درآمد یوتیوبر ها چقدر است؟ آموزش فعال سازی کسب درآمد از یوتیوب

امروزه با گسترش فضای مجازی و گسترش ارتباط افراد از طریق اینترنت و به طور کل پیشرفت تکنولوژی سبب شده است برخی از افراد از طریق رسانه گسترده اینترنت کسب درآمد کنند. راه های گوناگونی برای کسب درآمد از طریق اینترنت وجود دارد و یکی از این روش ها که امروزه مورد استقبال افراد زیادی قرار گرفته است، فعالیت در شبکه گسترده یوتیوب می باشد به همین منظور در این مقاله به درآمد یوتیوبر ها نیز پرداخته ایم. در واقع اگر فردی ایده خوبی داشته باشد با کمی خلاقیت و نوآوری می تواند با کمی شانس به پول خوبی به واسطه این پلتفرم دست یابد البته باید در این راه تلاش بسیار داشته باشد و ثابت قدم باشد. فرم یوتیوب که مالکیت آن متعلق به شبکه گسترده گوگل می باشد ۶۸ درصد از درآمد تبلیغاتی که کسب می‌کند را به کاربران فعال می دهد بنابراین اگر یک شخص ۱۰۰ دلار درآمد از طریق پخش آگهی داشته باشد ۶۸ دلار آن برای خود خواهد بود. به طور میانگین کانال های یوتیوب به ازای هر ۱۰۰۰ بازدید حدود ۱۸ دلار دریافت می کنند که البته این مبلغ می‌تواند تا ۳ یا حتی ۵ دلار هم تقلیل یابد.

برخی از افراد با فعالیت زیاد در این فضا به چهره های شناخته شده تبدیل شده اند که به اصطلاح به آن ها یوتیوبر گفته می شود. این یوتیوبر ها به روش های مختلف به کسب درآمد از یوتیوب می پردازند، یکی از این روش ها تبلیغاتی است که در کانال خود به اشتراک می گذارند. با توجه به تعداد زیاد مخاطب، درآمد آن ها نیز بیشتر می‌شود چرا که تبلیغات معروف ترین یوتیوبرها توسط عده زیادی دیده می شود. گاهی اوقات منابع مالی با مشاهده تعداد زیاد طرفداران یک شخص یا به اصطلاح یوتیوبر، به عنوان اسپانسر از او حمایت مالی می کند. ما در این مقاله قصد داریم یه طور دقیق تر به روش های کسب درآمد از طریق یوتیوب بپردازیم و درآمد معروف ترین یوتیوبر های جهان را بررسی کنیم.

درآمد یوتیوبر ها چقدر است؟

درآمد یوتیوبر ها چقدر است؟

هر شخصی برای کسب درآمد از یوتیوب باید تعداد دنبال کننده ها و بازدیدهایی که از ویدئوهای او صورت می‌گیرد را تا حد زیادی افزایش دهد تا یوتیوب برای او نیز درصدی در نظر بگیرد. در واقع هر فردی باید حداقل هزار نفر دنبال کننده داشته باشد تا بازدیدهایی که از کانال او صورت می‌گیرد برای او درآمدزا باشد. به دست آوردن پول از یوتیوب نیاز به کاربران و دنبال کننده های زیادی خواهید داشت برای این کار یعنی جذب دنبال کننده بیشتر باید به اندازه‌ای خلاق و نوآور باشید و ویدئوهایی بسازید که افراد زیادی را جذب کانال خود کنید.

بنابراین ممکن است که از اولین ویدیوی که به اشتراک می گذارید چیزی از یوتیوب کسب نکنید و فکر کنید که درآمد یوتیوبر ها کم است، اما همه یوتیوبر ها در آغاز نیز دنبال کننده زیادی نداشتند اما آنقدر خلاق بودند که به عنوان یک سلبریتی در یوتیوب بسیار معروف شدند در نتیجه به ثروت زیادی از طریق دست یافتند. یوتیوب ۶۸ درصد از درآمد تبلیغاتی که کسب می‌کند را به کاربر صاحب کانال می دهد، به عنوان مثال اگر شخصی روزانه ۵۰ هزار بازدید برای ویدئوهای خود داشته باشد می تواند چیزی حدود ۷۱ تا ۱۱۸ دلار درآمد داشته باشد و این مبلغ در ماه بیش از ۲ تا ۳ هزار دلار خواهد رسید. بنابراین هر چقدر دنبال کننده بیشتری داشته باشید درآمد بیشتری خواهید داشت.

نکته قابل توجه این است که زمانی که یک کانال یوتیوب راه اندازی می شود شخص نمی تواند شروع به کسب درآمد کند به این خاطر که در یوتیوب شرایطی را برای شروع پرداخت در نظر گرفته و با داشتن چنین شرایطی می تواند از یوتیوب درآمد به دست بیاورد. این شرایط عبارتند از: ۱)حداقل هزار عضو فعال داشته باشد ۲) ویدئو های او در مجموع بیش از چهار هزار دقیقه دیده شده باشد و ۳) این که در گوگل ادسنس عضو شود. بعد از این که فرد این سه شرط را انجام داد یوتیوب بخش‌هایی را برای فرد فعال می‌کند که می‌تواند میزان درآمدش را مشاهده کند و یوتیوب درآمد فرد را به صورت منظم به حساب گوگل ادسنس واریز می کند و فرد می تواند به راحتی آن را برداشت کند.

وقتی که شخصی بتواند یک میلیون کاربر جذب کانال خود کند یعنی بسیار موفق بوده است بیش از دو هزار کانال توانسته اند تعداد سابسکرایب خودشان را بن این رقم برسانند که اکثراً در آمد بسیار خوبی هم دارند. بنابراین با یک حساب سرانگشتی می‌توان درآمد بیش از ۲۰ هزار دلار تنها از طریق تبلیغات گوگل را برای این کانال ها تصور بود. لازم به ذکر است که برخی از کانال ها درآمد خود را فقط از طریق تبلیغات در یوتیوب به دست نمی آورند به معنی که در کشورهای مختلف کسب و کارهایی هستند که افراد می‌توانند محصولات آن ها را تبلیغ کنند وقتی که این کانال ها به بیست هزار کاربر برسد کم کم به فکر استفاده از سایت هایی همچون پترون می‌افتد و این سایت ها به کاربران یوتیوب اجازه می‌دهد تا شخصاً به صاحب کانال پول اهدا کنند به این معنا که اگر فردی ۳۰۰۰۰ دنبال کننده در یوتیوب داشته باشد و خبرهای خاصی را منتشر کند و در پرون از دنبال کننده هایش مبلغ حداقل ۲ دلار طلب کند در صورتی که فقط دو هزار نفر از کاربران او این مبلغ را برای یوتیوبر پرداخت کنند مبلغی حدود چهار هزار دلار در ماه برای صاحب کانال درآمدزایی خواهد داشت. به تازگی یوتیوب قابلیت تبلیغات چندگانه را در پلتفرم خود اضافه کرده است و اگر شخصی ویدیوی پانزده دقیقه ای یا طولانی تر بسازد می تواند تعداد تبلیغات و در نهایت درآمد خود را چند برابر کند. بنابراین به طور کلی روش های درآمد از یوتیوب بسیار گسترده است که البته آن هم بستگی به خلاقیت و توانایی یوتیوبر دارد.

درآمد یوتیوبر های ایرانی

درآمد یوتیوبر های ایرانی

از آن جایی که در رابطه با ایران تحریم هایی وجود دارد و همچنین وب سایت یوتیوب در ایران فیلتر می باشد لذا فعالیت ایرانی های داخل کشور در یوتیوب به سختی صورت می گیرد. به این خاطر که برای این که بتوانیم از یوتیوب برداشت کنید و کارهای مالی خود را انجام دهید شما نیاز دارید حساب گوگل ادسنس داشته باشید اما در حال حاضر همان طور که گفته شد به دلیل تحریم امکان ساخت این حساب برای افراد ساکن ایران وجود ندارد چرا که در افتتاح حساب گوگل ادسنس شما باید حساب بانکی و آدرس خودتان را در آن ثبت کنید که این حساب آدرس از کشور ایران و همچنین حساب‌های بانکی ایرانی را قبول نمی کند.

با این وجود ایرانی های بسیاری که در خارج از کشور زندگی می کنند در یوتیوب فعالیت گسترده دارند و بعضی از آن ها به عنوان یوتیوبر های معروف از شهرت بسیاری در یوتیوب برخوردارند و در لیست پر درآمد یوتیوبر ها قرار دارند. به عنوان مثال آریا کئوکسر یکی از بهترین یوتیوبر های ایرانی است که بیش از ۱۱۸ هزار سابسکرایب در یوتیوب دارد. این کانال متعلق به آریا رحمتی می باشد و او در کانال اش ویدئوهایی در زمینه بازی‌های کامپیوتری منتشر می‌کند. او که ویدئوهایش را معمولاً با چاشنی طنز ادغام می‌کند و بازدیدکنندگان او علاوه بر این که اطلاعات زیادی در رابطه با بازی های کامپیوتری به دست می‌آورند، کلی هم میخندن و به لذت می برد.

میا پلیز یکی دیگر از یوتیوبر های معروف ایرانی در یوتیوب می باشد که بیش از ۱۰۹ هزار سابسکرایب دارد. صاحب این کانال کیمیا روانگر نام دارد و در حال حاضر ساکن کشور کانادا می باشد او در کانالش محتواهای گوناگونی را به اشتراک می‌گذارد، از معرفی بازی ها گرفته محتواهای سرگرم کننده گاهی هم مکالمات و صحبت های او و ویدئو هایی از زندگی شخصی او را شامل می‌شود.

درآمد یوتیوبر های خارجی

درآمد یوتیوبر های خارجی

همان طور که گفته شد یوتیوب به یک منبع کسب درآمد برای برخی از افراد تبدیل شده است. افراد از طریق مختلف با استفاده از این شبکه در آمد به دست آورند هرچند که ممکن است این میزان درآمد یوتیوب برا تازه کارها آن چنان زیاد نباشد. بنابراین می توان گفت یوتیوب علاوه بر شهرت افراد موجب ثروتمند شدن افراد نیز می شود. چرا که درآمد یوتیوبرهای معروف گاها مبالغ قابل توجه و بسیار چشمگیری می باشد.

به عنوان مثال رایان تویزر یو یو یکی از کانال های پربیننده یوتیوب است که به عنوان پردرآمدترین کانال در سال ۲۰۱۸ شناخته شده است و مالکیت آن متعلق به یک پسر بچه ۷ ساله به نام رایان می باشد. فعالیت این کانال به این صورت است که پدر و مادر رایان با انتشار ویدئوهایی در رابطه با نقد و بررسی کیفیت و کارایی اسباب بازی های رایان در سال ۲۰۱۵ شروع به فعالیت کردند و کم کم تعداد فالوور های خود را به بیش از ۱۷ میلیون نفر رساندند. از آن جایی که این خانواده صنعت اسباب بازی را تحت‌ تاثیر قرار داده‌اند سبب افزایش دو برابری درآمد این خانواده طی یک سال فعالیت به رقمی حدود ۲۲ میلیون دلار شده است. رایان تویزر یویو از اولین کانال هایی بود که با همکاری دیگر ستارگان معروف یوتیوب خط تولید برندهای pOcket. Watch و Bonkerz toys را راه اندازی کرده اند. همچنین خط تولید اسباب‌بازی جهانی رایان مدت دیگری با همکاری والمارت راه اندازی خواهد شد.

از دیگر افراد پردرآمد یوتیوب ‏جیک پاول است که با اشتراک ویدئوهای رپ به صورت روزانه بیش از ۱۷ میلیون دنبال کننده در یوتیوب دارد. او شهرت خود را مدیون شبکه اجتماعی وین است به این خاطر که او در این شبکه پنج میلیون دنبال کننده داشت و حدود ۲ میلیارد نفر از کلیپ های او را با دیدن می کردند و چنین زمینه‌ای سبب درآمد رقمی درحدود ۵/۲۱ میلیون دلاری او از یوتیوب شده است و در لیست پر درآمد یوتیوبر ها قرار دارد.

راه های افزایش درآمد یوتیوبر

راه های افزایش درآمد یوتیوبر

همان طور که گفته شد برای کسب درامد از یوتیوب باید تعداد بازدید کانال خودتان را افزایش دهید پس هرچه تعداد بازدید کننده بیشتر باشد درآمد شما نیز بیشتر می‌شود. برای این که بتوانید درآمد خودتان را از طریق یوتیوب افزایش دهید بهتر است کلیپ‌هایی تهیه کنید که از جذابیت زیادی برخوردار باشد و مخاطب را به خود جذب کند. ما در این جا قصد داریم چند نکته را که به شما کمک می کند تا ویدئوهایی جذاب تر بسازید را بیان کنیم، اول این که ویدیوهای آموزشی بسازید چرا که یکی از جذاب ترین موضوعات برای مردم همیشه آموزش است و به ویدیو های آموزشی با موضوعات مختلف طرفداران بسیاری دارد. دوم این که می توانید ویدئو هایی با موضوع بهترین ها تولید کنید به عنوان مثال، بهترین گوشی های موبایل یا بهترین فیلم ها دلیل که بهترین های هر چیزی برای مردم جذاب بوده و مردم همواره به دنبال بهترین ها هستند.

می توانید ویدیوی گیم پلیر بسازید ویدیو هایی که در رابطه با بازی های کامپیوتری می باشد خصوص بازی های جدید بسیار مورد استقبال کاربران خصوصاً کاربران جوان قرار می گیرد. یکی از نکات مهم دیگر که باید یاد آور شویم این است که باید عنوان مناسب و جذابی برای ویدئویی خود انتخاب کنید و سعی کنید عنوانی را انتخاب کنید که برای مخاطب جذاب باشد و او را ترغیب به تماشای ویدئو کند. همچنین بهتر است عکس جذاب و سفارشی برای ویدئویی خود ایجاد کنید تا مخاطب به آن جذب شود. در آخر این که برای این که بتوانید دنبال کننده های خود را ثابت نگه داری باید همواره با دنبال کننده ها در تعامل باشید و اگر کامنتی از سوی آن ها دریافت می کنید با حوصله به آن ها پاسخ دهید و نظرشان را در رابطه با کلیپ هایی که به اشتراک می گذارید بپرسید. این گونه اگر شخصی به جمع دنبال کننده شما بپیوندد همواره شما را دنبال کرده و از ویدئوهای شما بازدید می کند.

درآمد یوتیوبر ها از طریق تبلیغات

اصلی ترین راه درآمد یوتیوبر ها از یوتیوب به وسیله‌ی تبلیغاتی که در کانال شان انجام می دهند به دست می آید به این ترتیب که اغلب شرکت ها و برندهای معتبر برای تبلیغ محصول شان به این افراد مراجعه می‌کنند و علاوه‌بر یوتیوب، صاحبان شرکت ها نیز به یوتیوبر ها مبالغی را جهت تبلیغ می پردازند بنابراین گر بازدید زیادی از کانال شما صورت بگیرد افراد بیشتری تبلیغات را مشاهده کرده و این به معنی درآمد بیشتر برای شما می باشد.

درآمد یوتیوبر ها از بازدید

درآمد یوتیوبر ها از بازدید

این که یوتیوب در ازای بازدید چند دلار پول می دهد دقیقا مشخص نیست امان می توان گفت یوتیوب به ازای هر ۱۰۰۰ بازدید حدود بین ۱ تا ۲ دلار به شما پول می دهد. نکته قابل توجه این است که یوتیوب در قبال تبلیغی که در ویدیو های شما بازدید می‌شود پول می پردازد، بنابراین گاهی افراد فیلم های تبلیغ چند ثانیه ای که این ویدئو نمایش داده می شود را رد می کند و یا این که با استفاده از ابزارهای مختلف این تبلیغات را مسدود می کند در این صورت اگر بازدید از تبلیغات شما صورت نگیرد یوتیوب نیز پول به شما نمی پردازد.

درآمد یوتیوبر ها با ساخت ویدیو های جنجالی

اغلب کاربران یوتیوب کلیپ ها و ویدیو هایی را که موضوعات جذاب و هیجان انگیز داشته باشند را در یوتیوب بازدید می کنند بنابراین اگر فردی بتواند ویدئوهای جنجالی و هیجان انگیز بسازد بازدید های بیشتری از کانال او صورت می‌گیرند و بازدید های بیشتر به منزله کسب درآمد بیشتر برای افراد می باشد.

مصاحبه با یوتیوبر های معروف جهان

با توجه به این که یوتیوبر ها چهره هایی با طرفداران میلیونی در سرتاسر جهان می باشند برخی از آن ها به عنوان افراد ثروتمند شناخته می شوند لذا از سوی اکثر رسانه‌ها و نشریات نیز مورد توجه قرار می‌گیرند. این رسانه‌ها با انجام مصاحبه‌هایی با معروف ترین یوتیوبر ها به عنوان سلبریتی های مجازی در زمینه زندگی شخصی و نوع فعالیت شان در یوتیوب به معرفی این افراد در نشریات خود می پردازند و در واقع به نوعی از این طریق میزان فروش و یا بازدید نشریات خودشان را افزایش می دهد.

آیا یوتیوبرها در اینستا هم فعالیت دارند؟

آیا یوتیوبرها در اینستا هم فعالیت دارند؟

بیشترین یوتیوبر ها برای این که بتوانند افراد بیشتری را به کانال خودشان در یوتیوب جذب کنند در اینستاگرام نیز فعالیت گسترده ای دارند و برخی از کلیپ های خودشان را که قابلیت آپلود شدن در اینستاگرام دارد را در این پلتفرم نیز به اشتراک می‌گذارند. این‌گونه برخی از افراد از طریق اینستاگرام با این یوتیوبر ها آشنا شده و برای دیدن کلیپ های بیشتر او به کانال یوتیوب اش مراجعه می کنند و همین امر سبب بازدید بیشتر از ویدیوهای او در یوتیوب و در نتیجه کسب درآمد بیشتر برای آن ها می شود و درآمد یوتیوبر ها از این طریق بیشتر دیده شود.

ثروتمندترین یوتیوبر جهان چه افرادی هستند؟

یوتیوب علاوه بر این که موجب شهرت و مطرح شدن افراد چه در سطح کشوری و چه در سطح جهانی شده است با درآمدی که برای این یوتیوبرها دارد موجب ثروتمند شدن یوتیوبر های معروف شده است. ما در این جا به معرفی برخی از ثروتمند ترین یوتیوبر های جهان می پردازیم:

رایان

این کانال متعلق به یک کودک هشت ساله می باشد که پر درآمد ترین یوتیوبر در جهان است به طور میانگین درآمد او با ۲۴ میلیون سابسکرایب مبلغی حدود ۲۶ میلیون دلار تخمین زده شده است او در کانالش ویدیو هایی از اسباب بازی ها و بازی با آن ها را به اشتراک می گذارد و با توجه به تاثیری که در صنعت اسباب بازی ایجاد کرده است به درآمد این چنینی دست یافته است.

شخص عالی

این کانال که توسط یک گروه پنج نفره اداره می شود حدود ۵۱ میلیون سابسکرایب دارد و مبلغی حدود ۲۰ میلیون دلار درآمد از یوتیوب کسب می کند. این کانال بیشتر تمرکزش بر روی ورزش و فعالیت‌های بدنی می باشد و افراد زیادی به عنوان اسپانسر از این گروه حمایت می کند.

نستیا

در واقع دومین کودک پردرآمد یوتیوب در جهان محسوب می شود او ۴۴ میلیون نفر دنبال کننده در یوتیوب دارد و ماهیانه ۱۸ میلیون دلار از بازدید هایش در یوتیوب کسب می کند موضوع کانال او زندگی شخصی نسیتا فعالیت هایی است که به صورت روزانه انجام می دهد.

ستاره جعفری

این یوتیوبر معروف ایرانی حدود ۱۷ میلیون دنبال کننده در یوتیوب دارد و درآمد او از یوتیوب مبلغی حدود ۱۷ میلیون دلار تخمین زده شده است. او از روش های مختلفی از قبیل آموزش ها، کلیپ های خنده دار، نقد و بررسی برندهای تجاری و روش‌های دیگری از یوتیوب کسب درآمد می کند و می توان گفت راهی نمانده که او از آن استفاده نکرده باشد.

دنیل میدلتون

این گیمر معروف مدت زیادی است که در یوتیوب فعالیت می کند و به همین خاطر بیشتر برند ها مایل به پرداخت مبلغ بیشتری برای تبلیغات خود در ویدئو های او هستند. میانگین بازدید در هر ویدئو ۵ میلیون نفر می باشد و او حدود ۲۱ میلیون دنبال کننده در یوتیوب دارد و مبلغی حدود ۱۶ میلیون دلار درآمد به دست می‌آورد همچنین اسپانسرهای مالی نیز از او حمایت می‌کند و در لیست پر درآمد یوتیوبر ها قرار دارد.

انتخاب شاخه مناسب فعالیت در یوتیوب

انتخاب شاخه مناسب فعالیت در یوتیوب

در مطالب بالا گفت شد که برای این که بتوانید مخاطب بیشتری برای کانال خود جذب کنید باید کلیپ های جذاب و با موضوعات مورد علاقه کاربران یوتیوب ساخته شود. لازم است این نکته را متذکر شویم که ابتدا باید ببینید که خود شما در چه زمینه‌ای استعداد و قابلیت دارید و با توجه به استعداد تان شاخه ای مناسب برای ساخت کلیپ در یوتیوب انتخاب کنید. بنابراین باید فعالیتی که انجام می دهید مناسب شخصیت و توانایی شما باشد به عنوان مثال فردی که در بازی های رایانه ای زیاد توانمند نیست اگر کلیپ بازی از خودش به اشتراک بگذار نمی تواند مخاطب جذب کند و در این زمینه موفق باشد چرا که افراد بیشترسراغ افراد حرفه ای در این زمینه می روند.

سوالات متداول

  1. یوتیوبر به چه کسی گفته می شود؟

    به افرادی که بیشترین بازدید کننده و فعالیت در یوتیوب را داشته باشند یوتیوبر گفته می شود.

  2. حداقل دنبال کننده های مورد نیاز برای ایجاد درآمد در یوتیوب چه تعداد می باشد؟

    یک کانال برای این که بتواند کسب درآمد کند باید حداقل هزار نفر دنبال کننده داشته باشد.

  3. محدودیت های یوتیوب برای کاربران ایرانی چگونه است؟

    با توجه به این که کشور ایران تحریم می باشد و این که پلتفرم یوتیوب در ایران فیلتر است کاربران داخل ایران برای فعالیت در یوتیوب دچار مشکل می شوند.

  4. پردرآمد ترین یوتیوبر یوتیوب چه کسی می باشد؟

    رایان تویزر ‌پسر بچه هشت ساله با درآمد بیش از بیست و شش میلیون دلار پردرآمدترین یوتیوبر جهان محسوب می شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *