بیوگرافی فلورا سام و همسرش مجید اوجی + مصاحبه و عکس های او

فلورا سام از جذاب ترین بازیگران زن ایرانی است. او همچنین در حوزه تئاتر هم فعالیت دارد. این کارگردان محبوب، افتخارات زیادی در حوزه های مختلف کسب کرده است. ما در این مقاله می خواهیم به بیوگرافی و زندگی شخصی و کاری فلورا سام، نویسنده و کارگردان محبوب ایرانی بپردازیم. اگر شما هم علاقه مند به بیشتر دانستن در رابطه با فلورا سام هستید با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید و ما را تنها نگذارید.

فلورا سام کیست؟

فلورا سام کیست؟

در این مقاله می خواهیم بپردازیم به اینکه فلورا سام کیست و در چه حوزه ای فعالیت می کند. فلورا سام متولد 12 آبان 1344 در شیراز بازیگر، نویسنده و کارگردان سینما، تلویزیون و تئاتر ایرانی است. او فارغ التحصیل رشته کارشناسی نمایش از دانشگاه تهران است. فلورا سام سال 1369 با ایفای نقش در سریال مهر و ماه وارد عرصه بازیگری شد و اولین تجربه بازیگری خود را صرفا به دلیل روابط خانوادگی تجربه کرد. فلورا سام در سال 1363 با مجید اوجی، تهیه کننده ازدواج کرد و در سال 1366 با انتخاب رشته نمایش وارد دانشگاه تهران شد و به تحصیل پرداخت.

فلورا سام سال 1369 وقتی 25 ساله بود با سریال مهر و ماه به کارگردانی حمید لبخنده جلوی دوربین رفت تا اینکه سال 71 دومین تجربه خود را با سریال مزد ترس بدست آورد. با فیلم شیخ مفید در سال 1374 به کارگردانی فریبرز صالح و سیروس مقدم اولین تجربه بازیگری را کنار داریوش ارجمند در سینما بدست آورد که مطمئنا یکی از بهترین تجربه های بازیگری خانم سام بوده و همراه بوده است با مجموعه زیادی درس هنری که از استاد داریوش ارجمند آموخته است. اما شهرت وی با سریال همسایه در سال 1379 وقتی 35 سال داشت شروع شد که بازیگرانی چون علی نصیریان، گوهر خیراندیش و محمدرضا شریفی نیا حضور داشتند.

فلورا سام در یکی از مصاحبه هایش در رابطه با همکاری با گوهر خیراندیش گفت: کار با خانم خیراندیش شیرینی و سختی‌های خاص خود را دارد؛ ایشان بسیار پرانرژی و پرتحرک هستند. سر همه فیلم و سریال‌ها پایشان می‌شکند. در سریال «مرضیه» هم پای ایشان شکسته بود. فلورا سام علاوه بر بازیگری و کارگردانی به نویسندگی هم پرداخته است. خانم سام نیز اولین تجربه نویسندگی خود را از سال 1387 با سریال نشانی شروع کرد که خود نیز در آن بازی داشت سپس سال 91 سریال راز پنهان را کارگردانی کرد. سریال ما فرشته نیستیم، قرارمون پارک شهر و سریال مرضیه از دیگر تجربه های بسیار موفق ایشان در مقام کارگردانی می باشد که طرفداران زیادی را به خود جذب کرد و بسیار ماندگار شدند.

فلورا سام می گوید، مهم ترین دغدغه فکری‌ اش این است که اگر کاری با موضوع مذهبی می‌ نویسد، شعار زده نباشد و کارهایش از جنس مردم باشد. او همچنین محدودیت‌ های مالی را مهم ترین مانع بر سر راه سازندگان برای ساخت کارهای بزرگ تاریخی ـ مذهبی می‌ داند. فلورا سام ـ بازیگر، نویسنده و کارگردان می‌ گوید از وقتی کرونا آمده برای حفظ سلامتی همکارانش کار نمایشی نساخته است؛ این بازیگر که در این مدت به عنوان یکی از داوران برنامه تلویزیونی «محاکات» فعالیت داشته، از بی توجهی به بازیگران برای تزریق واکسن کرونا گله مند و نگران سلامتی هنرمندان کشور است.

اینستاگرام فلورا سام فعال است؟

یکی از پلتفرم هایی که بیشتر سلبریتی ها در آن فعالیت می کنند اینستاگرام است. اینستاگرام (Instagram) شبکه‌ای اجتماعی بر پایه ارسال عکس و ویدئوست؛ یعنی برای پست‌کردن مطلب در اینستاگرام، حتماً باید عکس یا ویدئویی نیز همراه آن مطلب داشته باشید. فلورا سام هم یک پیج در اینستاگرام دارد اما بسیار کم فعالیت است. او در یکی از مصاحبه هایش در رابطه با فعالیت در اینستاگرام گفت: من در فضای مجازی خیلی حضور و فعالیت ندارم. قبل از فوت همسرم ۵ هزار دنبال کننده در اینستاگرام داشتم و بعد از فوت ایشان دیدم تعداد آنها به 17k رسیده است. راستش تعجب کردم اما واقعاً هنوز هم نمی‌ دانم که این واحد «K» در اینستاگرام یعنی چه. او هم اکنون بیش از 21 هزار فالوور در اینستاگرام دارد.

همسر فلورا سام کیست؟

همسر فلورا سام کیست؟

مجید اوجی متولد 1 فروردین 1340 در شیراز ، نویسنده و تهیه کننده بود. اوجی فارغ التحصیل دانشگاه تهران می باشد. مجید اوجی همسر فلورا سام، کارگردان، بازیگر و نویسنده تلویزیون بود و اکثر فعالیت‌های آن ها در حوزه سریال‌ سازی با هم شکل گرفته بود. مجید اوجی از جمله کسانی بود که فعالیت خود را با کار بازیگری شروع کرد، سپس وارد طراحی صحنه و تولید شد و بعدها سمت تهیه کنندگی رفته است. همسر فلورا سام، مجید اوجی به عنوان بازیگر و نویسنده در مجموعه های تلویزیونی «همسایه ها»، «نشانی» و «ماه عسل» حضور داشته است. فلورا سام در سال 1363 با مجید اوجی ازدواج کرد. او یک دختر به نام فریال دارد که متولد 64 و فارغ التحصیل رشته عکاسی است. مجید اوجی همسر فلورا سام و تهیه کننده سینما و تلویزیون بعد از چند سال مبارزه با بیماری سرطان 17 آبان ماه 98 بر اثر حمله قلبی درگذشت .

فیلم های برتر فلورا سام کدامند؟

در این قسمت از مقاله می خواهیم به فیلم ها و سریال های برتر فلورا سام بپردازیم. از جمله آثار پرطرفدار و محبوب که فلورا سام در آنها حضور داشته می توانیم به این موارد اشاره کنیم: حضور به عنوان نویسنده و کارگردان در مجموعه های: مرضیه، ما فرشته نیستیم، راز و نیاز و فیلم های قرارمون پارک شهر، بوی خاک عطر گلاب، به عنوان نویسنده، کارگردان و بازیگر در مجموعه های: باغ سرهنگ، بی قرار ۱ و ۲، راز پنهان، به عنوان نویسنده و بازیگر در مجموعه های: توطئه فامیلی، ماه عسل، نشانی، به عنوان بازیگر در مجموعه های: شبی از شب ها، همسایه ها، روزهای زندگی، مهر و ماه، خورشید شب و فیلم شیخ مفید، به عنوان نویسنده در مجموعه: مشق عشق و به عنوان چهره پرداز در سریال های پدرسالار و مزد ترس حضور داشته است. شما اگر علاقه مند هستید که آثار این کارگردان محبوب را مشاهده کنید با جستجو اسم هر یک از آثار وی در اینترنت، می توانید به تماشا بنشینید و لذت ببرید.

قرارمون پارک شهر

یکی از بهترین آثار و پرطرفدار ساخته فلورا سام فیلم قرارمون پارک شهر است که با حضور شخصیت های برجسته هنری این فیلم را بسیار پر بیننده کرد. در ادامه بیشتر با این فیلم آشنا می شویم. قرارمون پارک شهر فیلمی به کارگردانی و نویسندگی فلورا سام و تهیه‌کنندگی مجید اوجی و ابراهیم اصغری محصول سال ۱۳۹۵ است. این فیلم روایتگر داستان زندگی خانم نویسنده‌ای است که مشغول مطالعه کتابی است و به دلیل شرایطی که دارد دغدغه‌ های گذشته او همراه با خواندن کتاب برایش یادآوری می‌ شود. شقایق فراهانی، ماهچهره خلیلی، امین زندگانی، سام نوری، افسر اسدی، نرگس محمدی، سیاوش طهمورث، محمدرضا شریفی نیا، شیوا خسرومهر، مریم کاویانی از بازیگران این فیلم هستند.

شیخ مفید

یکی از زیباترین و جذاب ترین ساخته های هنری در چند سال اخیر مجموعه شیخ مفید بوده است که فلورا سام هم در آن به ایفای نقش پرداخته است. شیخ مفید با نام اصلی خورشید شب یک مجموعه تلویزیونی محصول سال ۱۳۷۳ به کارگردانی فریبرز صالح و سیروس مقدم، نویسندگی محمود حسنی و تهیه‌کنندگی محمدرضا ذوالفقاری، هادی مشکوه‏ و مجید اوجی می‌باشد که از شبکه دو پخش شد. این سریال داستان زندگی شیخ مفید، فقیه قرن چهارم هجری است. رضا رویگری، علی دهکردی، پرویز پورحسینی، آتیلا پسیانی، امین تارخ، داریوش ارجمند، زهرا سعیدی، سیروس گرجستانی، فلورا سام، ماهایا پطروسیان، کتایون ریاحی، مسعود ولدبیگی و… از جمله بازیگران این سریال می باشند. به شما پیشنهاد می شود حتما این مجموعه زیبا و پرطرفدار را ببینید تا لذت ببرید.

راز پنهان

راز پنهان یکی از پرطرفدار ترین مجموعه هایی است که فلورا سام کارگردانی کرده است. راز پنهان نام یک مجموعه تلویزیونی به کارگردانی فلورا سام است که در رمضان ۱۳۹۱ از شبکه یک پخش شد. راز پنهان داستان مردی است متاهل، که به علت دوستان نابابی که در جوانی و دوران دانشجویی داشته، آلوده به خلافکاری و پولشویی می‌شود. وی در ادامه در اثر یک تصادف حافظه خود را از دست می‌دهد. از بازیگران برجسته و محبوب این مجموعه می توان به داریوش ارجمند، پروانه معصومی، علیرضا جلالی تبار، کامران تفتی، الهام حمیدی، لیلا بلوکات و… اشاره کرد.

مشق عشق

حال در این بخش از مقاله می پردازیم به مجموعه مشق عشق که در زمان پخش جزء پرطرفدارترین آثار هنری بود. مشق عشق یک مجموعه تلویزیونی محصول سال ۱۳۸۳ به کارگردانی بهرام بهرامیان، نویسندگی فلورا سام و تهیه‌کنندگی مجید اوجی می‌باشد که از شبکه یک پخش شد. داستان مجموعه هم دربارهٔ والیبالیست جوانی به نام امید است که بر اثر حادثه‌ای از ناحیه پا فلج می‌شود. در این میان اطرافیانش تلاش می‌کنند تا او را به جریان عادی زندگی بازگردانند. لاله اسکندری، حسن جوهرچی، مجید مظفری، برزو ارجمند، ژاله علو، کمند امیرسلیمانی، آفرین عبیسی، شیرین بینا، کوروش تهامی و… از بازیگران این سریال می باشند.

مرضیه

آخرین ساخته فلورا سام مرضیه است که طرفداران و مخالفان زیادی را در زمان پخش داشت. مرضیه، یک مجموعه تلویزیونی ایرانی به نویسندگی و کارگردانی فلورا سام و تهیه‌کنندگی مجید اوجی، محصول سال ۱۳۹۸ است. این مجموعه نخستین بار در شهریور ۱۳۹۸، همزمان با ماه محرم، از شبکهٔ دو سیما پخش شد و در مرداد ۱۳۹۹ بازپخش شد. این سریال آخرین فعالیت مجید اوجی در حیطه تهیه‌ کنندگی و همچنین، آخرین حضور ماه‌چهره خلیلی در تلویزیون، پیش از درگذشتشان بود. در این سریال ماه چهره خلیلی، داریوش ارجمند، گوهر خیراندیش، پژمان بازغی، امیرحسین صدیق، آتیلا پسیانی، علی اوجی، نیلوفر شهیدی، شیوا خسرومهر، مختار سائقی، حسن زارعی و صدیقه کیانفر و… به بازی پرداخته اند. داستان سریال درباره یک اختلاس و فساد اقتصادی بزرگ است که خانواده شاد مرضیه، را تحت تأثیر قرار می‌ دهد و او را در موقعیت‌ هایی قرار می‌ دهد که مجبور به انتخاب و تصمیم‌گیری می‌ شود. «مرضیه در تعارض کار و مذهب مجبور به انتخاب می‌ شود. انتخاب این مسیر اتفاقات جدیدی را برایش رقم می‌ زند و… »

درآمد فلورا سام چقدر است؟

درآمد فلورا سام چقدر است؟

در این بخش از مقاله می خواهیم به درآمد فلورا سام بپردازیم اینکه درآمد این کارگردان پرطرفدار چقدر است. در فضای مجازی گفته های زیادی در رابطه با درآمد این کارگردان برجسته مطرح است اما مبلغ مشخصی مطرح نیست و افراد تنها با در نظر گرفتن شغل فلورا سام که هم بازیگر است و هم در حیطه کارگردانی و نویسندگی فعالیت دارد، درآمد او را حدس می زنند. بنابراین اطلاعاتی در این رابطه در دسترس نیست و اطلاعاتی که در این باره در فضای مجازی منتشر شده است معتبر نیستند.

عکس های این بازیگر را در کجا ببینیم؟

بسیاری از افراد عکس های سلبریتی های محبوب خود را جمع آوری می کنند و برخی علاقه مند هستند که جدیدترین عکس ها و اخبار آنها را کسب کنند. شما هم اگر مشتاق هستید که عکس های این بازیگر و کارگردان محبوب را ببینید می توانید با مراجعه به سایت های مختلف که در فضای مجازی به انتشار عکس های افراد مطرح مشغول اند و همچنین مراجعه به صفحه شخصی وی در اینستاگرام، عکس های این هنرمند محبوب و دوست داشتنی را در کنار خانواده و در فضای کاری مشاهده کنید.

حاشیه های این بازیگر در رابطه با چه موضوعاتی است؟

حال می خواهیم در این بخش از مقاله در رابطه با حاشیه های فلورا سام به گفت و گو بپردازیم. به جرات می توان گفت که این نویسنده و کارگردان محبوب و کاربلد جزو کم حاشیه ترین چهره های معروف ایرانی است و همیشه سعی کرده است که از حاشیه دوری کند و همیشه با آرامش به کارهای خود پرداخته است. فلورا سام در این ایام کرونایی کاری را شروع نکرده و به گفته خودش تا زمانی که جان همکارانش در خطر باشد کار هنری را انجام نمی دهد.

مصاحبه با فلورا سام

مصاحبه با فلورا سام

فلورا سام از جمله افرادی است که مصاحبه های زیادی انجام داده است و بارها مقابل دوربین نشسته و به گفت و گو پرداخته است. او در یکی از مصاحبه هایش که مهمان مهران مدیری در برنامه دورهمی بود در رابطه با ماجرای آشنایی اش با همسرش گفت: حدود سال ۱۳۵۹ که من دانش آموز دبیرستانی بودم، تلویزیون اطلاعیه ای مبنی بر تشکیل کلاس های تئاتر در شیراز پخش کرد و من هم به علت علاقه ای که به این حوزه داشتم، در این آزمون شرکت کرده و پذیرفته شدم. در آن زمان زنده یاد مجید افشاریان سرپرست گروه بود. وقتی انقلاب فرهنگی رخ داد، آقای اوجی دانشجوی دانشگاه تهران بود و به علت این اتفاق به شیراز برگشته بود و چون اطلاعات بسیاری در این زمینه داشت، به عنوان کمک استاد به این گروه پیوست. باب آشنایی ما از آن زمان آغاز شد. من با ایشان تئاتر های بسیاری را کار کردم که در نهایت سال ۶۲ اتفاقات جدیدی در زندگی من افتاد و آقای اوجی به اتفاق خانواده به خواستگاری آمدند و سال ۶۳ نیز ما با هم ازدواج کردیم. ما خیلی زود ازدواج کردیم و به بیان بهتر جوانی زیادی را تجربه نکردیم. بخصوص که سال های جوانی ما با انقلاب فرهنگی و دوران جنگ تحمیلی روبه رو بود.

می توان گفت ما به سرعت از این دوران عبور کردیم و به همین خاطر باید به افرادی با مسئولیت پذیری بالا تبدیل می شدیم. آن دوران برای ما سال های بی خیالی نبود. اگرچه شاید هر کسی فکر می کرد که ازدواج ما در اوج جوانی به دور از عقل باشد، اما برای ما ازدواج تنها مراسم عقد و عروسی نبود، باید از شهرمان جدا می شدیم و به تهران می آمدیم. من یک دختر 18 ساله بودم و وقتی چشم باز کردم دیدم چقدر تنها هستم، چون ما درست بعد از گذشت یک هفته از ازدواج مان به تهران آمدیم. حتی خیابان های تهران را نمی شناختم. تنها کسی که در تهران به عنوان یک نعمت الهی برای من و همسرم بعد از خدای بزرگ بود، وجود خاله عزیزم بود که مادرانه برای ما وقت می گذاشت و ما همیشه از مهر و محبت و توجه و همیاری او سپاسگزاریم. شما می توانید با مراجعه به سایت های مختلف مصاحبه های این کارگردان محبوب را مشاهده کنید.

افتخارات این بازیگر محبوب چیست؟

فلورا سام آثار زیادی را کارگردانی کرده است و افتخارات زیادی را کسب کرده است. همچنین او با بازی در سریال ها و فیلم های زیادی افتخار آفرینی کرده است. سریال بی قرار به کارگردانی فلورا سام یکی از این آثار است که محمدرضا شریفی نیا برای بازی در این سریال در چهاردهمین جشن حافظ نامزد بهترین بازیگر درام تلویزیونی شد. همچنین فلورا سام در این سریال به بازی پرداخت. در نهمین جشن حافظ، لاله اسکندری برای بازی در سریال مشق عشق به نویسندگی فلورا سام، نامزد بهترین بازیگر درام تلویزیونی شد.

این بازیگر در خندوانه دعوت شد؟

یکی از برنامه های پرطرفدار و طنز که از شبکه نسیم پخش می شود و مهمان های زیادی در عرصه های مختلف داشته است خندوانه است. خندوانه یک برنامه شاد و مفرح است با مجری گری رامبد جوان. این برنامه تا به امروز میزبان افراد محبوب زیادی بوده است اما در رابطه با حضور فلورا سام در این برنامه باید گفت که این نویسنده و بازیگر مشهور در این برنامه حضور نداشته است.

دختر فلورا سام و مجید اوجی کیست؟

دختر فلورا سام و مجید اوجی کیست؟

در این بخش از مقاله می خواهیم در رابطه با دختر فلورا سام صحبت کنیم. حاصل زندگی مشترک فلورا سام و مجید اوجی یک دختر به نام فریال می باشد. فریال اوجی در سال ۱۳۶۵ متولد شده است. او نیز مانند پدر و مادرش در زمینه هنر و رشته عکاسی تحصیل کرده است. اما علاقه چندانی به رشته عکاسی نداشت و سپس لیسانس روانشناسی گرفت. در حال حاضر در یک کلینیک مشغول به فعالیت می باشد. فریال اوجی در سال ۱۳۹۴ زندگی مشترکش را آغاز کرد و مراسم حنابندان خود را در یک موسسه کودکان عقب مانده ذهنی برگزار کرد.

مجید اوجی در اینستاگرامش در رابطه با مراسم حنابندان دخترش نوشت: مراسم حنابندان دخترم فریال اوجی ۱۲ مهر ۹۴ در موسسه کودکان عقب مانده ذهنی بیمارستان عمل و در میان این بچه های نازنین برگزار شد و من هنوز باورم نمیشه که این بچه ها چقدر شادی نهفته دارند و چه ساده میشه خوشحالشون کرد. جای همتون خالی دو ساعت زدن و خوندن و رقصیدن. شما می توانید با مراجعه به صفحه شخصی وی در فضای مجازی عکس های شخصی فریال را در کنار خانواده و همچنین عکس های حنابندان او را مشاهده کنید.

شوهر فلورا سام درگذشت؟

آقای مجید اوجی که سال ها از بیماری سرطان غدد لنفاوی رنج می برد در نهایت 17 آبان 1398 در 58 سالگی بخاطر سکته قلبی ناشی از ضعیف شدن بدن بر اثر سرطان درگذشت. صبح یکشنبه 19 آبان 1398 پیکر ایشان از مقابل مسجد بلال سازمان صدا و سیما به سمت خانه ابدی اش در قطعه هنرمندان بهشت زهرا تشییع شد. این اتفاق تلخ باعث جدایی فلورا سام از همسرش شد و او را عزادار کرد.

برنامه فلورا سام در دورهمی چگونه بود؟

برنامه فلورا سام در دورهمی چگونه بود؟

فلورا سام، کارگردان، نویسنده و بازیگر تلویزیون و سینما 6 خرداد ماه 1399 مهمان برنامه «دورهمی» بود و درباره ماجرای عشق کودکی خود و ازدواج با مجید اوجی صحبت کرد. در ابتدا برنامه، مهران مدیری، نام مرحوم مجید اوجی، تهیه کننده تلویزیون و همسر فلورا سام را زنده نگه داشت و از او یاد کرد. فلورا سام کارگردان سریال مرضیه برای اولین بار بعد از مرگ همسرش مجید اوجی که بر اثر سرطان درگذشت در برنامه دورهمی مهران مدیری حضور یافته است. فلورا سام با زبان شیرین شیرازی لحظه های نابی برای این قسمت از برنامه دورهمی رقم زد.

مرگ همسر فلورا سام به چه علتی بود؟

در این قسمت مقاله می پردازیم به علت مرگ همسر فلورا سام یعنی مرحوم مجید اوجی. مجید اوجی سال ها با سرطان غدد لنفاوی جنگید و شجاعانه در مقابل این بیماری ایستادگی کرد اما متاسفانه به دلیل سکته مغزی ناشی از ضعیفی بدن در اثر سرطان، دار فانی را وداع گفت و عرصه هنر را سیاهپوش کرد.

سوالات متداول

سوالات متداول

  1. فلورا سام متولد کدام شهر ایران است؟

    فلورا سام در شهر شیراز متولد شده است.

  2. فلورا سام در کدام سریال ها به عنوان چهره پرداز حضور داشته است؟

    فلورا سام در سریال های پدرسالار و مزد ترس چهره پرداز بوده است.

  3. علت مرگ مجید اوجی چه بود؟

    علت مرگ سکته مغزی ناشی از ضعیف شدن بدن بر اثر سرطان بوده است.

  4. آیا دختر فلورا سام در عرصه هنر فعالیت دارد؟

    فریال اوجی عکاس حرفه ای می باشد و دانش آموخته این رشته می باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *