بهترین سریال های ترکی 2022 از دید ایرانی ها + لینک دانلود

بهترین سریال های ترکی 2022 موضوع اصلی ما در این مقاله می باشد. توصیه می کنیم قبل از پرداختن به ادامه مقاله کمی بیشتر بازیگران ترکی را بشناسید. لینکی که در دسترس قرار گرفت کامل ترین مرجع می باشد.

سریال های ترکی در کشور های مختلفی از جمله ایران محبوبیت زیادی دارند و در هنگام پخش این سریال ها مخاطبان زیادی آن ها را دنبال می کنند. شاید برای شما جالب باشد که بدانید دسته خیلی کمی از مخاطبان ایرانی فقط سریال های انگلیسی زبان و یا اروپایی نگاه می کنند و باید قبول کنیم که شمار قابل توجهی از شهروندان و مخاطبان ایرانی از سریال های ترکی خوششان می‌ آید و به تماشای آن ها می پردازند. همچنین از نظر فرهنگی برای مردم ایران ترکیه آشنا تر است. شما می توانید با نگاه بسیار سطحی تشابهات اجتماعی، فرهنگی و مذهبی بسیار زیادی در میان فرهنگ کشور ایران و ترکیه پیدا کنید، ضمن این که آن ها عموما فیلم ها و سریال های خود را مدرن و خوش آب و رنگ تولید می کنند که برای مخاطبان ایرانی بسیار جذاب است. باید توجه کنیم که عده زیادی از ایرانی ها به گویش ترکی آشنا هستند و می توانند بیشتر فیلم ها را با زبان ترکی و اصلی فیلم دنبال کنند.

بهترین سریال های ترکی کدامند؟

بهترین سریال های ترکی کدامند؟

در ادامه مقاله به بررسی لیست سریال های ترکی از جمله سریال های عاشقانه ترکی و لیست سریال های ترکی شبکه جم می پردازیم.

سریال معلم

سریال معلم یکی از سریال های ترکی است، قسمت اول این مجموعه تلویزیونی در تاریخ ۴ مارس ۲۰۲۰ و قسمت آخر این مجموعه در تاریخ ۱۹ نوامبر ۲۰۲۰ منتشر شد. این سریال به کارگردانی کورای کریم اوغلو می باشد و از یک سریال ژاپنی به همین نام الهام گرفته شده است. این سریال شامل یک فصل و نه قسمت می باشد که از شبکه ام بی سی پرشیا ترکیه پخش شده است. از بازیگران این سریال می توان به الیکر کاللی، جرن مورای، افرا ساراچوغلو، سرهات کلیچ، سرکان کسکین و شریف ارول اشاره کرد. خلاصه داستان این سریال داستان یک دانش آموز به نام رویا را روایت می کند که خودکشی کرده است. او یک دونده مسابقات می باشد که توانسته در مسابقه برنده شود اما همکلاسی هایش تهمت تقلب و دوپینگ در مسابقه را به او می زنند. وقتی معلم آن ها یعنی آکیف متوجه خودکشی رویا می شود سعی می ‌کند که مسببین آن را پیدا کند و به همین خاطر دانش آموزان دیگر را داخل کلاس زندانی می کند.

سریال عمق

از برترین سریال های ترکی می توان به سریال عمق اشاره کرد که این سریال در تاریخ ۳۰ مارس ۲۰۱۹ از شبکه پوهو تی وی ترکیه منتشر شد. فصل اول سریال عمق به کارگردانی اویگار کتلو و فیلمنامه نویسی باشاران می باشد. از بازیگران این سریال می توان به ایلکر کاللی، نسلیهان آتاگول، بنت امیریارار، بیراک توزون ناتاچ، لاله منصور، دفنه کایالار، الگون توکر اشاره کرد. خلاصه داستان این سریال به شرح زیر می باشد. ساهیر مامور تلاش برای منصرف کردن مردم از ایده خودکشی در یک کلینیک وابسته به ستاد پلیس استانبول می باشد. او همچنین تلاش می‌ کند تا به برخی از سوالات راجع به همسر سابق خود آکین پاسخ دهد. جالب است بدانید که این سریال جزو سریال های مینی محسوب می شود و ژانر آن اکشن، ماجراجویی، درام و راز آلود می باشد.

سریال ماراشلی

پخش سریال ماراشلی در سال ۲۰۲۱ از شبکه ای تی وی ترکیه آغاز شد و این مجموعه که یکی از سریال های ترکی است به تهیه‌ کنندگی شرکت تایمز اند بی یا پی می‌ باشد. این سریال در طول هفته در روز های دوشنبه پخش می شود و توانسته با پخش قسمت های ابتدایی خود نظر بسیاری از افراد را به خود جلب کند. این سریال مانند بسیاری از سریال های ترکی در ژانر اکشن فیلم برداری شده است و روندی عاشقانه را دنبال می‌ کند. از بازیگران این سریال می توان به بوراک دنیز، آلینا بوز، سرهات مصطفی کلیت اشاره کرد. خلاصه داستان این سریال به شرح زیر می باشد.

ماراشلی یک سرباز بازنشسته نیرو های ترکیه است که در گذشته دختر خود را در درگیری از دست داده و برای ادامه زندگی خود یک مغازه کتاب فروشی باز کرده است و از این طریق زندگی خود را می گذراند. روزی زن زیبایی به اسم ماهور وارد مغازه او می شود و در همان روز به طور ناخواسته درگیر اتفاقات عجیب می شوند. ماراشلی سعی می کند زندگی ماهور را نجات دهد و از آن لحظه سرنوشت این دو به هم پیوند می خورد و زندگی ماراشلی کاملا تغییر می کند. ممکن است در وهله اول داستان این سریال مقداری کلیشه‌ ای به نظر برسد اما با توجه به توانایی نویسندگان و کارگردان این سریال مسیر آن به صورت حرفه‌ ای فیلم برداری شده است که بینندگان را به راحتی جذب خود می کند.

سریال فاطما

سریال فاطما که یکی از سریال های ترکی محبوب می باشد در سال ۲۰۲۱ از شبکه ترکی برای اولین بار منتشر شد. ژانر این سریال جنایی، درام و مهیج می باشد و از بازیگران آن می توان به بورجو بیرجیک، مهمت ییلماز، هازال تورسان، دنیز سنهم اوغلو و چاعداش اونور اوزترک اشاره کرد. خلاصه داستان این سریال بدین شرح است که درباره فاطمه ییلماز زن ۳۵ ساله ای که به عنوان یک نظافتچی معمولی کار می کند را به تصویر می کشد. همسر فاطما به نام ظفر به تازگی از زندان آزاد شده است اما بعد از مدتی کوتاه ناپدید می شود. زمانی که او برای جست و جو و پیدا کردن ظفر به راه می افتد مرتکب قتل ناگهانی می شود و برای زنده ماندن مجبور است به قتل ها ادامه دهد تا راه نجاتی پیدا کند. بازی درخشان بورجو بیرجیک در نقش فاطما توانست نظرات منتقدان و صاحب نظران را به خود جلب کند.

سریال ۵۰ متر مربع

قسمت اول سریال پنجاه متر مربع در تاریخ ۲۷ ژانویه سال ۲۰۲۱ از شبکه ترکیه پخش شد. ژانر این سریال درام می باشد و از بازیگران این سریال می توان به انگین اوزترک و کوراسال آنیاجیک اشاره کرد. این سریال به کارگردانی بوراک اکساک و سلجوغ ایدیمیر و نویسندگی بوراک اکساک می باشد.

سریال کویر

سریال کویر در سال ۲۰۱۸ از جمله سریال هایی بود که در شبکه های ترکیه پخش شد. ژانر این سریال درام، جنایی و راز آلود می باشد. در این سریال بازیگران سرشناس و هنرمندی همچون اییت اوزشنر، اکین کوچ، بیگه اونال، ارتان ارککلی، مروه چایران و بنت دوزگون اوغلو در آن ایفای نقش کرده اند. این سریال توسط کمپانی ارک فیلم در ترکیه پخش گردید.

سریال قیام ارطغرل

سریال تلویزیونی قیام ارطغرل در تاریخ ۱۰ دسامبر ۲۰۱۴ از شبکه تی ار تی یک ترکیه پخش گردید. سریال قیام ارطغرل شامل پنح فصل و به عبارتی ۱۵۰ قسمت می باشد که در ژانر تاریخی و ماجراجویی ساخته شده است و رویداد های تاریخی که منجر به سرنگونی دودمان سلجوقیان در آناتولی و به وجود آمدن امپراطوری عثمانی می شود را شرح می دهد.

سریال سعید و شورا

سریال سعید و شورا به کارگردانی هیلال سرال در ۴ مارس ۲۰۱۴ از شبکه استار تی وی ترکیه پخش شد و در تاریخ ۲۰ نوامبر ۲۰۱۴ پایان رسید. این سریال ترکی شامل دو فصل و ۲۱ قسمت می باشد. ژانر سریال درام است و بر اساس رمان نرمین بزمن با همین اسم ساخته شده است. از بازیگران این سریال می توان به کیوانچ تاتلیتوغ در نقش کورت سعید، فرح زینب عبدالله در نقش شورا، فخریه اوجن در نقش مروت، آسلی اورجان در نقش بارونس لولا، اوشان چاکین در نقش جلیل کمینوف، الچین سانگو در نقش گزیده، دمت اوزدمیر در نقش آلیا، ملیسا آسلی پاموک در نقش عایشه، سردار گوکهان در نقش میرزا محمد امینوف و زرین تکیندر در نقش امینه بزمن اشاره کرد.

خلاصه داستان این سریال راجع به کورت سعید فرزند ارشد یک خانواده می باشد از کودکی مورد تحسین پدرش قرار گرفته است و برای پدر خود احترام بسیار زیادی قائل می باشد. همچنین شورا جوان ترین دختر یک خانواده روسی می باشد که به دلیل بیماری سخت و مهلک پدرش ناچار شده است به همراه خواهرش به سن پترزبورگ سفر کند. وقتی به این شهر می رسد مهمان دوست نظامی سابق کورت سعید، پترو و خانواده او می شود. پترو سبب آشنایی سعید و شورا می شود. با این حال پترو مخفیانه با کورت سعید مشکل و خصومت دارد. ‏کورت سعید و شورا در یک مهمانی همدیگر را برای اولین بار می بینند و در یک نگاه عاشق یکدیگر می شوند و پس از این دیدار یک ماجراجویی بزرگ در انتظار آن دو می باشد. شما می توانید با تماشای این سریال از ادامه این داستان عاشقانه و جذاب مطلع شوید.

سریال فاتح

یکی از سریال های ترکی معروف، سریال فاتح حربیه به کارگردانی صدرالله جلند در تاریخ ۳۱ اوت ۲۰۱۳ در شبکه فاکس و شو تی وی ترکیه پخش شد و در تاریخ ۱۰ دسامبر ۲۰۱۴ این سریال به پایان رسید. تهیه کننده این سریال ترکی آتاتورک اوغلو و نویسنده آن هایریه ارسوز می باشد. این سریال در دو فصل منتشر شده است که هر فصل این سریال شامل ۵۰ قسمت می باشد. از بازیگران این مجموعه تلویزیونی ترکی می توان به کادیر دوغلو، نسلیهان آتاگول، یونس عمره یلدرمر اشاره کرد. این سریال بر اساس رمانی به همین نام به نوشته پامیس صفا می باشد. فاتح و حربیه دو محله در استانبول است و به نام سریال (از فاتح تا حربیه) برگرفته از نام این محله ها می باشد.

سریال حلقه

مجموعه تلویزیونی حلقه در تاریخ ۱۹ ژانویه سال ۲۰۱۹ از شبکه تی ار تی یک ترکیه پخش شد و شامل یک فصل و ۱۹ قسمت می باشد. این مجموعه تلویزیونی به کارگردانی ولکان کوجا ترک و نویسندگانی همچون عزیز تونا، سلیم بنر، علی دمیرن، مریم دیری می باشد. سریال حلقه در تاریخ ۲۸ مه ۲۰۱۹ به پایان رسید و ۱۳ قسمت اول این مجموعه را ولکان کوجاترک و از قسمت ۱۴ به بعد باشاک سیسال و سلیمان مرت اوزدمیر کارگردانی کرده است. از بازیگران این سریال اکشن و درام می توان به نازال کسال، سرکان چای اوغلو، هانده ارچل، کان یلدرم، هازال سوباشی، احمد ممتاز تایالان اشاره کرد.

سریال اتاق قرمز

سریال اتاق قرمز

مجموعه تلویزیونی اتاق قرمز در تاریخ ۴ سپتامبر ۲۰۲۰ از شبکه tv۸ ترکیه منتشر شد که شامل فصل ۱ با ۴۲ قسمت بود و فصل دوم آن شامل ۸ قسمت می باشد. ژانر سریال درام و روانشناسی می باشد، که توسط انور گوناتان تهیه شده و به فیلمنامه ‌نویسی بانو کیرمیتچی می باشد. بازیگران این مجموعه در هر قسمت تغییر می‌ کنند و تنها بازیگر اصلی این سریال در تمام قسمت ها بیننور کایا می باشد. ماجرای این سریال از یک کتاب به همین نام به نویسندگی گلسرن بودایی چی اوغلو که در سال ۲۰۰۴ کتاب خود را منتشر کرد الهام گرفته شده است.

سریال داستان ما

مجموعه تلویزیونی حکایت ما در تاریخ ۱۴ سپتامبر ۲۰۱۷ از شبکه fox ترکیه منتشر شد و در تاریخ ۲۲ مه ۲۰۱۹ پخش آن به پایان رسید. این سریال شامل دو فصل و ۷۲ قسمت می باشد. این سریال از سریال بریتانیایی بی حیا الهام گرفته شده است و تهیه کننده این سریال فاتح اتسوی و کارگردان آن در فصل اول سردار گوزل کلی و کارگردان فصل دوم آن کورای کریم اوغلو می باشد. این سریال در یکی از سایت های خارجی به عنوان بهترین سریال شناخته شده است.

سریال عشق اجاره ای

سریال عشق اجاره ای که یکی از سریال های ترکی محبوب و پر مخاطب بود در تاریخ ۱۹ ژوئن سال ۲۰۱۵ از شبکه استار تی وی ترکیه پخش شد و در تاریخ ۲۰ ژانویه ۲۰۱۷ به پایان رسید. این سریال شامل دو فصل و ۶۹ قسمت می‌ باشد که کارگردان آن متین بالک اوغلو، باریش یوش، شنول سونمز و نویسنده آن مریچ اجمی می باشد. ژانر این سریال کمدی و رمانتیک است و به عنوان یکی از سریال های معروف و محبوب ترکیه در سطح جهانی پخش شده است. از بازیگران این سریال می توان به الچین سانگو در نقش دافنه، باریش اردوچ در نقش عمر، سچکین اوزدمیر در نقش پامیر ماردن، صالح بادمجی در نقش سینان اشاره کرد.

خلاصه داستان این سریال بدین شرح است که دافنه دختر فقیری است که با مشکل بی پولی و بدهی برادرش مواجه است. او در همین هنگام که با مشکلات خود دست و پنجه نرم می کرد از طرف نریمان یک پیشنهاد جالب به او می شود و وارد بازی شد که در ازای پول بتواند عمر که یکی از تاجر های بزرگ و موفق کشور است را عاشق خود کند. کسی که در این مسیر به او کمک می کرد همان فردی است که واقعا عاشق دافنه شده است و آن ها در یک ماجرا و بازی عاشقانه قرار می گیرند. اما با وجود تمامی سنگ اندازی ها آن دو در آخر فصل دو با یکدیگر ازدواج می کنند.

سریال دکتر معجزه گر

مجموعه تلویزیونی دکتر معجزه گر از جمله سریال های ترکی است که در تاریخ ۱۲ سپتامبر ۲۰۱۹ از شبکه فاکس ترکیه پخش شد و آخرین قسمت آن در تاریخ ۲۷ مه سال ۲۰۲۱ منتشر شد. این سریال دارای دو فصل و ۶۴ قسمت می باشد که به کارگردانی یوسف پیرحسن، ایتاچ چیچک، یالگیز اکاگین و نویسندگی پینار بولوت و انور کور آلپ می‌باشد. ژانر این فیلم پزشکی و درام است و از بازیگران آن می توان به تانر اولماز در نقش علی وفا، انور تونا در نقش فرمان، سینم اونسال در نقش نازلی، هازال تورسان در نقش اشاره کرد. داستان این سریال از سریال کره ای دکتر خوب الهام گرفته شده است و درباره علی وفا است که به اوتیسم و سندروم ساوانت مبتلا است و در یک بیمارستان شروع به کار می‌ کند.

سریال قیام عثمان

از دیگر سریال های ترکی پر مخاطب، سریال موسس عثمان در تاریخ ۲۰ نوامبر سال ۲۰۱۹ از شبکه atv ترکیه پخش شد و شامل یک فصل و ۲۷ قسمت می باشد که قسمت آخر آن در ۲۴ ژوئن سال ۲۰۲۰ پخش شد‌. این سریال به کارگردانی متین گونای و نویسندگی مهمت بوزداغ، اتیلا انگین، آسلی زینب پکر بوزداغ و اوزان بودور می باشد.‌ از بازیگران این مجموعه تلویزیونی می‌ توان به بوراک اوزچیویت در نقش عثمان خان، نورالدین سونمز در نقش بامسی، راگیب ساواش در نقش دوندار خان اشاره کرد. جالب است بدانید این سریال در ایران با نام قیام عثمان از تاریخ مرداد ۱۳۹۹ با دوبله فارسی بر روی سرویس تماشا فیلم و سریال آنلاین در سایت نماوا و فیلمیمو در دسترس قرار گرفت. این سریال روایت زندگی پر فراز و نشیب عثمان یکم پسر ارطغرل و حلیمه خاتون و چگونگی تاسیس این سلسله می باشد.

سریال تصادف

مجموعه تلویزیونی تصادف در تاریخ ۲۲ نوامبر سال ۲۰۱۸ از شبکه شو تی وی ترکیه پخش شد و در تاریخ ۳۰ مه ۲۰۱۹ به پایان رسید. ژانر این سریال درام، اکشن و جنایی است. از بازیگران این سریال می‌ توان به کیوانچ تاتلیتوغ، الچین سانگو در نقش زینب، اونور سایلاک در نقش ولی جوهر، ملیسا آسلی پامور در نقش جمره، الپر دویماز در نقش کرم کورماز اشاره کرد. خلاصه داستان این سریال بدین شرح است که قدیر ادالی سرکمیسر در شعبه جرایم سازمان یافته در اداره پلیس استانبول می باشد که لحظه ای که همسر و دخترش را در اقدام تروریستی از دست می دهد زندگی خانوادگی شاد او از بین می‌ رود.

سریال الف

سریال ترکی الف از دیگر سریال های ترکی در سال ۲۰۲۰ منتشر شد و ژانر این سریال اکشن و ماجراجویی و امیر الپر کارگردان آن می باشد و از بازیگران آن می توان به کنعان اوغلو، احمد ممتاز تایلان، ملیسا سوزن، مفید کایا جان و خدیجه اصلان اشاره کرد که تا کنون این سریال در ۸ قسمت منتشر شده است. موضوع این سریال پس از پیدا شدن یک جسد در تنگه استانبول شروع می شود و ماجراهای دو کارآگاه برای کشف راز قتل های سریالی بعدی ادامه دارد.

سریال های ترکی با زیرنویس فارسی را از کجا دانلود کنیم؟

سریال نفوذی

مجموعه تلویزیونی نفوذی در تاریخ ۱۹ سپتامبر ۲۰۱۶ از شبکه شو تی وی ترکیه پخش شد و در تاریخ ۱۹ ژوئن سال ۲۰۱۷ به پایان رسید. همچنین ژانر این سریال جنایی، اکشن و درام است و از بازیگران آن می توان به چاتای اولوسی در نقش سارپ ییلماز، اوعور ییلدیران در نقش سلیم، مصطفی اوغورلو در نقش یوسف کایا اشاره کرد. داستان این سریال از فیلم رفتگان الهام گرفته شده است و خلاصه داستان این سریال به این شرح است که سارپ و مرت در آکادامی‌ پلیس با هم درس می‌ خوانند و سارپ به وسیله یوسف مدیر بخش جرایم عمد و قاچاق است یک هفته مانده به فارغ التحصیلی از آکادمی اخراج می شود و درست در روز فارغ التحصیلی سارپ اسلحه خود را به سمت یوسف می گیرد و با این کارش وارد برهه جدیدی از زندگی خود می‌ شود.‌ در این دنیای جدید و تاریک بزرگ ترین دشمن سارپ، محبوب ترین فرد آکادمی‌ یعنی مرت خواهد بود.

سریال گودال

از دیگر سریال های ترکی سریال گودال در تاریخ ۲۳ اکتبر سال ۲۰۱۷ از شبکه شو تی وی ترکیه پخش شد و در ۷ ژوئن سال ۲۰۲۱ به پایان رسید. این سریال در ژانر اکشن و درام به کارگردانی سینان اوزتورک و نویسندگی گوکهان هرمزم و داملا سرین می باشد. همچنین این سریال در چهار فصل و ۱۳۱ قسمت پخش شد. جالب است بدانید گودال نام محله ای خطرناک در استانبول است که توسط خانواده مافیایی به نام کوچاوالی اداره می شود. در آخر باید اضافه کرد که گوکهان هرزم فیلمنامه نویس سریال کتابی را در رابطه با اولین فصل این سریال با عنوان بازگشت یاماچ در ۱۱ اکتبر ۲۰۱۹ منتشر کرد.

سریال گرگ

سریال ترکی گرگ هم یکی از سریال های ترکی است که به نویسندگی آلپر چاغرال می باشد که یکی از نویسندگان نسل جدید سینمای ترکیه است که بعد از اتمام تحصیلات در آمریکا به این کشور بازگشت و مشغول به کار شده است. این سریال تحت تاثیر فیلم ها و سریال های اکشن آمریکایی با موضوع قهرمانان ارتشی می باشد و یگان های نیرو های ویژه و ماموریت های سخت و نفس گیر و زندگی شخصی ماموران ترکیه را به نمایش می گذارد.

سریال های ترکی با زیرنویس فارسی را از کجا دانلود کنیم؟

شما می توانید بهترین سریال های ترکیه ۲۰۲۰، سریال های ترکی جدید، سریال های ترکی با دوبله، بهترین سریال های ترکی 2021 را از سایت های معتبر دانلود کنید و یا به صورت آنلاین از سایت های فیلمیمو و نماوا که جزو بروزترین سایت دانلود سریال های ترکی می باشد آن ها را تماشا کنید. همچنین با جستجو در گوگل می توانید کانال تلگرام دانلود سریال های ترکی زبان اصلی را بیابید و از آنجا کلیپ سریال های ترکی، سریال ترکی دوبله فارسی و سریال ترکی جدید 2021 را دانلود کنید.

ریتینگ سریال های ترکی 2020

از بین تمام مراجع و سایت ها بدون شک سایت ای ام دی بی آشنا ترین آن ها و مورد قبول ترین سایت برای معرفی بهترین فیلم ها می باشد. این سایت به تمامی فیلم ها میانگین نمره ای از ۱۰ بر اساس بازی، کیفیت، سوتی و دیالوگ های مهم فیلم می دهد که شامل بهترین سریال های ترکی نیز می شود. در سایت ای ام دی بی سریال ترکی فاطما نمره ۷.۵، سریال ترکی پنجاه متر مکعب نمره ۷، سریال ماراشلی نمره ۸، سریال قیام عثمان نمره ۷.۷، سریال عمق ۷.۱، سریال گودال نمره ۷.۳ را دارد.

کدام سریال های ترکی ستاره های زیادی داشت؟

کدام سریال های ترکی ستاره های زیادی داشت؟

در ابتدا باید بدانید که در میان سریال های ترکی سریال ماراشلی بالا ترین نمره یعنی نمره ۸ و بیشترین ستاره را در برترين سريال هاي تركي به دست آورده است و توانسته بسیار خوش بدرخشد. داستان این سریال در رابطه با سرباز بازنشسته ای به نام ماراشلی است که یک کتاب فروشی دارد. این سریال ترکی در سال ۲۰۲۰ در ژانر معمایی تولید شد که تماشا آن برای مخاطبان بسیار جذاب می باشد.

کدام یک از سریال های ترکی جایزه گرفت؟

از سریال های ترکی که توانست در جشنواره ها جایزه کسب کند می توان به سریال تصادف اشاره کرد. این سریال برنده جایزه در جشنواره جوایز درام سئول در سال ۲۰۱۱ به عنوان بهترین سریال درام می باشد. همچنین لازم است بدانید که بازیگراین سریال نامزد دریافت جایزه بهترین بازیگر در جشنواره جوایز درام سئول در سال ۲۰۱۹ برای همین سریال می باشد.

کدام یک از سریال های ترکی پر بیننده ترین سریال شناخته شد؟

از پربیننده ترین سریال های ترکی می توان به سریال حلقه اشاره کرد که این سریال در ژانر درام و اکشن تولید شده است و داستان انتقام دو جوان را روایت می کند که به خون یکدیگر تشنه اند. دومین سریال پربیننده ترکیه می توان به سعید و شورا اشاره کرد که تجربه نشان داده است که سریال هایی که از رویداد های تاریخی الهام گرفته شده است طرفداران بسیار زیادی پیدا می کند. داستان این سریال در اواخر امپراطوری روسیه شکل گرفته است و به دلیل آشنا بودن ایرانی ها با فرهنگ روس در کنار علاقه ای که به سریال های ترکی دارند باعث شده این سریال یکی از محبوب ترین سریال های چند سال اخیر در میان ایرانی ها شود. سومین سریال پر بیننده ترکی سریال نفوذی می باشد که یک سریال تمام عیار ترکیه است و ژانر آن از درام، اکشن و جنایی می باشد. داستان این سریال به ماجرای دو برادر اشاره می کند که اطلاعی از خویشاوندی با یکدیگر ندارند و نمی دانند برادر هستند در نتیجه بدون اطلاع از نسبت خود به رقبای سرسختی برای یکدیگر تبدیل می شوند.

بهترین سریال های ترکی از نظر ایرانیان

بهترین سریال های ترکی از نظر ایرانیان

بسیاری از مخاطبان ایرانی به داستان ها و سریال های عاشقانه کشور ترکیه علاقه بسیار زیادی دارند و در سال های اخیر این فیلم ها و سریال ها توانسته در میان شهروندان ایرانی از توجه و محبوبیت بسیاری برخوردار شود. از دیدگاه بینندگان ایرانی بهترین سریال های ترکی به شرح زیر می باشد. یکی از این سریال های ترکیه ای سریال عشق اجاره ای است که داستان دختری زیبا اما فقیر به نام دافنه را روایت می کند، که وارد یک مثلث عاشقی می شود و باید برای نجات برادرش نمایش احساسی را اجرا کند. این سریال محبوب ترکی محصول سال ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۷ سینمای ترکیه می باشد، که استقبال و توجه بی نظیری از سوی بینندگان ایرانی کسب کرده است.

در ادامه معرفی دومین سریال پربیننده ترکی از سوی مخاطبان ایرانی می‌ توانیم به سریال حکایت ما اشاره کنیم که این سریال از سال ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۹ از شبکه فاکس ترکیه پخش شده است و داستان آن در مورد سرگذشت خانواده‌ ای فقیر می باشد که مادر آن ها سال ها پیش آن ها را ترک کرده و پدر خانواده هم الکلی است. این خانواده دارای ۶ فرزند می باشد که دختر بزرگ این خانواده به عنوان سرپرست خانواده عمل می کند و در این مسیر زندگی پر فراز و نشیب، اتفاقات تلخ و شیرینی برای خانواده می افتد.

پرهزینه ترین سریال های ترکی کدامند؟

سریال ترکی قیام ارطغرل جزو پر هزینه ترین سریال های تاریخ ترکیه به حساب می آید و توانسته در جشنواره های مختلفی هم از جمله جشنواره جوایز گلدن پالم، گدلن باتر فلای و گلدن استار جوایز بسیار زیادی کسب کند. این سریال که از تاریخ ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۹ از شبکه تی ار تی ترکیه پخش شده است جزو پردرآمد ترین و محبوب ترین سریال های ترکیه می باشد.

کدام یک از سریال های ترکی حاشیه های زیادی به دنبال داشت؟

یکی از سریال های پربازدید و محبوب ترکیه سریال سیب ممنوعه می باشد که جزو پرمخاطب ترین سریال ها در این کشور می باشد. این سریال در هنگام پخش حاشیه های زیادی به همراه خود داشت و اخبار و شایعات بسیار زیادی در مورد بازیگر نقش اصلی سریال به نام طلعت بولوت بدست رسیده است. طبق آخرین اخبار به این بازیگر ترکیه اتهام آزار جنسی وارد شده است و گویا اتهامات دیگری نیز از این قبیل به او وارد شده است، تا جایی که ۶۰ تهیه کننده و شرکت تولیدی اعلام کرده اند که از این پس قصد همکاری با او را ندارند.

در واکنش به این اخبار طلعت بولوت اعاده حیثیت کرده و از دستیار لباس به دلیل چنین اتهامی و اخراج حقارت بار او از سریال سیب ممنوعه شکایت کرده است. او گفته است این اتهام برای آسیب رساندن به شهرت وی می باشد و این در حالی است که تمامی عوامل سریال سیب ممنوعه به خصوص زنان اعلام همبستگی کردند و با اخراج او از این سریال موافقت کرده اند.

سوالات متداول

سوالات متداول

  1. پرهزینه ترین سریال ترکیه چه نام دارد؟

    سریال قیام ارطغرل جزو پر هزینه ترین سریال های کشور ترکیه می باشد.

  2. کدام سریال، جزو پرحاشیه ترین سریال های ترکیه محسوب می شود؟

    سریال سیب ممنوعه به دلیل اتهام آزار جنسی به یکی از بازیگران اصلی این سریال جزو پر حاشیه ترین سریال های ترکیه می باشد.

  3. در سریال سیب ممنوعه به کدامن یک از عوامل سریال تهمت آزار جنسی زده شد؟

    در هنگام پخش سریال ممنوعه به بازیگر اصلی این سریال به نام طلعت بولوت اتهام آزار جنسی زده شد.

  4. کدام سریال های ترکی محبوب برنده جایزه شده است؟

    سریال تصادف برنده بهترین سریال درام از جشنواره جوایز بین المللی سئول می باشد.

لطفا به این مقاله امتیاز دهید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *