شمار می رود. داداشی در مسابقات قهرمانی مردان آهنین نیز توانسته بود در دو سال پیاپی قهرمان شود. او یکی از محبوب ترین چهره های این شاخه ورزشی در میان مردم بود که در سال 1390 در یک نزاع خیابانی به قتل رسید. مرگ و قصاص قاتل روح الله داداشی تا مدت ها سوژه رسانه های داخلی و خارجی بود.

علی داداشی

علی داداشی در حقیقت برادر روح الله داداشی است. او نیز یکی از نام آوران و محبوب ترین های دنیا بدنسازی به شمار می رود. امروزه علی داداشی در کنار دیگر بدنسازان خوب کشورمان باشگاهی را افتتاح کرده اند و در آن به تدریس ورزشکاران و بدنسازان آینده کشورمان مشغول هستند.

رضا قرایی

رضا قرایی

یکی از ورزشکاران معروف کشورمان در رشته پاورلیفتینگ و پرورش اندام، رضا قرایی است. در زندگی این بدنساز خوب کشورمان حواشی زیادی در زمینه نزاع خیابانی و قتل نیز وجود دارد. شهرت قرایی به برنامه محبوب مردان آهنین بر می گردد که توانست در این برنامه برای چهار بار به مقام نخست دست پیدا کند.

مسلم دارابی

مسلم دارابی از سنین نوجوانی علاقه اش را به ورزش را دنبال کرد و کشتی را آموخت. به تدریج او متوجه شد که به پرورش اندام و مسابقات آن علاقه ویژه ای دارد و تحت نظر اساتید مشهوری مانند علی داداشی آن را ادامه داد. او تا به امروز در مسابقات زیادی در سطح ملی و بین المللی شرکت کرده است و موفق به کسب مقام های زیادی در زمینه بدنسازی شده است. این چهره بهترین بدنساز کرمانشاه لقب دارد و در میان مردمان این استان بسیار محبوب است.

مهراب فاطمی

مهراب فاطمی از اسطوره های بدنسازی کشورمان است که از افتخارات او می توان به چهار دوره کسب مقام قهرمانی در مسابقات قوی ترین مردان ایران اشاره کرد. او توانست در هشت دوره مسابقات پاورلیفتینگ آسیایی نیز قهرمان شود. مهدی فاطمی، برادر بزرگ تر محراب مشوق اصلی او به شمار می رود. هر دو این برادران از افتخار آفرینان رشته بدنسازی برای کشورمان به حساب می آیند.

فرامرز خودنگاه

این بدنساز خوب کشورمان به مانند بسیاری از بدنسازان دیگر دنیا، در ابتدا به دنبال شاخه دیگری از ورزش بود. خودنگاه فعالیتش را در شاخه وزنه برداری آغاز کرد و به تدریج متوجه علاقه زیادش به پرورش اندام شد. یکی از معروف ترین داوران برنامه مردان آهنین خودنگاه بوده است و مدت ها در زمینه مربی گری برای تیم ملی شاخه پاورلیفتینگ کشورمان فعالیت داشت.

بهترین بدنساز های جهان چه افرادی می باشند؟

شهریار کمالی

این چهره نیز از موفق ترین های بدنسازی و مسابقات پرورش اندام به شمار می رود. لقب این ورزشکار در مسابقات، ویرانگر بوده است. او توانست در مسابقات مهم آرنولد کلاسیک رتبه چهارم را کسب کند و در مسابقات نفس گیر مستر المپیا نیز جایگاه دهم را به دست آورد.

بهترین بدنساز های جهان چه افرادی می باشند؟

رشته بدنسازی نه تنها در ایران، بلکه در بسیاری از کشور های دنیا طرفداران زیادی دارد. ریشه بدنسازی در دنیا به کشور انگلستان بر می گردد. یوجین سندو بنیان گذار این رشته ورزشی بود که مسابقه ای را در قرن نوزدهم میلادی در این کشور برگزار کرد تا افراد بتوانند در آن فیزیک زیبا و عضلانی بدنشان را نشان دهند و با هم به رقابت بپردازند. دو برادر که اهل کشور کانادا بودند، به نام های جو و بن ویدر توانستند در سال های بعد تر این ورزش را به همگان معرفی کنند. مهم ترین مسابقات بدنسازی در دنیا که امروزه هم جریان دارد، مستر المپیا نام دارد که هر ساله بدنسازان زیادی از سرتاسر دنیا در آن حضور پیدا می کنند و به رقابت با یکدیگر توسط اندام هایشان می پردازند.

در ادامه به برخی از بدنساز های خارجی اشاره می کنیم که شناخت آن ها خالی از لطف نیست :

جی کاتلر

اگر اهل دنیا بدنسازی و دنبال کردن اخبار آن باشید حتما می دانید که رقابت بین جی کاتلر و رونی کلمن در سال های زیادی جز پر بیننده ترین رقابت های دنیا بوده است. اگر رونی کولمن نبود، کاتلر می توانست 8 بار قهرمان مسابقات مستر المپیا شود اما با وجود این چهره قدرتمند، تنها توانست چهار بار این مقام را کسب نماید.

کریس بامستد

این چهره کانادایی برای اولین بار در سال 2014 در رشته ورزشی بدنسازی پا به دنیا مسابقات گذاشت و امروزه از برترین و محبوب ترین بدنسازان دنیا ورزش به شمار می رود. یکی از افتخارات این چهره مربوط به سن 21 سالگی او است که توانست مقام اول در رقابت های جهانی در کشور آمریکا شمالی را به دست آورد و کارت حرفه ای بدنسازی جهانی خودش را دریافت کند.

کای گرین

کای گرین

لسلی کای گرین یا همان کای ال معروف دنیا بدنسازی، یکی از بهترین بدنسازان آمریکایی به شمار می رود. او علاوه بر بدنسازی به بسیاری از فیلم های شبکه های معروفی مانند نتفلیکس نیز دعوت شده است.

آرنولد شوارتزنگر

این چهره در واقع دومین بدنساز برتر دنیا به شمار می رود و علاوه بر بدنسازی، بازیگری بی همتا است. او یکی از کسانی است که افراد زیادی به دلیل چهره و اندام بی نظیر او وارد دنیا بدنسازی و رقابت های پرورش اندام شدند. تصویر آرنولد حتی امروز هم روی جلد مجلات ورزشی و پرورش اندام زیادی دیده می شود.

برندون کوری

او یکی از بدنسازان حرفه ای اهل آمریکا به شمار می رود که تا به امروز موفق به کسب مقام های زیادی در این شاخه ورزشی شده است. او به نام هایی مانند اعجوبه و بیف کیک در میان بدنسازان دیگر معروف است و بار ها توانسته است در مسابقات مهم مستر المپیا موفق به کسب مقام شود.

رولی وینکلار

رولی وینکلار

این بدنساز اهل کشور هلند است و با قد 168 سانتی متری که دارد بار ها توانسته است رتبه های نخست مسابقات بدنسازی را از آن خود کند. از مهم ترین مسابقاتی که این چهره موفق به کسب مقام نخست در آن شده است می توان به مسابقات جهانی مستر المپیا اشاره کرد.

رانی کولمن

رانی کولمن از بزرگ ترین و مشهور ترین بدنسازان تاریخ دنیا به شمار می رود. او دومین مرد سیاه پوستی است که با وجود تبعیضات فراوان رقابت های بدنسازی توانسته است نامش را در میان بهترین بدنسازان جهان ثبت کند.

فیل هیث

فیل هیث خیلی زود وارد دنیا بدنسازی حرفه ای شد و هفت مرتبه توانست رتبه نخست را در مسابقات مستر المپیا معروف، از آن خود کند. او عاشق بسکتبال بود اما پس از روی آوردن به بدنسازی و شرکت در مسابقات پرورش اندام آن را رها کرد.

ویلیام بوناک

این بدنساز اهل کشور غنا سال های زیادی در این شاخه ورزشی به صورت حرفه ای فعالیت کرده است. او بهترین بدنساز اینستا به شمار می رود چرا که مدتی پیش با انتشار پستی غیر قابل باور، اندام جدید و عضلانیش را رونمایی کرد. او یکی از مدعیان همیشگی رقابت های جهانی برای کسب رتبه نخست است.

جی کاتلر

جی کاتلر

جی کاتلر معروف در ماساچوست به دنیا آمده است و ورزش بدنسازی را به صورت حرفه ای در کشور آلمان دنبال کرد. او در سال های 2006 تا 2010 قهرمان رقابت های معروف مستر المپیا در دنیا بود. شاید جالب باشد که بدانید او در نوجوانی مجبور به کار کردن و کسب درآمد بود و تا مدت ها به عنوان کارگر ساختمانی فعالیت می کرد و ورودش به دنیا بدنسازی کاملا اتفاقی بود.

دکستر جکسون

این چهره امروزه جز مسن ترین ها و البته با تجربه ترین های رقابت های بدنسازی در دنیا به شمار می رود. او برای آخرین بار در مسابقات مستر المپیا در سال 2020 شرکت کرد و پس از آن بازنشستگی خودش را اعلام کرد. او در بیش از 20 مسابقه مستر المپیا شرکت کرده است و بار ها جز نفرات اول تا دهم این رقابت ها بوده است.

شاون رودن

این بدنساز که در اصل اهل کشور جامائیکا بود قهرمان مسابقات معروف جهانی مستر المپیا در سال 2018 شده بود. چندی پیش، در تاریخ 6 نوامبر سال 2021 او به دلیل خودکشی از دنیا رفت.

عکس های بهترین بدنساز را در کجا ببینیم؟

برای دیدن تصاویر بهترین بدنساز های ایران و دنیا راه های زیادی وجود دارد. یکی از راه های دیدن تصاویر و ویدیو های این چهره ها، سرچ کردن نام آن ها در موتور جستجو گوگل است. بسیاری از سایت های فارسی و انگلیسی اطلاعات و تصاویر زیادی درباره این چهره های شاخص منتشر می کنند. با سرچ کردن بهترین بدنساز ایران زن و مرد، می توانید تصاویر و ویدیو های زیادی از این چهره ها را در دنیا اینترنت مشاهده کنید. شما می توانید با جستجو نام هر کشور، لیست کامل بدنسازان آن کشور را به دست آورید و تصاویر مربوط به آن ها را مشاهده کنید؛ برای مثال با جستجو بهترین بدنساز افغانستان و یا بهترین بدنساز ایران، تصاویر زیادی از این چهره ها را پیدا خواهید کرد.

یکی دیگر از راه های دیدن تصاویر و ویدیو های این افراد، مراجعه به پیج های آن ها در شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام و یوتیوب است. این افراد در این پلتفرم ها معمولا تصاویر زیادی از خودشان در مسابقات مختلف منتشر می کنند. فن پیج های زیادی برای این افراد در شبکه های اجتماعی وجود دارند که کارشان انتشار اخبار و تصاویر پیرامون زندگی شخصی و حرفه ای این ورزشکاران است. با دنبال کردن پیج خود این ورزشکاران و یا فن پیج های آن ها در اینستاگرام و یوتیوب و دیگر شبکه ها، می توانید به اخبار و تصاویر زیادی از آن ها دست پیدا کنید. برخی از این ورزشکاران امروزه باشگاه های خودشان را تاسیس کرده اند و در آن جا به مربی گری مشغول هستند، با مراجعه به سایت های این باشگاه ها و حتی فدراسیون های ورزشی نیز می توانید به تصاویر زیادی از این افراد دست پیدا کنید.

آدرس پیج اینستاگرام بهترین بدنساز را از کجا پیدا کنیم؟

آدرس پیج اینستاگرام بهترین بدنساز را از کجا پیدا کنیم؟

برای یافتن پیج های اینستاگرام و یا یوتیوب بهترین بدنساز های دنیا و ایران ساده ترین راه سرچ کردن نام آن ها در این پلتفرم مجازی است. شما می توانید با جستجو نام این چهره ها، حتی به زبان فارسی، و همین طور با سرچ کردن هشتگ نام آن ها، به راحتی آن ها را در اینستاگرام و شبکه های دیگر اجتماعی پیدا کنید. پیج اینستاگرام این چهره ها معمولا به دلیل بالا بودن فالوور هایشان و همچنین زیاد بودن تعداد لایک های پست هایشان، به راحتی قابل شناسایی هستند. این چهره ها در پلتفرم هایی مانند اینستاگرام به شدت محبوب هستند و حتی فن پیج های زیادی نیز دارند که به شما برای پیدا کردن پیج اصلی آن ها کمک زیادی خواهند کرد.

بهترین بدنساز جهان 2021 چه کسی است؟

با سرچ کردن کلیپ بهترین بدنسازان جهان در سال 2021 به راحتی می توانید لیست کامل بهترین های این رقابت ها در سال 2021 را پیدا کنید. لیست اسامی بسیاری از این چهره ها را در قسمت های قبلی آورده ایم که علاوه بر آن ها می توان از افرادی مانند هادی چوپان که از چهره های بدنسازی برتر کشورمان است نام برد. در دنیا نیز کسانی مانند رابرت تیمز، برایان جونز، الکس کامبرونرو و کریس بامسند نیز شانس بسیار بالایی برای کسب رتبه نخست در این رقابت ها را دارند. سایت های زیادی قبل از برگزاری این رقابت ها روی تک تک این چهره های شاخص بدنسازی شرط بندی های سنگینی انجام می دهند.

تمرینات بهترین بدنساز ها چگونه است؟

بسیاری از افرد به اشتباه فکر می کنند که برای بدنسازی تنها می بایست حرکات سنگین استقامتی را انجام داد و با دارو های خاصی به راحتی می توان به اندام عضله ای دست یافت؛ این تصور اشتباهی است که به هیچ وجه درست نمی باشد. تمرینات بدنسازی و پرورش اندام از سخت ترین تمرین های استقامتی به حساب می آیند و رژیم های بسیار خاص غذایی برای این افراد تجویز می شود. کوچک ترین اشتباهی در این تمرین ها می تواند به راحتی آینده این ورزشکاران را بر هم زند و آن ها را از شرکت در کلیه مسابقات بدنسازی محروم کند.

درآمد بهترین بدنساز چقدر است؟

بدنسازی از جمله شغل های پر طرفدار امروزه در بین جوانان به شمار می رود. بدنسازان ایران و دنیا با شرکت در مسابقات ملی و بین المللی می توانند به درآمد های میلیونی و حتی میلیاردی دست پیدا کنند. آن ها با به رخ کشیدن اندام های عضلانیشان می توانند طرفداران زیادی از سرتاسر دنیا پیدا کنند و از محل برگزاری این رقابت ها و فدراسیون های مخصوصی که دارند، درآمد بالایی را کسب کنند.

بهترین بدنساز ها دچار چه بیماری هایی می شوند؟

یکی از رایج ترین بیماری ها میان بدنسازان، بسته شدن رگ های قلبی آن ها است. یکی از نکاتی که این ورزشکاران می بایست آن را به دقت رعایت کنند، مصرف دارو ها و مکمل های ورزشی است. مصرف بیش از اندازه و سر خود بسیاری از این مکمل ها عوارض جبران ناپذیری از جمله کوری، فلج شدن و در نهایت مرگ را برای این افراد در پی خواهد داشت. به همین دلیل است که توصیه می شود که ورزشکاران و بدنسازان حرفه ای و با تجربه هم هرگز بدون تجویز پزشک مخصوصشان دارو و مکملی را مصرف نکنند.

بهترین بدنساز ها از چه سنی این ورزش را شروع کرده اند؟

بدنسازی در ایران و دنیا سن خاصی ندارد و افراد حتی از سنین بسیار پایین این ورزش را آغاز می کنند. در کارنامه برخی از بدنسازان حرفه ای دنیا این نکته وجود داشت که آن ها حتی از سنین 10 تا 12 سالگی نیز به دنبال یادگیری تمرین های این شاخه ورزشی بوده اند. امروزه در کل کشور های دنیا فدراسیون های بدنسازی برای تمام سنین از نوجوانی گرفته تا جوانی وجود دارند. نوجوانان زیادی امروزه این ورزش را به طور حرفه ای دنبال می کنند و قصد دارند تا در آینده از نام آوران این ورزش پر طرفدار باشند.

چه حاشیه هایی برای بهترین بدنساز ها به وجو آمده است؟

چه حاشیه هایی برای بهترین بدنساز ها به وجو آمده است؟

یکی از حاشیه های همیشگی برای بدنسازان نزاع های خیابانی و سوء قصد به جان آن ها است. در همه جا دنیا این حاشیه برای آن ها وجود دارد و با وجود زندگی کم حاشیه ای که این افراد دارند، افراد زیادی در پی قتل آن ها هستند. نزاع های خیابانی و چاقو کشی برای این افراد همیشه جز فیلم های پر بیننده در یوتیوب و سایت های اینترنتی است. با توجه به زیاد بودن این مشکلات، معمولا این افراد سعی می کنند به همراه بادیگارد هایی که دارند در خیابان و مکان های پر جمعیت ظاهر شوند.

سوالات متداول

  1. دلیل فوت روح الله داداشی چه بود؟

    او یکی از بهترین بدنساز های ایرانی در میان مردم بود که در سال 1390 در یک نزاع خیابانی به قتل رسید.

  2. داور مسابقات مردان آهنین چه کسی بود؟

    معروف ترین داور برنامه مردان آهنین، فرامرز خودنگاه که از بهترین بدنساز های ایرانی است؛ می باشد.

  3. از مهم ترین عوارض مصرف زیاد مکمل های ورزشی برای بدنسازان چیست؟

    مصرف بیش از اندازه و سر خود بسیاری از این مکمل ها عوارض جبران ناپذیری از جمله کوری، فلج شدن و در نهایت مرگ را برای این افراد در پی خواهد داشت.

  4. برای اینکه یکی از بهترین بدنساز ها شویم از چه سنی باید این ورزش را شروع کنیم؟

    بدنسازی در ایران و دنیا سن خاصی ندارد و افراد حتی از سنین بسیار پایین این ورزش را آغاز می کنند.

لطفا به این مقاله امتیاز دهید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *