فیتنس بلاگر چیست؟ | 5 نکته برای این که چگونه بلاگر ورزشی شویم

فیتنس بلاگر کسی است که به ورزش و تناسب اندام می پردازد. او از تمرین هایی که انجام می دهد برای مخاطب هایش کلیپ هایی را به اشتراک می گذارد.

فیتنس بلاگر چیست؟

فیتنس بلاگر چیست؟

در این بخش از مقاله می خواهیم بدانیم فیتنس بلاگر به چه کسی می گویند. فیتنس بلاگر یعنی شخصی که ورزش می کند و تناسب اندام خود را حفظ می کند. این هم برای خود و هم برای مخاطبانش مفید است زیرا او راه های اندامی خوب داشتن و تغذیه مناسب را به آنها می آموزد. شاید برای شما جالب باشد که بدانید چگونه این افراد به شهرت می رسند. این بلاگر ها ورزش هایی که در باشگاه انجام می دهند را فیلم می گیرند و در صفحه اینستاگرام و دیگر شبکه های مجازی به اشتراک  می گذارند و به همین صورت افرادی که به ورزش فیتنس علاقه مند هستند فیتنس بلاگر ها را دنبال می کنند و آن ها به شهرت می رسند.

 در حال حاضر که ویروس کرونا می باشد خیلی به نفع فیتنس بلاگر ها شده است. چون مردم همه در خانه هستند و تمامی باشگاه ها بصورت دائم باز نیستند پس از این طریق می توانند بصورت مجازی و آنلاین فیلم ها و کلیپ های این افراد را مشاهده کنند. آن ها می توانند در خانه ورزش فیتنس را با کمترین امکانات انجام دهند.

درآمد فیتنس بلاگر چقدر است؟

فیتنس بلاگر ها درآمد خوبی دارند. آنها از طریق صفحه اینستاگرام خود می توانند تبلیغ هایی را انجام دهند و از آن تبلیغ مبلغی را کسب کرده و درآمدی داشته باشند. آن ها می توانند از طریق پست هایی که می گذارند و ورزش می کنند لایک و کامنت بسیاری بگیرند و درآمد خوبی را دریافت کنند. فیتنس بلاگر را می توان بهترین شغل نامید. چون هم برای سلامتی و تندرستی خود تلاش می کند و هم با آموزش دادن افراد به این ورزش برای خود درآمد بسیار خوبی در این کرونا می توان ایجاد کرد.

 یکی دیگر از راههای کسب درآمد آنها می توان از آموزش هایی که برای افراد می گذارند نام برد. آنها بصورت آنلاین و در فضای مجازی افرادی که علاقه به این ورزش دارند را جذب کنند. برای آنها کلاسی بصورت خصوصی برگزار کنند دراین کلاس ها از مقدماتی تا پیشرفته با آنها کار می کنند و تمام حرکت ها را به آنها آموزش می دهند یک برنامه غذایی به آنها داده می شود و این گونه در خانه برای خود راه درامدی باز کردند و کسب در آمد می کنند.

معروف ترین فیتنس بلاگر های ایرانی چه کسانی هستند؟

معروف ترین فیتنس بلاگر های ایرانی چه کسانی هستند؟

در این بخش می خواهیم به معرفی چند نمونه از فیتنس بلاگر ها بپردازیم. ببینیم چند نفر و یا چه افرادی به کار فیتنس بلاگری مشغول می باشند.

سمیرا نجفیان

سمیرا نجفیان یکی دیگر از افرادی است که مربی بدنسازی و فیتنس می باشد. او در حال حاضر در شهر مشهد کار می کند. وی مربیگری بین المللی خود را دریافت کرده است و دارای پست های آموزشی در صفحه اینستاگرام خود می باشد.

هدی جراح

هدی جراح متولد 30 آذر ماه سال  1359 در تهران می باشد که در زمینه بدنسازی، تکواندو و ایروبیک فعالیت دارد. وی ترک زبان است و از ایران مهاجرت کرده و حال مربی بدنسازی و فیتنس بلاگر می باشد. او در سابقه ورزشی خود  کار کردن در رشته تکواندو و ایروبیک را دارد و با شرکت در یک مسابقه جهانی به میزبانی فلوید مقام سوم را کسب کرده است. هدی جراح علاقه خاصی به بدنسازی دارد که این علاقه از هفت سالگی با تماشای فیلم آرنولد بوده. او از همان جا او علاقه مند شده است.

علاقه او به بدنسازی کم نمی شد تا اینکه در سن 11 سالگی به باشگاه رفت. او برای کلاس های رزمی ثبت نام کرد تا بتواند علاوه بر این رشته به بدنسازی هم بپردازد. وی گفت بدنسازی کلا رشته ی مردانه ای است حتی درآمریکا و خیلی از خانم ها دوست ندارند اما من به این رشته علاقه بسیاری دارم. وی در عرصه مدلینگ هم کار کرده است و در رشته ی شنا و تیر اندازی هم ماهر می باشد.

هادی چوپان

هادی چوپان متولد چهار مهر ماه 1366 در ابنوی شهرستان سپیدان واقع در استان فارس به دنیا آمد. او یک بدنساز و فیتنس بلاگر چیره دست در ایران می باشد که از سال 1379 ورزش بدنسازی و فیتنس را شروع کرده است. وی از 90 تا 95 یعنی به مدت پنج سال عضو تیم ملی بدنسازی ایران بوده است. او توانسته در مسابقات فدراسیون جهانی بدنسازی و فیتنس شرکت کند. هادی عنوان های بین المللی مختلفی را به دست آورد.

 هادی وزنش 100 کیلوگرم و قدی  169 دارد او در مسابقه المپیا 2019 مقام سوم و به همراه جایزه قهرمان دوره مردم را کسب کرد. وی تنها بدنساز ایرانی است که توانسته تا به اکنون از ایران به مستر المپیا برود و رقابت داشته باشد. این فیتنس کار در نوجوانی خود به همراه برادرش گچ کاری می کرد. او در سن 13 سالگی با تشویق های برادرش بدنسازی و فیتنس را شروع می کند. بعد از سه سال به طور کاملا حرفه ای کار کرد تا قهرمانی استان فارس را به دست آورد.

هادی چوپان در سال 1384 اولین عنوان ملی خود را دریافت کرده است. او حال قهرمان و نایب قهرمان ایران است. مربی این فیتنس کار جمشید اوجی بود و بعد از آن مدتی مربی نداشت. او از سال 92 تا 94 یعنی به مدت دوسال علی نعمتی مربی وی بود. هادی ساکن شیراز است و مدیریت یک باشگاه بدنسازی را بر عهده دارد. او در محفل جهانی لقب گرگ پارسی دارد.

آرمیتا رفیعی

آرمیتا رفیعی متولد مهر ماه سال 1371 می باشد. او فارغ التحصیل مقطع ارشد در رشته تغذیه ورزشی و تربیت بدنی است که به علت علاقه ای که به درس دارد در حال حاضر برای دکترا می خواند. وی از هفت سالگی تمرین خود را آغاز کرده است. اکنون 11 سال است به طور متداوم و حرفه ای کار می کند. او در تهران متولد شده و اصالتا تهرانی است. وی در صفحه اینستاگرام خود بسیار فعال می باشد. او فالوور بسیار زیادی دارد که از او در رابطه با اندام و اضافه وزن کمک می گیرند و هم چنین یک فیتنس بلاگر موفق می باشد.

افراد زیادی هستند که برنامه غذایی و تمرین های خود را از آرمیتا رفیعی می گیرند و او از همین راه کسب در آمد نیز می کند. آرمیتا رفیعی پدری دارد که بسیار از او در زمینه ورزش حمایت می کند. اکثر تمرین های آرمیتا با پدرش می باشد. آرمیتا بسیار دختر شاد و پر انرژی است که با فالوور هایش هم تعامل بسیار خوبی دارد. او خیلی دوست دارد به افرادی که ورزش را کنار گذاشته اند کمک کند و گفته است حتی روزی 10 دقیقه زمان بگذارید و تمرین کنید تا تندرست و شاد باشید.

شیما آوردان

یکی دیگر از افرادی که فیتنس بلاگر کار می کند شیما آوردان نام دارد. او در صفحه اینستاگرام خود فیلم های  بسیاری از تمرینات خود گذاشته و به ورزش کردن و فیتنس علاقه زیادی دارد. وی علاوه بر پست های آموزشی فیتنس برای تغذیه خوب هم آموزش هایی می دهد و پست هایی از غذاهای مفید که به تناسب اندام کمک می کند می گذارد.

محمد جواد عرفانی

محمد جواد عرفانی دارای مدرک مربیگری بدنسازی و فیتنس بلاگر می باشد. او فالوور بسیار زیادی دارد و خیلی حرفه ای بدنسازی و فیتنس کار می کند. او شاگردان بسیار زیادی دارد که به آنها برنامه غذایی داده و کار می کند. محمد جواد عرفانی دارای مدرک بین المللی، ملی و آکادمیک می باشد وی دارای مدرک کارشناسی ارشد تربیت بدنی نیز می باشد.

زهرا بیاری

زهرا بیاری متولد دی ماه سال 1367 که در شهرستان گنبد کاووس استان گلستان به دنیا آمد. او 10 سال کودکی خود را در گنبد کاووس و بعد  در شاهرود گذراند. بعد از مدتی که دانشگاه تهران قبول شد در تهران ساکن شد. وی در سال 86 برای مقطع کارشناسی وارد دانشگاه الزهرا شد و در رشته فیزیولوژی ورزشی تحصیل کرد. وی گفت دانشگاه نقطه عطف زندگی من بوده و رشد و تغییر از دانشگاه الزهرا شروع شده است.

 او از بچگی علاقه شدیدی به ورزش داشت و در دوران کودکی خود در کوچه و سالن فوتبال بازی می کرد و گفت من زمانی که وارد دانشگاه شدم دوباره پا به توپ شدم. سال 90 که کارشناسی خود را دریافت کرد بلافاصله در سال 91 کنکور ارشد داد و مربیگری بدنسازی و ایروبیک و تدریس فوتسال را هم آغاز کرد. سال 92 کارشناسی ارشد در دانشگاه شهید بهشتی با رشته فیزیولوژی ورزشی را شروع کرد.

او ارشد خود را در شهریور ماه 95 تمام کرد و گفت خداحافظ دانشگاه ملی ایران؛ سال 97 کنکور دکتری داد و مهرماه سال 98 وارد دانشگاه مازندران شد. در حال حاضر او دانشجوی دکتری تخصصی فیزیولوژی ورزشی می باشد و همزمان مربیگری هم می کند. او کلیپ های آموزشی بسیاری در صفحه اینستاگرام خود قرار داد که صرفا همش تمرینات خود در قالب آموزش به فالوور هایش است. او علاوه بر تمامی موارد گفته شده یک فیتنس بلاگر بسیار فعال می باشد.

الهه شایسته

 الهه شایسته یکی دیگر از فیتنس بلاگر کار های ایرانی می باشد که به خاطر علاقه بسیاری که به ورزش داشت. او مربی بدنسازی و فیتنس می باشد که با برنامه های تمرینی و کلاس های آنلاینی که برگزار کرده است توانسته برای خود درآمدی دست و پا کند. او پست هایی که در اینستاگرام قرارداده که تمریناتی آموزشی گذاشته است و لایک و کامنت فروانی را دریافت کرده است.

میترا میرزایی

میترا میرزایی دارای مدرک مربیگری فیتنس بلاگر می باشد و از دید مردم جهان جزء افراد زیبای ورزشکار قرار گرفته است. او دارای صفحه ای در اینستاگرام می باشد که از تمرینات خود پست هایی که در آن تمرین های خود است را قرار داده این پست ها دارای لایک و کامنت بسیاری می باشد. میترا میرزایی از طریق مشاوره تغذیه ای که به هوادارانش می دهد کسب در آمد می کند.

سمیرا جاویدان

خانم سمیرا جاویدان فیتنس بلاگر در نهم  تیر ماه سال 73 در تهران به دنیا آمد او در رشته مترجمی زبان انگلیسی فارغ التحصیل شده ولی علاقه بسیاری به ورزش کردن داشته است. او در رشته مترجمی زبان انگلیسی فارغ التحصیل شده ولی علاقه بسیاری به ورزش کردن داشته به همین دلیل از سال 93 فیتنس و بدنسازی را شروع کرده در این زمینه بسیار موفق بوده است.

پدر سمیرا جاویدان در تیم فوتبال سایپا فعالیت داشت و بسیار از وی حمایت می کرد تا حدی که سمیرا در حال حاضر دارای مدرک بین المللی درجه دو فیتنس می باشد. او علاوه بر اینکه در تمرینات اولیه بدنسازی خیلی حرفه ای بود تصمیم گرفت تا با استفاده از دستگاه تی آر ایکس و سی تی ایکس خیلی تخصصی در این عرصه فعالیت کند. خانم سمیرا جاویدان همینطور که در فیتنس مهارت خاصی دارد در رشته پیلاتس و موتور سواری و شنا هم همچنین خیلی حرفه ای کار می کند.

 او از علاقه های این چنین می گوید که من علاوه بر ورزش کردن علاقه شدیدی به نقاشی رنگ روغن دارم و در این عرصه هم فعالیت می کنم. وی گفت من با افراد زیادی در اجتماع ارتباط دارم و خیلی این ارتباطات را دوست دارم و اصلا به حواشی مربوط به این ارتباطات فکر نمی کنم. او گفت در زندگی خط قرمز هایی برای خود دارم که از آن ها رد نمی شوم و خیلی برای آزادانه فکر کردن ارزش قائل می باشم و ادامه من تفریح خیلی کمی دارم چون بیشتر روز ها مشغول ورزش کردن و درس و دانشگاه هستم. خانم سمیرا جاویدان یک فیتنس کار موفق است که زندگی ساده و سالمی را برای خود برگزیده است. او می گوید دوستانم همانند خودم هستند و افکار های مشترکی داریم و آنها ورزشکار های موفقی هستند که با حضور آنها انگیزه می گیرم.

فیتنس بلاگر های زن چه کسانی هستند؟

فیتنس بلاگر های زن چه کسانی هستند؟

افراد بسیاری هستند که فیتنس بلاگر کار می کنند و معمولا به خاطر علاقه ای که دارند از این ورزش دست نمی کشند. افرادی به نام سمیرا نجفیان، میترا میرزایی، آرمیتا رفیعی، الهه شایسته و زهرابیاری که فیتنس بلاگر کار هستند و معمولا رشته تحصیلی خود را هم مربوط به همین رشته انتخاب کردند و اکثرا دارای کارشناسی تغذیه یا فیزیولوژی ورزشی هستند آنها تنها در این رشته کار نمی کنند و بعضا در رشته شنا و تیر اندازی مهارت خاصی دارند.

فیتنس بلاگرهای خارجی چه افرادی می باشند؟

فیتنس بلاگر های خارجی می توان دواین جانسون، جف سید، سرگی کنستانس، مارک فیت، سدیک  هدزویچ، استیوکوک را نام برد.

  • دواین جانسون در سال 1972 در کالیفرنیا آمریکا به دنیا آمد. او در کشتی کج قهرمان شد همچنین دوبلوری و بازیگری از فعالیت هایی است که راک انجام می دهد. این فیتنس بلاگر زمانی که وارد سینما شد شهرت زیادی پیدا کرد. او در سال 2013 در مجله فوربس رتبه 25 قدرتمند ترین افراد را کسب کرده است.
  • جف سید یکی دیگر از فیتنس بلاگرهای خارجی می باشد که در سال 1994 در واشنگتن به دنیا آمد.او با اینکه سن کمی دارد اما توانسته مقام های بسیاری را کسب کند. او عضویت در بدنسازی جهانی و کسب مقام در مسابقه مستر المپیا را کسب کند. جف سید در تولید خط لباس ورزشی هم فعالیت دارد.
  • سرگی کنستانس در سال 1989 در اسپانیا به دنیا آمد او بسیار با انگیزه است و در صفحه مجازی اینستاگرام فعالیت بسیاری دارد.
  • مارک فیت 25 سال سن دارد و در کانادا به دنیا آمده است مارک فیت یک مربی بدنسازی مشهور است که تا به حال شاگرد های زیادی را داشته است، فیت در صفحه اینستاگرام خود هم فالوور بسیاری دارد.
  •  سدیک هدزویچ دیگر افرادی است که بلاگر فیتنس از کشور یوگسلاوی می باشد و تا به الان توانسته قهرمانی های زیادی را کسب کند. او در 4 دوره مسابقات قهرمانی توانسته مقام های بسیاری کسب کند.
  • استیو کوک در سال 1983 به دنیا آمده و جایگاه 5 و 8 مستر المپیا را از آن خود کرده است.

حاشیه های فیتنس بلاگرها درباره چه موضوعاتی است؟

یکی از حاشیه هایی که فیتنس بلاگر ها دارند این است که می خواهند نتیجه کارکرد خود را زود ببینند. سر آن جنجال به پا می کنند ولی باید برای ورزش بدنسازی زمان گذاشت و نمی شود به سرعت نتیجه تمرینات را مشاهده کرد.

آیا تابحال مصاحبه ای با فیتنس بلاگرها انجام شده است؟

آیا تابحال مصاحبه ای با فیتنس بلاگرها انجام شده است؟

یک مصاحبه با شاهین حسینی مهر شد و از او سوالاتی پرسیده شد از قبیل: از چه زمانی فیتنس بلاگر را آغاز کردید؟ او گفت من در سال 73 ورزش کاراته را شروع کردم. بعد از گذشت شش سال به تیم ملی کاراته پیوستم ولی با بی عدالتی هایی که انجام شد با اون ورزش خداحافظی کردم و از سال 80 وارد فیتنس بلاگر شدم. در کنار فیتنس بلاگری چه ورزش هایی انجام می دهید؟ وی در پاسخ گفت من فقط فیتنس بلاگری را به صورت حرفه ای انجام می دهم.

 از او سوال شد اهدافت برای آینده چیست و در سال آینده در مسابقات تو را خواهیم دید؟ او گفت هدف اصلی من تغییر تابعیت است و بعد از گذشت یکسال در مسابقه شرکت می کنم. اگر می توانستی به عقب برگردی و از اول شروع کنی کدام اشتباه را تکرار نمی کردی؟ من از این که بدنسازی می کنم اصلا پیشمان نیستم. اگر به گذشته برگردم زود تر از این ها بدنسازی را شروع می کردم.

 اگر بدنساز نبودی چه شغلی را برای خود انتخاب می کردی؟ من در آرایشگری تبحر دارم و آرایشگر می شدم. چه پیشنهادی به افرادی که به بدنسازی علاقه دارند دارید؟ اگر استعداد دارید به مسابقات شرکت کنید و گرنه فقط برای ساختن بدن مناسب نیست. چه متن انگیزشی مورد علاقه شماست؟ بیشتر کار کن و کمتر آرزو کن.

آدرس اینستاگرام فیتنس بلاگر ها چیست؟

فیتنس بلاگر ها دارای فالوور بسیاری در صفحه اینستاگرام خود هستند و در این شبکه اجتماعی فعالیت می کنند. آدرس صفحه آنها معمولا با کلمه فیتنس آغاز می شود ولی بعضی ها هم فقط اسم و فامیلشان را زده اند.

آیا فیتنس بلاگرها از طریق یوتیوب نیز کسب درآمد دارند؟

معمولا فیتنس بلاگر ها بیشتر در صفحه اینستاگرام فعالیت دارند اما در سرویس یوتیوب هم فعال هستند. این افراد فالوور های خود در اینستاگرام را دعوت به یوتیوب می کنند. از آنها می خواهند تا در این سرویس آنها را دنبال کنند چون سرویس یوتیوب برای افرادی که معروف هستند و فعالیت چشم گیری دارند به ازای لایک و بازدیدی که پست های آنها دریافت می کند مبالغی به دلار برای آنها ارسال کرده و از این طریق برای آنها درآمدی محسوب می شود.

بلاگرهای ورزشی در ایران چه محدودیت هایی دارند؟

بلاگرهای ورزشی در ایران چه محدودیت هایی دارند؟

فیتنس بلاگر هایی که در ایران هستند معمولا محدودیت های بسیاری ندارد. آن ها می توانند مانند دیگر فیتنس بلاگر ها به فعالیت های خود در این عرصه بپردازند و با علاقه و پشتکار این رشته را ادامه دهند.

شرایط فیتنس بلاگر شدن چیست؟

شرایط فیتنس بلاگر شدن چیست؟

اگر کسی بخواهد بلاگر شود باید اول یک کار جذاب کند تا افراد زیادی را به خود جذب کند. او باید دائم در فضای مجازی فعال باشد تا فالوور های خود را حفظ کند. فیتنس بلاگر ها معمولا  از تمرین های خود فیلم می گیرند و به اشتراک می گذارند تا لایک بسیاری دریافت کند و مشهور شوند.

همکاری فیتنس بلاگر ها با تولیدی های لباس های ورزشی

بعضی از فیتنس بلاگرها درخط تولیدی لباس های ورزشی کار می کنند. مثل جف سید این فیتنس بلاگر خارجی با یکی از تولیدی های لباس ورزشی همکاری می کند. او در آمد خوبی از این همکاری کسب کرده و همچنین برای آن تولیدی هم سود بسیار خوبی دارد.

سوالات متداول

  1. آیا کلاب هاوس فیتنس بلاگر ها همانند اینستاگرام آنها فعال است؟

    فیتنس بلاگر ها در اکثر فضا های مجازی فعالیت دارند کلاب هاوس هم جزئی از آنها می باشد.

  2. معروف ترین فیتنس بلاگرهای  ایران چه نام دارند؟

    میترا نجفیان، شاهین حسینی مهر، آرمیتا رفیعی، هادی چوپان، هدی جراح جز معروف ترین فیتنس بلاگر های ایران هستند.

  3. فیتنس بلاگر چه کسی است؟

    فیتنس یک ورزش بدنسازی است که بسیاری از افراد کار می کنند و معمولا بین آقایان باب و رایج است و اصلا به خانم ها به این ورزش علاقه ندارند و کسی فیتنس بلاگر است که بدنسازی کار می کند و برای فالوور هایش تمریناتی در صفحه شخصی خود به اشتراک می گذارد.

  4. آیا فیتنس بلاگرهای هم در مسابقات المپیک بدنسازی شرکت می کنند؟

    فیتنس بلاگر های آقا فقط در این مسابقات شرکت می کنند و خانم ها اصلا اجازه شرکت در این مسابقات را ندارند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *