بلاگر کتاب چیست؟ | معرفی 5 بلاگر کتاب ایرانی که بیشترین محبوبیت را دارند

بلاگر کتاب یا به اصطلاح عامیانه بوکستاگرام، به بلاگری گفته می شود (بلاگر کیست؟) که به هدف معرفی کتاب، مترجمین، ناشران، ترویج فرهنگ کتاب و کتاب خوانی، به صورت صادقانه و با اندکی اغراق کتاب را به مردم معرفی می کند و تجربه کتاب خوانی خود را با آشنایان مجازی و کاربرانش به اشتراک می گذارد.

بلاگر کتاب چیست؟

بلاگر کتاب چیست؟

بلبلاگر کتاب بودن از جالب ترین شاخه هایی از بلاگری است که بلاگری می تواند در این زمینه فعالیت کند. بلاگرهای کتاب وقتی که کتاب های جدید انتشار می یابد آن کتاب ها را خوانده و خلاصه کتاب را برای کاربران خود بازگو می کنند تا آن ها با شنیدن بخشی از کتاب پیش رو، به خواندن این کتاب علاقه مند شوند.
بلاگرهای کتاب علاوه بر کتاب های جدید، کتاب هایی با موضوعات مختلفی از جمله کتاب های قدیمی را نیز می خوانند. علاوه بر این، بلاگرهای کتاب با تکیه بر دانسته های قبلی خود تلاش می کنند کاربرانی را که سؤالاتی در مورد کتاب یا کتاب های دیگر دارند آن ها را راهنمایی کرد و کتاب های دیگر را نیز پیشنهاد دهند. برخی از بلاگرهای کتاب در خانه های خود اتاقی بزرگ، پر از کتاب دارند که آن کتاب ها را به افرادی که دوست دار کتاب هستند معرفی می کنند و اگر نیاز باشد به آن ها امانت می دهند.

نقش بوکستاگرام ها در ترویج کتاب خوانی بسیار مؤثر است. به دنبال معروفیت روزافزون بوکستاگرام ها، می شود این گونه بیان کرد این افراد علاوه بر علاقه مندان به کتاب، بر روی رده و صنف نشر نیز تأثیرگذار بوده اند

یک بوکستاگرام چون به دور از هر گونه اجبار و با اختیار خود و آزادانه دست به معرفی کتاب می زند، امکان دارد کتاب را در قفسه های یک فروشگاه کتاب که فروش زیادی ندارد و معروف پیدا کرده باشد و ان کتاب دوباره از نو زنده شود. این کار موجب می شود که آن کتاب برای مردم بازدهی خوبی داشته باشد و باعث بشود همه مردم به سمت خواندن تعدادی از کتاب های بازاری هجوم نبرند. این بدین معنا نیست که کتاب بازاری خوب نیستند اما باید توجه داشت که هر نوع کتابی به درد همگان نمی خورد و هر فردی باید خودش به سراغ جست و جوی کتاب برود.

گسترش یافتن شبکه ها و رسانه های اینترنتی در سال های اخیر باعث شد اکثر مردم زمان های زیادی از شبانه روز خود را در این نوع برنامه های مجازی بگذرانند. به دلیل کم بودن بیش از حد کتاب و کتاب خوانی در کشورمان ایران، اینک، آمار مخاطبانی که تاربرگ های آرایشی – بهداشتی، طنز، مطالب مستهجن را دنبال می کنند در مقایسه با کسانی که بلاگرهای کتاب را دنبال می کنند بسیار زیاد است.

در اینستاگرام و فضاهای دیگر مجازی چیزی که زیاد است، بلاگر است. بلاگرها انواع مختلفی دارند از فود بلاگر گرفته تا بلاگری لباس و کتاب، بسیاری از فعالان و بلاگرهای مجازی تأثیر زیادی در افزایش گسترش و شکوفا شدن بازار محصول و کالای مورد نظر دارند.

در یکی از کلیپ طنزی که یکی از بلاگرها درست و منتشر کرده بود ،چنین عنوان شده بود: امروزه در فضای مجازی زور کباب بیش تر از کتاب است. در این مزاح منظور این فرد این بود که بلاگرهای غذا فالوور بیش تری نسبت به بلاگرهای کتاب دارند و این واقعا اندوه ناک است. بلاگرهای کتاب حتی می توانند نحوه استفاده درست از این گونه فضاهای مجازی را به مردم بیاموزند. فرهنگ سازی درست یکی دیگر از کارهای سودمند و ارزشمندی است که بلاگرهای کتاب می توانند در صفحه شخصی شان به مردم بیاموزند.

درامد تراول بلاگر کتاب چقدر است؟

درامد تراول بلاگر کتاب چقدر است؟

تراول بلاگر نیز با افزایش یافتن روز به روز پیج اینستاگرام و یوتیوبش می تواند درامد خوب و قابل قبولی را به دست بیاورد. هر چقدر این نوع قشر از بلاگری بتوانند احساسات خود را در خلاصه این کتاب بیان کنند این کتاب ها بیش تر نظر کاربران را جلب کرده و فروش آن کتاب را افزایش می دهد.

معروف ترین بلاگر کتاب های ایرانی چه کسانی هستند؟

بلاگرهای کتاب زیاد دیده نمی شوند، ما در این قسمت عده ای از معروف ترین بلاگرها را برایتان معرفی خواهیم کرد:

یلدا علایی

این بلاگر، کتاب خوان موفق و مشهور ایرانی در زمینه معرفی کتاب فعالیت می کند. یلدا علایی یک کمپین کتاب خوانی بر پا کرده است و توانسته با این کار و فعالیت جالبش در فضا و شبکه های مجازی توجه همه را به خود جلب بکند. معروف ترین شعار او با یلدا کتاب بخوانیم می باشد. برنامه منظم تحلیل های او از هر فصل کتابی که معرفی می کند، خوانش کتاب وی، انتخاب درست و هوشمندانه کتاب، یلدا علایی را از دیگر بوکستاگرام ها متمایز کرده است.

هاجر کفیل

یکی از بلاگر کتاب های کتاب در زمینه کتاب خوانی در شهر اصفهان است. هاجر کفیل در دانشگاه رشته بازیگری خوانده و در تئاتر و سینما فعالیت کرده است. از زمانی به بعد ترجیح داده که در این حوزه از کتاب خوانی مجازی فعالیت نکند. هاجر کفیل می گوید حدود یک سالی می شد که در یکی از کتاب فروشی های اصفهان کار می کردم. بسیاری از دانشجوها را در این کتاب فروشی می دیدم که در ابتدای کار خود هستند و افراد زیادی نیستند که این دانشجوها را در رابطه با حوزه کتاب راهنمایی نمایند. این دانشجوها فقط با حجم بسیار زیادی از کتاب های معرفی شده از طرف استادانشان روبه رو می شدند.

این جریان من را به یاد وقتی می انداخت که خودم نیز در اوایل دانشجو بودم و کسی را نداشتم که به راهنمایی هایی در مورد کتاب و کتاب خوانی بکند و به من بگوید چه کسی مناسب و چه کتابی نامناسب است. من در کتاب فروشی که مشغول به کار بودم به وضوح می دیدم که بسیاری از دانشجوهای رشته هنر، با کتاب هایی که به رشته تحصیلی خودشان مرتبط بود آشنایی نداشتند و حتی استادان این دانشجوها نیز هم کتاب های خوب را به این قشر از دانشجوها معرفی نمی کرد.

من واقعا با این کار استادان ناراحت شده و خودم را مسئول می دانستم که به این نوع از دانشجویان کمک بکنم کتاب هایی در رابطه با این موضوع ها به آن ها معرفی می کردم. کتاب هایی را که خودم در این رابطه خوانده بودم به آن ها پیشنهاد می کردم و معتقد بودم این کتاب ها را در این رشته حتما باید خواند.
پس از گذشت مدت زمانی به فکری افتادم، من که انقدر راهنمایی ام در این زمینه خوب است بهتر است به فکر فعالیت گسترده و بزرگ تری باشم. پس از این فکر با راهنمایی دیگر بلاگرها و فعال در این زمینه، فعالیت کتاب خوانی خود را در فضای مجازی آغاز نمودم.

کتاب هایی که خودم خوانده بودم در قالب چکیده و خلاصه جلوی لنز دوربین به کاربرانم ارائه می دادم و اطلاعات خودم را با آن ها به اشتراک می گذاشتم. من حتی در دایرکت نیز به کاربران در مورد کتاب های معرفی شده، بیش تر توضیح می دادم. در فضای مجازی ام حتی نظرسنجی نیز می گذاشتم که کتاب هایی که من معرفی می کنم را خوانده اند یا خیر؟ کتاب های معرفی شده از طرف من اموزنده و مفید برایشان واقع می شود یا اینگونه نیست؟

معروف ترین بلاگر کتاب های ایرانی چه کسانی هستند؟

طهورا ریاحی زاده

خانم طهورا ریاحی زاده یکی دیگر از افراد معروف فعال در حوزه کتاب و کتاب خوانی است. طهورا ریاحی دانشجوی مشاوره روانشناسی و در حوزه کودک فعال است و اخیراً در صفحه مجازی به فعالیت پرداخته است. طهورا ریاحی زاده می گوید: من مدت کوتاهی در ذهنم در این فکر بودم که ما انسان ها مردمانی هستیم که کاملاً بدون داشتن اطلاعات و بدون اندیشیدن و فکرکردن، عادت به بیان نظراتمان داریم. به این فکر می کردم که به چه دلیل به صورت داوطلبانه حاضر نمی شویم تا کمی در مورد مطالبی مطالعه بکنیم و بعد با یقین کامل نظراتمان را بازگو نماییم؟ چرا اصرار بر این داریم که نظرات ما درست ترین و منطقی ترین نظر است؟

طهورا ریاحی زاده در ادامه بیان کرد: در فضای مجازی و در فضای مهمی مثل اینستاگرام بنده می دیدم که بلاگرهایی هستند که با حرکات مستهجن از خودشان و یا بدنشان بدون اینکه حرکت مثبتی ارائه دهند ویدیویی را به اشتراک می گذارند. اکثر بلاگرها از صبحانه و نهارخوردنشان عکس و فیلم می گذارند و واقعا این گونه کلیپ ها به چه درد مردم می خورد. در فکر این بودم که تماشای زندگی شخصی دیگران چه فایده و سودی برای من و امثال من دارد؟

قرار است این اطلاعات در کجا به دردمان بخورد؟ چقدر با این فیلم ها و کلیپ ها ذهنمان رشد خواهد کرد؟ قرار است با این ها چقدر در فکر فرو رویم؟ آیا این بلاگرها اطلاعاتی به ما می دهند یا مثل عروسک خیمه شب بازی ادا در می آورند؟
در این حال و هوا بودم که تصمیم به راه اندازی یه صفحه شخصی گرفتم و تصمیم داشتم که شده حتی 10 نفر دنبال کننده جدی داشته باشم و با همین 1 نفر کارم را شروع بکنم. چقدر زیبا می شود این 10 کاربر در کنار تمام اداها، شنیدن کلمات مستهجن، بی بند و باری، کمی هم با شنیدن خلاصه کتاب هایی که من خوانده ام حتی شده به مدت 5 ثانیه به فکر فرو روند و بعد اگر خواستند دنبال این بلاگرهای مستهجن بروند. خانم طهورا ریاحی زاده در اواخر صحبت هایش به این نکته اشاره می کند: اگر آمار کتاب خوانی ما زیاد بود تا برای دفاع از باورهایی که داریم، دست کم از کلمه ها و جملاتی پر از قدرت و نه از صدای بلندتر استفاده می کردیم.

بِه خوان بلاگر کتاب

یکی دیگر از بلاگرهای معروف کتاب خوانی دختری با نام کاربری بِه خوان در اینستاگرام است. وی حدود 89.6 هزار نفر فالوور دارد. کامنت های زیادی در زیر هر پست این بلاگر کتاب خوان موجود است و این حاکی از ان است که کتاب هایی که این بلاگر جوان معرفی می کند خریداری و خوانده می شوند.

حسن ریاحی

نام پیج این کتاب خوان معروف کوله پشتی است و 107 هزار نفر فالوور دارد. آدرس اینستاگرام این بلاگر ketabekooleposht است و این پیج یک پیج معرفی کتاب و تشویق به کتاب خوانی است.

محسن فلاحی

این پیج حدود 123 هزار دنبال کننده و 5 هزار و 554 پست دارد. این بلاگر کتاب خوان نیز مانند دیگر بلاگرها به معرفی کتاب و تشویق به کتاب خوانی می پردازد. شما هم اکنون می تواند با مراجعه به این آیدی ketab__bekhanim این بلاگر معروف را دنبال کرده و خلاصه کتاب خوانی اش را ببینید.

بلاگر های کتاب زن چه کسانی هستند؟

بلاگر های کتاب زن چه کسانی هستند؟

ما در بخش های بالاتر بلاگرهای کتاب زن را معرفی کردیم و اکنون می توانیم نام این بلاگرها را برایتان دوباره بازگو نماییم از جمله: طهورا ریاحی زاده، هاجر کفیل و یلدا علایی از معروف ترین بلاگرها کتاب زن ایرانی هستند.

بلاگر های خارجی کتاب چه افرادی می باشند؟

یکی از محبوب ترین پیج بلاگر های خارجی برای بلاگر کتاب پیجی به نام europeanparliament می باشد که علامت تیک آبی از اینستاگرام را دریافت کرده است. این پیج حدود 296 هزار فالوور و دارای 3 هزار و 940 پست است که توسط جسیکا بلک اداره می شود.

حاشیه های بلاگر های کتاب درباره چه موضوعاتی است؟

اکثر بلاگرهای کتاب فردی فرهنگی، اندیشمند، منطقی هستند که برخلاف بلاگرهای مستهجن و خودنمای دیگر، حاشیه هایی برای یک دیگر نساخته و حتی در فضای مجازی نیز حاشیه به خصوصی از آن ها دیده نشده است.

آیا تا به حال مصاحبه ای با بوک بلاگرها انجام شده است؟

همان طور که در اوایل مقاله برایتان نقل کردیم ایران کشوری است که عده بسیار کمی در آن به کتاب و کتاب خوانی اهمیت می دهند. در مصاحبه ای که با یکی از بلاگرهای بوکستاگرام داشتیم گفت: تعداد فالوور ما در مقایسه با فالوورهایی که حرکات مستهجن و بدون رعایت ادب می کنند خیلی کم تر است.

کم شدن تعداد فالوورهای ما به این دلیل این است که ملت ایران به کتاب خوانی اهمیت خیلی کمی می دهند، ما با کامنت هایی که از طرف کاربران دریافت می کنیم انرژی و انگیزه می گیریم. افراد خیلی کمی با تماشا و شنیدن خلاصه کتاب هایی که ما برایشان نقل می کنیم به دنبال کتاب خریدن رفته و یا آن کتاب را می خوانند.

آدرس اینستاگرام بلاگر های کتاب چیست؟

آدرس اینستاگرام بلاگر های کتاب چیست؟

در این بخش آدرس اینستاگرام بلاگرهای کتاب را که در بالا برایتان تیتربندی کردیم ، بیان خواهیم کرد:

  • اینستاگرام طهورا ریاحی زاده: tahora_riahizahdebook
  • هاجر کفیل: kafill_book
  • یلدا علایی: book-time
  • اینستاگرام به خوان: beh—khan
  • حسن ریاحی: The most famous book blogger

آیا بوک بلاگرها از طریق یوتیوب نیز کسب درامد دارند؟

بوک بلاگرها جز اینستاگرام، در فضای مجازی دیگری به نام یوتیوب نیز فعالیت می کنند. یوتیوب هم برنامه مشابهی مثل اینستاگرام است. مانند اینستاگرام دارای قابلیت دنبال شدن و دنبال کردن دارد و این بوکستاگرام ها در این فضا هم به فعالیت خود ادامه می دهند.

بلاگرهای کتاب در ایران چه محدودیت هایی دارند؟

بلاگر کتاب بودن محدودیت خاصی در این مورد ندارند ولی معرفی کتاب هایی بر علیه ایران و تشویش ملت غیورمان می تواند محدودیت ها و ممنوعیت هایی را برای این نوع بلاگرها ایجاد بکند که تا به این هنگام هیچ بلاگری این نوع کتاب ها را معرفی نکرده است.

بوک بلاگرها، کتاب های ممنوعه را چگونه به دست می آورند؟

با روی کارآمدن اکثر برنامه های مجازی و گسترش علم، کتاب خوان ها کم تر کتاب می خرند و در فضای مجازی به مطالعه می پردازند. فیبیدو بوک یکی از اپلیکیشن هایی است که هم نسخه ویندوز و هم نسخه اندروید دارد.
فیبیدو بوک کتاب ها را با حداقل قیمت به کاربران خود فروخته و حداکثر قیمت کتاب ها 10 هزار تومان است. اکثر کتاب هایی که در این اپلیکیشن فروخته می شود حدود 2 هزار تومان قیمت دارد. شما هم اکنون می توانید فیبیدو بوک را در گوگل پلی خود دانلود کرده و اسم کتاب های مدنظرتان جست و جو و ان را خریداری و دانلود نمایید.
در خارج از کشور نیز مانند برنامه فیبیدو بوک موجود است و هر کتاب ممنوعه و غیر اخلاقی را می توان به راحتی دانلود کرده و خواند. بلاگرهای بوکستاگرام نیز می توانند این برنامه های کتاب خوان را به راحتی دانلود کرده بخوانند و به دیگران معرفی بکنند.

سوالات متداول

سوالات متداول

  1. چه کسی می تواند بلاگر کتاب شود؟

    تقریباً همه انسان ها می توانند بوک بلاگر شده و صفحه ای برای خود باز بکنند. بوک بلاگر شدن نیازمند کتاب خوانی خوب و درست دارد.

  2. بلاگر کتاب شغلی پر درآمد است؟

    با افزایش فالوور بوکستاگرام ها، درآمدهای این نوع رده شغلی نیز افزایش می یابد اما این رده شغلی درآمد خیلی کم تری در مقابل بلاگرهای دیگری چون بلاگرهای زیبایی و غذایی دارند.

  3. بوک بلاگر چه فوایدی دارد؟

    یکی از مهم ترین فواید بوکستاگرام ها شناخته شدن این نوع بلاگرها با خصوصیات های اخلاقی مثبتی مانند: منطقی، خوش اخلاق، نوع دوست است.

  4. بهترین کتابی که تا به این هنگام طهورا ریاحی زاده معرفی کرده است چیست؟

    چهل قاعده عشق که به نام ملت عشق نیز شناخته می‌شود، توسط نویسنده این کتاب فرانسوی، زاده ترکیه به نام الیف شاکاف می باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *