بیوگرافی ابوالفضل پور عرب + معرفی همسر و فرزندان این بازیگر ایرانی

ابوالفضل پور عرب متولد دوم تیرماه در سال 1340 در شهر تهرانیکی از جذاب ترین بازیگران مرد ایرانی تلوزیون و سینما است. در این مقاله قصد داریم درباره زندگی این شخص اطلاعات ارزشمندی به شما بدهیم. در ادامه می توانید با مطالعه این پست از اطلاعات جذاب و ارزشمندی بهره مند شوید.

ابولفضل پور عرب کیست؟

ابوالفضل پور عرب کیست؟

ابوالفضل پورعرب در شهر تهران در محله شاه عبدالعظیم به دنیا آمد. ابوالفضل پورعرب هنرپیشه تئاتر، تلویزیون و سینما است. این هنرمند محبوب کشورمان از سوپر استار‌های دهه هفتاد سینمای ایران است. وی فیلم و سریال زیادی را بازی کرده و در سینمای ایران شناخته شده و مشهور است. پورعرب از رشته بازیگری و کارگردانی از دانش سرای هنر فارغ التحصیل شده است.

این هنرمند فرزند آخر خانواده خود است. خانواده وی دارای دو فرزند پسر و یک فرزند دختر می باشند. ابوالفضل پور عرب فرزند آخر این خانواده است. این هنرمند تنها یک خواهر داشته که متأسفانه فوت کرده است. علاقه وی به بازیگری از کودکی شروع شده است. در مصاحبه ای که با وی شده است می گوید: اولین فیلمی که در کودکی دیدم  فیلم سنگام بود که بعدها با دیدن فیلم سلطان قلب ها در کلاس اول ابتدایی شیفته سینما شدم. پدر این هنرمند به وی اجازه نمی داده که عکس محمد علی فردین را بر روی دیوار بچسباند چون با تئاتر و سینما میانه خوبی نداشته اما فرزندش را تشویق می کرده که به دنبال موسیقی برود. این هنرمند در سال 1360 موفق شده است تا به عنوان کارمند در تلوزیون مشغول به کار شود. قبل از آن نیز در سن 19 سالگی اولین کار حرفه ای اش را به نام مأموریت حساس در سال 1395  در سالن چهار سوی تئاتر شهر بازی کرده است. این هنرمند تا به این هنگام سه بار ازدواج کرده و دارای سه فرزند می باشد. آناهیتا نعمتی یکی از همسران ایشان بوده که بعد از جدایی یک فرزند دختر از این دو به جا مانده است. ابوالفضل پور عرب پارسال با فیلم غیبت موجه در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر حضور داشت. وی سال ها از سینما دور بود البته مدتی است که دوباره بازگشته است.

اینستاگرام ابولفضل پور عرب فعال است؟

اینستاگرام ابوالفضل پور عرب فعال است؟

این هنرمند نیز مانند سایر هنرمند ها در فضای مجازی فعال است. بیشتر عکس های موجود در صفحه شخصی وی عکس های دوستان و همکارانی است که با آن ها بازی های مشترکی در یک فیلم داشته اند. این هنرمند در فیلم شهرزاد در نقش حشمت هنرنمایی کرد. بیشتر از 10 عکس با شهاب حسینی در صفحه شخصی اش دارد.

همان طور که گفته شد ابوالفضل پور عرب تا به این هنگام سه بار ازدواج ناموفق داشته که حاصل این ازدواج 1 فرزند پسر و 2 دختر می باشد. هم اکنون این هنرمند مجرد می باشد. چندی پیش صاحب نوه نیز شده است. عکس های نوه این هنرمند و بچه هایش در صفحه شخصی ابوالفضل پور عرب موجود است.

فیلم های برتر ابوالفضل پور عرب کدامند؟

فیلم های برتر ابوالفضل پور عرب کدامند؟

ابوالفضل پورعرب یکی از بازیگران و هنرپیشگان معروف دنیای سینما ایران است. این هنرمند خیلی وقت است که در این عرصه هنر فعالیت می کند. ابوالفضل پورعرب فیلم و سریال زیادی بازی کرده است. از مهم ترین فیلم های وی در زیر نام خواهیم برد:

عروس

در این فیلم ابوالفضل پور عرب و نیکی کریمی هم بازی یک دیگر شدند. داستان این فیلم، پسری است به اسم حمید که عاشق دختری به نام مهین می شود. حمید تازه از دانشگاه فارغ التحصیل شده و وضعیت مالی خوبی ندارد. شما هم اکنون می توانید این فیلم را در  آپارات تماشا کنید و لذت ببرید.

دو روی یک سکه

این فیلم یکی از بهترین فیلم های ابوالفضل پور عرب است. دو روی یک سکه به نویسندگی و کارگردانی محمد متوسلانی است. مدت زمان این فیلم حدود 79 دقیقه است، به شما عزیزان پیشنهاد می شود این فیلم را از دست ندهید.

غریبانه

یکی از بهترین فیلم های ابوالفضل پورعرب می توان فیلم غریبانه را نام برد. در این فیلم ابوالفضل پور عرب در نقش بزرگ ایفای نقش کرده است، این فیلم محصول سال 76 است.

عکس های ابولفضل پورعرب را در کجا ببینیم؟

عکس های ابوالفضل پورعرب را در کجا ببینیم؟

این هنرمند عکس های بسیاری در جوانی و خردسالی اش و حتی پیری در فضای مجازی منتشر کرده است. همان طور که گفتیم این هنرمند اکنون 60 ساله است. بعد از اینکه عکس های پیری این هنرمند در فضای مجازی انتشار یافت موجب اندوه هواداران و طرافدارانش شد. این هنرمند بسیار چهره محبوبی در بین تماشا کنندگان سینمای ایران دارد. هم اکنون عکس های این هنرمند محبوب کشورمان را می توانید با یک جست و جوی ساده در گوگل و از سال به سال زندگی اش و از کودکی تا پیری اش دیدن فرمایید. همچنین با مراجعه به صفحه شخصی ابوالفضل پور عرب در برنامه اینستاگرام می توانید از عکس های این هنرمند دیدن فرمایید.

حاشیه های این بازیگر در رابطه با چه موضوعاتی است؟

حاشیه های این بازیگر در رابطه با چه موضوعاتی است؟

این هنرمند هم مانند دیگر هنرمندها حاشیه هایی را در رسانه ها و در دنیای مجازی به دنبال داشته است. در مصاحبه ای با ابوالفضل پور عرب در مورد حاشیه هایش شد چنین بیان داشته که دنیای بازیگری و هالیوود یک شوخی است. واژه بازیگری برای کسانی استفاده می شود که درست نیست. انقد حاشیه ها زیاد است که من حدود 30 سال که به شمال می رفتم حتی یک بار هم شنا نکردم. می ترسیدم که در حال شنا از من عکسی بگیرند و در فضای مجازی پخش کنند. با عنوان اینکه عکس فلانی بازیگر سینمای ایران در شمال در حال شنا بود. من زندانی یا دستگیر نشده بودم ولی روزی اتفاقی از جایی که می گذشتم دیواری را دیدم که روی کاغذش نوشته شده بود ابوالفضل پور عرب با دست بند دستگیر شد. واقعا چقدر بد و اندوهناک است که یک عده با انتشار خبری کذب آبروی یک نفر را می برند. حدود 80 درصد مردم این خبرها را باور می کنند و چهره بدی از بازیگر سینما بر ذهنشان نقش می بندد. این افراد چقدر راحت با انتشار یک خبر کذب می توانند تا این حد آبروی یک سلبریتی را ببرند.

مصاحبه با ابولفضل پور عرب

مصاحبه با ابوالفضل پور عرب

 در گفت و گویی که با ابوالفضل پورعرب شد وی در مورد بی ارزشی سینما گله کرد. بخاطر اینکه چقدر خیلی ها به راحتی با پول و حتی بدون داشتن هیچ استعداد خاصی وارد عرصه سینما می شوند. این هنرمند در ادامه گفت سینما دیگر ستاره ای ندارد یعنی دیگ هیچ ارزشی ندارد که ستاره ای داشته باشد. شخصی که بدون رفتن به کلاس های بازیگری و تحصیل در این رشته در سینما بازی می کند کار می دهند ولی به کسی که چند سال تئاتر کار کرده است کار نمی دهند. بعد از این حرف نیز ابراز خوشحالی کرده که چه خوب شده که کمتر در تئاتر حضور دارد. وی ادامه داد: من برای اولین بار در نقش کوتاهی در فیلم زخمه ظاهر شدم. من در رشته تئاتر و بازیگری تحصیل کرده ام و در تئاتر بازی می کردم. روزی از روزها آقای بهروز افخمی به تئاتر ما آمد و برای فیلم عروس من را انتخاب کرد. آقای افخمی در آن روزها فکر نمی کرد که من آشنایی با سینما دارم. البته سخن من راجب بازی خودم نیست حرف من راجب کسانی است که خیلی به گردن سینما حق دارند. در مورد کسانی که دیگر هیچ فعالیتی نمی کنند و در سینما حضور ندارند. خیلی ها به شدت زحمتکش بودند ولی اینک در این عرصه نیستند. اکبر عبدی و خسرو شکیبایی و خودم و امثال ماها چندین سال نقش اصلی را در سینما و تلوزیون بازی کردیم. با کمال تأسف عده ای دیگر در بین ما در سینما نیستند. قصه از این قرار است که افرادی در این رشته تحصیل کرده اند و اکنون دارند شعر و آواز می خوانند. خیلی بد است که در چنین شرایطی هستیم. من خودم را درگیر شهرت نمی کردم چون نمی خواستم به خودم مغرور بشوم. انسان وقتی به خودش مغرور می شود روی کیفیت زندگی اجتماعی و تعاملش با دیگران دچار مداخله می شود. مهم این است که انسان نباید به خودش مغرور شود. در هر زمانی از زندگی و در هر شرایطی انسان باید رفتاری انسانی و عاقلانه داشته باشد. چندبار در جشنواره فیلم فجر نامزد گیرنده سیمرغ شدم، اما به من جایزه ای تعلق نگرفت. بعد از 7 سال نامزد بازیگری در فستیوال شدم و به من جایزه تعلق گرفت. باور دارم هنرمندان این عرصه مراقب رفتار و شخصیت خود باشند تا خطری آن ها را تهدید نکند.

فرزندان ابولفضل پور عرب بازیگر هستند؟

فرزندان ابوالفضل پور عرب بازیگر هستند؟

همانطور که در بخش بیوگرافی برایتان گفتیم ابوالفضل پورعرب 3 بار ازدواج ناموفق داشته است. آخرین همسر وی آناهیتا نعمتی بوده که بعد از جدایی از هم یک فرزند دختر به نام رایکا پورعرب دارند. عکس رایکا پورعرب هم اکنون در صفحه اینستاگرام آناهیتا نعمتی موجود است. رایکا کوچک ترین فرزند این هنرمند می باشد. علاوه بر رایکا، ابوالفضل پورعرب دارای 2 فرزند دیگر به نام های پوریا و رائیکا است. همچنین وی به تازگی صاحب اولین نوه خود به نام دماوند فراهانی پور پسر رعنا شده ‌است. پوریا پور عرب تنها پسر ابوالفضل پورعرب فرزند اول این هنرمند از همسر اول وی می باشد. پوریا پور عرب اکنون جزو خبرنگاران استقلالی البرز ورزشی می باشد. پدرش ابوالفضل پور عرب او را از عرصه بازیگری دور کرده است. رایکا پورعرب به همراه مادرش آنا نعمتی در فیلمی هر چند کوتاه هنرنمایی کرده است.

بیماری ابوالفضل پور عرب چیست؟

ابوالفضل پور عرب در 30 دی سال 89 در بیمارستان بهمن در شهر تهران بستری شد. این هنرمند حدود 4 سال تحت درمان بوده است. در تمام این 4 سال منتظر بوده که یکی از همکارانش به دیدارش بیایند ولی بجز خانواده کسی به عیادتش نیامده است. در ادامه گفت: من از نظر جسمانی حالم خوب نبود ولی وضع روحی من به شدت بدتر از وضع جسمانی ام بود. برادرم گل و شیرینی خریده بود تا از میهمان هایی که به عیادت من می آیند پذیرایی شود. البته گفته است که هوادارانش پشت درب بیمارستان هوایش را داشتند اما او از همکارانش نیز انتظار داشته که بیایند. در 16 اردیبهشت روز دوشنبه سال 92 جناب آقای رئیس جمهور وقت محمود احمدی نژاد سرزده به منزل پدری ابوالفضل پورعرب برای عیادت این هنرمند آمده بود تا از نزدیک جویای احوال ایشان شود. این هنرمند در وصف بیمارستان چنان بیان کرد که سرطان خوش خیم اثنی عشر داشته که این بیماری با شکستگی جناغ سینه اش ایجاد شده بود به صورتی که جناغ سینه اش وارد اثنی عشر شده بوده و همین امر برایش مشکل ایجاد کرده بود. خوشبختانه سرطان این هنرمند بعد از 4 سال درمان شد. این هنرمند جزء هنرمندانی بود که این بیماری را توانستند شکست دهند.

ابولفضل پور عرب معتاد شده است؟

اابوالفضل پورعرب معتاد شده است؟

در زمان بیماری و بستری شدن ابوالفضل پورعرب شایعاتی پیچید. گفته شد این هنرمند ایدز و اعتیاد دارد. ابوالفضل پورعرب با حضور در برنامه هفت پاسخ این شایعات را داد. در این برنامه اولین سخنش را با این جمله شروع کرد: با هم کمی مهربان تر باشیم. بعد ادامه داد من در دوران 4 سال بیماری رسانه ها در موردم نوشتند که پورعرب ایدز دارد، اعتیاد دارد. کسی نبود که بنویسد پورعرب سرطان دارد. همان طور که قبلاً در این مقاله گفتیم پورعرب بخاطر اینکه دوستان و همکارانش به عیادت وی نیامدند گله مندی کرد. بیان داشت کسانی که همکار من نبودند حداقل تلفنی جویای حال من شدند. در ادامه این هنرمند با بیان سپاس از مردم ایران برای دعاهایی که برای بهبودی اش می کردند ابراز خوشحالی و تشکر کرد. در اخر گفت سعی کنیم حاشیه ای برای هم نوعان خود درست نکنیم، همه ما انسان هستیم.

جوانی ابوالفضل پورعرب

ابوالفضل پورعرب در دوران جوانی در سریال ها و فیلم های ایرانی نقش پررنگ تری داشته است. فیلم های که این هنرمند در دوان جوانی بازی کرده بود خیلی پرطرفدار بود. این هنرمند بعد بازی در فیلم عروس به جوان اول سینمای ایران تبدیل شد. بعدها در سال 1370 برای بازیگری در فیلم قربانی در جلو دوربین حاضر شد. به عقیده افراد بسیاری بهترین دوران بازیگری ابوالفضل پورعرب دهه هفتاد بود.

همسران ابوالفضل پورعرب چه افرادی بودند؟

تاکنون خبری مبنی بر همسر اول و دوم این هنرمند منتشر نشده حتی در فضای مجازی نیز عکسی در این باره بارگذاری نشده است. همسر سوم او نام آنا نعمتی بوده که بعد از بچه اول از هم دیگر بعد از مدتی جدا شدند. اکنون این هنرمند مجرد است.

ابوالفضل پورعرب در شهرزاد

یکی از بهترین فیلم هایی که ابوالفضل پور عرب توانسته است بازی کند سریال شهرزاد بود. این سریال مجموعه ای نمایشی بود، فصل اول این سریال 28 قسمت، فصل دوم آن در 15 قسمت و فصل سوم آن در سال 96 آغاز شد و در خرداد 97 در 16 قسمت پایان یافت. تهیه کننده این سریال محمد امامی و کارگردان آن حسن فتحی است.

ابوالفضل پورعرب در سریال شهرزاد در نقش مقلد بزرگ آقا خان بود. این شخصیت در این سریال معروف در قسمت های پایانی فصل اول این سریال در شخصیت حشمت فوت شد. ابوالفضل پورعرب با قسمت های پایانی این سریال موافق نبود. قرار بر این شده بود که بعد از تیرخوردن این هنرمند، بلند شده و اصلحه اش را بردارد حتی این سکانس نیز ضبط شده بود.

 این تغییر ناگهانی داستان موجب دلخوری و اختلاف بین حسن فتحی و ابوالفضل پورعرب شد. ابوالفضل پورعرب در مصاحبه ای گفت قرار بود شهرزاد یک پایان خوب داشته باشد. در لحظات آخر فیلنامه را ویرایش کردند. تیر به سمت من آمد و من در این شخصیت حشمت فوت شدم. من از این تغییر ناگهانی ابراز ناراحتی کرده و در قسمت های پایانی فیلم از این سریال زیبا خداحافظی کردم.

زمانی که این هنرمند در بستر بیماری سرطان بود. شایعه ای پیچید که ابوالفضل پورعرب فوت شده است. اکثر خبرگزاری ها در مورد این خبر کذب نوشتند. جناب آقای مهدی احمدی تهیه کننده سینما که در حال حاضر در اصفهان ساکن است در مورد تصدیق این حرف گفت: این خبر صحت دارد و اکنون در حال برگزاری مراسم برای این هنرمند هستیم.

ابوالفضل پورعرب با انتشار این خبر بسیار ابراز ناراحتی کرد. در ادامه بیان کرد: واقعا برای این رسانه ها و خبرنگارها متأسفم که بدون هیچ خبر مؤثقی انقدر شتاب زده عمل می کنند. در آن روز به پسر من زنگ زده بودند و گفته شده بود که پدرش مرده است. واقعا ما از رسانه ها و دیگر دست اندرکاران تلوزیون انتظار داریم که در مورد یک خبر بیش تر تحقیق بکنند. پسر این هنرمند بعد از فهمیدن این خبر کذب ادعا کرد که از این خبرگذاری ها شکایت خواهد کرد.

ابولفضل پورعرب زنده است؟

ابوالفضل پورعرب زنده است؟

همان طور که برایتان در این مقاله بیان کردیم خبر مرگ این هنرمند کذب بوده و ساعاتی بعد از انتشار این خبر، مشخص شده که این هنرمند زنده است. این ماجرا و شایعه پراکنی حدود چند سال پیش بود. با این حال که چند سال از این ماجرا می گذرد این هنرمند خوشبختانه هنوز هم زنده است. امیدواریم دوباره در فیلم یا سریالی دیگر این هنرمند دوباره زیبا بدرخشد.

دختر ابوالفضل پورعرب کیست؟

ابوالفضل پور عرب دو فرزند دختر به نام های رایکا و رعنا دارد. رعنا چند سال بزرگ تر از رایکا است. رعنا و رایکا خواهران ناتنی یک دیگر هستند. این به دلیل آن است که این هنرمند حدود سه بار ازدواج ناموفق داشته است.

ابوالفضل پورعرب چرا پیر شد؟

شاید در اطرافتان خیلی ها را دیده باشید که در عرض چند ماه یا یک سال به اندازه 20 سال پیر می شوند، پیری درمانی ندارد. می دانید که صورت بیشتر از دیگر نواحی بدن پیری را نشان می دهد. این هنرمند 4 سال سرطان داشت و خوشبختانه توانست این بیماری را شکست دهد. این هنرمند نیز مانند هر انسانی دیگر ناراحتی ها و گله هایی را از دیگر همکارانش داشت. درد جسمانی و روحی خیلی سریع انسان را از پا در می آورد. این روزها عکس هایی از چهره پیر این هنرمند منتشر شده است. چهره این هنرمند محبوب ما خیلی زود پیر شد.

افتخارات این بازیگر محبوب چیست؟

  • این هنرمند نامزد سیمرغ بلورین برای فیلم عروس در نهمین دوره جشنواره فیلم فجر به عنوان بهترین نقش اول مرد شده است.
  • این هنرمند بهترین بازیگر مرد در نقش اول برای فیلم عروس در جشنواره بین المللی فیلم پیونگ یانگ شده است.
  • این هنرمند در فیلم نرگس نامزد سیمرغ بهترین بازیگر نقش اول مرد در دهمین دوره جشنواره فیلم فجر شده است.
  • ابوالفضل پور عرب در فیلم مردی شبیه باران بهترین بازیگر نقش اول مرد برنده سیمرغ بلورین در پانزدهمین دوره جشنواره فیلم فجر شده است.
  • این هنرمند نامزد سیمرغ بلورین در فیلم غریبانه به عنوان بهترین بازیگر نقش اول مرد در هفدهمین دوره جشنواره فیلم فجر شده است.
  • ابوالفضل پور عرب نامزد تندیس فیلم دسته ای آلوده به عنوان بهترین بازیگر نقش اول مرد در دوره چهارم جشن خانه سینما شده است.

سؤالات متداول

  1. ابوالفضل پور عرب همسر دارد؟

    ابوالفضل پورعرب تا به این هنگام حدود 3 بار ازدواج ناموفق داشته است. آخرین همسر وی آنا نعمتی بوده که از این بانو یک فرزند دختر دارد. ابوالفضل پور عرب 3 فرزند دارد که یکی از این فرزندان پسر است. اکنون ابوالفضل پور عرب مجرد است.

  2. نقش ابوالفضل پورعرب در سریال شهرزاد چه بود؟

    یکی از زیباترین سریال های ایرانی، سریال شهرزاد بود. ابوالفضل پور عرب در این سریال در نقش حشمت ظاهر شد. حشمت در قسمت های پایانی سریال فوت شد و با این سریال خداحافظی کرد. برادر حشمت به نام نصرت جایگاهش را در کاخ بزرگ آقا از آن خود کرد.

  3. سرطان ابوالفضل پورعرب درمان شده است؟

    ابوالفضل پور عرب وقتی که سریال وضعیت سفید را بازی می کرد با انجام آزمایشی فهمید که سرطان دارد. وی با این بیماری حدود 4 سال دست و پنجه نرم کرد. بعد از 4 سال خوشبحتانه سرطانش درمان شد.

  4. ابوالفضل پور عرب اکنون چند ساله است؟

    ابوالفضل پور عرب متولد سال 1340 است. این مقاله در سال 1400 نگارش یافته و اکنون این هنرمند حدود 60 سال دارد. امیدواریم این هنرمند بار دیگر در عرصه سینما نقش آفرینی کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *